Proiect de lege: examenul pentru permisul auto va include probă de poligon şi traseu pe timp de noapte
Examenul pentru obţinerea permisului de conducere ar urma să includă şi poligon şi traseu pe timp de noapte, pe lângă cele două probe actuale, testul teoretic şi traseul pe timp de zi.
Obţinerea permisului de conducere ar putea deveni în curând mai dificilă, ca urmare a unui proiect de lege depus în această săptămână la Camera Deputaţilor.
Noul proiect prevede înăsprirea condiţiilor prin introducerea a două noi probe în cadrul examenului. Prima dintre ele se referă la un traseu desfăşurat în poligon, în timp ce a doua este un traseu efectuat pe timp de noapte. Aceste două probe se vor adăuga la cele două deja existente: proba teoretică şi proba practică pe traseu pe timp de zi.
Pentru moment, proiectul de lege nu este publicat pe site-ul oficial al Camerei Deputaţilor, astfel că nu sunt cunoscute detalii despre modul în care ar urma să se desfăşoară cele 4 probe pentru obţinerea permisului de conducere, cum ar fi dacă cele trei probe practice vor avea loc în aceeaşi zi sau în zile diferite.
Proiectul de lege a fost iniţiat pentru ca pregătirea şoferilor să fie mai bună pe parcursul efectuării şcolii de şoferi, în contextul în care România a fost în 2015 ţara cu cel mai mare număr de decese rutiere la un milion de locuitori în Uniunea Europeană. Proiectul a fost depus la Camera Deputaţilor, însă nu a fost stabilită o zi în care propunerea legislativă va fi supusă la vot.
Via Economica
-
Bethurbazal, joi, 16.06.2016 10:35
victime.
-
mishazaitev, joi, 16.06.2016 10:42
@Bethurbazal Nu exista persoane care nu circula deloc noaptea , ci doar persoane care circula foarte rar iar acelea sunt putine. Dimpotriva in anotimpurile cu vremea rea (cand si noaptea este mai lunga) numaru celor care merg cu masina la lucru in marile orase creste semnificativ. Si atiunci de ce sa nu-i intre cursantului in reflex sa aprinda luminile si sa stie sa schimbe faza de intalnire?
-
Poligon, joi, 16.06.2016 11:24
1. Ridicarea varstei pentru obtinere permis la 22 Ani . 2. Introducerea poligonului . 3. Examen Phsihologic complex. 4. Diploma de studiu minim 8 clase.
-
unckle, joi, 16.06.2016 11:43
@poligon - ridicarea varstei nu este neaparat necesara iar nivelul studiilor ar introduce discriminari care nu sunt pe placul UE. Examinarea medicala (ochi, reflexe, psihologic) ar trebui sa fie obligatoriu facuta "corect" iar fortarea corectitudinii se poate numai prin bagarea de medici in puscarie. Este trist, intr-o tara in care nu avem medici, sa vorbim despre necesitatea bagarii unor medici in puscarie dar este, probabil, singurul mod de a-i determina sa nu isi mai puna stampila pe hartii in schimbul a 20 de lei ... ceea ce ne aduce la o alta idee: Examenele medicale sa coste! Sa coste atat cat medicul care face examenul sa traiasca lejer o viata buna din banii luati pe facutul de examene medicale serioase si pe avize data sau refuzate corect. Pai voi ce va imaginati ca se intampla intr-o tara in care toate examenele medicale costa 100 de lei (inclusiv banii de spaga)? Coruptia va fi la ea acasa pentru ca toti vor vrea sa faca sute pe zi astfel incat sa le iasa si lor ceva consistent. Ce motiv ar avea sa refuze un "client"? Nu in ultimul rand, o masura excelenta ar fi eliminarea imbecilitatii numite "permis de conducere acordat pe viata" ... nimic pe lumea asta nu se acorda "pe viata" si totusi permisul de conducere se acorda permanent, cu mentiunea ca te roaga frumos sa ii anunti daca cumva ti se amputeaza picioarele sau ramai orb. De ce nu se face reexaminare la 10 ani si pentru soferii "cu permis" ? Ce ne impiedica sa facem asta? Numarul de politisti sau numarul de sali de examinare se poate rezolva lejer prin angajarea de politisti si cumapararea de calculatoare pe care sa se dea proba teoretica - programari, timp fix in care ai voi sa stai pe scaunelul de la calculator si ora fixa la care intri la probele practice. Se poate impune lejer o taxa de "niste sute de lei" pentru care sa prestezi examenul teoretic, traseul si poligonul. Pentru cei cu permis nici nu ar trebui masini cu comanda dubla .. pur si simplu vii cu masina personala, se suie politistul cu tine in masina, ii dai bice si faci ce iti indica examinatorul .. gresesti ... nu mai ai permis, mai incerci.
-
verus, joi, 16.06.2016 11:45
Sau pentru Soferii adevarati, carora sa li se permita sa depaseasca viteza legala, pe langa cerintele actuale si urmatoarele: -examen psihologic si psihiatric + rezolvarea cubului rubik -licenta de pilotaj sau cel putin curs conducere defensiva -proba zi / noapte / polei / shakedown / proba speciala -curs de mecanic auto -studii universitare + masterat in domeniul auto sau doctorat (pentru viteza sporita) SAU, fiind in Romania, sa se poata merge la o "firma specializata", care contra unei "sume modice" iti rezolva cu stampilele si avizele pentru toate cele mentionate mai sus, IN LIPSA SOLICITANTULUI, evident. :-PPP
-
io zic ase, joi, 16.06.2016 12:23
sa promoveze examenul practic PE BUNE!!! nu pe bani! militienii sa isi faca treaba si sa ii treaca doar pe cei care stiu sa conduca! Proba practica: -elevul 1 - stii sa conduci - ai permis. -elevul 2 - nu stii sa conduci, da banii si ai permis! (iti dau moartea cu mana mea).
-
hans, joi, 16.06.2016 12:49
De ce nu pot oamenii astia sa dea macar un Copy-Paste dupa legile unei tari unde nu se moare pe sosele? Ontopic: ore de condus pe timp de noapte, ore de condus urban, ore de condus pe nationale si judetene, examen de minim o ora, retragerea licentei pentru scolile ce nu reusesc 50% promovabilitate pe an, suspendarea permisului la prima infractiune (orice abatere) savarsita in primii 2 ani de la dobandirea permisului, limitarea raportului cuplu/masa la sa zicem 120Nm/tona in primii 2 ani. Ce ar putea functiona dar nu se poate legifera este confiscarea masinii in caz de abateri grave sau repetate
-
@hans, joi, 16.06.2016 13:23
Aia cu 120Nm/tona de unde ai scos-o? Ai tu masina cu 160Nm? poti cu un fiat uno de 50 de cai si 80Nm (cifre aproximative) sa fii pericol
-
Bethurbazal, joi, 16.06.2016 13:26
Nu e relevanta circulatia pe timp de noapte. In definitiv, relevant e sa nu atipesti la volan. Stiu multe persoane care conduc foarte bine dar evita sa circule noaptea intrucat risca sa atipeasca.
-
@bethurbazal, joi, 16.06.2016 13:53
Probabil cei batrani adorm la volan si au si partzuri:))))))
-
Eu, joi, 16.06.2016 15:35
Lasati ca in 20 de ani nu o sa mai avem nevoie de carnet un exemplu aici http://www.automarket.ro/stiri/conceptul-rolls-royce-vision-next-100-si-viitorul-luxului-absolut-fara-71631.html
-
hans, joi, 16.06.2016 15:58
@je. Exista odata o lege de limitare a puterii si cuplului pt. motociclistii de pana in 23 de ani. Nu o respecta nimeni decat benevol dar cei ce am ales sa o luam mai incet, desii am ajuns tot la rachete, avem mai multa experienta, control si intelegere a vehiculului.
-
bolovan, joi, 16.06.2016 16:36
Teoretic...cu doua reguli daca se baga in lege...se rezolva si cu accidentele...: A) IQ minim (adica sa fie masurabil)...asa rezolvi aglomeratiile din orase... B) Si sa nu fie ahtiat dupa cocotat prin copaci dupa banane...si nici cioplit piatra ca sa-si faca unelte. 90% dintre soferii romani sunt doar niste zmei, atotcunoscatori, invincibili...dar cam idioti (ma refer la nivel clinic)...si cam cu omentalitatea de babiun beat.
-
G, joi, 16.06.2016 18:00
Șoselele proaste ucid de zece ori mai mulți oameni decât șoferii nepricepuți.
-
Sandu al-III-lea, joi, 16.06.2016 20:00
Era nevoie doar de inasprirea legii.Atat.Spre exemplu:baut la volan-1an suspendare permis,baut si accident cu victime-5 ani fara permis,baut si accident mortal-permis anulat fara posibilitatea de a mai conduce vreodata.Daca insa te pune dracu sa conduci cat timp ai permisul suspendat(respectiv 1 sau 5 ani)-puscarie direct.E doar un exemplu.
-
petronel, joi, 16.06.2016 20:33
Am vazut ca in ultima vreme a crescut numarul celor care vin pe contrasens si incep depasirea muscand din banda ta inainte sa treci de ei; in zona Cluj-Bistrita. Adica are partea din stanga masinii pe linia mediana a drumului cand mai ai 2 metri pana sa ajungi la el. Poate imi confirma sau infirma cei care sunt din alte zone ale tarii. Multumesc!
-
iuliohir, vineri, 17.06.2016 10:05
Inasprim rigorile pentru noii soferi. Dar pentru actualii bizoni din trafic ce facem ? Au si ei nevoie sa fie bagati in seama ! Chiar nu se intelege (=nu se vrea) ca numai prin masuri radicale se va misca ceva in tara asta? Nu avem nevoie de atati soferi! Nu avem nevoie de atatea masini de putinele sosele, si alea proaste ! Chiar nu e nevoie sa aiba toti masini ! Masina nu e un drept, e o responsabilitate !
-
Relax...., vineri, 17.06.2016 11:45
In Romania you have what is considered to be a tough driving test. Many drivers who pass it seem to throw away the rules book and drive without care and attention. Some of the drivers of cars or vans with a Bucharest B Reg in particular are the worst offenders. Something happens to their brains when they see an open road. When please tell me was the last time you seen a road safety commercial on TV here ? It is combination of education and drivers been banned from driving that we will find a solution to this horrific problem that you have. Also it is worth mentioning that many of the rural Police are only interested in speed checks and drink, not the non wearing of seat belts and children travelling without the use of a car seat or belt.
-
Ara, vineri, 17.06.2016 12:20
Noi ne batem capul cum sa fie legea si carnetele se dau ca la Pitesti. Oare gresim pe undeva?
-
Seth, vineri, 17.06.2016 13:48
Re-testarea la fiecare 10 ani !! Si acum toti inaptii care nu au ce cauta la volan o sa sara cu minusurile. :)))
-
inexorabil, vineri, 17.06.2016 16:07
@iuliohir, nu știu dacă ar fi relevantă analogia pe care mi-o permit, dar cum ar fi să-ți transmită și ție șeful / patronul tău (ȋn caz că ești subordonat vreunuia) : salariul nu-i un drept, ci o responsabilitate! Ȋl vei primi doar dacă nu comiți nicio greșeală ȋn exercitarea profesiei, nu generezi timpi morți, nu ȋntârzii nicio secundă și nici nu pleci cu o secundă mai devreme de ora prestabilită, rezultatele tale sunt tot timpul exacte și evaluările perfecte, niciun coleg nu este nemulțumit de tine câtuși de puțin, pe biroul tău nu se găsește nicio urmă de praf etc. Ți se pare că exagerez sau că “bat câmpii” ? De ce aveți atâtea pretenții de la alții, fraților? Doar fiindcă (slavă Domnului!) voi nu sunteți vinovați de niciun incident / accident rutier și nici nu ȋncălcați legislația aferentă? Ȋn schimb, vă ȋnchipuiți șoferi desăvârșiți? Ia să apară vreun “performance team” de la Saab sau de la Cadillac, care să ne pună pe toți să executăm numerele lor obișnuite de virtuozitate pe asfalt (să fie și acestea propuse ȋn lege, nu doar “proba de poligon”, păi nu ?) – atunci să vedeți calificative de “analfabeți ai volanului”, de la vlădică până la opincă, chit că, de obicei, nu provocăm accidente și nu deranjăm pe nimeni, ci pilotăm corect și frumos! Așa că “slow down” cu exigențele, căci adevăratul șofer se remarcă prin modul personal de a trata diverse ipostaze din trafic, nu prin atitudinea lui (chiar și ȋndreptățită) față de ceilalți implicați. Cu alte cuvinte, un tâmpit “intră ȋn tine” doar dacă ȋl lași tu…Nu credeți? Spiritul anticipației te-ar ajuta negreșit să eviți locul ȋn care urma să fii lovit sau să o ștergi de acolo ȋnainte de impact. Sau: unul sau altul nu semnalizează schimbarea direcției de mers? Ȋn loc să-i ȋnjuri, mai bine te-ai bucura că tu știi că Buick a introdus semnalizarea, iar boii care n-o folosesc habar n-au pe ce lume se află.
-
@inexorabil, vineri, 17.06.2016 21:26
Ce se mai aude de ''portile vazduhului''?? Mai putem trece de ele?
-
inexorabil, duminică, 19.06.2016 02:20
@ (@inexorabil), aici, pe AM, mi-am propus să mă concentrez doar pe automobilism și pe probleme adiacente și ce crezi? am de gând să-mi respect promisiunea! Răspunsul pe care ȋl aștepți “zace” ȋn altă parte…Sunt curios dacă ești iscusit ca să-l găsești, fără să-ți furnizez niciun detaliu ajutător.
-
adi, duminică, 10.07.2016 21:58
unckle: nu stiu in ce tara conduci tu. dar nu examinarea medicala rezolva problemele de trafic. un ex. permanent (aproape zilnic) imi apar masini in fata in viraje pe contrasens. sau distanta minima intre autovehicule. nu examinarea medicala rezolva astea. fff multe camere fixe.
-
mihai, joi, 28.07.2016 12:53
Poate batrani adorm la volan dar tineri ce fac ;[iase dau in spectacol ca au masini bune iar in urma lor mor oameni nevinovati ,ca au parinti bani? si le ia masini bune .Nu sunt toti tineri lafel ,dar SUNT si politisti care nu vor sa treca anumit ;elevi ;ca nu sunt invatati sa mearga cu viteza .
-
Armagedon, marţi, 28.02.2017 17:02
si cine garanteaza ca interlopi, drogati, alcolisti si tigani nu o sa obtina permisul sistemul spagilor ramane. daca vreti curateni spanzurati borfasi de la drumul mare polituia rutiera. Orice masuri mai drastice vor lovi in oameni corecti in romania. Vor fi picati pentru orce mica gresala iar interlopi tigani politicieni si drogati,alcolisti spagari vor obtine incontinoare permisele pe sistemul spagilor , deocandata eu nu vad politisti si judecatori romanii sa fie spanzurati pt coruptie. In Romania masurile represive lovesc mereu in oameni cinstiti. Un om cinstit daca a depasit viteza legala cu 1km/h ii ea carnetul si il aresteaza,. pe un tigan, interlop,drogat,alcolist politician, preot,beizzada ii cere o spaga de 100 euro si scapa bazma curata. Explicatim si mie cu tigani interlopi politicieni preoti alcolisti drogati bizadelele niste analfabeti si agramati cum de au obtinut permisele auto, si cum cu sistemul spagilor si cu domani politisti, asa ca puteti sa puneti si legea martiala atat timp cat nu spanzurati toti politisti si judecatori din romania se va aplica abuziv impotriva oamenilor cinstiti exact ca in pietele de zarzavaturi producatori sant alungati de mafile SRI adica serviciiului roman de informati=serviciiul romailor interlopi (adica rrromi mama in mana cu politia in piete ei sant mafia nu poti sa vinzi nimic natural si ca sa traiesti nu ai loc de tiganni =politisti care vand marfuri chimicale made in turcia si italia si producatorul roman moare de foame si i-si arunca produsele la gunoi) https://www.youtube.com/watch?v=7WbARUJeO0I (https://www.youtube.com/watch?v=d0p6zYRdNMk)(https://www.youtube.com/watch?v=U5qi0DZuWwc)(https://www.youtube.com/watch?v=hv-8tmDHTdA)(https://www.youtube.com/watch?v=l42iADyoGdU) (https://www.youtube.com/watch?v=nLUaOXYVBjg)
-
Armagedon, marţi, 28.02.2017 17:14
https://www.youtube.com/watch?v=JK9U-mWbEoU (https://www.youtube.com/watch?v=WpgemNWIM74) (https://www.youtube.com/watch?v=B2VCCM_qWpY) (https://www.youtube.com/watch?v=q9XDiZaPias) daca vreti lege si ordine in romania jupuiti de vii pe politisti judecatori interlopi politicieni preoti beizadele si pe ei si pe famiilile lor apoi ardeti de vii sau macar spanzurati. Atat tim cat traiesc acesti dracii in romania va fi Iadul pe pamant. Sa nu puneti niciodata lupul pasnic la oii. Spagagii trebuie executati decapitati cu ghilotina si ei si familile lor si priteni lor. Imperil;e se pastreaza prin ghilotina , tarile bananiere prin anarhie si dezastru. Cum vreti sa aplicati legii dure cand la carma tarii si aparatul de represiune institutile de represiune de forta justitia, politia, administratia publica sant corupti? a-ti uitat coruptia ucide
-
Armagedon, marţi, 28.02.2017 17:25
Oprea fostul ministru de interne nu a facut minim 200 de ani puscarie sau sa fie electrocutat pe modelul USA pentru genocit si crima cu premeditare in gropile din carosabi mor zilnic zeci de mii de soferi si chiar un politist pe motocicleta din coluana lui oficiala si el nu este responsabil. Codul Rutier, Cod Penal spune ministerul de interne raspunde pentru ordine si lisniste publica pentru siguranta cetatenilor . Pai el nu stia ca sant gropi in carosabil si carosabil de 3 cm de grosime si in facturi de 50 cm grosime diferenta de 47 cm este in viele generalilor MAI si a directorilor de la administrarea drumurilor el avea si el spaga lui, pai juam din accident sant pt ca nu exista covor asfaltic , nu exista semafoare pt ca s-au furat bani de catre angajati mai si justitie impreuna cu administratia publica, in romania nu exista drumuri cu refugiu , nu exista parcari, nu exista iluminat public, nu exista autostrazi dar exista super vile la politai la judecatori si la angajati in administratia publica evaluate in milioane de euro trebuiau sa munceasca 5000 de ani ca sa aibe asa vile. DNA ANAF SRI a promis lupta impotriva mafiei si ei nu fac decat politie politica si santajuri atat mafia nu este deranjata in afacerea OMW, Flota, RDS, Dragomir, Hexifarm s-a demostrat implicarea directa si spagile obtinute de sefii din anafa,dna,sri,justitie, deci teatru ieftin circ tiganesc anaful, dna,politia,justitia, ce sa pretinzi la o tara de tigani condusa de clanuri de interlopi mondial bercea-basescu-ponta-dragnea-koves-coldea
-
Armagedon, marţi, 28.02.2017 17:33
https://www.youtube.com/watch?v=TpPsTEWVtz8 (https://www.youtube.com/watch?v=IGY4On1w3nY)
Citeste si
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembriePrețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euroNoua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. Citeste tot
Proba pe timp de noapte e o aiureala. Sunt persoane care nu circula dupa lasarea intunericului. Aceasta e o masura ce dovedeste responsabilitatea respectivei persoane. Cred ca s-ar impune un examen psihologic complex si, adiacent problemei, toleranta zero fata de iresponsabilii ce fac manevre periculoase si incalca repetat regulile de circulatie. Ultimele doua aspecte sunt responsabile de multe accidente cu victim.