Proiect al Guvernului: detectoare de radar interzise, examene mai dure pentru permis
Guvernul României vrea să reducă substanţial accidentele de pe şosele. În acest sens, a publicat un proiect care îşi propune schimbări majore în codul rutier şi nu numai. Automarket vă prezintă principalele modificări şi vă explică ce înseamnă fiecare.
Guvernul României plănuieşte reformarea completă a sistemului rutier din România până în 2020. Conform unui proiect denumit oficial "Strategia Naţională pentru Siguranţă Rutieră" (SNSR), măsurile pe care Executivul le va lua au rolul de a scădea numărul accidentelor rutiere de pe şoselele din România, de a îmbunătăţi şi eficientiza sistemul de colectare a amenzilor şi de a schimba modalitatea de examinare pentru candidaţii la permisul de conducere.
Conform SNSR, accidentele rutiere din România cauzează pierderi economice şi sociale echivalente cu 1.5% din Produsul Intern Brut, iar şoferii tineri (18-25 de ani) sunt responsabili pentru o treime din accidentele foarte grave, viteza fiind principala cauză a acestora. Potrivit documentului care anunţă proiectul, un sfert dintre şoferii din România au primit amenzi pentru viteză în ultimii doi ani.
PRINCIPALELE SCHIMBĂRI VIZATE
-
EXAMEN MAI AMPLU PENTRU PERMIS - Modalitatea obţinerii permisului de conducere este una dintre principalele probleme vizate de proiectul SNSR. Astfel, confom acestuia, examenul clasic de conducere şi de verificare a cunoştinţelor va fi dublat de o verificare mult mai serioasă a competenţelor psihologice şi medicale ale viitorului şofer, evaluarea fiind astfel mult mai complexă. De asemenea, un candidat la permis va trebui să fi trecut de cei 10 ani de învăţământ obligatoriu.
CE ÎNSEAMNĂ ASTA? Teoretic, mai puţini viitori şoferi cu probleme medicale sau psihologice. Întărirea sistemului de examinare ar trebui să crească rata de candidaţi care pică examenele, deci numărul celor care obţin permisul va scădea.
-
INTRODUCEREA PERMISULUI PROVIZORIU - Conform SNSR, candidaţii la permis vor putea primi un "permis provizoriu", premergător celui clasic. Acesta le va da dreptul de a conduce doar pe teritoriul României şi cu unele restricţii. În plus, documentul anunţă că se studiază posibilitatea conducerii fără permis pe anumite porţiuni de drum public, cu condiţia ca cel de la volan să treacă peste o examinare şi prin cursuri în prealabil şi să conducă doar cu însoţitor. Cei din maşini vor răspunde juridic pentru integritatea lor, a maşinii sau a eventualelor daune.
CE ÎNSEAMNĂ ASTA? Teoretic, o experienţă mai mare pentru cei care vor obţine permisul de conducere. Practic, există riscul ca cei care nu au încă permisul definitiv să prezinte un pericol mai mare pentru trafic dacă nu respectă cu stricteţe restricţiile impuse.
- PERMIS PENTRU MOPED-URI - Cei care conduc un moped pe drumurile publice vor avea nevoie de permis, pe care îl vor obţine în urma unei evaluări. De asemenea, ATV-urile vor fi interzise complet pe şosele, excepţie făcând drumurile comunale.
CE ÎNSEAMNĂ ASTA? ATV-urile vor dispărea din oraşe şi de pe şosele. Cei cu moped-uri vor avea experienţa unui examen practic, deci vor prezenta un risc mai scăzut în trafic. -
ELIMINAREA DETECTOARELOR RADAR - Conform proiectului SNSR, detectoarele de radar vor fi scoase din legalitate. Potrivit proiectului, această măsură are rolul de a "elimina agresivitatea rutieră".
CE ÎNSEAMNĂ ASTA? În primul rând, prăbuşirea unui business care face bani frumoşi. În al doilea rând, o atenţie mai mare pentru şoferi mai ales în zonele localităţilor de tranzit pe Drumurile Naţionale. Este de urmărit şi care vor fi sancţiunile pentru cei care vor fi prinşi că folosesc aparate de detectare.
-
INTRODUCEREA TICHETULUI DE CONTRAVENŢIE - Amenzile vor putea fi plătite pe loc la agentul de poliţie (deşi acest lucru este posibil şi acum). Intră în peisaj aşa-numitul "tichet de contravenţie", anexat permisului de conducere, element care va dovedi plata amenzilor primite de respectivul şofer. În cazul în care acesta nu-şi plăteşte amenzile, permisul îi va fi ridicat până în momentul plăţii inegrale a acestora.
CE ÎNSEAMNĂ ASTA? Pentru cei care îşi plătesc amenzile nu se schimbă nimic. Cei care obişnuiesc să le ignore vor avea însă probleme dacă vor fi opriţi de agenţii rutieri.
-
AMENZILE MERG (ŞI) LA BUGETUL DE STAT - Dacă până acum amenzile primite de un şofer erau contabilizate de bugetele locale, o parte dintre amenzi se vor îndrepta de acum înspre bugetul de Stat.
CE ÎNSEAMNĂ ASTA? Teoretic, măsura e exclusiv una de bucătărie internă. Practic, există riscul ca sumele care intră în bugetele locale să scadă, iar poliţiştii să încerce să acorde mai multe amenzi, pentru a "echilibra" situaţia.
- AMENZI MAI MARI PENTRU VITEZE MAI MARI - Proiectul vizează modificarea modului în care sunt acordate amenzile. Astfel, sancţiunile cresc proporţional cu natura şi gravitatea contravenţiilor. Astfel, vitezele mai mari vor avea amenzi mai mari, iar durata de suspendare a permisului va creşte şi ea. Partea bună? Guvernul vrea să introducă posibilitatea ca durata să scadă pentru cei care asistă la cursuri speciale de conducere defensivă, care urmează programe de reabilitare psihologică sau care asistă în spitale la îngrijirea răniţilor în urma accidentelor rutiere.
CE ÎNSEAMNĂ ASTA? Dacă obişnuieşti să rulezi cu viteze aproape de limita suspendării permisului, vei fi ars la buzunar. Dacă vei fi prins cu peste 50 de km/h peste limita legală, durata de suspendare a permisului tău va depinde de ce viteză aveai. Salutăm însă introducerea programelor de reabilitare şi conştientizare, pentru că unii şoferi inconştienţi au nevoie de şocuri vizuale sau cognitive. -
INSPECŢII TEHNICE PENTRU MAŞINILE ACCIDENTATE - După ce o maşină este reparată în urma unui accident, aceasta trebuie să treacă peste o Inspecţie Tehnică de Siguranţă în urma căreia maşina va primi sau nu dreptul de a reintra în circulaţie. Nu se specifică cine şi unde va efectua aceste inspecţii.
CE ÎNSEAMNĂ ASTA? Mai puţine maşini nesigure pe şosele.
- ACCIDENTE, INSTANŢE - Conform proiectului, judecătoriile şi tribunalele vor avea instanţe specializate în rezolvarea cazurilor rutiere, scopul fiind acela de a rezolva mai repede procesele. De asemenea, se va insista pe montarea a mai multor camere de supraveghere video în zonele importante ale străzilor şi şoselelor care ridică probleme. În cazul unui accident, ştirile care anunţă aceste evenimente vor avea un format modificat, chiar dacă proiectul nu detaliază în ce constă asta şi cum se va putea intra în politica editorială a instituţiilor de presă.
CE ÎNSEAMNĂ ASTA? Responsabilii accidentelor grave soldate cu victime ar trebui să poată să fie învinuiţi mai repede. Proba video va conta în cazul în care vei fi învinuit pe nedrept în cazul unui accident. -
PROMOVAREA TRANSPORTULUI PUBLIC - Proiectul SNSR vizează promovarea transportului public şi al celui individual nemotorizat (biciclete). De asemenea, se va descuraja transportul individual cu maşina, pentru a evita aglomeraţia din oraşe.
CE ÎNSEAMNĂ ASTA? Teoretic, ar trebui să vedem piste de biciclete create mai inteligent, campanii de promovare a folosirii acestora. Vor apărea, probabil, şi sisteme de car-sharing, prin care vei putea închiria cu ora o maşină pentru a-ţi rezolva problemele.
-
lol, marţi, 21.02.2012 12:24
iar baga asta cu "viteza e principala cauza a accidentelor". Asa m-am plictisit de ea.... Nu viteza e, ci neatentia, teribilismul si inconstienta. Poti merge cu viteza atat timp cat respecti celelalte reguli. Daca nu depasesti in curbe, pe linie continua, atunci cand nu esti sigur ca ai loc, daca nu te bagi in fundul aluia din fata, daca nu depasesti pe dreapta, etc poti sa mergi cu viteza si nu se va intampla absolut nimic. Accidentele se intampla datorita prostiei nu vitezei.
-
isa.t, marţi, 21.02.2012 12:27nu viteza ucide....
dar o lege ,suntem 2 conducatori auto in localitatea x ne prinde radaru cu peste 40 km/h pe ambii , unul are x model 70,000 e celalalt are x model 10.000 e amenda aceeasi pt ambii............cel cu harbu de 10.000 e 2-3 luni va merge in limite legale dar cel cu 70.000 e ce inseamna pt el 500 lei
-
lol, marţi, 21.02.2012 12:29
p.s. a nu se intelege ca am ceva impotriva masurilor luate, majoritatea sunt bune, as adauga chiar suspendarea permisului pe o perioada lunga de timp (1-3 ani) pentru alcool sau droguri la volan. La a doua abatere suspendarea permisului fara drept de a mai conduce vreodata masina. Pe de alta parte avand in vedere salariul minim pe economie amenzile imi par destul de mari si acum. Trebuie pastrat un echilibru. In fond vorbim de o contraventie si cu siguranta marea majoritate a noastra au luat odata o amenda pentru viteza.
-
io, marţi, 21.02.2012 12:37@isa.t
te-ai gandit ca ala cu masina de 70k plateste tva, impozite si alte taxe in valoare mai mare decat cel cu masina de 10k? (deci la taxe nu suntem egali; macar la amenzi sa fim; cum e cu egalitatea in fata legii?) si in plus masina fiind de 70k e sigur noua, deci mai sigura decat "harbul"; lasa ca ma vazut in ce "limite" merg cei cu harburile; chiar zilele trecute unul cu un harb de vento, ca sa-mi demonstreze ce viteaz e, depasea in viteza in oras pe banda 1, langa banda 1 fiind parcate masini perpendicular pe trotuar, oricand putand una din ele sa dea in marsarier; in plus un sfert din banda 1 era acoperita cu zapada; si culmea ironiei era ca unul cu x6 negru mergea linistit; deci...?
-
Hadouken, marţi, 21.02.2012 12:39
In afara de prevederea care vizeaza transmiterea banilor din amenzi bugetului de stat (desi, agentii ar avea aceeasi motivatie si acuma pentru aplicarea mai multor amenzi), eu vad cu ochi buni aceste prevederi. Evident, cei care sunt obisnuiti sa circule precum in jungla vor fi indignati de anumite modificari. La urma urmei, cei care conduc regulamentar, preventiv si sigur nu au nimic de pierdut. Ne ramane doar sa ne rugam pentru autostrazi, ca sa nu facem 100 km in 2 ore.
-
io, marţi, 21.02.2012 12:45apropo de harburi si "corectitudinea militiei"
intr-o zi mergeam printr-un sat; reduc viteza deoarece mi se fac semne cu farurile ca sta politia la PANDA (numai atat stiu ei); dupa o curba statea politia... inainte de locul unde era politia era o straduta neasfaltata in dreapta mea; de acolo imi iese brusc la vreo 10 metri in fata mea un handicapat cu un golf 3 ruginit; claxonez, tocmai pt ca politia sa observe ca nu mi s-a acordat prioritate; ghici ce s-a intamplat? politia l-a lasat pe taranoi sa plece (probabil il cunostea, fiind din acelasi sat) si ma opreste pe mine sub pretextul ca aveam viteza... evident ca nu a putut sa-mi arate inregistrarea video cum ca as fi avut viteza; a dat-o la intors kknarul; deci cum e cu legile astea? se aplica preferential; si ala era cu un golf 3 ruginit, nu cu vreun ferrari; deci "pile" sunt peste tot, indiferent de cat de scumpa e masina.
-
yok, marţi, 21.02.2012 12:50
Nu sunt de acord cu tichetele alea, nu exista statii,internet mobil etc. pentru verificarea lor? Restul legilor sunt ok
-
Bethurbazal, marţi, 21.02.2012 13:03Opinie
Primul articol al Codului Rutier ar trebui sa mentioneze suprematia pietonului in trafic. Adica a omului obisnuit care suntem toti cand nu ne aflam la volan. De aici ar trebui sa se extinda toate prevederile codului. Cat despre viteze ce sa zic. Sa se faca mii de km de autostrada unde poti rula cu 130 km/h si apoi sa vii cu pretentii. Cat despre amenzi eu sunt pentru corelarea lor cu venitul. Altfel e ca si cum l-ai mangaia pe unul si l-ai pocni serios pe altul pentru aceeasi fapta. Si nu-mi mai spuneti ca are masina de 70.000 si plateste nu stiu ce taxe ca nu l-am pus eu sa si-o cumpere.
-
ovideatza, marţi, 21.02.2012 13:04Tara noastra
Pana in momentul in care vom avea o infrastructura adecvata nu se va putea conduce in mod civilizat in romania. In ceea ce priveste detectorul, sunt absolut de acord cu interzicerea lui dupa construirea macar a unor drumuri expres prin afara localitatilor. Nu e nevoie sa mergi cu 120, ci sa poti pastra un minim de 80-90km/h pentru viteza media pe distante lungi. In momentul in care exista aceasta alternativa, chiar si platita, nimeni nu mai are nici o scuza sa depaseasca vitezele legale in localitati. De asemenea, orice drum national care are 1,5 benzi minim/sens (Ex. E85) ar trebui sa traverseze marile orase pe centuri corespunzatoare, iar in localitatile de dimensiuni reduse traversate sa existe limite de 70km/h si supra/subtraversari pentru pietoni. Totodata orice trece de pietoni trebuie iluminata puternic pe timpul noptii, cu mai multe becuri suspendate pe toata desfasurarea ei pe drum. Astfel s-ar rari considerabil numarul accidentelor. De asemenea ar trebui ca politia locala sa desfasoare actiuni de disciplinare a localnicilor in ceea ce priveste traversarea strazii. A conduce fara permis este o inconstienta. Degeaba ai pe cineva in dreapta. Cel din dreapta nu are pedale!!! Eu nu am condus pana cand m-am urcat in masina de scoala, si foarte bine a fost. Daca te apuci sa mergi pe ulite ai toate sansele sa deprinzi miscari gresite si va fi si mai greu sa te obisnuiesti, nu mai zic de pericolul pentru ceilalti de pe acea strada. Nu exista ora si strada care sa garanteze siguranta celorlalti in cazul in care tu nu stii care e frana si care e acceleratia! Cand lumea merge inainte te pomenesti ca ne vor obliga sa mai caram dupa noi si alta bucata de carton. Propun dotarea masinilor de politie cu calculatoare legate la server-ele politiei, daca ii spui CNP-ul sa fie suficient sa iti gaseasca fotografia, permisul, abaterile anterioare si daca ai platit sau nu amenda (vise, ca la noi daca platesti o amenda trebuie sa trimiti chitanta prin posta...). Asta inseamna o strategie de progres, nu birocratie excesiva.
-
dan, marţi, 21.02.2012 13:11
Ati uitat sa mentionati ca, in proiectul de incurajare al mersului pe jos, cu bicicleta sau cu transportul in comun, intra si posibilitatea introducerii unor taxe de congestie la nivel de oras, adica o chestiune care se intampla de mult timp pe afara. In principiu, pe hartie, totul pare in regula, mai ramane de vazut ce completari s-ar mai putea face si metodologia de aplicare a noilor norme. Sunt foarte de acord cu: obligativitatea celor 10 ani de scoala pt a putea da de permis, permisul provizoriu (practic o legiferare si o urcare in nivel a condusului de la 16 ani) si a inspectie tehnice dupa reparatia automobilului, unde bine ar fi sa fie dublata de verificarea daca reparatia s-a facut la un service autorizat sau nu (ca sa terminam odata cu bombele de "service-uri" de pe la garajele blocurilor). Sunt sceptic cu privire la interzicerea detectoarelor, deoarece ele pot fi in continuare folosite ascuns (cum ar fi cele montate in bara), sau pot fi inlocuite cu statii, iar bani la buget din comercializarea lor nu mai vin. Ar trebui montate mai multe camere acolo unde chiar este periculos si, in paralel, pe alocuri, camere false cu emisii asemanatoare radarelor, care sa-l faca pe sofer sa mearga incet crezand ca e radar adevarat (ideea e sa nu se spuna care sunt false si care adevarate). Exista afara indicatoare electronice cu emisii radar care te atentioneaza ce viteza e legala si ce viteza ai tu, daca o depasesti.
-
Bethurbazal, marţi, 21.02.2012 13:13Opinie
Sa mai prevada acest cod rutier si ca politia sa nu mai stea "la pomana" la capetele localitatilor in vecinatatea tablitelor ce semnalizeaza iesire din localitate si nici in portiunile unde trotuarul e la 5 metri de sosea cum se intampla in Banat. In ambele situatii nu ai pe cine pune in pericol. Statul ce da asemenea legi ar mai putea sa faca pasaje subterane astfel incat pietonii sa poata traversa linistiti drumul. Caci pasarele de calitate suntem incapabili sa construim.
-
dan, marţi, 21.02.2012 13:22
@Bethurbazal Cu pietonii, e cu dus si intors. Spre exemplul, trecerile nesemaforizate sunt, dupa parerea mea, un real pericol pentru toata lumea, si pt soferi, si pt pietoni. Daca le dai suprematia unora sau altora, risti sa creezi mai mult deranj. Cu plata in functie de venit, m-am gandit si eu la asta si chiar vroiam a scriu, dar m-am gandit mai bine si am sters ideea. De ce zic asta? Pt ca, statistic vorbind, cei cu masini scumpe sau f scumpe, sunt putini, si tot statistic, nu sunt nici pe departe cei mai numerosi cand vine vorba de accidente. Ok, ca dam amenzi pt condus haotic, asta e bine, insa discriminarea pe baza de venit, pare si o idee socialista, si una care sa nu rezolve miile de inconstienti care merg cu 180 km/h intr-un harb care nu e in stare sa opreasca cum trebuie nici la 80 km/h. @ovideatza Pe de o parte, ai dreptate cu drumurile, mai precis cu lipsa lor. Pe de alta, asta avem si de asta trebuie sa ne folosim. Este si vina noastra ca nu punem o presiune mai mare asupra celor care ne conduc destinele si banii din taxe. Ia sa vedem, cum le-ar cadea o greva fiscala la nivel general? Si aici intervine problema solidaritatii intre noi, ca cetateni, solidaritate pe care n-o avem. Chestia cu conducerea fara permis sau cu permis provizoriu e bine venita, din punctul meu de vedere, si se practica pe scara larga afara, aduce un plus de experienta atunci cand te "pui" la volan singur. Aia cu bucata de carton, si mie mi se pare hilara, insa daca n-au gasit oamenii cum sa mai taie din furaciuni cand vine vorba de achizitii publice (vezi Logan-rui de 80.000 E cu calculatoare dintr-alea de care zici tu), merge si-o franzela pe cartela. :))
-
io, marţi, 21.02.2012 13:27@Bethurbazal
dar pe tine cine te pune sa-ti cumperi masina? ai trenuri, autobuze si alte mijloace de transport; cum adica cine-l pune sa-si cumpere masina de 70k? de aici se vede frustrarea ta, ciobanule; "muriti-ar capra" si pietonii ar trebui sa se si asigure, nu sa se arunce pe trecerea de pietoni; odata am oprit la o trecere de pietoni sa-l las pe un cretin cu bagaj pe role sa traverseze; cand a ajuns la jumatatea zebrei s-a oprit pe trecerea de pietonisi a inceput sa discute cu prietena sa care era pe trotuar; apoi s-a intors spre trotuar si a reinceput traversarea impreuna cu ea; trecerea de pietoni e una si parcul e alta;wtf si eu cand sunt pieton, prefer sa astept un pic, nu sa ma arunc in fata masinii, deoarece sunt sofer si stiu cum e.
-
tzenu_bmw, marţi, 21.02.2012 13:33nati' avea noroc sa aveti.........
oare cat va pune botu romanu de rand........ mie scarba ca traiesc in tara asta.........pacat de ea........uni chiar vor so distruga cu totu..........romani trezitiva.........20 de ani sau pierdut........ijn urmatorii 10-15 ani va fi jale tot va fi vandut..........mie mila de generatia urmatoare(ce-i ce acum au 5-10 ani) Romania are nevoie urgent de AUTOSTRAZI(nar strica 600-800 de km in urmatori 5 ani) guvernanti astia de 2 lei sa construiasca 1000-2000 de fabrici de pe urma carora sa banaficieze statu(si binenteles puteau pe urma sa fure si ei cu duiumu ca nu se mai vedea) Mai multa colaborare cu tarile straine.......... urmatori 5-10 ani sunt critici.........daca nu vom face ceva tara asta va fi ca si vanduta........ insa ei pur si simplu ne distrug........amenzi..........taxe........impozite..... asta este trage romane...........
-
io, marţi, 21.02.2012 13:43@tzenu
pai tara oricum e deja vanduta... de fapt e data pe gratis; e condusa de afara; basescu si altii care or sa vina sunt numai niste marionete carora li se permite sa-si faca de cap, pt propriul interes; de ce crezi ca ne-au primit in ue, de ce ne-au obligat sa cumparam nu-stiu-ce vaporase uzate de afara, de ce vor sa ne oblige sa cumparam anumite avioane samd; suna a teoria conspiratiei... numai ca din pacate nu mai e teorie... e practica deja ;-)
-
isa.t, marţi, 21.02.2012 14:12?........@tzenu_bmw ............Mai multa colaborare cu tarile straine.
mai multa sclavie si mai multa indatorare a romaniei , o simpla intrebare de ce sua are datoria de 14 trilioane de $ si romania 100 miliarede $ ,cand va putea sa isi plateasca sua datoria ........stiti de ce s-a scufundat titanicul pt a infiinta Federal Reserve Bank......capitanul era edward smith un iezuit iar vasul apartinea familiei morgan una din cele 3 clanuri care au format Federal Reserve Bank......va invit sa vizionati filmul ..........Thrive
-
Bethurbazal, marţi, 21.02.2012 14:12@ io
Cioban tind sa cred ca esti tu. In majoritatea tarilor la al caror nivel de trai tanjim sa ajungem asa se intampla, amenzile sunt corelate cu veniturile. Sunt cateva exceptii unde amenzile sunt foarte mari pentru toti. Ca sa-i linisteasca pe toti. Asa ca nu mai arde gazul de pomana. Romanul e cel mai necivilizat european si tot el bate din gura.
-
BrillCK.ro, marţi, 21.02.2012 14:15Pe cine intereseaza???
Credeti ca daca va spuneti parerea aici o sa influenteze cu ceva? Se vede ca sinteti nervosi... si eu sint, dar asta e... Nu se face nimic... Pina una alta la cum creste pretul benzinei (foarte nejustificat) o sa ne luam cu totii biciclete... Legile sint OK... iar detectoarele de radar sint inlocuite acuma de statii CB care sint muuult mai eficiente decit detecoarele... Numai bine si drumuri line... :D
-
io, marţi, 21.02.2012 14:29@bethurbazal
ba nu; tu esti cioban; asta deoarece te bucuri de raul altuia (al aceluia cu mai multi bani decat tine); atunci daca e asa cum zici tu cel care plateste taxe si impozite mai mari, deoarece are venituri mai mari si masini mai scumpe, ar trebui sa se bucure de mai multe servicii din partea statului, decat unul care plateste mai putin; nu asa e logic? sa fim egali la drepturi, dar la plati nu...?!? tu chiar nu gandesti?cum adica sa-l obligi pe om sa nu faca bani; asta inseamna involutie, comunistule; daca e sa fie ca afara, atunci sa fie si conditiile de afara; la asta nu te gandesti; nu poti face tocana de legume fara legume... aia e altceva, nu mai e tocana de legume... e chiar asa de greu de inteles? in plus cine a zis ca daca afara e cum e, inseamna ca e si bine? ti se pare ca strainilor le plac toate legile lor? de-aia fac demonstratii, si de-alea adevarate, nu ca la noi; confunzi civilizatia cu persuasiunea; dar ce sa intelegi tu!?! p.s. macar eu am "gaz" de ars si nu sunt invidios pe vecinul cu masina mai scumpa decat mine.
-
Devorattor, marţi, 21.02.2012 14:37Masuri cu adevarat importante pentru noi
Romania nu are nici macar 500km de autostrada, iar bulangiii de la Guvern se mira de ce avem accidente peste media UE. Poate doar atunci cand nemtii se vor deplasa cu autoturisme zburatoare, ne vom putea "lauda" si noi cu 1000km de autostrada. Dar daca autostrazi nu avem, ce putem face: - Pe soselele si strazile pe care le avem, pe cat mai multa portiuni cu linie continua sa montam: PARAPETI, GARDURI, SARMA GHIMPATA, CAPCANE PT CAUCIUCURI, GARD ELECTRIC, FASIE MINATA DE 30CM LATIME, ETC...daca mai aveti asemenea idei periculoase, va astept. Multe accidente se produc din cauza depasirilor si intoarcerilor pe linia continua. O solutie mai ieftina ar fi amplasarea mai multor intersectii giratorii. - Esti incepator la volan categoria B? Foarte bine, nu ai voie sa conduci autoturisme cu motor mai puternic de 100 sau 120CP! Si nici sa conduci masini cu tractiune pe spate in primul an de carnet. Sa-i vezi pe ciutanii de 18 ani cu bmw-uri din anii 90 ce tampenii fac iarna pe gheata...estti incepator, adio BMW&stuff! - Ai fost prins de politie mergand peste viteza legala si pe drum nu mai era nicio alta masina? Amenda redusa cu 50%! - Voi reveni
-
MSt, marţi, 21.02.2012 14:46@io
Din nefericire cei care gandesc ca tine sunt exact autorii accidentelor grave.Putin ma intereseaza ca masinile lor sunt mai nu stiu cum.Ai dat 70.000 eur pe o masina, sa nu imi spui tu ca te vei uita la o amenda de 500 lei cum face unul care a comis-o in acelasi mod dar are o masina de 10.000 de eur si un venit de 5-6 ori mai mic decat al tau. Ca nu te cred.Eu as merge si mai departe: prima data cand te-a prins ca ai depasit viteza amenda. A doua oara o amenda mai mare. A treia oara o amenda si mai mare si suspendarea permisului pentru 60 de zile. A patra oara amenda in functie de venit si suspendare permis 90 de zile. Daca depasirea e mai mare cu 50 de km la ora fata de limita. Dar, daca tu continui asa, la al 5-lea caz sa ti se confiste masina si sa ti se suspende permisul fara drept de reexaminare. Esti inconstient, nu conduci!Pentru alcool sau droguri as merge pe suspendarea dreptului de a conduce pentru 180 de zile si inchisoare 30 de zile sau munca in folosul comunitatii. Daca in urma acestui comportament se produce un eveniment cu victime, atunci direct inchisoare. Legea e prea blanda cu unii care cred ca pot cumpara orice si pe oricine.
-
MSt, marţi, 21.02.2012 15:08@io
Am vazut prea multe accidente comise de inconstienti pentru care amenzile erau ceva obisnuit. Cred ca ma duce capul mai mult decat il duce pe unul care spune ca in fata legii suntem egali. Asta e cel mai mare bullshit inventat de om. De aia Tantas, Andronie sau Huidu sunt in puscarii, sau Hauptmann si altii ca ei!Nu e vorba numai de viteza ci si de locul unde unii decid sa "o calce", mai e vorba si despre anumite comportamente de primata in trafic si, nu in ultimul rand, de inconstienta. Exact aceste situatii, combinate cu alcool, droguri, oboseala sau ce mai vrei duc la nenorociri. Si, asa cum au mai spus si altii, pentru ca infrastructura nu ne permite, ar trebui sa nu ne apucam de facut pe pilotii de F1. Nu am nici o amenda luata, insa accidente am vazut si am trait, fara a fi vina mea. Am fost de multe ori sicanat in trafic de "bajeti" care credeau ca la 130 km/h pe autostrada ii incurc, sau la 90 km/h in afara localitatii nu merg suficient de repede pentru ei. Stiu ce inseamna ca un inconstient sa te acroseze si sa ajungi in sant cu rotile in sus pentru ca X6-le lui nu a mers atat de repede cum credea posesorul cand a intrat in depasire. Si mai rau e ca acel X6 nu a oprit macar sa vada daca traiesc, ci a continuat linistit fiind apoi luat pe sus in prima localitate de alti soferi care au vazut incidentul. Deci nu te apuca sa imi dai lectii. Aici e vorba de lege si de respectarea ei. Si,nerea ei in practica, pentru ca pana nu vor infunda puscaria cativa idioti care se comporta asa, pana nu va fi oprit unul cu un glont in cap, nu se vor calma. Oricate legi ar fi, daca nu se aplica e degeaba.Platim bani aiurea cata vreme unii scapa pentru ca au bani. Din pacate, daca aia ar fi linistiti de politie primii, nu s-ar mai ajunge la asa ceva. De asemenea, eu nu as permite ca un cetatean cu domiciliul in Romania sa detina masina inmatriculata in Bulgaria, respectiv cazanele de BMW-uri din 1900 toamna. Si atunci poate ar fi altfel. Pana cand se va realiza ceva nu putem decat sa ne dam cu presupusul. Si cred ca si tu faci la fel.
-
Bogdanel, marţi, 21.02.2012 15:11examene mai dure, auzi la ei
Examene mai dure, mah voi sunteti tampiti sau nu stiti cum sa sugeti o spaga mai mare??? Anu trecut au fost cazuri la examen la sala cand 10 intrebari erau din mecanica! e normal asa? La oras au fost cazuri cand Garcea te plimba si 45 de minute numa numa' sa-i gaseasca nod in papura elevului daca avea boala pe el. cat de greu sa-l faceti, sa nu mai ia nimeni decat pe spaga??
-
Andrei, marţi, 21.02.2012 15:25Porcarie
Scimbarile astea nu vor schimba absolut nimica. Tovarasii bogatasi se c...a pe amenzi si pe cetatenii ucisi de copii lor bine educati. Mai bine ar investi guvernul bani intr-un modulator de mentalitate ... Nu legea trebuie schimbata ci mentalitatea sau ar fi cazul sa faca cunostinta cu cuvantul empatie.
-
Adi, marţi, 21.02.2012 15:26@lol Din cauza nu datorita prostiei !!
Mi se pare normal ca testele psihologice sa fie cat mai dure. Din cauza unor ,,retarzi '' se intampla numai nenorociri pe sosele. ps. ar fi fost frumos sa fie o lege retroactiva sa ii verifice pe toti cei actuali inca o data. Cred ca ar pica 80% din ei..
-
Expertu59, marţi, 21.02.2012 15:35Cu examenul asa este !
A zis bine Bogdanel,chiar asa se intampla in ilfov..cine da de permis la Damaroaia,ca nah apartine de ilfov...sa dus cu el..ori da spaga ori NU E ADMIS ! Deci nu iei permisu..! Iti spune poate data viitoare..adica poate te prinzi si tu ca trebuie sa dai ceva acolo ! Deci fara gluma..te plimba gargea pana gresesti..deci nu ai cum..iti pune capcane chiar daca la inceput te atentioneaza ca el nu o sa iti puna capcane. Parerea mea e ca ar fi trebuit puse camere in masini ! Las-o nabii de treaba..dai spaga 300 de euro? Unui prieten de al meu garcea i-a spus tot ce trebuia sa faca in trafic(proritate,semnal etc) pai o fi bine asa?Plus ca mai mult de 3 minunte nu a mers? Este inadmisibil ce se inampla la partea practica ! Probabil ca si de aici se trag miile de accidente !
-
Devorattor, marţi, 21.02.2012 15:37masuri retroactive
@Adi, ai ceva dreptate. Daca Guvernul o sa tot ridice nivelul de dificultate al examenelor auto, nu va rezolva mai nimic! De ce? Pai de ce trebuie sa ne razbunam pe cei care urmeaza sa obtina permisul din cauza greselilor celor care l-au obtinut deja? oricum, asa cum a mai scris cineva, e deja suficient de dificil. Ar trebui gandita o masura retroactiva, gen evaluari medicale la intervale mai scurte. Ar trebui vizati mai ales "smecherii" care si-au luat permisele inainte de 1 septembrie 2008. Cunoscatorii stiu de ce...;-)
-
Expertu59, marţi, 21.02.2012 15:42
Pai si eu mi-am luat permisul in 2010,dar crede-ma ca s-a umplut garcea de nervi pentru ca era o zapada imensa..si nu puteam sa o iau pe unde vroia,si in coditii ce ceata nu vedeai la 15 metri..m-a plimbat 25 de minute.. si pana la urma am fost singurul din acea dimineata care a luat permisu ! Oricum nu trebuie sa te razbuni pe cei care vor da de permis..problema este ca examenul sa fie corect ! Cred ca o camera in masina..ar rezolva totul. Stii sa mergi? Il iei..acum daca nu faci o parcare din prima..scuza-ma sunt altii care dupa cativa ani de soferie nu ii iese perfect.. asta nu ar trebui sa conteze..sau ca ti-a murit motoru de 3 ori..pf ! nod in papura !
-
Bethurbazal, marţi, 21.02.2012 15:57Opinie
io, daca eu sunt comunist tu esti manelist. La recensamant trebuia pusa si optiunea manelist ca sa stim exact unde-i tara asta si care-i este viitorul. Problema e ca sunt multi manelisti care nu-s fanii genului muzical. Nu-ti mai spun mai multe ca n-ai puterea sa-ntelegi.
-
Ion, marţi, 21.02.2012 16:16Dovada
Sunteti condusi de niste dobitoci..CE INSEAMNA ASTA? Ca sunteti mai dobitoci ca asa votati!
-
ScorpyonVAG, marţi, 21.02.2012 18:56@
@Bethurzbazal: ,,Opinie Primul articol al Codului Rutier ar trebui sa mentioneze suprematia pietonului in trafic. Adica a omului obisnuit care suntem toti cand nu ne aflam la volan." ON: Imi exprim si eu parerea ca simplu pieton... Cum iti explici comportamentul de animale in masa a pietonilor care merg aproape pe mijlocul drumului (ziua sau noaptea), si vine masina din contrasens, iar tu ii claxonezi si nu se trag ?
-
astra, marţi, 21.02.2012 20:31leje
unde-i leje ie... toti stiu ce ie! Si lasand gluma, e doar un proiect... deocamdata. Sunt si parti bune, dar ce aveti frate cu detectorul de radar??? N-am mai auzit de alte tari (civilizate) unde asa ceva sa fie "interzis". Daca omul are asa ceva, care e problema? Buba sta la educatie, capacitati, pretentii si infrastructura! Rezolvati acolo si apoi mai stam de vorba...
-
astra, marţi, 21.02.2012 20:32leje
unde-i leje ie... toti stiu ce ie! Si lasand gluma, e doar un proiect... deocamdata. Sunt si parti bune, dar ce aveti frate cu detectorul de radar??? N-am mai auzit de alte tari (civilizate) unde asa ceva sa fie "interzis". Daca omul are asa ceva, care e problema? Buba sta la educatie, capacitati, pretentii si infrastructura! Rezolvati acolo si apoi mai stam de vorba...
-
Devorattor, marţi, 21.02.2012 21:58de adaugat:
Ar mai fi o problema: De ce amenzile sa mearga si la bugetul de stat? Peste tot in Europa se vorbeste despre descentralizare si autonomie financiara regionala si la noi in romanica se pare ca lucrurile merg exact pe dos. @Expertu59, principala conditie pt obtinerea permisului este sa fii in stare sa stapanesti o masina, nu sa faci o parcare laterala fix la centimetru, dupa cum bine ai zis. Prietena mea a picat anul trecut la oras doar pt ca a "muscat" putin din bordura la o parcare laterala. Ok, dar atunci ce cauta pe strazi atatia "soferi" care nici macar sa tina bine de un volan nu sunt in stare? Intre un sistem legislativ sever care se aplica in functie de grosimea portofelului si un sistem legislativ mai indulgent dar care se aplica la fel pt toata lumea, aleg a doua varianta!
-
lorinczi.thomas, marţi, 21.02.2012 22:55ANUNT:
Caut guvernanti cu creier gol, fara gandire, sa fie aruncati in geam, impuscati cu 1 glont in cap, etc...
-
coelho, marţi, 21.02.2012 23:20Bomba
votez pt. aruncarea in aer a parlamentului !
-
Expertu59, marţi, 21.02.2012 23:30Cica
Astra in legatura cu detectorul de radar .. si eu sunt impotriva legii,dar am trecut la statie cb din mai multe motive si sincer e mult mai utila decat detectorul si chiar fara o investitie mare. Iar Devorattor sincer sa iti spun.. nici eu nu stiu ce cauta atatia soferi care nu stiu sa tina un volan in mana,mai si incurca pe altii dar problema si mai grava este ca ne pun vietiile in pericol ! Probabil ca se trage de la garcea si spaga de 300 de euro.Este trist ce se petrece...
-
bussamente, miercuri, 22.02.2012 07:03noua lege
Ce trebuie sa prevada noua lege pentru conduita celor cu 'GIPANE"? Foate multi dintre ei (ele) cred ca au mai multe 'drepturi" in strada decat soferii de masini obisnuite.Rememorati gravele accidente de care ati auzit cu 'GIPAN" si veti vedea ca sau produs pentru ca "EGO-UL"lor era pe masura masinii !Acesti conducatori trebuiesc "recompensati" la punitati pe masura masinii lor.Daca conduci o HAABAIE de 3 tone trebuie sa ai si grije si raspundere corespunzatoare,nu sa iei fata la ceilalti "ca ai masina MARE.O problema cu accidente grave este si aceeia ca se permite prea usor unor tineri necopti la condusul unor TIRURI de 25-40 tone.Energia inmagazinata la 100-130 km la ora face prapad in caz de accident,derapaje etc !!! Legea noua ar trebui sa prevada cand o persoana e apta la condus asa o masa (Siti filmuletul cu "MANELE" plus cele cu transport de explozibile)
-
gheorghe, miercuri, 22.02.2012 10:06...
poate sunt un visator dar eu nu cred ca "legile excesive... cu caracter militienesc sunt solutia"... ci educatia... dar cum noi suntem niste oameni cu apucaturi huno-vandalo-vizigotice pe mai bine asa... in principiu cred ca nu trebuie un nr de clase ci pur si simplu dovada ca stii a citi si scrie... pana la uma a fi analfabet nu buie sa fie o rusine, ci un inconvenient pt viata sociala... atat... nu cred ca acualele reguli au dus la haosul de pe sosele ci mentalitatea de badarani a mutora dintre noi si coruptia din politie... eu sunt din severin si subiectiv vorbind nu ma pot referi decat la ceea ce prcep si cunosc (vorba lui camil petrescu...)... 90% dintre politistii examinatori pt obtinerea persului auto au masini de 40-50 mii euro, case de vacanta pe la ponoare si baile herculane, apartamente si vile prin severin etc. ... si nimeni nu-i intreaba cum au putut acumula astea din salariul de 2000 lei! e foarte dificil in severin sa obtii permisul fara sa cotizezi 100 euro ... acesti nemernici au pe constiinta viata multor oameni vinovati sau nevinovati... din accidentele auto... si moto...
-
SeaDog, miercuri, 22.02.2012 12:04Detectoare radar interzise
Parca noile radare ale politiei rutiere erau invizibile sau nedetectabile de catre detectoarele de radar. In curand o sa vina si vremea statiilor radio auto interzise. Pentru ca majoritatea celor care vor renunta la detector isi vor lua o statie radio pentru auto.
-
daniel, miercuri, 22.02.2012 12:22
mai lipseste sa readuca trasnaia cu mersul doar in zilele pare sau impare dupa cum ai nr la masina
-
Leni, miercuri, 22.02.2012 14:24
Devarattor...cred ca tu ai zis printre cele mai bune idei exprimate p-aici... @ovideatza cred totusi ca nu e vorba de condus fara permis, ci de un sistem ca in afara (Germania, Ungaria etc.) unde la 16ani poti sa faci cursul pentru condus, dai un examen "mai lejer" si primesti un carnet provizoriu, cu care poti conduce doar daca este o persoana cu permis de conducere in dreapta ta (cred ca trebuie sa fie parinte sau posesorul autoturismului condus)...iar aceea persoana imparte responsabilitatea pentru ceea ce faci la volan, cu tine. adica, ca si cum sa ai un "instructor" langa tine, care sa aibe interesul ca tu sa nu faci nici-o prostie. iar cand implinesti 18ani poti obtine permisul final. stiu ca e bun sistemul, pentru ca parintele e obligat sa stea langa tine 1-2ani si sa incerce sa te invete cat mai bine pentru ca e pe barba lui, plus ca inainte de a-ti da tie "copilul tembel care azi si-a luat permisul" masina pe mana, poate si trebuie sa vada cum te descurci si cat te duce mintea (daca esti teribilist, agresiv, impulsiv etc.). ar ajuta mult la reducerea copiilor de 18ani care acum si-au luat carnetul si scot la o tura seara Touaregul lui tati si fac tot felul de tampenii...asta desigur necesita si implicarea parintilor, nivelul de inconstienta/prostie/etc. al acestora cat despre duritatea amenzilor, treaba nu e asa simpla la noi cum e in alte tari. si amenzile in functie de venit sunt o idee buna, dar si cele egale...oricum la noi este o problema mare: multi capsunari, sau alte categorii de oameni(cred ca nu e nevoie sa le enumar)...care cretinul si-a luat o rabla din italia, germania etc. unde a lucrat 1-2 sau10luni la negru sau nu...il opreste politia la noi, il amendeaza ...si ce? el nu are nici un venit pe hartie, nu are bani etc. si asta e. va zic fiindca maica-mea a fost multi ani functionar public pe domeniul taxelor locale, si se lovea des de problema asta. obliga-l tu pe gigel, care n-are nici-un venit, traieste din ajutor social, dar are 2 bmw-uri in fata portii sa-ti plateasca taxe, impozite, amenzi etc. nu ai cum sa-l obligi, atata timp cat el NU ARE VENIT. bine-nteles ca nu-l intreaba nimeni de unde are masina etc. nu stiu ce sa zic, o solutie de genul amenda in functie de valoarea masinii, iar daca n-o achiti in 30zile sa poata fi confiscata, iar dupa 3 luni sa treaca in proprietatea statului care sa o valorifice?!?!adica in ideea ca, daca ai avut bani de masina de 50.000euro atunci sa ai bani si de amenda,indiferent ca tu traiesti teoretic din ajutor social sau nu, sau lucri in spania la negru sau nu. si zic ca in functie de valoarea masinii si nu de venit, fiindca e vorba totusi de trafic si despre cat esti tu dispus sa bagi in autoturism...din acelasi motiv ca amenda sa doara la fel de mult pentru toti, dar daca tu au venit de 1000000euro pe an, dar iti ajunge un VW Golf (de 10.000euro sa zicem) fiindca tu doar vrei sa ajungi din punctul A in B in siguranta, atunci sa ai amenda mai mica decat cel care si-a luat un M3 din 90`(15000euro) ca doar are putere si face teribilism pe strazi. nu stiu, sincer, o chestie foarte complicata si delicata...cel putin la noi.sunt prea multe aspecte care tin mai ales de nivelul de cultura si educatie al poporului, ca sa poti aplica modelele din occident la noi. o zi buna tuturor.
-
rov, miercuri, 22.02.2012 15:54Filmarea obligatorie a examenului de permis
Altfel va creste spaga pentru examen de la 300 euro la probabil 500 si nu se va schimba nimic.
-
Devorattor, miercuri, 22.02.2012 22:36am revenit :)
- Cu cat usa din fata se deschide mai greu, cu atat esti mai tentat sa intri pe usa din spate. Simplu si normal, nu? La fel si cu examenele pt soferi. Tocmai din cauza asta manifest un profund dispret fata de masura stupida a examenelor si mai grele si sustin cu tarie examenele de dificultate medie. - De ce nivel de dificultate mediu? Pai daca este prea usor...e usor de inteles de ce nu-i bine. Daca este prea dificil...cu cat este mai dificil, cu atat candidatii vor fi mai descurajati si vor fi mai tentati sa recurga la "solutii alternative". Spaga la nenea Garcea a intrat de foarte mult timp in normalitate in Romania... Examenul trebuie sa fie ca si fusta unei femei inteligente: suficient de lunga cat sa acopere obiectu', dar suficient de scurta cat sa incite subiectu'! ;-) - @rov, si eu sunt de acord cu filmarea obligatorie a ambelor probe ale examenului. La sala inregistrarile sunt doar video nu au sunet, asa ca... - Dupa cum vedeti, pareri si idei sunt multe, dar...cine poala mea suntem noi versus guvernanti sa le dam lor sfaturi?...
-
SaabCuantic, joi, 23.02.2012 01:07Agitatii nocturne...
Eu as simplifica putin tarasenia: ce rost mai are sa dezbatem indelung si aprins ce ar trebui si ce n-ar trebui sa prevada legislatia rutiera in Romanica Abramburica, atata timp cat un infractor in toata regula ca...Huidu pare-se ca a scapat basma curata?...In mod sigur, cineva "uns cu toate alifiile" l-a povatuit "inspirat": "Taticu', nu-i greu sa te fofilezi prin gaurile ca de şvaiţer atribuite lipsei de autoritate morala a statului roman, asa ca arunca-le acolo ceva de pomana familiilor celor trei morti din Loganul pe care l-ai terciuit si apoi da-te usurel la fund, caci lumea este setata genetic sa uite repede tragediile si uite asa scapi de parnaie simplu ca buna ziua!"...Si eu vroiam sa-l sprijin spiritual pe individ, dar numai daca ar fi admis necesitatea, justetea si normalitatea incarcerarii! Ptiu, drace, blestemati sa fie in veci initiatorii de legi "intransigente" aplicabile in x domenii, dar care totodata se fac ca ploua in cazuri invederate de CRIMA, pe motiv "procedural" ca fuduliile barosane de "vipuri" le surclaseaza "metafizic" pe cele vesnic amarastene..."Ne fac legi si ne pun biruri, ne vorbesc filosofie"...Eminescu, nicicand mai actual.
-
dani, joi, 23.02.2012 16:36
Pana la urma, degeaba se tot propun diverse proiecte de lege si degeaba dezbatem noi aici, cand pana si cele mai elementare incalcari ale legii raman netaxate, in consecinta devin atat de uzuale incat iau forma unei legi pana la urma (vezi, spre ex, eliminarea obligativitatii semnalizarii la schimbarea de banda). Parca anul trecut citeam despre o lege in Franta a traversatului pe unde apuci doar printr-o ridicare de mana. Astia pana la urma legalizeaza si crima pe motive conjugale, daca tot e atat de des intalnita.
-
d@niel, sâmbătă, 25.02.2012 08:46CORUPTIA si INCOMPETENTA agentilor de circulatie -cauza ignorata a ACCIDENTELOR
De ce nu se are in vedere si o mai buna pregtire a agentilor de circulatie, mai ales a celor din centrele de accidente usore? Nu putine sunt cazurile in care acesti agenti nu fac altceva decat sa favorizeze pe soferii vinovati. Este interesant de contabilizat cate procese verbale de contraventie incheiate de sus numitii agenti sunt anulate de catre instante. Aspectul este evident: Un sofer care in mod normal nu are ce cauta pe drumurile publice la volanul unui autovehicul, va perpetua stilul de conducere sau, mai grav, il va escalada.
-
john_range, sâmbătă, 25.02.2012 12:43DRUMURILE PROASTE PE CARE LE AVEM
De ce nu spun si asta ca multe dintre accidente se intampla si din cauza drumurilor care sunt praf...Recunosc ca multe accidente sunt din cauza unui sofer ba neexperimentat ba unul care se crede schumacher,!Noi nu avem autostrazi unde se lucreaza nu este semnalizat bine ba de multe ori chiar nici o semnalizare ca se lucreaza!SI de aici sunt multe accidente
-
ionut2715, sâmbătă, 16.06.2012 15:55
deci din cate am inteles eu, pe drumurile comunale nu ai nevoie de carnet la atv.??
-
ionut2715, sâmbătă, 16.06.2012 16:10
adik de atestat, mentionez ca am 17 ani, mi-as lua un atv dar la tara . dar nu am timp sa-mi fac atestat si de-aia intreb. ms
Citeste si
-
INTERN | miercuri, 27 iunieREPORTAJ: Restart în Bănie - Craiova a revenit pe harta producătorilor auto mondiali cu noul Ford B-MaxAm fost la Craiova pentru a vedea cum România reporneşte a doua uzină auto a ţării. Lăsând la o parte show-ul pus în scenă de organizatori, Craiova reintră pe harta marilor producători auto. Citeste tot
-
INTERN | luni, 25 iunieFord B-Max a intrat în producţie la uzina din CraiovaFord a introdus în producţie noul B-Max la fabrica din Craiova. Debutul producţiei lui B-Max la uzina românească are loc la patru ani şi trei luni de la preluarea fabricii din Craiova. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 iunieNoua generaţie Fiat Panda costă 11.550 de euro în RomâniaFiat a lansat astăzi în România a treia generaţie a modelului Panda. Modelul citadin pleacă de la 11.550 de euro în versiune pe benzină de 1.2 litri şi 69 de cai putere. Cu oferta de lansare însă, preţul ajunge la doar 9950 de euro. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 13 iunieLexus GS, în România de la 53.300 euroLexus a lansat noul GS pe piaţa din România. Versiunea GS 250 pleacă de la 53.300 euro cu TVA inclus, în timp ce hibridul GS 450h pleacă de la 63.950 euro cu TVA inclus. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 1 iunieYoung Creative Chevrolet 2012: Câştigătorii etapei din RomâniaEdiţia 2012 a concursului de arte aplicate "Young Creative Chevrolet" şi-a ales câştigătorii etapei naţionale. Trei studenţi îşi vor reprezenta ţara în faţa juriului european al YCC 2012, câştigătorul final urmând să fie anunţat în a doua parte a anului. Citeste tot
"Guvernul României vrea să reducă substanţial accidentele de pe şosele"... PAI PRIMA MASURA ar trebui sa fie construirea de autostrazi! Dar nu vad nicaieri aceasta masura! Ce sa facem, poporul i-a ales! Halal!