Profitul BMW a scazut cu 36.5 procente in 2009

Publicat joi, 11.03.2010 15:56 de Sebastian Toma

Desi profitul celor de la BMW a scazut cu 36.5 procente in decursul anului trecut, producatorul bavarez isi pune sperantele in noul Seria 5, care ar trebui sa creasca vanzarile semnificativ fata de anul trecut.

Germanii de la BMW au dezvaluit rezultatele financiare pe anul 2009 si au prezentat o perspectiva optimista asupra viitorului. Desi profitul BMW in 2009 a scazut cu 36.5 procente, atingand 210 milioane de euro in 2009, bavarezii privesc aceste cifre cu uptimism si declara ca s-au descurcat mai bine decat concurentii lor. Acestia si-au comparat rezultatele cu cele ale conationalilor de la Daimler, care au pierdut 2.6 miliarde de euro in 2009.

Oficialii BMW au declarat ca si-au protejat afacerea de situatia economica mondiala cu mai multa usurinta deoarece s-au pregatit de criza inca din 2008. "Daimler a franat prea tarziu. BMW luase deja masuri impotriva crizei inca din 2008. BMW este foarte bine plasat pe piata si poate reactiona intr-o maniera flexibila.", a comentat expertul Ferdinand Dudenhoeffer pentru AFP.

BMW isi pune sperante in noul Seria 5 F10 care va debuta in primavara acestui an. Bavarezii au creat si o versiune cu ampatament a acestui model pentru piata din China, cea mai mare piata auto din lume, pe care spera sa o vanda intr-un ritm impresionant. Potrivit publicatiei germane Auto Motor und Sport, cererea pentru noul BMW Seria 5 F10 va fi atat de ridicata incat fabrica din Dingolfing va trebui sa lucreze la capacitate maxima pentru cel putin trei luni si va avea nevoie de angajati BMW din alte fabrici germane pentru a duce la sfarsit comenzile pentur Seria 5.

Via | AFP (inreg)

  • Victor, joi, 11.03.2010 16:14
    @ Automarket

    Pierderea diviziei auto ( Mercedes-Benz Cars ) a celor de la Daimler AG in 2009 a fost de 500 milioane euro, 2.6 miliarde fiind pierderea intreg grupului Daimler AG ce cuprinde divizia Daimler Trucks ( cel mai mare producator mondial de camioane avand o cota de aprox 50 % ) si 15 % din EADS ( compania mama a Airbus, cel mai mare producator de avioane din lume ), industria camioanelor si aviatiei fiind puternic lovita de criza financiara .

  • slv83, joi, 11.03.2010 16:33
    FOAME

    Marcile premium sunt in picaj, fara exceptii! Cui vor vinde noua Serie 5, cu toate ca este o masina grozava? In Europa somajul creste de la zi la zi, vezi Grecia, Portugalia, Spania! Noi avem sanse sa intram in faliment in 2011 pt ca NU avem pic de industrie! Reveniti cu picioarele pe pamant, suntem niste rupti!

  • unckle, joi, 11.03.2010 16:37

    silviu, cu siguranta vor avea cui sa vanda . . . nu toti fac foamea pe criza :)

  • Lamborghini, joi, 11.03.2010 16:49

    dara'r faliment :)

  • C-G-C, joi, 11.03.2010 17:11
    $$$

    Datorita produselor de inalta conduita tehnica profitul BMW AG s-a redus cu aproape 50%... :)). Nu m-am putut abtine. Aceste randuri sunt pt a acumula voturi negative de la baietii veseli. Acum, fara gluma, era normal sa fie asa. Probabil 90% din constructorii auto au profiturile in scadere. Ceea ce m-a frapat si este de-a dreptul penibil este grija dlui Ferdinand Dudenhoeffer pt grupul Daimler, pe sistemul "sa moara si capra vecinului". In rest nu pot decat sa le urez succes cu noul S5 pt ca altfel anul 2010 s-ar putea sa fie si mai nasol.

  • BOGDAN, joi, 11.03.2010 17:19
    [email protected]

    inca o data automarket nu intelege cu ce se mananca economia. unghiul de abordare este mecanic si incorect. Profitul BMW a scazut cu 36.5 procente in 2009- adevarat, insa doar ca cifre, doar pentru statistica. BMW a realizat un 2009 peste asteptari, a fost un an extrem de bun pentru companie in conditiile in care productia a scazut.

  • mircea, joi, 11.03.2010 17:26
    @BOGDAN

    Poate le explici asta si celor de la France Presse si Reuters, se pare ca nici ei nu prea inteleg cum se mananca economia asta. "BMW posts weak 2009 results, says outlook better for 2010"

  • unckle, joi, 11.03.2010 17:46

    N'are Bogdan timp sa stea sa ii invete economie pe cei de la France Presse si Reuters . . . el tre sa stea pe internet si sa impartaseasca lumii intregi injurii...

  • Victor, joi, 11.03.2010 18:18
    @ C-G-C, Automarket

    Interesant ca cei de la BMW nu au scos nici un cuvant despre rezultatele financiare ale celor de la Audi AG, care si-au prezentat rezultatele pe anul 2009 in urma cu doua zile, in 2009 Audi AG inregistrand inainte de taxare un profit de 1.93 miliarde euro vs 413 milioane euro cat a inregistrat intreg grupul BMW . P.S. @ Automarket. BMW a inregistrat rezultate mai slabe fata de 2008 cand a inregistrat profituri record, rezultatele din 2009 fiind insa mult mai bune decat se asteptau majoritatea analistilor financiari ( unul dintre cele mai vizitate site-uri cu profil economic din Germania, www.finanzen.net a prezentat azi rezultatele celor de la BMW ) .

  • ALEX, joi, 11.03.2010 19:00
    BMW

    Daca vinzi mai mult nu inseamna ca esti mai bun . BMW SERIA 3 este referinta segmentului , BMW SERIA 5 a fost mult timp referinta segmentului si cu 5 cel nou sigur o sa revina pe prima pozitie , seria 7 este mai tare ca A8 , deci ce vrei mai mult de atat . BMW este pestw AUDI ca tehnica , ca ce vrei tu .

  • Victor, joi, 11.03.2010 19:08
    @ ALEX

    Din contra, BMW a vandut in 2009 cu cele trei divizii auto ( BMW, MINI, Rolls-Royce ) mai multe masini decat Audi AG ( doar BMW singur a vandut cu 50,000 unitati mai multe decat Audi ), in plus la profitul BMW AG contribuind si divizia moto ( BMW si Husqvarna ) . Concluzionand, desi produce mai putine masini decat BMW si Mercedes, Audi este mult mai profitabil decat ceilalti doi rivali germani .

  • RETEA, joi, 11.03.2010 19:24
    roizman

    way victor , lasatio atata cu audio , sunt buni ambii ,si BMW si Audi sa nu mai vorbim de mercedes-benz , pur si simplu BMW e o masina mai sigura in care omul are incredere , din acest motiv vinde peste audi, Faptul ca motorul bmw-ului nu te lasa niciodata in drum inseamna incredere ,eu am avut un bmw si termostatul era permanent blocat am mers jumatate de an cu el blocat ca pe timpurile celea nu erau atatea service-uri ca acuma si nu stiam cauza dar motorul fierbea acul era la rosu toata ziua , si uite asa nu am impinso 5 luni de zile , fierbe motorul dar asa mergea , 170-180 nu era problema pentru el.

  • mowgli, joi, 11.03.2010 19:47
    @retea

    asa este, cate amintiri am si eu cu al meu, am mers si fara apa si fara ulei si n-am avut nici pe dracu.Acuma pe mine nu ma mira deloc ca audi inregistreaza un asemenea profit, tinand cont ca imparte piese cu multe modele si marci.Nu este un comentariu rautacios, este adevarul.Audi sunt mai eficienti in ceea ce privesc costurile de productie.

  • ionut, joi, 11.03.2010 21:18
    off topic - greseli de scriere

    Cam multe greseli intr-un singur text... Nu aveti corectori? Caut eu de munca :)

  • tocean78, joi, 11.03.2010 21:52
    Off topic.

    Uitati-va la poza ce bine poate sa arate,este cea mai frumoasa serie 5 pina acum.

  • Seria 5, joi, 11.03.2010 22:53
    off topic

    subscriu la parerea de mai sus; arata extraordinar

  • @C-G-C, vineri, 12.03.2010 10:15
    versus

    pentru ca Daimler este principalul concurent al BMW. Cand dai statistica/rezultate/etc trebuie sa te raportezi la ceva/cineva. Acelasi lucru il face Intel vs AMD, CocaCola vs Pepsi, McDonalds vs KFC, si exemplele pot continua....iar tu poti rade....