Producătorii europeni cresc prețurile mașinilor pe benzină pentru a face electricele mai atractive
Constructorii europeni de automobile cresc prețurile mașinilor pe benzină pentru a face modelele cu zero emisii mai atractive pentru public. De la 1 ianuarie 2025 vor crește normele de emisii de CO2 la nivelul UE.
Începând cu data de 1 ianuarie 2025, Uniunea Europeană va impune ca emisiile medii de CO2 ale unei mașini noi să nu depășească 93.6 grame/km. Această valoare reprezintă o reducere de 19% față de normele din 2024.
Pentru a se încadra și a evita posibilele amenzi, constructorii de automobile vor fi nevoiți să crească vânzările de mașini cu zero emisii. Mai exact, va fi nevoie ca cel puțin 20% din vânzări să fie reprezentate de mașinile electrice.
Publicul nu pare, însă, convins de modelele cu zero emisii, astfel că producătorii auto europeni se văd nevoiți să crească prețul modelelor pe benzină și diesel pentru a face electricele să nu mai pară atât de scumpe.
Stellantis, Volkswagen și Renault aplică deja această strategie, scumpind cu câteva sute de euro modelele termice vândute pe Bătrânul Continent. În luna octombrie, toate modelele Peugeot comercializate în Franța, în afară de cele electrice, au fost scumpite cu până la 500 de euro.
Pentru a-i impulsiona și mai mult pe clienți, constructorii pregătesc lansarea unor modele cu zero emisii accesibile. Cele mai bune exemplare sunt Hyundai Inster, Fiat Grande Panda, BYD Seagull, Cupra Raval, Renault R5 E-Tech, Skoda Epiq și Volkswagen ID.2.
Să nu uităm de Renault Twingo, Kia EV2 și Volkswagen ID.1, toate urmând să coste sub 25.000 de euro.
Desigur, nu toți actorii din industria auto sunt de acord cu această măsură. Anul acesta, mașinile cu zero emisii au reprezentat doar 13% din vânzările europe, astfel că foarte mulți, inclusiv politicieni, vor ca UE să relaxeze măsurile anunțate pentru 2025.
Mai trebuie spus că dacă industria auto nu va atinge normele de emisii de CO2, amenzile ar putea ajunge la sume impresionante de 15 miliarde de euro.
via Carscoops
-
PlăcuțaSuedeză, joi, 19.12.2024 12:21
Fiat iustitia pereat mundus (să se facă dreptate chiar de piere lumea) ziceau latinii. Acum vin producătorii auto europeni și zic „să se vândă modelele electrice chiar de ne vom confrunta cu falimentul!” Imperiul Roman s-a dus pe apa sâmbetei. Urmează UE?
-
Matei_cel_nou, joi, 19.12.2024 12:44
"Uniunea Europeană va impune ca emisiile medii de CO2 ale unei mașini noi să nu depășească 93.6 grame/km" Ați mai scris și în trecut aberația asta. "Jurnaliștilor": media e pe flotă, nu pe mașină! Adică nu toate mașinile trebuie sa aibă media asta. Unele pot fi peste atâta timp când media tuturor mașinilor vândute e sub. O fi atât de greu de înțeles?? Cred că până și dan_grc a înțeles. https://climate.ec.europa.eu/eu-action/transport/road-transport-reducing-co2-emissions-vehicles/co2-emission-performance-standards-cars-and-vans_en "the EU -> FLEET-WIDE
-
Matei_cel_nou, joi, 19.12.2024 12:54
@PlăcuțaSuedeză Nu mor caii când vor câinii. Imperiul Roman a fost acum aproape 2000 ani. Altceva n-ai mai învățat la școală? Unele mai recente, cum ar fi imperiul Britanic, imperiul Spaniol, imperiul Otoman, imperiul Țarist, imperiul Portughez, dinastia Qing. Ce au toate în comun e că au fost imperii prin cucerire, nu uniuni de bună voie și nesiliți de nimeni. Și toate s-au destrămat când puterea cuceritoare nu a mai putut controla teritoriul. UE n-are nicio treabă cu imperiile, decât în capetele seci ale extremiștilor de pe TikTok, floarea cea vestită a inteligenței secolului XXI. Locul unde toți imbecilii se simt deștepți pentru că alți imbecili îi aplaudă. Sau cum se zice, foci?
-
dan_grc, joi, 19.12.2024 13:30
Ce poate sa fie mai penibil de atât, electro crizatii sunt de acord cu mărirea artificială a prețurilor, ca și cum nu era suficientă subvenția masivă din ultimii ani, plus interzicerea termicelor din 2035, nu domnule, sa mărim și mai mult, sa demonstrăm ca electricele reprezintă soluția logică, de ce sa nu se interzică din 2026, ce sens mai are ? Cine va rezista, bine, cine nu, ghinion .
-
PlăcuțaSuedeză, joi, 19.12.2024 13:58
Hop și țața Mateia să flencăne din gură doar pentru că-și închipuie că e deșteaptă și cultă-n cap! Comuniștii s-au chinuit zeci de ani să creeze „omul nou” dar n-au reușit. A venit capitalismul și, fără să-și propună asta, a făcut să apară această specie insalubră, de „om nou” care, ca orice extremist care se respectă, e convins că e deținătorul adevărului și agresează pe oricine îi iese în cale și are o opinie diferită de a lui. De exemplu, acest matei cel nou, se rățoiește isteric și penibil la mine pentru că m-am referit la Imperiul Roman fără să înțeleagă, săracul de el, legătura dintre latini și zicala „fiat iustitia pereat mundus”. Iar în UE, care nu e un „imperiu prin cucerire” (în capul lui mateiuț există și altfel de imperii, sărăcuțul de el) au fost în 2024 vreo 11 state care au reintrodus controlul temporar la granițe. Economia statelor din UE merge prost, avem inflație, avem datorii și deficite bugetare în creștere, iar umflarea artificială al prețurilor automobilelor va înrăutăți această stare a economiilor statelor europene. În sensul ăsta a fost ironia mea, dar e greu cu priceperea prin mansarda „oamenilor noi”.
-
Vai de Stellantisul lor, joi, 19.12.2024 14:01
Era mai demult o faza intr-un film american... Ca sa fii mai atractiv, umbla cu prieteni urati. Vad ca astia aplica acelasi principiu si la masini ;-))
-
Matei_cel_nou, joi, 19.12.2024 14:31
@PlăcuțaSuedeză Da, în capul meu dar și în istorie exista și imperii hegemonice. De exemplu UE poate fi considerat un imperiu hegemonic dar nu un imperiu teritorial. Și dacă tot ești expert in latină și imperiul Roman... A existat și un imperiu hegemonic, mai mare decât cel teritorial, și care incorpora teritoriile suverane dar cliente Romei. Foederati, semidoctule. Dar ma bucur ca ai o impresie buna despre tine, face bine la moral.
-
@hater, joi, 19.12.2024 14:45
Masinile din ultimii ani sunt mult mai curate decat cele de acum 20 de ani, cu toate rablele inca existente, industria autoeste responsabila intr-o masura destul de mica in momentul de fata, uite concluzie pe care poti s-o gasesti oriunde, in SUA si UE a scazu cererea de carbune, implicit consumul, in Chia si India a crescut, chiar daca in China creste productia din surse regenerabile, eolian si solar, creste si pe carbune si fosili, in India nu are rost la aia e mega poluare, deci cum vrei tu, electrocutat la neuroni, sa salveze planeta doar Europa ? hai partial si SUA, da vine acu Trump si reincepe niste exploatari petroliere si de carbune, cu toata Tesla lor, deci in capul vostru este o vraiste totala, poluarea a scazut in orasele europene, cu exceptia celor in care sunt santiere vesnice, gen la noi, unde nu sunt nici centuri forestiere si mariri de spatii verzi, ci doar betoane din ce in ce mai mult, in afara de asta, ce vrei mai mult sa se intample la modul realist, crezi ca din 2035 clima isi va reveni miraculos ca interzice Europa termicele ? Sunteti imbucurator de inteligenti . Baietas, ai habar ce inseamna crestere artificiala ? Cresterile de la diferite norme de poluare sunt altele, esti si analfabet functional pe deasupra, daca producatorii recunosc ca umfla preturile doar ca sa para mai ieftine electricele, tu macani ca sunt de la normele de mediu ? Continua, ar trebui sa urli de durere
-
dan_grc, joi, 19.12.2024 15:02
Asa ceva ? Dacă electricele sunt în ofertă arhisuficienta și există cerere, plus prețuri din ce in ce mai mici, de ce-ar mai fi nevoiți producătorii sa mărească prețurile la termice, sa para mai ieftine electricele ? Nu reprezinta electricele pasul logic, superior ? În aceste condiții termicele ar putea chiar sa fie ieftinite, ca nu le mai cumpăra nici naiba, nu-i asa ? Producatorii care nu îndeplinesc țintele de emisii, sa lanseze cât mai multe electricele, cerere există, deci se vor VINDE, nu înțeleg de ce atâta panică ? Oare ca-ei vor tăia și mai mult craca, lovind fix în modelele cu care mai fac bani, din care finanțează inclusiv electricele ? Deosebita situație, asa se întâmplă când te legi la cap fără sa te doară, asta e valabil pentru Europa si-n alte industrii, pierde teren la greu economic .
-
@dan_grc, joi, 19.12.2024 15:10
Trei rânduri de spume la gură and counting :)). Săracul, cică nu înțelege. De parca nu e evident ca nu înțelege nimic :))
-
@hater, joi, 19.12.2024 15:15
Stai linistit ca acum a fost un avertisment, mai urmeaza alte alegeri in 2028-2029, asta in toata Europa, politicienii ar trebui sa se trezeasca, lumea nu vrea sa traiasca din ce in ce mai prost in numele ecologiei, in timp ce altii isi vad de treaba
-
@Matei, joi, 19.12.2024 15:20
E prima data cand sunt de acord cu tine :) Partea cu scumpirea masinilor pe benzina pentru a concura la pret cu cele electrice e o aberatie maxima. "Alesii" UE parca o parafrazeaza pe Maria Antoaneta: daca n-au paine, sa manance cozonac.
-
@cocalar hAUR, joi, 19.12.2024 15:23
De vreo 20 ani extremiștii se uită cu optimism la următoarele alegeri, de obicei imediat după ce o iau în bot la alegerile curente.
-
dan_grc, joi, 19.12.2024 15:56
Curios sa vorbească de spume la gură unul care are jde mii de comentarii pe lângă subiect, cu Dieselgate, VW, Bmw, ia mai bagă câteva .
-
mda, joi, 19.12.2024 16:07
nu se mai poate bai baiatule, nu se mai poate de atata nesimtire. azi am avut treaba prin zona ateneului, apoi la victoriei, apoi la obor si abia acum am revenit la sediu. pe scurt: plin de cocalari care stationau cu motoarele (diesel, majoritatea) pornite in asteptarea cuiva probabil sau a nimanui, doar ca sa aiba ei cald in masina, sa nu le inghete poponeata sau degetelele. bai, dar pliiiin de cocleti si coate-goale, cu priviri tampe, miserupisti si ignoranti. la fel fac si vara, cand afuma pe toata lumea ca sa le mearga lor AC-ul. este in jurul lor un aer imputit, irespirabil, simti cum intra otrava in alveolele pulmonare, injuri si n-ai ce face, n-ai ce alt aer sa respiri. ca sa nu mai amintesc de grosul traficului obisnuit, care curge in stilul ala sacadat, gatuit in care mai mult se sta pe loc decat se merge si poluarea este maxima. cum e posibil ca specimene de genul cocalarilor mentionati mai sus sa aiba liber sa otraveasca pe restul fara nicio consecinta? e ceva inimaginabil. experiente de genul asta, care reusesc sa strice o zi inceputa de altfel excelent, fac pe oamenii de buna credinta sa se bucure la orice stire care anunta finalul epocii masinilor termice. si da, avand in vedere cele de mai sus, ma bucur nespus ca preturile termicelor cresc, sa creasca de 10x, de 100x, de 1000x, sa scapam de ele si de infernul pe care-l produc: noxe si galagie ca la balamuc. afara cu termicele din orase!!!
-
@dan_grc, joi, 19.12.2024 16:12
Tu poti sta linistit ca BMW are strategia bine pusa la punct: va raporta cifre false de vanzari la electrice ca sa para ca respecta normele noi. Mai trebuie mentionat ca noile norme se respecta daca si doar daca masinile ar fi conduse conform regulilor pe care le folosesc producatorii auto cand fac testele, ceea ce e total fals! In realitate avem can't, frecare, temperatura diferite, avem dealuri si nu in ultimul rand avem COCALARI CARE CONDUC BMW-URI! Voi ati vazut cum conduc astia? Niste retardati cate habar nu au ce sunt alea reguli de circulatie, limite de viteza! Deci sa nu se mai agite UE atat timp cat Germania inca mentine autostrazi fara limita de viteza si cat timp cocalarii fac liniute.
-
dan_grc, joi, 19.12.2024 16:23
Normal, 99% erau diesel, tu fiind cu ce anume, bagă și tu ca erai cu electrica X, de preferință chinezească, afară cu toată lumea, mai puțin cu tine . Se pare ca a apărut si-un expert în statistica partidelor extremiste, păi cifrele îți dau cu realitatea în cap, ia vezi unde erau extremiștii prin 2016 în Europa, vezi ce procente au acum și câte partide au pătruns în diferite Parlamente, deci concluzia ta tampa ca de 20 de ani extremiștii speră degeaba este absolut eronată, au din ce in ce mai multe voturi, această hahaiala inconstienta o practică și politicienii tradiționali de multă vreme, uitați-vă ce partide au intrat în Parlament, care nu existau acum patru ani, în afară de unul, care si-a dublat procentul, deci matematica de da afară din casă, nu cred ca vrei sa se păstreze ritmul ăsta si la viitoarele alegeri, c-o sa fugi cu trotineta electrică pe unde o sa apuci .
-
@dan_grc, joi, 19.12.2024 17:27
Muicăăă, ai făcut atâtea spume ca ai uitat și gramatică și tot. Ia niște xanax și revino când te calmezi. Extremiștii există pentru ca au trecut 80 de ani de când au luat extremiștii frâiele ultima oară, și educația e la pământ peste tot. Pulimea nu știe ce a fost, nu a trăit pe pielea ei și nici la școală nu a învățat. Sau a învățat dar a uitat repede.
-
@hater, joi, 19.12.2024 17:52
Cat de distrus sa fii sa spui ca extremistii spera degeaba la fiecare alegere, cand acum au luat foarte multe voturi, cand debilul sef a fost descalificat printr-o maneva nedemocratica, dar sa spunem necesara, pt ca altfel acum te conducea Georgescu care iti dadea totul gratis, inclusiv electrice, dar nu atat masini cat scaune . Pulimea a votat cum a votat si din cazua idiotilor ca tine care dau apa la moara acestor curente, pt ca idiotii ca tine sustin politicienii ce-au luat decizii care au dus la voturi de razbunare, dar sunteti in continuare foarte prosti sa nu vedeti aceste lucruri, pana in 2035 mai sunt doua randuri de alegeri, cu aceasta atitudine crezi ca extremistii au ajuns acum la un maxim ? :)) La noi au acum peste 30%, in 2020 aveau 10%, ia vezi oleaca trendul, daca tot iti vine sa razi inseamna ca esti pur si simplu foarte prost .
-
@cocalar hAUR, joi, 19.12.2024 17:58
Așa se va întâmpla și cu următorul debil. Ai înțeles?
-
@hateru, joi, 19.12.2024 18:23
o tii cu prostia, tot inainte, la partide n-au ce sa faca plavane, astea vor tot creste, vor forma coalitii si vor conduce tara in patru ani, uite ce face partidul care a castigat alegerile, nu vrea la guvernare, dupa ce-a dublat datoriile si deficitul este la cer, ii lasa pe altii sa repare, apoi iar vine peste vreo 2 ani sa " salveze", intelegi aceasta bataie de joc sau trebuie sa-ti deseneze cineva ? Bursa e iar pe rosu, ratingul si asa a fost scazut, situatia este foarte grava politic si poate deveni rapid si economic, dar prioritatea ta si a celor ca tine " este cocalarii cu diesel " si sa fie electric epe gat la toata lumea, lasa c-o sa ne linistim in curand cu orice, in acest ritm .
-
@cocalar hAUR, joi, 19.12.2024 18:31
Mai vorbim după ce se validează mandatele de parlamentar. Dacă se validează. Acum ai înțeles?
-
@dan_grc, joi, 19.12.2024 19:03
Cred ca articolul se refera la masini noi si tu nu iti permiti asa ceva. Tu de obicei iei troace obosite diesel de la germani si incerci sa le mentii pe linia de plutire. Masinile Diesel sunt extrem de scumpe in realitate pentru ca polueaza atat de mult ca trebuie investitii serioase in sanatate.
-
Dutz, joi, 19.12.2024 19:18
Ferească… tot mai mult pe lângă subiect. Producătorii europeni (care în fapt nu sunt toți) cresc prețurile termicelor ca să facă BEV-urile atractive. Da cum de nu sunt mașinile viitorului atractive? Poi este simplu… cine folosește o mașină (nu fâța- fâța 40 km/zi), nu sta la casa (garaj, panouri, încărcător etc), nu are cum să aleagă un BEV, iar un hibrid este sinucidere (după 5-7 ani cred ca devin inutilizabile din cauza problemelor tehnice care vor apărea). Este exact ce vor chinezii, coreenii, japonezii… se vede pe livrări, este din ce în ce mai greu pentru unii din producători europeni, iar o scumpire la exact ceea ce încă se mai vinde DA… este super inteligent. PS ieri am refuzat să mă lovesc frontal cu un Audi care a depășit pe linie continuă (prin stânga insulei de încetinire la intrarea în localitate), avea lejer 100 și evident nu avea ce să facă (dobitocul), am ieșit de pe carosabil să poată să treacă cocalarul. Este plin de boi… marca de masina nu mai contează, este plin!!!
-
Dutz mâncați cicluri de găină, joi, 19.12.2024 19:32
Plot twist: era un Audi diesel la mana a treia, cu DPF anulat, nu bate, nu trancane. PS: bine ca ești tu la subiect
-
Catalin, joi, 19.12.2024 22:22
Sa le pună și taxe vamale
-
@Dutz, joi, 19.12.2024 22:36
Dorele, vezi ca cele mai fiabile masini sunt niste hibrizi care nu mai sunt buni dupa 7-8 ani, adica fix Lexus si Toyota. Nu mai manca muraturi. https://www.consumerreports.org/cars/used-car-brand-reliability-a2811658468/ Poti sa te iei de manuta cu Danut si sa va plimbati cu troacele obosite diesel. Cand ma uit ce preturi penibile cer BMW pentru niste dieseluri obosite de 180 CP, mi se pare ca trebuie sa fii nebun sa nu alegi un PHEV sau hibrid net superioare.
-
@Dutz, joi, 19.12.2024 22:39
Pai e plin de boi cu Audi si BMW. De obicei fac liniute si se dau mari. Din cand in cand mai apar si cocalarii cu AMG care vor sa le arate la cei cu BMW-uri si Audi ca sunt fraieri. Dar germanii sunt cei ce promoveaza marlania si prostia cu reclamele lor mincinoase.
-
spaclu lu manole, vineri, 20.12.2024 00:37
ma bag si eu mai tarziu, dar vreau sa zic ca poate scumpirile astea de benzinare n-au nimic de-a face cu egalarea preturilor la electrice. Eu cred ca are cel mai mult de-a face cu bonusurile grase ale upper managementului. Intre timp, se arunca mai multe stiri de genul asta, iar masele se sfasie intre ele pe chestii teoretice, in timp ce bashtanii incaseaza bani grei ... tot de la mase.
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 19 decembrieFord recheamă în service peste 768.000 de modele diesel din întreaga lumePotrivit Autorității Federale pentru Transport Auto din Germania (Kraftfahrt-Bundesamt), peste 768.000 de modele diesel produse între 2014 și 2023 ar putea necesita înlocuirea filtrelor de particule diesel. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 19 decembrieStellantis va investi 2 miliarde de euro în fabricile din ItaliaPentru a susține fabricile sale din Italia, Stellantis s-a angajat să investească 2 miliarde de euro în 2025. Pe lângă, aceștia au alocat 6 miliarde de euro pentru a îmbunătăți lanțul de aprovizionare. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 18 decembrieSuzuki încheie producția pentru Swift Sport cu ediția finală ZC33SSuzuki a lansat o ediție specială pentru modelul Swift Sport, pentru a comemora încheierea producției acestui model. Numit ZC33S Final Edition, acest model va fi disponibil doar în Japonia. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 18 decembrieBMW va lansa noua generație Panoramic iDrive la CES în Las VegasBMW va folosi evenimentul CES (Consumer Electronics Show) 2025, care va avea loc luna viitoare în Las Vegas, pentru a prezenta următoarea generație a interfeței sale iDrive, numită BMW Panoramic iDrive. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 18 decembrieHonda și Nissan încep discuțiile unei fuziuni, pentru a face față concurenței chinezeHonda și Nissan au inițiat discuții cu privire la o posibilă fuziune pentru a-și consolida poziția în competiția cu producătorii de vehicule electrice, în special din China. Citeste tot
Asta era vizibil de cel puțin un an, acum devine oficial, prostia politicienilor este continuată de producători, sunt siguri ca va funcționa ? Există si varianta sa scadă vânzările ambelor, atât termice, cât și electrice, apoi vor țipa ecologiștii de sufragerie ca se invecheste parcul auto.