Producătorii auto cer un număr minim de stații de încărcare pentru mașini electrice în fiecare țară din UE
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile vrea ca fiecare țară din Uniunea Europeană să instaleze un număr minim de stații de încărcare pentru mașinile electrice, potrivit declarațiilor făcute de președintele Oliver Zipse, actualul CEO de la BMW.
UE va prezenta în data de 14 iulie noile propuneri privind reducerea emisiilor de CO2 în industria auto, moment așteptat să dea naștere la dezbateri aprinse între autorități, producători și țările membre ale Uniunii.
Un nou pachet legislativ pregătit de oficialii UE vizează scăderea emisiilor de CO2 cu 60% până în 2030, în comparație cu nivelul din 2021, respectiv o reducere cu 100% până în 2035.
Reacțiile critice la intenția autorităților europene continuă să apară, iar ultimul mesaj în acest sens a fost transmis de ACEA, asociația care reprezintă interesele industriei auto în Europa.
Oliver Zipse, președintele ACEA și șeful grupului BMW, a declarat că producătorii din Europa sunt deschiși la impunerea unor obiective de reducere a emisiilor de CO2 chiar mai stricte pentru 2030, însă cu condiția ca autoritățile europene să stabilească un cadru potrivit.
“Îndemnăm Comisia Europeană să elaboreze un cadru revizuit, care să aibă ca rezultat impunerea unor obiective obligatorii în privoința infrastructurii de încărcare din toate statele membre. Fără aceste ținte, transformarea mobilității va pierde impuls. O rețea extinsă de încărcare poate permite producătorilor să mențină dimensiuni moderate ale pachetelor de baterii reducând astfel costurile vehiculelor,” a declarat Oliver Zipse.
Zipse subliniază că acest lucru este crucial pentru ca mobilitatea electrică să fie accesibilă întrucât va permite electrificarea mașinilor de volum la prețuri cuprinse între 15.000 și 30.000 de euro.
“Gospodăria tipică din UE nu are bugetul necesar pentru a achiziționa mașini cu baterii mari și scumpe. Fără opțiuni de încărcare, mobilitatea acestor clienți va fi efectiv limitată,” a explicat șeful ACEA.
Via economica.net
Tesla are făcute complet 3 reţele PROPRII de încărcare ale maşinilor lor Tesla, ditamai SUA şi ceva Canada (deh, partea mai locuită), Vestul Europei (UE iniţială) şi China ! Apoi deja au trecut la instalarea super chargerelor de 300 kw ! Vor fi inaugurate foarte curând în Norvegia (sunt deja montate). Şi asta cu Tesla având a zecea parte ca mărime din dinozaurii auto !!! Dar mocangii europeni vor moca ! La muncă bă, nu la întins mâna.