Primul SUV Alfa Romeo e aici: faceți cunoștință cu Alfa Romeo Stelvio
Alfa Romeo a publicat astăzi primele imagini oficiale ale lui Stelvio, SUV-ul cu care italienii vor să atace segmentul crossoverelor sportive. Asul din mânecă: versiunea Quadrifoglio, care vine cu un V6 Biturbo de 510 CP.
După luni întregi de așteptare și la un an și jumătate de la prezentarea lui Alfa Romeo Giulia, modelul care a dat startul renaterii mărcii Alfa Romeo, italienii au prezentat oficial primul SUV din istoria brandului milanez. Numele său - Alfa Romeo Stelvio - nu mai este de mult timp o surpriză, iar design-ul exterior este o reinterpretare în stil crossover a lui Giulia.
Modelul a fost prezentat astăzi la Salonul Auto de la Los Angeles, acolo unde Alfa Romeo forțează o reintrare pe piața americană, profitând de legăturile strânse dintre Jeep-Chrysler și Fiat-Alfa Romeo în cadrul celei mai noi alianțe din industria auto: FCA (Fiat Chrysler Automobiles).
Alfa Romeo Stelvio: date esențiale
● Primul SUV al mărcii Alfa Romeo este denumit după unul dintre cele mai spectaculoase pasuri alpine. Trecătoarea Stelvio ajunge la 2575 de metri în cel mai înalt punct al său.
● Stelvio este construit pe platforma Giorgio, pe care Alfa Romeo a utilizat-o și ca bază tehnică pentru Giulia.
● Modelul Alfa Romeo va fi construit la fabrica italiană din Cassino. Apariția sa în showroom-uri este programată pentru primăvara lui 2017.
● Noul Alfa Romeo Stelvio este principalul punct de atracție al unei game de modele despre care Sergio Marchionne, CEO FCA, susține că va ajunge la vânzări de 400.000 de unități pe an până în 2018. Stelvio are dificilul scop de a aduna majoritatea acestor vânzări la nivel mondial.
● Stelvio se prezintă pe piață ca un SUV sportiv. Principalii săi rivali: Porsche Macan, Jaguar F-Pace, Mercedes GLC AMG, Audi SQ5, versiunile sport ale lui BMW X3.
● Alfa Romeo a anunțat două motorizări în SUA, ambele pe benzină. Primul este un 2.0 Turbo de 280 CP și 415 Nm. A doua este varianta Quadrifoglio, care împrumută motorul de vârf al lui Giulia: V6 Biturbo de 2.9 litri, putere maximă 510 CP, cuplu maxim 600 Nm.
● Este foarte probabil ca lansarea europeană a lui Stelvio să coincidă cu lansarea unui motor diesel 2.2 Multijet de 210 CP.
● Motorul V6 Biturbo beneficiază de o tehnologie care-i permite să dezactiveze 3 cilindri la regim coborât de utilizare, pentru a economisi carburant.
● Ambele versiuni sunt dotate cu un sistem de tracțiune integrală permanentă Q4. Diferențialul cu vector de cuplu este și el standard.
● Transmisia standard este o automată cu 8 trepte care permite schimbarea vitezelor cu ajutorul padelelor din spatele volanului.
● Interiorul este preluat în mare de la fratele sedan Giulia, care îi împrumută lui Stelvio designul, materialele și elementele tehnologice de la bord. Display-ul central are diagonala de 8.8 inch în versiune widescreen și 6.5 inch în variantă normală. Un al doilea display de 7 inch este montat în fața șoferului, în centrul instrumentarului de bord
● La fel ca Giulia, Stelvio împrumută de la Ferrari selectorul DNA, care-i permite șoferului să modifice caracteristicile tehnice ale mașinii.
● Stelvio vine în versiunea de bază cu jante de 18 inch. Opțional, pot fi alese variante de 19 și 20 de inch.
Buna reteta nemtilor, buna ... cum sa nu fie buna Matroska?