Primul exemplar Range Rover va fi vândut la licitaţie

Publicat miercuri, 13.08.2014 13:02 de Dragoș Băltățeanu

Primul exemplar Ranger Rover produs în 1969 va fi vândut la licitaţie pe 4 septembrie 2014. Modelul cu numărul de şasiu 001 va fi vândut pentru o sumă estimată între 100.000 şi 140.000 lire sterline.

Primul Range Rover construit vreodată va fi vândut la licitaţie pe 4 septembrie. Exemplarul este primul model care ieşit de pe banda de asamblare în 1969, având numărul de şasiu 001. Acest exemplar a fost costruit între 24 noiembrie şi 17 decembrie 1969 şi a fost înmatriculat pe 2 ianuarie 1970, cu şase luni înainte de lansarea oficială a mărcii Range Rover. Primul proprietar al maşinii a fost Michael Furlong, producătorul primelor două filme promoţionale pentru noul model.

Proprietarul a păstrat-o până în 1975, când a decis să o vândă. Maşina era vopsită acum într-o nuanţă aurie. Noua culoare şi schimbarea de proprietari a făcut ca istoricul exemplar să dispară pentru câţiva ani. Faptul că este modelul original a fost descoperit de actualul proprietar la începutul anilor '90. Acesta a decis să supună maşina unei restaurări profesionale ce a durat şase ani, precum şi revenirea la culoarea originală Olive Green. Automobilul şi-a păstrat toate componentele originale, inclusiv capota din aluminiu. În 1997, maşina şi-a recăpătat şi numărul de înmatriculare original.

Exemplarul Range Rover 001 va fi vândut la licitaţie de către Silverstone Auctions în cadrul unui eveniment ce va avea loc la Londra pe 4 septembrie 2014. Cel mai probabil, maşina va fi vândută pentru o sumă ce va varia între 100.000 şi 140.000 lire sterline.

Via autoblog

  • Andy, miercuri, 13.08.2014 13:47

    Ma uit la poze si zambesc gandindu-ma ce se contreaza lumea in prezent la capitolul finisari...ca X marca are materiale mult mai bune ca Y marca. Bordul acestui Range Rover are finisari si design mai slabe ca ale unui Logan. Pe vremea aia altele erau cerintele consumatorilor iar masina respectiva era intr-adevar un adevarat 4x4 spre deosebire de Range Rover si Range Rover Sport din prezent care abunda de lux si motorizari ireale (si inutile) dar care sunt 0 barat in tot-teren...Deh, traiasca milionele de imbogatiti peste noapte din tarile arabe, China, Rusia etc care au acum niste cerinte draconice desi acum o generatie erau in caruta cu coviltir sau in cort...

  • @Andy, miercuri, 13.08.2014 15:03

    "finisari mai slabe decat ale unui logan" ? tu compari o masina din '69 cu una din secolu XXI ?

  • ShelbyV8, miercuri, 13.08.2014 16:28

    @ Andy Cum sa fie 0 barat? E intre cele mai bune masini in offroad din lume.

  • Andy, miercuri, 13.08.2014 16:44

    @ShelbyV8 Dupa cum vezi ma refeream la Range Rover nu la Land Rover Discovery sau Defender.

  • Adrian, miercuri, 13.08.2014 17:34

    Finisajele din zilele noastre sunt mai .... fine sa le spun asa dar mai FAKE. Lemnul nu mai e lemn, pielea e ecologica etc. Inainte erau ele mai din topor dar erau adevarate si rezistente.

  • ShelbyV8, miercuri, 13.08.2014 18:38

    @ Andy La Range Rover ma refeream si eu. Nu e la nivelul unui Defender, dar in orice caz nu e 0.

  • mishazaitev, joi, 14.08.2014 09:40

    @Andy Pot sa jur ca nu ai condus nicio data un Range Rover, din nicio generatie Altfel nu ai putea sa spui asemenea enormitati. Atat Vogue cat si Sport merg foarte bine in Off Road pentru segmentul din care fac parte. Daca le compari cu masinii dedicate exclusiv off roadului, faci o mare gresala. Nici la momentul lansarii Range Rover nu se putea compara cu Defender. Cat despre comparatia cu Logan in ceea ce priveste materialele eu nu stiu de unde ai tras concluzia asta! Poti sa determini calitatea materialelor din poze? Inca de la aparitie Range Rover a fost supra numit Rolls-ul masinilor de teren si daca te uiti la masinile 4x4 ale epocii, poti lesne observa ca nu se putea compara in ceea ce priveste confortul cu nimic din ceea ce se producea la acea vreme. Dar, probabil, pretentiile tale le depasesc cu mult pe cele ale lorzilor britanici.