Primele reacţii oficiale Land Rover la adresa clonei chinezeşti Landwind X7
Land Rover a luat o poziţie oficială după lansarea noului model chinezesc Landwind X7. Crossover-ul este o clonă grosolană după Range Rover Evoque.
Deşi a ars mocnit în ultimii ani, scandalul clonelor chinezeşti a reizbucnit săptămâna aceasta, mai aprins ca niciodată. De vină sunt constructorii chinezi Changan Auto şi Jiangling Motors, care au dat naştere modelului Landwind X7, o copie grosolană după actualul Range Rover Evoque.
Primele imagini cu noul Landwind X7, clona chinezească a lui Range Rover Evoque
După prezentarea imaginilor cu modelul de serie, primele reacţii nu au întârziat să apară, chiar Land Rover luând o poziţie oficială.
Ralf Speth, preşedintele constructorului britanic, a declarat că „această modalitate de a copia, specifică producătorilor chinezi este revoltătoare. Un principiu simplu ar trebuie să sugereze că aşa ceva nu se poate întâmpla. Proprietatea Intelectuală este deţinută de Jaguar Land Rover şi dacă încalci acest drept înseamnă că încalci toate celelalte reglementări internaţionale, care au efect la nivel mondial.”
Speth susţine că Land Rover a investit mult în China şi în relaţia sa cu producătorul local Chery. Acest plagiat afectează clar imaginea brandului pe piaţa locală şi chiar la nivel mondial.
„Voi vorbi cu oficialii noştri şi cu partenerii noştri de la Chery pentru a găsi o soluţionare. Nu îmi pot imagina că autorităţile din China se vor simţi confortabil cu acţiuni legale care pun în pericol credibilitatea ţării lor. Ceea ce vedem astăzi nu este corect”, a afirmat Seth.
-
kk, vineri, 21.11.2014 12:39
si de 3 ori mai proasta:) iar la testele de siguranta cred ca nu va primi nici o stea
-
mowgli, vineri, 21.11.2014 13:47
Ceva bun face totusi China pentru planeta asta ? Numa produse de 2 bani, copii grosolane dupa orice, toate joburile ajung la ei ca deh, lucreaza de 4 ori mai ieftin si de 10 ori mai prost, samd. Eu n-am de ce sa le respect economia, fara Vest, probabil ar fi pe nicaieri si noi suntem prosti ca le cumparam gunoaiele.
-
ABC, vineri, 21.11.2014 13:51
@eee: tu de obicei iti iei tenisi chinezesti din bazare cu 15 lei? doar pretul conteaza?
-
dan_grc, vineri, 21.11.2014 13:55
@eee O copie fidelă după mazda mx5 și pret de 3 ori mai mic, te-ar tenta?? Bineînțeles și de 3 ori mai proastă, bun și ieftin nu există.
-
eee, vineri, 21.11.2014 14:30
@ABC: da, am si tenesi de aia ieftini, chiar si cu 12 lei mi-am luat unii, si pot sa iti spun ca ii am si acuma, dupa aproximativ jumate de an. eu nu m-am nascut intr-un pat cu bani, si pentru mine conteaza fiecare ban pe care il cheltui. dar na, asa sunt, eu, sunt genul care ar alege un logan nou in locul unui passat second, ca nu imi place sa stau prin service, si nici nu ma intereseaza ce parere are vecinul de imaginea sau statutul meu.
-
mowgli, vineri, 21.11.2014 14:50
@eee n-as compara Logan-ul cu o masina chinezeasca, cum nu l-as compara nici cu un S-Class. Aici nu-i vorba de costuri sau impresionat vecini, ci de siguranta ta, de viata ta si bineinteles, de drepturile producatorilor care cica sunt asigurate de legi internationale.
-
cineva@eee, vineri, 21.11.2014 15:27
Pe bune, ii ai chiar dupa jumatate de an? Pai inseamna ca sunt foarte buni! Cred ca atat va dura si chinezaria asta de 3 ori mai ieftina. Intre noi fie vorba, incaltamintea mea sport dureaza de vreo 4 ani, si inca nu pare obosita...In fine, fiecare cumpara ce vrea. Dar, hai sa nu comparam o pereche de incaltaminte cu o masina, totusi. La harburile alea de tenisi in cel mai rau caz ramai descult, iar cu masina poti sa iti omori toata familia,si inca vreo 2 pe drum. Stati asa, ca m-am prins. De fapt asta e o metoda contraceptiva under cover. Asta era!!!
-
vianu, vineri, 21.11.2014 15:47
nu vreau sa incep nici o polemica si nici foarte off-topic sa nu fiu, dar guys, chiar nu vedeti? 90% din ceea ce imbracam si folosim in electronica/PC/comunicatii este "made in China". Ziceti ca nu aveti respect pentru industria din china si va intrebati daca astia fac ceva bun. Pai, fratilor, fac de 100 de ori mai mult si mai bine decat noi romanii. In loc sa injuram (alta chestie "bine facuta" de romani) nu ar fi mai ok sa punem mana sa facem NOI ceva? In loc sa ne plangem ba de comunism ba de politica ba de nodul din papura sa trecem la treaba? La "chineji" cum de se poate? (aici ar putea fi o discutie interminabila...dar intrebarea ramane) Cat despre faptul ca totul e din China sa multumiti marilor companii din Occident (carora le pupam noi in fund ori de cate ori avem ocazia) pentru relocarea productiei din vest in Est. Si asta pentru ca fac "ieftin si prost"? Si apropos de asta, v-ati gadit ca de cele mai multe ori si ce este stiut ca venind "din vest" e de fapt o "mica" pacaleala, originile reale fiind tot China? Tu dai o caruta de bani, chinezul e platit cu 2 dolari pe zi si profitul gros (din banii tai romanule) intra in buzunarul vesticului caruia ii canti osanale. Si da, chinejii fac si prost. De asta ne gasim targurile si bazarurile pline de plastice infecte. @eee....lasa ma tenesii de 15 lei, mergi in Decathlon si cumpara-ti echipament sportiv "de firma" sa te laude lumea. Doar marca se vede, nu te intreaba nici nimeni daca sub numele de Puma scrie si in chineza. acum strict on-topic: Englezii au dreptate...iar faptul ca s-a ajuns ca chinezii sa fabrice practic un Evoque (lucru care nu ma mira) dar mai ales sa aiba tupeul sa-l anunte publice, ma face sa ma intreb cat din legile din China sunt de ochii lumii (ale occidentului mai precis).
-
ABC, vineri, 21.11.2014 16:06
@eee Nici pe mine nu ma intereseaza statutul, nici nu arunc banii pe geam, ce ziceam eu este ca probabil originalul este mai durabil si mai de calitate decat copia. Cat crezi ca au investit Land Rover in R&D, in testare si corectie de erori fata de Landwind? Totusi, tu conduci tenesii dar in masina te urci cu totul.
-
mowgli, vineri, 21.11.2014 16:13
@Vianu, era vorba de relocarea productiei din Vest in China, nu Est in Romania. Nu stiu cata experienta ai tu cu mana de lucru transferata chiar din tari din Estul Europei in China, dar eu am un pic... si pot sa-ti spun ca Chinezii sunt pe nicaieri, nu fac treaba la fel de eficient ca noi, la fel de corect ca noi, la fel de prompt ca noi si nici macar la fel de mult ca noi si feedback-ul asta il aud de la multe nationalitati, inclusiv Nemti, Americani, Francezi si Englezi, deci nu-i vorba de "Romanul ca de obicei da din gura dar nu face nimic". Asa ca nu stiu exact ce fac ei asa de bun ? Ma refer de capul lor, ce sunt in stare sa faca ? Degeaba imi dai exemplu Nike si Apple, ca aia s-o dus cu know-how, tehnica si inginerie acolo, cu management altul decat Chinez si da... iese ceva treaba, dar tot nu mai buna decat pe vremea cand erau in tara de origine. iti dau exemplu industria auto sau ce informatica.
-
vianu, vineri, 21.11.2014 16:35
@mowgli.... pai nu pot decat sa-ti dau dreptate dar "gunoaiele" pe care le fabrica sunt cu acordul numelor mari din vest. Cum ziceam, discutia ar fi lunga si am ajunge la un numitor doar daca am avea locul unde sa despicam firu'n patru. Cat despre orice copie auto chinezeasca nu mi-as face atatea griji. Un produs de asta niciodata nu va ajunge pe piata din Europa atat timp cat legislatia europeana va fi clara si prea greu de ocolit ca e vorba de design ori calitate/siguranta. Dar daca chinezul, la el acasa, isi poate permite o copie grosolana (cred ca Automarket se referea la mitocanie, nesimtire) a carei siguranta (pe care nu o stim) va tinde catre 0 stele, din puctul meu de vedere, poate sa o faca.
-
dan_grc, vineri, 21.11.2014 16:55
@vianu Cu siguranta se fac si produse de calitate in China, la preturi rezonabile, dar aici e vorba de o copie penibila, nimic mai mult, e greu sa lauzi asa ceva, marcile auto chinezesti sa copieze strategia Qoros, chiar daca are influente la design, s-au straduit sa faca ceva decent, dar si pretul este pe masura, in niciun caz nu este de 3 ori mai ieftin decat concurenta, este imposibil, doar daca faci un produs foarte prost sa iesi la banii astia.
-
tzenu_bmw, vineri, 21.11.2014 18:44
Vanzarea acestei copii Land Rover ar trebui interzisa 'international'..... Notiunea de CopiRight se pare ca nu e prea la 'moda' in China.... Si chestia dura e ca China incet da sigur o sa devina lider in economia globala in urmatori 10-15 ani daca nu mai repede......si atunci va fi foarte greu sa le mai interzici ceva.......sa nu uitam ca inca China este un stat comunist......care in general nu depind de de anumite regulamente 'vestice' Daca nu se face ceva acumm cat se mai poate pe viitor nici o sansa
-
antonny, sâmbătă, 22.11.2014 22:16
sunt curios daca componentele de la Land sunt facute de acesti producatori CHINEZI .... cum justifica Ralf Speth diferenta de pret ???
-
edi80, duminică, 23.11.2014 10:28
E doar o chestie de ambalaj pentru ca si in industria de telefoane interior au aceleasi motorizari si subansamble ca pe modelele de top..acum sa asteptam testele dar daca e sa privim putin la Rexton care e adevarat nu a copiat pe nimeni insa e destul de fiabil ..iar motorul mercedes de 2.7 diesel e un hit!! sa nu mai exageram! asta se numeste orientare pe piata si o sa vedeti ca o sa aiba succes..cainii latra caravana trece!! iar in ceea ce priveste fiabilitate si siguranta in romania e cam greu sa discutam despre asta avand in vedere ca mergem pe niste sosele vai mama lor,autostrazi nu avem si cu toate aceste in trafic intalnim de la soferi bauti,fara permis sau chiar fara drept de a conduce..asa ca..poti muri in orice daca ai ghinionul sa dea un nebun peste tine!!
-
sailor, miercuri, 26.11.2014 22:14
@ detractorii chinezoaicelor.....am un gwm hover de nou(2007) si in afara de bielete antiruliu pe spate nu am schimbat nimic! intretinerea la timp si combustibil bun(rompetrol) au facut ca acest CUV sa functioneze ireprosabil. in acest rastimp un prieten de familie cu prejudecati a cheltuit imens pentru repararea si intretinerea unui BMW seria 3 cu acelasi an de fabricatie(capete de bara,sistem de injectie,resoftare, rulmenti,placute frana etc), automobil cumparat de nou din reprezentanta, facandu-l sa afirme faptul ca regreta ca a renuntat la Loganul sau si la Matizul nevestei pentru a se "fali" si el cu bavareza legendara.
Citeste si
-
GENERAL | vineri, 22 noiembrieNorthvolt, producătorul suedez de baterii pentru mașini electrice, a cerut intrarea în falimentProducătorul suedez de baterii pentru mașini electrice Northvolt, cel mai mare astfel de producător din Europa, a depus oficial actele pentru intrarea în faliment. Compania va fi restructurată până în primul trimestru al anului viitor. Citeste tot
-
GENERAL | miercuri, 20 noiembrieAston Martin Valkyrie, record la Silverstone pentru cea mai rapidă mașină de serieAston Martin Valkyrie a stabilit un nou record pe circuitul de la Silverstone. Hypercar-ul britanic este oficial cel mai rapid model de serie pe acest circuit. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 19 noiembrieHyundai va avea un CEO nou: Jose Munoz este șeful filialei Hyundai din America de NordHyundai a anunțat oficial că va avea un nou CEO începând din 2025. Noul CEO al constructorului sud-coreean va fi Jose Munoz, actualul șef al filialelor nord-americane ale mărcilor Hyundai și Genesis. Citeste tot
-
GENERAL | luni, 18 noiembrieUE și China, aproape de un acord asupra taxelor pentru mașinile electrice, potrivit presei chinezeUniunea Europeană și China ar fi ajuns mai aproape de finalizarea unui acord cu privire la situația taxelor vamale pentru mașinile electrice chineze, potrivit unei surse chineze. Negocierile între cele două părți vor fi reluate în această săptămână. Citeste tot
-
GENERAL | joi, 14 noiembrieRecord mondial: Bugatti W16 Mistral, cea mai rapidă decapotabilă din lumeBugatti a stabilit un nou record mondial cu modelul său decapotabil W16 Mistral. Noul model este oficial cea mai rapidă decapotabilă de serie din lume, după ce a atins o viteză maximă de 453 km/h. Citeste tot
pai sigur ca sunt ofticati, chinezii au facut masina de 3 ori mai ieftina, nu?