Primele informaţii despre viitorul VW Golf 8: tehnologii inspirate din modelul experimental XL1
Pentru a crea o maşină performantă aerodinamic şi tehnologic, inginerii Volkswagen care se ocupă de dezvoltarea viitorului Golf 8 se vor inspira din soluţiile adoptate în cazul modelului XL1 şi vor aplica idei tehnologice care astăzi nu există decât parţial în industrie.
Deşi se află în showroom-uri de abia doi ani, Golf 7 este deja istorie pentru inginerii şi designerii Volkswagen, care se concentrează intens pe dezvoltarea generaţiei următoare a celui mai vândut model al mărcii germane. Conform britanicilor de la Autocar, care citează surse interne Volkswagen, oamenii care se ocupă de punerea în aplicare a proiectului Golf 8 au ca principală provocare transpunerea soluţiilor aerodinamice regăsite pe modelul XL1 pe compacta de volum a mărcii fără a-i afecta aspectul şi caracteristicile principale.
Volkswagen XL1 este un automobil experimental prin care marca germană a încercat şi a reuşit să demonstreze faptul că tehnologia modernă şi aerodinamica pot duce la un consum infim pe o maşină. Transformat în maşină de stradă prin introducerea sa în producţie de serie limitată, Volkswagen XL1 beneficiază de un sistem hibrid format dintr-un motor TDI cu doi cilindri de 0.8 litri care dezvoltă 50 CP şi unul electric de 30 de cai putere. Consumul mediu mixt al modelului german care cântăreşte doar 800 de kilograme este de 0.9 litri/100 km, iar autonomia full-electrică este de 50 de kilometri. Dezvăluit în primăvara anului 2013 şi bazat pe conceptul cu acelaşi nume, VW XL1 a reprezentat un pariu pe care marca germană l-a câştigat la nivel tehnologic, chiar dacă preţul, dimensiunile şi caracteristicile sale sunt mai degrabă extreme decât unele uşor digerabile de clienţi.
Conform surselor citate de Autocar, viitorul Golf 8 va fi lansat în 2019 şi va "învăţa" din lecţia XL1 cum să ajungă la emisii care să ajungă la medie de sub 80 de grame CO2/km pe întreaga gamă de motorizări. "Sunt investigate o serie de soluţii aerodinamice pentru noul Golf", spun oficialii cu care au discutat jurnaliştii britanici, care susţin însă că există probleme la adaptarea liniilor lui XL1 pe lungimea şi caracterul lui Golf. Pentru că dimensiunile noului Golf vor rămâne aceleaşi cu cele ale actualului model, liniile prezente pe XL1 - o maşină care performează aerodinamic printr-o înălţime redusă şi o lungime mare - nu îşi vor găsi drum direct pe modelul german, ci vor fi remodelate pentru a se potrivi pe profilul compactei.
Printre celelalte inovaţii pe care Golf 8 le-ar putea aduce pe piaţă în momentul lansării sale se vor număra adoptarea soluţiei cu volant, un dispozitiv care stochează energia generată la frânare şi o poate reutiliza ulterior la acceleraţie, introducerea unor motoare cu raport de compresie variabilă, a turbinelor electrice şi a unui sistem denumit Coasting - existent deja pe unele modele ale mărcii - prin care motorul şi transmisia sunt oprite/decuplate atunci când motorul nu se află la sarcină (la viteze mari pe autostradă, la viteze de sub 10 km/h sau atunci când maşina se apropie de semafor, iar şoferul a luat piciorul de pe acceleraţie).
via Autocar
Deja se vorbeste de G8???