Primele indicii despre evoluția programului Rabla Plus: 372 de rezervări pentru mașini electrice și plug-in hybrid, în creștere cu 72%
Românii au făcut 372 de rezervări pentru mașini electrice și plug-in hybrid prin programul Rabla Plus, în creștere cu 72% comparativ cu perioada similară a anului trecut, însă nu este cert dacă toate vor fi transformate în achiziții efective.
Programele Rabla Clasic și Rabla Plus au început la sfârșitul lunii martie, în plină perioadă de restricții de circulație în contextul pandemiei de coronavirus SARS-CoV-2.
Pentru Rabla Plus au fost alocate fonduri suficiente pentru achiziționarea a aproximativ 3.000 de mașini electrice cu bonusul guvernamental de 45.000 de lei sau 6.000 de mașini plug-in hybrid pe baza bonusului de 20.000 de lei.
În mod tradițional, Administrația Fondului de Mediu (AFM) publică periodic informații despre numărul de mașini electrice vândute în cadrul programului, însă până în prezent nu a oferit detalii în acest sens pentru ediția din acest an.
În schimb, Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) a anunțat că până în prezent au fost efectuate 372 de cereri pentru mașini electrice si plug-in hybrid, în creștere cu 72% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
"În același număr de zile de la începutul programului, în acest an au fost deja realizate 372 rezervări pentru achiziția de autoturisme electrice și plug-in hybrid, cu 72,2% mai mult decât în 2019, când erau doar 215 rezervări în același interval", menționează APIA într-un comunicat de presă.
Existența unei rezervări nu reprezintă însă o garanție că aceasta va fi transformată în achiziție finală. De altfel, este foarte posibil ca în acest an numeroși clienți care făcuseră rezervări să fi renunțat între timp la ele din cauza pandemiei.
Pentru ediția din acest an, toate documentele necesare pentru accesarea programelor Rabla Clasic și Rabla Plus se depun prin internet, iar termenele limită au fost prelungite.
Potrivit datelor publicate încă de la jumătatea lunii aprilie, înmatriculările de mașini electrice au crescut în România cu 27% în primele trei luni ale anului, la 272 de unități, în ciuda faptului că piața auto în ansamblu a înregistrat o scădere de aproape 22%.
Via APIA
-
Edikkk, sâmbătă, 02.05.2020 12:55
Observaţie : nu este o obligaţie şi nici nu vreau asta dar pur şi simplu oamenii îşi doresc ce este mai bun pentru ei şi pentru cei din jurul lor .
-
fan skoda, sâmbătă, 02.05.2020 13:52
@Edikkk Inca este "Zi de Zi, Diesel Deasupra Tuturor !" Sau a fost pana in 2019-2020. Majoritatea statiilor de incarcare, au preturi mici sau chiar incarcare gratuita. Peste un an, va creste pretul. PS: Foarte frumoasa poza cu o superba Skoda Superb PHEV ! PPS: Electrica este viitorul in oras ! In afara orasului, Diesel face Legea ! "oamenii îşi doresc ce este mai bun pentru ei şi pentru cei din jurul lor" Inteleg. @Edikkk, majoritatea oamenilor nu le pasa de cei din jur. Arunca gunoaie, fumeaza (nenorocitii !). Sa le stea tigara-n gat ! Si sunt destul de multi. Cei care-si cumpara electrica, nu o cumpara pentru cei din jur. Electrica este pentru un anumit target de clienti. Sa vedem noua generatie de baterii. Dar, electrica (cel putin momentan) nu este pentru oricine. Are un anumit target de clienti. Si aici nu spun doar de pret, ci si de autonomie, timpul de incarcare. Pentru ca, poti sa ai bani, dar ai nevoie de autonomie mare intr-un timp mai scurt. Sau poate nu timpul necesar incarcarii este problema, poate autonomia. Sau invers. Sau ambele. Poate ca X are destui bani, dar are nevoie de autonomie mai mare si/sau timp de incarcare mai scurt. Atunci, X va lua o electrica ? Poate. Dar nu prea cred. Pentru ca electrica (momentan) are doua mari dezavantaje: autonomia mica si timpul de incarcare foarte mare. Daca electrica ar avea autonomie de (cel putin) 500 km, si incarcare in 10-15 minute, hai maxim 30, X se va mai gandi. Si poate va cumpara. Dar, incarcarea foarte lenta si autonomia mica, il face pe X sa se mai gandeasca daca merita. Dar in oras, este foarte buna o electrica mai mica. De exemplu, Skoda e-Citigo IV costa cam 20.000 de euro. Cu eco-bonus, o iei cam la 10.000 de Euro. Un pret foarte bun, nu ? Pentru oras, electrica este solutia.
-
ionel, sâmbătă, 02.05.2020 14:54
N-are rost sa-ti iei acum electrica pentru ca in scurt timp actualele baterii, slabe si cu timp de incarcare mare vor fi inlocuite cu o noua generatie solid state. Mai bine astepti un an doi ca sa nu risti sa ramai cu o masina depasita moral si tehnic cu valoare de revanzare zero datorita slabelor performante ale bateriei.
-
Edikkk, sâmbătă, 02.05.2020 15:34
Dle Ionel dacă cele solide apar peste 10 ani sau 20 de ani sau niciodată aştepţi la infinit ? Viaţa trece... Oricum în 7-10 ani îţi scoţi diferenţa sau poţi vinde maşina SH şi cumperi alta
-
Edikkk, sâmbătă, 02.05.2020 15:38
Curentul scump?? Şi cel mai cel mai scump nu ajunge la preţul pe km faţă de benzină sau motorină !! (Luând în calcul un consum de 20 kwh/100km) Şi încarci 80% acasă sau la muncă deci....
-
Ioeugen, duminică, 03.05.2020 00:10
Cel mai simplu ar fi sa ca va cumparati electrice și gata... evident cei care considera ca e opțiunea potrivită... vom arde cărbuni iar la CET URI in bucuresti chiar păcura și vom produce energie electrică pentru autovehiculele “verzi”...
-
Ioeugen, duminică, 03.05.2020 00:27
@Edikkk... cati romani crezi ca au posibilitatea sa încarce mașina acasă ori la serv?... De ex eu n-am nici nici...
-
Edikkk, duminică, 03.05.2020 04:05
Dle Eu, eugen de unde le scoateţi? Nu zice nimeni că trebuie schimbare cu forţa şi mai ales se referă la cei care au deja bani să facă pasul să cumpere electrice. Dar de aici că CET pe cărbune.... sa mai discutat pe acest subiect de multe ori şi este penibil că trebuie discutat Peste 60% din energia României este verde. Benzina, motorina vor fi mereu 100% non verde. Că energia electrică nu este 100% verde... da... dar nu este 0% verde... daaahhhh În loc să fim fericiţi că există tehnologiile la tranziţia către societate verde, noi vorbim de CETuri de parcă sunt singurele care fac curent în România Trăim într-o ţară care a fost şi are foarte multe resurse dar extrem de săracă şi furată. Dar suntem pe drumul cel bun. Momentan românii trebuie să îşi schimbe anumite percepţii TOTAL GREŞITE 1) CUM de îşi mai cumpără ÎNCĂ apartamente 2 camere ??? Aceste puşcării ale vieţii ? Preţurile sunt foarte mari pentru că lumea e proastă de cumpără. 2 camere înseamnă că dacă ai copil fată şi băiat ce faci ? Nu au camera lor... Dar părinţii ce fac dorm în sufragerie şi îşi fac patul mereu, dacă vin în vizită ce faci? Fâşia gaza? Apoi apartament nou, bloc nou, dar fără 2 locuri de parcare de apartament dedicate, proprietate???? Cum poţi să cumperi aşa ceva? Chiar dacă are un singur loc de parcare, când te căsătoreşti nu poţi să spui soţiei mergi tu cu autobuzul Sau să o duci tu la muncă şi tu lucrezi în cealaltă parte a oraşului! Ce draq dle Sărăcie, sărăcie, dar ne o facem şi cu mâna noastră Nu avem bani, nu ne-am născut bogaţi dar şi acceptăm nişte porcării
-
Ioeugen, duminică, 03.05.2020 08:54
@Edikkk... evident ca cet urile nu sunt singurele care produc energie... dar sunt cele care poluează in interiorul orașului...ce crezi tu ca fac cet urile cu păcura din stoc?... tu ai văzut cât fum scoate o locomotiva diesel ajunsă la depou?... și astea poluează tot in bucuresti...dpmdv nu are sens o electrică dacă stai la bloc... cu atât mai mult dacă nici la serviciu nu ai unde încarcă...ce faci cu ea iarna o lași in ger?
-
Edikkk, duminică, 03.05.2020 09:49
Aşa este dl Eugen, dar Bucureşti cred că este unul dintre extrem de puţinele oraşe care mai au CET ! Şi toate CET au intrat în insolvenţă şi apoi în faliment, iar situaţia de la CET Bucureşti urmează acelaşi trend, este în insolvenţă, datorii imense, în faliment iminent. Plus că CET mai folosesc mai nou gaz metan şi puţin păcură, nu ştiu Bucureşti dar erau modernizate înainte de faliment. Cât despre cele pe cărbune sunt deja sub solar şi sub eolian, deja în curs de faliment - vezi CET Oltenia
-
Ioeugen, duminică, 03.05.2020 10:15
@Edikkk... in orașele mici a fost viabila soluția cu centrale de apartament... in bucuresti sigur nu e și nu va fi niciodată ... tocmai ce a dat faliment RADET iar madame firea a înființat alta societate...
-
Aha, duminică, 03.05.2020 10:31
@Ioeugen, sunt absolut convins ca in cativa ani numarul statiilor de incarcare va creste exponential. Le vei putea gasi si in benzinarii, si in parcarile publice ori supermarketuri, iar timpul de incarcare va scadea. Cert este ca niciodata nu ne vom mai intoarce la combustibili fosili, fie in transporturi, fie in producerea energiei. Este clar ca buna ziua ca masinile electrice vor deveni majoritare in trafic, fie ca le place au ba unora.
-
Ioeugen, duminică, 03.05.2020 10:41
@Aha...mie îmi convine... deja cererea redusă de combustibili ma fac sa circul mai ieftin...sunt absolut convins ca in câțiva ani se vor dubla numărul de stații de încărcare, dar in același timp numărul mașinilor electrice va creste mult mai mult... in concluzie numărul stațiilor de încărcare va fi mereu insuficient... legat de timpul redus de încărcare ... eu ma feresc de tot ce înseamnă încărcare rapida... încărcarea rapida înseamnă reducerea duratei de viața a acumulatorului... personal as da bani in plus sa nu am aceasta opțiune...Hai noroc și ce a zis PMC...
-
fan skoda, duminică, 03.05.2020 11:02
@Edikkk Nu intelegi nimic. Si nici n-ai inteles vreodata ceva. Ti-am zis, electrica are un ANUMIT TARGET de clienti ! Ti-am mai explicat, chiar in comentariul meu de mai sus. Se pare ca nu ai citit. Bine, esti prea spalat pe creier sa intelegi ceva. Doar pentru ca X are destui bani, tu crezi ca va cumpara o electrica ? Poate ca X nu este din acel target. De ce sa-l obligi ?! Doar pentru ca are bani ?! Iti mai explic inca o data: Poate ca X are bani, dar are nevoie de autonomie mare si timp de incarcare mic. Va cumpara X o electrica ? Nu prea cred. De ce ? Pai, X NU este din acel target ! De unde stim ? Pai, X vrea doua lucruri: autonomie mare si timp de incarcare mic. La electrice, aceste doua lucruri, sunt DEZAVANTAJE. Au autonomie mica si timp de incarcare mare. Asa ca, @Edikkk, te rog sa incetezi cu e-prostiile e-spalate Oamenii sunt diferiti. Nivelul lor de trai este diferit. La ce-ti trebuie doua locuri de parcare ?! Unul nu-ti ajunge ?! Si spune-mi mie, cate famili au 2 masini ? (inafara de cei care stau la casa sau sunt bogati) Electrica NU este pentru ORICE ! Doar pentru ca are bani, inseamna ca este din acel target ?! NU ! Daca X are niste criterii, crezi ca va renunta doar sa-si ia o masina electrica ?! NU ! Poate, da nu cred. Si nu mai minti ! Nu mai incerca sa minti ca electrica este cea mai buna ! Are un anumit target de clienti ! In plus, te MINTI singur, NU pe NOI. Cei puternici si creier vor compara electrica VS termica. Si nu vor cadea in e-plasa e-spalatoare pe creier. Daca tu ai cazut, dumnezeu cu mila. Tu nu pui in balanta nimic. Doar electrica e foarte buna, etc. Electrica este foarte buna in oras. Pentru ACEL target este folositoare. Este folositoare celor care doar se plimba, prin oras, putin inafara. Pentru acest target de clienti este foarte buna. Doar pentru ca are bani nu inseamna ca este din acel target. Benzina si Diesel-ul 100 % non-verzi. hmm... Asta crede un electrizat spalat pe creier Oricum, stiam ca esti un spalat pe creier. Benzi si Diesel-ul s-au imbunatatit de-a lungul anilor. Compara un TDI nou vs un TDI vechi de 10 ani vs un TDI de acum 15-20 de ani. Care este cel mai curat ? Cel nou Tu nu vrei sa intelegi ! Imi pare foarte rau de tine ! Daca tu crezi ca electrica este buna pentru oricine... Domnule @Electrikkk, exista un anumit target ! Daca ai bani de o electrica ok, nu inseamna ca esti din acel target. Ci inseamna ca ai optiuni. Pentru o familie activa, care calatoreste, merge in vacante, etc , ar merge mai bine o termica. Electrica NU este pentru oricine ! Te rog, intelege ! Cand o sa fie autonomia mai mare si timpul de incarcare mai mic, atunci target-ul se va mari. Electricele inca sunt la inceput de drum ! Trebuie sa intelegi ! Dar sa astepti o minim o ora sa se incarce ?! Este foarte mult. Hai sa-ti mai explic: Vrei sa pleci cu familia in vacanta, undeva mai departe (dau exemplu Grecia), cu o electrica. Cam 1000 de km. Depinde in ce parte a Greciei. Sa zicem, electrica are cam 400 km autonomie. Trebuie sa incarci 1-2 ori. Sa zicem, incarcare rapida. O incarcare 2 ore. Deci, cel putin 2 ore pierzi asteptand electrica sa se incarce. Si este si greu. Cu termica, opresti doar pentru baie si/sau alimentare. Cam 5-10 minte stai acolo, si dupa care iti continui drumul. Pentru drumuri lungi, electrica este obositoare. Nu este pentru acel target de clienti. Este pentru cei care se plimba, prin oras, mai ies putin si inafara. Hai, poate si niste drumuri mai lungi. Dar nu foarte lungi. Sper sa intelegi candva. Ca de ceva timp iti tot explic. @Aha Electrica inca este la inceput de drum. Infrastructura este in dezvoltare.
-
fanel, duminică, 03.05.2020 11:19
Explica-ne preamarite fan, Skoda ce target de clienti are?
-
Aha, duminică, 03.05.2020 11:22
Ce-mi place cand cineva face afirmatii cu valoare de axioma. Vreun studiu, ceva, care sa sustina ca ".sunt absolut convins ca in câțiva ani se vor dubla numărul de stații de încărcare, dar in același timp numărul mașinilor electrice va creste mult mai mult... in concluzie numărul stațiilor de încărcare va fi mereu insuficient..."?? Sau numa' pareri? Pentru folosinta urbana, la o autonomie de 300-500 km, o incarcare o data la 6-7 zile se poate face la un loc de parcare public sau privat. Fara sa mai pun la socoteala de ofertele hibryd, perfecte pentru rulajul zilnic. Pentru folosinta extraurbana, 300-500 km, nu-i faci zilnic, poate in concediu sau ii faci cu planificare si repet, exista hibrydele. Oricum, e ok ca investitorii in industria de acest gen nu tin cont de parerea ta sau a lui PMC.
-
Ioeugen, duminică, 03.05.2020 11:33
@Aha... trebuia sa încep cu “experții (specialiștii) spun”... in acel moment erai convins de ceea ce spun... când am spus “sunt convins” a fost strict părerea mea... și da numărul stațiilor de încărcare nu va fi niciodată suficient... va fi precum acum numărul locurilor de parcare... insuficient de mic...
-
Ioeugen, duminică, 03.05.2020 11:38
@Aha...vino și tu cu un studiu pentru ce spui aici dacă mie îmi ceri sa pun un studiu pentru ceea ce cred...” @Ioeugen, sunt absolut convins ca in cativa ani numarul statiilor de incarcare va creste exponential.”... ce te face sa crezi? Numai tu ai dreptul sa faci afirmații nebazate pe un studiu? ... Folosește mai puțin detergent când te speli pe cap( creieri”...
-
Edikkk, duminică, 03.05.2020 12:20
Da, dle Eugen, cam aşa ar trebui dar cum toate, toate CET au dat faliment deja ramânând Bucureşti şi Constanţa (mai sunt oraşe foarte mici) şi lumea nu vrea să stea 10 minute doar ca să vină apa caldă şi aia nu fierbinte.... zice multe O să vedem În teorie CET produce curent electric şi aburul îl trimit ca şi căldură în reţea, şi ar fi de "înaltă eficienţă" dar când ai preţul la giga calorie mai mare decât centrala de apartament parcă nu mai este nicio eficienţă, nu ? Oricum în anumite zone din România, judeţul Constanţa zona 30 km de la mare sau lacuri, de exemplu, unde iarna nu sunt temperaturi negative decât o săptămână maxim pe iarnă, poţi face aşa Apartamentul izolat cu 10 cm polistiren sau vată minerală sau bazaltică - depinde de bani, încalzirea în pardoseală cu centrală pompă de caldură aer - apă, merge garantat sau chiar numai aer condiţionat speciale de iarnă plus boiler ieşi la preţ gigacalorie la fel ca centrala apartament pe gaz Problema este că dacă suprafaţa depăşeşte 120 mp trebuie curent trifazat Dar există soluţii şi pentru apartamente
-
Aha, duminică, 03.05.2020 12:23
Desigur, ia si citeste. Cat despre spalatul pe creier... No comment. Chiar crezi ca eu nu pot sa jignesc, sau cum? Dar, daca atat poti, atat comentezi. Cand termini argumentele incepi cu jigniri. Asadar: https://next-e.eu/about.html Sper ca stii engleza... Sau: https://arenait.ro/incarcarea-masinilor-electrice-statiile-face-contra-cost/ "MOL România, alături de E.ON, lansează „autostrada electrică” Iași-Tîrgu Mureș, în cadrul proiectului Next-E, finanțat din fonduri europene, prin intermediul programului Connecting Europe Facility (CEF). Prin acest proiect, în România vor fi instalate 40 de staţii de încărcare rapidă, dintre care 19 de către E.ON și 21 de către MOL România. Acestea vor fi integrate în viitoarea reţea pan-europeană de staţii de încărcare rapidă şi ultra-rapidă a vehiculelor electrice, care va include 252 de unităţi şi va traversa şase ţări din Europa Centrală şi de Est. Toate cele 40 de staţii din cadrul proiectului NEXT-E (dintre care 19 vor fi instalate de E.ON, iar 21 de către MOL România) vor fi amplasate pe rutele: Suceava-Bacău-Călărași, Constanţa-Bucureşti-Timişoara şi Iaşi-Tîrgu Mureş – Alba Iulia. Prin această inițiativă, infrastructura de stații de încărcare pentru autovehicule electrice aferentă coridoarelor rutiere strategice europene (TEN-T) se va completa cu infrastructura de stații de încărcare pentru autovehicule electrice din România, facilitând transportul rutier cu emisii reduse de CO2 şi impact redus asupra mediului." Sau: http://www.ziare.com/economie/infrastructura/3-000-de-statii-de-incarcare-a-masinilor-electrice-vor-fi-instalate-in-romania-italia-si-spania-1599284 "Enel X, divizia de servicii energetice avansate a Grupului Enel, a contribuit la obtinerea unei finantari complete pentru proiectul AMBRA-Electrify Europe (AMBRA-E), care prevede instalarea de statii de incarcare a vehiculelor electrice (EV) in Italia, Spania si Romania." Deci, vorbim despre proiecte ale UE sau mari companii. Mai vrei? Mai am!
-
fan skoda, duminică, 03.05.2020 12:23
PS: Ca tot veni vorba de PHEV-uri si (poza) Skoda Superb. Un video cu o comparatie 0-100 km/h intre Skoda Superb si Skoda Superb PHEV: youtube.com/watch?v=VFTTkRoDyuE
-
Ioeugen, duminică, 03.05.2020 12:55
@Aha... proiecte?!?!?!
-
Ioeugen, duminică, 03.05.2020 13:15
@Edikkk... sigur nu ești la curent cu viața reala când ai caldura și apa calda de la un cet...zece minute ar fi super dar la ora 6 .00 poți aștepta și 30 minute degeaba timp in care plătești apa rece la preț de apa calda...in rețea se trimite apa calda nicidecum abur...ce vreau sa știi e ca aceste cet URI sunt o vaca de muls... unde sa mai pui diverși șefi pe salarii mari, și diverse afaceri... nimeni nu dorește sa se renunțe la ele și ma refer la competentă nicidecum desființarea lor, Ministerul de resort nu va renunța le ele niciodată .. pai primarul capitalei cui va mai da subvenții așteptând voturi?...metroul si centura nu vor pleca de la transporturi...chici de ce?... da într-adevăr teoretic ai un confort spirit cu o centrală, in maxim un minut ai apa calda... dar când se defectează? Când trebuie sa faci revizii? Eu unul sunt f mulțumit pe partea de caldura de la cet, ieftin, fără alte obligații, caloriferul nu se defectează nu ii faci revizii etc... in plus am observat cunoscuți cu centrale termice care au rețineri sa aerisească iarna...ia Ghicește de ce? eu îmi permit in Ianuarie sa las toată ziua geamurile rabatate ... când ajung acasă am caldura... tu îți permiți?
-
Aha, duminică, 03.05.2020 13:45
@Ioeugen... glumești, sau faci mișto? Orice lucru în lumea asta începe cu un proiect. Faptul că nu ai aflat asta până acum îmi cam dă de gândit. Pe bune! Eu chiar mă retrag din discuție, pierd timpul încercând să explic lucruri elementare pe care nu sunt convins că le deslușești si observ și din discuții adiacente că bați câmpii.
-
fanel, duminică, 03.05.2020 15:03
Chestia e ca eu stiu de exact invers domnu' loeugen: vecinul de deasupra sta cu caloriferele inchise pentru ca nu isi permite incalzirea. Adica si-o permite fiind gratis, de la mine si de la vecinul de deasupra lui. Il doare la bascheti.
-
Edikkk, duminică, 03.05.2020 19:54
Dle Eugen, nu vă mai înţeleg deloc. Sunteţi pro sau contra CET? Din fericire când locuiam la apartament (4 cam 2 bai) s-a reuşit scoaterea din zona unitară şi am tras centrală gaz proprie imediat ! Fără apă caldă instant nu consider civilizaţie secolul XX Acum la casă, la fel, nu am treabă cu niciun CET şi chiar nu mă interesează că ţineţi geamurile deschise în ianuarie că este prea cald în casă
-
Ccp, duminică, 03.05.2020 22:34
Desi cred că viitorul suna electric sau hidrogen etc,eu cred că mai e multișor pina acolo..o singura chestie vreau sa mai puncteze vis-a-vis de problemele întâlnite la electrice..niste ziariști au luat la puricat autonomiile reale ale multor electrice să vadă citi km parcurg ele în realitate (nu s-a precizat daca s-a mers sportiv sau pur și simplu fara grija consumului)..am reținut doar că mașinile care se lauda cu autonomii mari,gen Tesla și nu numai (care se laudă că merg 4-500km) in realitate au avut autonomii și de 150km mai puțin ,fata de cea dată de producător...cele cu autonomii de 2_250 km date de producător sincer eu le-aș scoate din discuție...poate in bucale merge ,da nu vad de ce drac ți-ai lua o electrica pt oraș și una termica pt la mare(vb de oameni normali ,cu salarii normale ,nu Becali care poate își permite una electrică și din spate sa vina trailerul cu mașinile de rezerva
Citeste si
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembriePrețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euroNoua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. Citeste tot
Diesel deasupra tuturor ? Poate în 1976 - 1996 , dar azi suntem în 2020 !! A început şi va fi electric deasupra tuturor ! Spre binele eficienţei economice, spre binele sănătăţii oamenilor, spre binele mediului pământului plantelor și animalelor, spre binele diversificării surselor de energie (preţul curentului nu variază de nebun ca preţul petrolului), spre binele confortului şi siguranţei pe străzi Înafara preţului mare, care în 10 ani se va regla, nu există NICIO CONTRA INDICAŢIE al maşinilor electrice