Primele imagini și detalii despre BMW M8 Gran Coupe: tracțiune integrală și motor de 4.4 litri și 625 de cai putere pentru versiunea Competition

Publicat miercuri, 09.10.2019 10:41 de Daniel Popescu

BMW a publicat primele imagini și detalii tehnice despre noul M8 Gran Coupe, care va fi disponibil în România din aprilie 2020 cu un motor V8 de 4.4 litri și 600 de cai putere, în timp ce versiunea Competition mizează pe 625 de cai putere.

BMW continuă să împrospăteze treptat gama de modele M, iar începutul lunii octombrie marchează debutul noului M8 Gran Coupe, acompaniat de versiunea Competition.

Așa cum era de așteptat, M8 Gran Coupe este derivat din M8 Coupe, care a fost prezentat oficial la începutul verii.

Cel mai important aspect al noului model este reprezentat de motor, iar aici nu există surprize majore, întrucât M8 Gran Coupe mizează pe deja tradiționala unitate V8 de 4.4 litri care dezvoltă 600 de cai putere la 6.000 rpm și un cuplu maxim de 750 Nm între 1.800 și 5.600 rpm.

De asemenea, versiunea Competition oferă clienților un spor de 25 de cai putere, astfel că în acest caz motorul generează 625 de cai putere.

Motorul este acompaniat de o cutie de viteze automată M Steptronic cu 8 trepte și Drivelogic, dar și de un sistem de evacuare sport. Evident, nu lipsește nici sistemul de tractune integrală M xDrive.

Pe baza acestor caracteristici, M8 Gran Coupe ajunge la 100 km/h în 3.3 secunde, în timp ce varianta Competition este cu 0.1 secunde mai rapid datorită motorului ușor mai puternic.

Constructorul german susține că dinamica modelului este îmbunătățită datorită unor modificări introduse la nivelul suspensiei, care poate ajusta setările în funcție de condițiile de drum și este disponibilă standard.

Butonul M Mode permite șoferului să configureze elemente precum motorul, suspensia, direcția, frânarea sau tracțiunea integrală, iar BMW oferă trei moduri de condus predefinite: Default Road, Sport și Track.

Întrucât vorbim despre un model cu 4 uși, M8 Gran Coupe are avantajul unui ampatament cu 200 de milimetri mai lung comparativ cu variantele cu două uși, ceea ce înseamnă un spațiu suplimentar pentru pasagerii din spate. De asemenea, partea din spate are un design îmbunătățit, iar prizele de aer sunt largi și oferă o prezență vizuală puternică.

BMW va oferi clienților și o versiune de lansare M8 Gran Coupe First Edition care va fi disponibilă în numai 400 de unități și va include un finisaj în culoarea BMW Individual Aurora Diamond Green metalizat cu accente Gold Bronze.

În echiparea standard, M8 Gran Coupe include faruri adaptive LED cu BMW Laserlight, head-up display M, scaune M Sport, Driving Assistant şi Parking Assistant.

Prezentarea cu public a noului BMW M8 Gran Coupe va avea loc la Salonul Auto de la Los Angeles din luna noiembrie, iar livrările globale vor începe în aprilie 2020, inclusiv pe piața din România.

Via BMW

  • 514614, miercuri, 09.10.2019 13:44

    Ca de obicei BMW face ce face si nu lasa Porsche sa domine fara griji segmentele (Z4 tine in priza pe 718 Boxster, X5 pe Cayenne). Daca m-ar chema Panamera Turbo mi-ar pieri zambetul de pe moaca, cand stiu ca am pe unul care imi sufla in ceafa.

  • tzenu_bmw, miercuri, 09.10.2019 13:50

    Lateralul masini ma trimite cu gandu la masini de 40k euro....gen Kia, Peugeot...nicidecum de un BMW..de 130k euro...in fine... Gurile alea de ventilatie din interior de langa portiere mi se par ca niste oale de bucatarie aruncate aiurea....adica in loc sa le faca cat mai mici cat mai stilate...pffff praf... 'Ceasurile de bord'....ce ceasuri....o harababura:))) Despre mecanica si electronica nu cred ca pot fi 'probleme' la categoria asta BMW sta bine...insa anumite detali lasa de dorit....

  • dan_grc, miercuri, 09.10.2019 14:31

    Varianta Competition a scos 2,88 secunde pana la suta si sub 10 secunde pana la 200, in conditiile in care nu este o masina usoara, este un " animal " de prada, sa speram ca nu vor ajunge prea multe la beizadelele de la noi. @tzenu Singurul lucru care lasa de dorit este pretul.

  • tzenu_bmw, joi, 10.10.2019 00:02

    @dan_ Vorbim totusi de M8!!! Privind pozele cu interiorul masini (exceptand forma levierului pt. cutia de viteze si alte cateva detali mici) mi se duce gandu la M340i. Si aici e problema mea.....nu sau chinui deloc sa faca masina asta sa-si poarte denumirea cu mandrie...deloc.. E un fel de M5 recarosat.... M8?? mai degraba un M5,8

  • VJ, joi, 10.10.2019 00:46

    Competitorul lui Audi RS7 si Mercedes-AMG GT 63 4-Door. Frumoasa masina, dar totusi, ma asteptam sa arate ceva mai bine. Nu prea imi place cum arata din lateral, zici ca este o masina mai ieftina, gen: Kia, Jaguar, Opel sau Peugeot, insa din fata si din spate arat foarte bine. Are un interior frumos, ergonomic, insa cred ca, gurile de aerisire de langa portiere strica tot interiorul. Sunt de parere ca, trebuiau sa fie de dimensiuni mai mici, atat timp cat la mijloc sunt mici, chiar foarte mici zic eu. In rest, n-am ce comenta. Dupa parerea mea, noul Audi RS7 arata mai bine, atat la exterior cat si la interior.

  • Kirotractor, joi, 10.10.2019 10:22

    Ce tot ziceți de 130K €, când la nemți e 165.000 M8 GC-Comp., iar la francezi -- 170.000 ?! (fără opționale, că are destule, unele dintre ele parșiv inter-condiționate, gen: vrei 305 km/h? -- ia și discuri de frână ceramice, o nimica toată la 25.000 pachețelu. :-P) Straniu îmi pare însă prețul mai mare (cu vreo 3.000) al coupé-ului 8M, mai ușor cu 95 kg dar nu și mai iute -- altă bizarerie. Nu mai zic de ciudățenia prețurilor UK, ca de obicei mai mici cu 15-20% la rata de schimb actuală. Nu mai zic că-n Franța malus-ul e 12.500 €, deci decartarea finală poate sări ușor de 200.000. Zonă de prețuri unde un Bentley Continental GT sau Aston DB11 par mult mai *personalizate* dacă nu mai sportive, cum corect observa @tzenu. ...Plus că-i prea mare supraprețul de 47K €, comparativ c-un 5M Comp. Lăsând însă deoparte finanțele (majorității lipsindu-ne *doar* cîte-un zero amărât la coadă din conturi ca să ni-l putem permite :-)), tehnic-dinamic e de apreciat grand-coupé-ul, perfect comparabil cu Merțanul GT 4-uși 63 AMG-S (167K € la nemți.) Un singur exemplu: frânele-s și ele *by wire*, nemaiexistând vreo conexiune fizică între pedală și etriere. Nici estetic nu stă rău GC-ul M, cu plafonul mai... omenește curbat în raport cu aplatizarea nașparlie a coupé-ului și cu consolele mai puțin dizarmonic-lungi datorită ampatamentului mărit cu 20 cm. Sincer însă, un Audi RS7 de *numai* 600 CP îmi pare o afacere mai bună la 121.000 €. ...Dar stai, că trage 2,1 tone la cântar și prinde suta-n 3,6 secunde interminabil de lungi... Ntzz, nu-i de mine. :-)