Primele imagini cu Citroen Metropolis, urmasul limuzinei C6

Publicat luni, 19.04.2010 12:41 de Bogdan Mirică

Citroen a publicat o serie de schite si imagini ale conceptului Metropolis, un sedan ce ar urma sa stea la baza viitoarei generatii C6. Noutatea absoluta o reprezinta trenul de propulsie hibrid.

Citroen continua sa isi surprinda fanii cu concepte revolutionare, cea mai noua realizare urmanda sa fie dezvaluita in scurt timp la Salonul Auto de la Shanghai. Botezat Metropolis, conceptul vine sa ilustreze viziunea francezilor asupra unei berline de segment F, potential inlocuitor pentru actualul C6.

Primele informatii anunta o berlina futurista, care masoara 5.30 metri lungime si doi metri latime, adica ingredientele necesare pentru un model business, care impresioneaza la prima vedere prin supradimensionarea filosofiei de design si prin jantele de 21 de inch.

Metropolis vine in premiera mondiala cu un tren de proplulsie hibrid, care contopeste puterea unui V6 benzina de 2.0 litri cu cea a unui motor electric, dispus sa ofere intre 55 si 96 de cai putere. Daca luam in calcul si puterea unitatii conventionale, care livreaza 275 de cai si 377 de Nm, urmasul lui C6 se anunta a fi un sedan de lux cu performante bune. De parca toate aceste anu ar fi fost de ajuns, Metropolis dispune si de o functie overboost, care creste performantele motorului pana la 467 de cai si 431 de Nm.

Chiar si asa, Metropolis nu face compromisuri la capitolul emisii, valoarea medie a acestora urmand sa fie de numai 70 g/km. Resursele generoase sunt exploatate prin intermediul unei cutii cu dublu ambreiaj si sapte rapoarte, responsabila pentru livrarea cuplului ambelor axe.

  • aristotel, luni, 19.04.2010 13:04
    cate motoare?

    de fapt sunt doua motoare electrice, sau doar unul? ceva nu merge, ori sunt doua si atunci sunt 467 de caluti ori este unul si atunci sunt 367 ( daca se merge pe maxim-ul capacitatii variantei electrice)

  • unckle, luni, 19.04.2010 13:11

    mi se pare mie.. sau seamana destul de mult cu un Lancer la partea frontala ( asa, in linii mari, ca la detalii este mult mai elaborat )

  • eu, luni, 19.04.2010 13:13
    citroen

    ooooooooo mon Dieu!!!!!!!! inca o lectie pt cei care deseneaza modele dupa conceptul un patrat si patru suruburi... Bravo Citroen, bravo PSA.

  • eu, luni, 19.04.2010 13:15
    PS

    PS: Daca baietii cu stirile ar sti mai bine sa traduca din engleza si franceza si nu ar mai folosi floricele in exprimarea frumoasei limbi romane, nu ar mai aparea semne de intrebare de genul cati cai are de fapt si cate motoare... (stirea originala e foarte clara!!!) dar... asta e. poate anumea faceti sa starniti comentarii... Succesuri!!!

  • taranii_au_vw, luni, 19.04.2010 13:47

    pai nu era vorba ca succesorul lui C6 nu va mai fii? Parca chiar voi ati publicat aceea stire.Oricum mai mult sunt excese de zel ca francezii sa particiăpe cu masini in clasa mare.Cine dracu le cumpara? Le vezi odata la 3 ani una in fata la supermarket.Rele si nefiabile fah!

  • Littlefoot, luni, 19.04.2010 14:00
    Citroen

    Conceptele celor de la Citroen sunt absolut superbe!!! Poti sa stai mult si bine sa te gandesti de unde le scot si ei tot te vor surprinde placut data viitoare cand scot ceva nou. Cand vine vorba de design nou si inovatie poti sa gasesti intotdeauna din plin la Citroen. Bravo lor pentru tot ce aduc nou lumii cu motor! :)

  • Bogdan, luni, 19.04.2010 15:06

    Ai de capul meu ce linii...superba

  • Kolegu, luni, 19.04.2010 15:41
    :O

    Bijou!

  • flavius, luni, 19.04.2010 15:46
    Super

    La concepte sunt excelenti,pacat ca la modelele de serie sunt slabi(Picassourile,DS 3).

  • Vortex66, luni, 19.04.2010 17:03
    mda

    Incep si astia de la Citroen sa ramana fara idei si acuma vad ca, copiaza Lancer-ul.

  • toxic, luni, 19.04.2010 17:21
    Yea

    Looking good ..

  • prudentul, luni, 19.04.2010 17:53
    ceva nu înţeleg

    De ce un tren de rulare hibrid (motor clasic plus motor electric) este (citez din textul ştirii) "noutate absolută" şi "premieră mondială"?

  • Catalinpit, luni, 19.04.2010 20:25
    f.f.

    f.....re masina , sa vedem ce va fi la final !

  • Flo, luni, 19.04.2010 20:53
    Frumoasa si originala

    Design superb si original ! Sper sa ajunga tot asa si in varianta de serie , sa nu mai faca compromisuri la varianta de serie , sa scoata o masina fiabila in acelasi segmant de pret cu clasa C de la Mercedes , sau cu seria 5 de la Bmw si sant sigur ca vor castiga o mare parte din clientela ' high standard '. E altceva........ , o gura de aer proaspat , in lumea designului deja obosit si constrans financiar,..............., ar putea fi A-sul din mana francezilor .

  • Veni, marţi, 20.04.2010 08:36
    Comentariu

    Prima data cand scriu aici... Prima data cand nu imi pot lua privirea de la aceste linii...daca ar avea pe ea si tehnologie BMW... Ce bijuterie intr-adevar.... Semn ca o firma poate face ceva terifiant si fara sa tinteasca un anumit public... doar asa...de dragul frumosului...

  • andr3i, marţi, 20.04.2010 13:02

    daca cineva crede k asa va fi si modelul de serie e naiv. au cam ramas in pana de idei.

  • Ron, sâmbătă, 12.05.2012 18:26
    Fan....atic

    Oameni buni, fiecare dintre noi ne-am dori o masina care sa aibe un design la cotele gen Citroen Metropolis si binenteles, fiabilitatea masinilor germane. Eu unul fiind posesor de DS, CX si XANTIA si avind mare experienta profesionala (pot sa zic) deplina in ceea ce inseamna hidraulica Citroen, n-am incotro decit sa ramain la dragostea pe patru roti...Citroen. Piata ne ofera vrute si nevrute dar pina la urma acea fiara cu patru roti trebuie sa aibe personalitate. Daca va aplecati bine la acest aspect, o sa constatati ca inafara de produsele Franceze, Italiene si Britanice, celelalte par comune din acest p.d.v. Dcaca vreodata veti avea ocazia sa fiti macar pasager intr-un Citroena CX pus la punct, o sa aveti ce retine din "experienta" asta.