Primele fotografii și detalii tehnice despre Ford Focus ST Wagon: versiunea break împrumută motoarele de la Focus ST
Ford a publicat primele imagini și informații tehnice despre Focus ST Wagon. Versiunea break a Hot Hatch-ului preia gama de motorizări a versiunii Focus ST, însă producătorul nu a anunțat încă performanțele acestora.
La circa trei luni de la prezentarea noii generații Focus ST, constructorul american a publicat o serie de imagini și informații tehnice despre versiunea break a Hot Hatch-ului.
Aceasta va purta numele Ford Focus ST Wagon și se adresează celor care au nevoie de un model performant, dar în același timp practic pentru familie.
Deloc surprinzător, Focus ST Wagon mizează pe aceleași motoare disponibile pe Focus ST. Astfel, versiunea pe benzină vine împreună cu un motor EcoBoost de 2.3 litri care oferă 280 de cai putere la 5.500 rpm și un cuplu de 420 Nm între 3.000 - 4.000 rpm.
Unitatea beneficiază și de tehnologia anti-lag disponibilă pe Ford GT și pick-up-ul Ford F-150 Raptor pentru a livra instantaneu puterea în modurile de rulare Sport și Track.
Pe de altă parte, fanii motoarelor diesel au la dispoziție o unitate EcoBlue de 2.0 litri care oferă 190 de cai putere la 3.500 rpm și un cuplu de 400 Nm între 2.000 - 3.000 rpm. De asemenea, un cuplu de 360 Nm este disponibil de la 1.500 rpm.
Din păcate, Ford nu a anunțat încă performantele motoarelor pentru versiunea break. Chiar dacă nu precizează nimic nici despre cutiile de viteze, cel mai probabil Focus ST Wagon va prelua rețeta de la Focus ST, care este disponibil standard cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte și opțional cu cutie de viteze automată cu 7 trepte.
De asemenea, nu lipsesc nici o serie de tehnologii specifice modelelor ST, printre care se numără diferențialul electronic sau cele patru moduri de rulare, și anume Slippery/Wet, Normal, Sport și Track, ultimul doar pentru unitățile echipate cu Performance Pack.
Via Ford
Culoarea asta e fantastica. Ca intotdeauna, senzorii de la DSLR si aparate foto in general nu pot capta nuanta de rosu reala. Eu am vazut un Focus pe culoarea asta. E cu totul speciala, asa ceva n-am mai vazut. In rest, Diesel-ul ala din cifre suna fantastic. Cred ca zboara masina cu asemenea motor. Cel pe benzina... clar, e SI MAI potent. Dar eu tot Diesel as alege.