Primele exemplare Lucid Air vor fi livrate în 30 octombrie: până la 1.126 CP și 837 km autonomie

Publicat joi, 28.10.2021 11:44 de Alexandru Monenciu

Lucid Motors anunță că livrările noului model Air vor demara în 30 octombrie. Primele exemplare vor fi ediția limitată Air Dream Edition cu până la 1.126 de cai putere și autonomie maximă de 837 de kilometri cu o singură încărcare.

La finalul lunii septembrie, americanii de la Lucid Motors anunțau că primele exemplare Air Dream Edition (ediție de lansare) au părăsit linia de asamblare a uzinei din Arizona, SUA.

Acum aflăm că viitorii clienți vor primi mult-așteptatele mașini începând cu 30 octombrie. Desigur, acestea vor fi ediția limitată Lucid Air Dream Edition, disponibilă în două versiuni: Range și Performance. Așa cum era de așteptat, acestea vin cu o listă stufoasă de dotări, inclusiv cu o baterie uriașă (118 kWh capacitate de stocare).

Autonomia maximă ajunge până la 837 de kilometri atunci când versiunea Air Dream Range este echipată cu jantele de 19 inch. Aceasta dispune de 946 CP și 1.390 Nm, însă dacă vrei să depășești pragul celor 1.000 de cai putere trebuie să bifezi versiunea Performance.

Cu 1.126 CP și 1.390 Nm cuplu la dispoziție, cel de la volan poate parcurge peste 700 de kilometri cu o singură încărcare. În ceea ce privește performanțele în linie dreaptă, Lucid Air Dream Performance atinge 96 km/h în 2.42 secunde, iar sfertul de milă îl acoperă în 9.67 secunde.

După livrarea primelor exemplare, Lucid Motors va organiza un raliu inaugural. În cadrul acestui eveniment, clienții își vor putea conduce mașinile pe un traseu conceput special pentru a le scoate în evidență manevrabilitatea și performanțele.

via Lucid Motors

  • Moldovean, joi, 28.10.2021 12:42

    Eu nu înțeleg de ce și de unde nebunia asta cu sutele și mii de cai putere. Doar să arate producătorul că poate? Felicitări! Să se laude proprietarul cu miile de cai putere? Felicitări, ce să zic. Dar inutili în condițiile în care drumurile au un nivel de viteză limitat. Ca să nu mai zic cât de repede scade autonomia dacă te pui să folosești mașina la potențialul ei. Atunci? Să arate că au putere mai mare decât cele termice? Felicitări, ce să zic. Dar tot inutili.

  • dan_grc, joi, 28.10.2021 13:44

    Adevărat, termicele de sute de cai sunt hulite, că promovează agresivitatea și vitezele excesive, dar o electrică de serie de peste 1000 de cai este în regulă ? Un model care arată bine totuși, dar nu era nevoie de asemenea putere, iar prețul va fi sigur peste 100.000 dolari.

  • ^^^, joi, 28.10.2021 13:51

    pentru ca timpul de incarcare e catastrofal de lung la orice electrica, autonomia e tot pe acolo. Acceleratia mare o obtin cam toate asa ca trebuie sa iasa cu ceva in evidenta. Mai ales ca la motorul electric se pot obtine usor puteri foarte mari. Bine, nu stiu cate secunde poti folosi puterea ala full astfel incat sa nu ia foc, Trebuie stiut ca nu poti merge timp indelungat la putere maxima.

  • Edikkk, joi, 28.10.2021 13:59

    Ce să facă şi Lucid venit târziu la petrecere, trebuie să ia faţa cu ceva. Apoi problema cailor putere la maşinile electrice.... nu există ! Aici nu vorbim de un motor termic care stă ca p.... la relanti şi arde combustibil sau în caz că merge la capacitate maximă arde în draci hidrocarburi generând noxe cu duiumul ! Motorul electric la relanti, sau pe loc, nu consumă mai nimic sau deloc iar la putere maximă, doar curent verde luat de acasă de la soare. Cine îşi imaginează că Lucid nu îşi încarcă maşina la panouri solare, nu ştie cui îi este dedicată această maşină. Oricum, nu Tesla o să sufere mult de la Lucid, ci Mercedes şi alte mărci de lux similare non electrificate.

  • Seriff, joi, 28.10.2021 14:28

    O mizerie de masina, nu o va cumpara nimeni, oricum va costa 100.000 euro si tot cu 90 trebuie sa mergi cu ea ca sa nu se descarce rapid.

  • Kirotractor, joi, 28.10.2021 16:07

    Versiunea asta de top pornește de la 169K $ fără taxe, adică +200.000 € când / dacă ajunge p-acilea. Nu-mi mai tocesc tastele cu argumente anti-BEV-uri de +3-400 CP ca fiind anti-ecologice, nici că-s rezervate ălora cu biciul, nici că-s grele ca un elefant mort sau că-s făcute să atragă prin e-fascinație clienții de Dacia Spring. Îi reamintesc doar lui Edikkk că isteria decarbonizării împinsă pe la Davos-Glasgow etc. e singura cauză a dublării prețului gigacaloriei din garsonieră.* ...Fiindcă ”certificate verzi” -- nu, nu alea după înțepare spre binele lu K.Schwab. Ori a benzinei. Sau a kilowatului. *Ah scuze, uitasem, din vila lui cu piscină, heat-exchangers și panouri Star-Trekkk. :-)

  • Seriff, joi, 28.10.2021 16:17

    Pai asta se vrea, e o strategie, impinge lumea spre electrice, iar pe viitor la statiile de incarcare pretul va fi similar sau chiar mai mare decat la pompa, iar acasa la fel, se va scumpi curentul grav, ceea ce deja a inceput. Dar ma rog pe edikk nu il afecteaza fiindca el sta la piscina si are curent de la soare.

  • Mircea Badea, joi, 28.10.2021 17:27

    raliu cu 4 usi?! eh, sa vedem atunci... sunt sigur ca kaii la electrice consuma mai putina energie, poti face din meniu cati cai, acceleratie, eco...

  • ioan, vineri, 29.10.2021 17:00

    Excelentă mașina ! O aștept în Romînia !

  • Seth, vineri, 29.10.2021 19:13

    Iara comparam autonomie de hipercar electric cu autonomie de polo 1.6 tdi? Un chiron de ex are autonomie de 160km daca mergi cuminte si 12min daca o calci dar nu se plange nimeni. https://www.motortrend.com/news/epa-rates-1500-horsepower-bugatti-chiron/

    Dutz, sâmbătă, 30.10.2021 16:37

    Din punctul meu de vedere dat caii fără număr nu fac dintr-o mașină un hiper car, mai ales din cele electrice…

    Dutz, sâmbătă, 30.10.2021 16:38

    dat=doar

  • LUCCI LUCIANO, duminică, 31.10.2021 02:42

    Cum am mai zis: cred in electrificarea reala a lumii auto, cand o sa vad la stiri o masina electrica cu mitraliera pe ea, in zonele de conflict, si nu o camioneta Toyota cu motor aspirat de 3000 cmc.Restul...e prosteala impusa Europei de catre poponarii de la Bruxelles.