Primele detalii despre viitoarea generație Ford Focus ST: versiunea de performanță va utiliza motoare turbo de 1.5 litri și până la 280 de cai putere
Viitoarea generație Ford Focus ST va renunța la motorul pe benzină de 2.0 litri în favoarea unui propulsor turbo de 1.5 litri care ar putea genera până la 280 de cai putere.
Ford Focus va primi în curând o nouă generație care va fi acompaniată și de versiunea de performanță ST. Primele detalii despre aceasta din urmă au fost dezvăluite de publicația britanică Autocar, care anunță că motorul Ecoboost de 2.0 litri și 250 de cai putere va fi înlocuit de o unitate turbo de 1.5 litri.
Principala provocare pentru inginerii Ford va fi obținerea unui pachet cel puțin la fel de performant cu un consum de carburant cât mai eficient, iar printre soluțiile analizate se numără tehnologia de dezactivare a cilindrilor sau injecția directă. Potrivit sursei citate, inginerii Ford speră ca propulsorul de 1.5 litri să fie dezvoltat suficient de mult pentru a genera până la 280 de cai putere, obținând astfel un spor de circa 30 de cai putere comparativ cu versiunea actuală.
În schimb, în cazul propulsiei diesel nu este încă clar dacă Ford va adopta de asemenea un motor de 1.5 litri sau va continua să mizeze pe actuala unitate TDCi de 2.0 litri, care în prezent furnizează 185 de cai putere.
Lansarea noului Ford Focus ST este preconizată pentru primăvara anului 2018 în cadrul unui eveniment dedicat sub brandul Go Further, așa cum s-a întâmplat în cazul noii Fiesta.
Via Autocar
Tocmai azi am dat comanda pentru ST, aveam mici remuscari ca poate ar fi fost mai bine sa astept noua generatie, ca poate ii pun si ei un diferential adevarat. Dar acum ca am citit stirea asta m-am linistit. Am facut alegerea buna. Prefer 2.0 ecoboost cu turbina mica si raspuns bun decat un 1.5 cu ditamai turbina. Pe de alta parte, nu am incredere deloc in cei de la Autocar cu speculatiile lor. Ieri, Automarket a preluat o stire de la ei in care spuneau ca noutatea pe viitorul A3 e Virtual Cockpit, care deja exista pe versiunea facelift. Sau ca A3 vine in 2019, pe cand S3 dupa 2020, asta in conditiile in care Audi face de ceva ani lansari in tandem pentru versiunile normale (A) si S.