Primele detalii despre Skoda Scala, "vărul" lui VW Golf: 5 motoare de până la 150 CP, Virtual Cockpit de 10.25 inch și numeroase sisteme de siguranță
Skoda a publicat imagini sub camuflaj cu hatchback-ul compact Scala, care va avea o gamă de 5 motorizări de până la 150 de cai putere și numeroase sisteme de siguranță preluate de la Volkswagen.
Skoda a dezvăluit la jumătatea lunii octombrie că Scala va fi numele hatchback-ului compact care va înlocui Rapid Spaceback în gama de modele, iar acum oferă o serie de detalii atractive despre noul model.
Noul Scala va introduce o nouă folosofie de design și va prelua o serie de tehnologii de la Grupul Volkswagen prin care modelul se anunță un rival important pentru Golf.
Skoda Scala: date esențiale:
● Scala este primul model al constructorului de la Mlada Boleslav bazat pe platforma A0 MQB a Grupului Volkswagen;
● hatchback-ul are o lungime de 4.362 mm, o lățime de 1.793 și o înălțime de 1.471 mm, în timp ce ampatamentul ajunge la 2.649 mm;
● Scala va introduce o filosofie nouă de design care va fi împrumutată și viitoarelor modele Skoda, însă producătorul ceh a publicat pentru moment doar imagini sub camuflaj care ascund elementele esențiale de natură estetică;
● constructorul menționează însă că Scala va beneficia opțional de faruri și stopuri Full-LED și că acesta va fi primul model Skoda cu indicator dinamic pentru stopuri;
● sub bara de protecție spate, Skoda a implementat și un cârlig de tractare retractabil care poate fi ascuns prin apăsarea unui buton;
● la interior, sistemul opțional Virtual Cockpit este disponibil în versiune cu ecran de 10.25 inch, în timp ce sistemul de infotainment are diagonala de 9.2 inch în versiunea de top;
● spațiul pentru genunchi este de 73 mm, în timp ce spațiul pentru cot ajunge la 1.425 mm, iar cel pentru cap la 982 mm. Ultimele două valori sunt valabile pentru pasagerii din spate;
● capacitatea portbagajului este de 467 de litri și crește la 1.410 litri prin rabatarea scaunelor spate;
Gama de motorizări
Skoda Scala va fi disponibil cu cinci motoare, dintre care trei pe benzină, un diesel și, începând din ultima parte a lui 2019, o versiune cu gaz natural comprimat (CNG). Toate unitățile respectă standardul de emisii Euro 6d-TEMP, au injecție directă, tehnologie Start-Stop și sisteme de recuperare a energiei la frânare:
● motor pe benzină TSI de 1.0 litri și 95 CP cu cutie de viteze manuală cu 5 trepte;
● motor pe benzină TSI de 1.0 litri și 115 CP cu cutie de viteză manuală cu 6 trepte (standard) sau automată DSG cu 7 trepte (opțional);
● motor pe benzină TSI de 1.5 litri și 150 CP cu manuală cu 6 trepte (standard) sau automată DSG cu 7 trepte (opțional);
● motor diesel TDI de 1.6 litri, 115 CP și cuplu de 250 Nm cu manuală cu 6 trepte (standard) sau automată DSG cu 7 trepte (opțional). Unitatea are convertor catalitic cu AdBlue;
● motor cu gaz natural comprimat G-TEC de 1.0 litri și 90 CP disponibil exclusiv cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte;
Sisteme de siguranță și alte tehnologii
● utilizarea platformei A0-MQB a Grupului Volkswagen a permis cehilor să implementeze numeroase sisteme de siguranță, printre care se numără Side Assist, care avertizează șoferul de apropierea de la 70 de metri a unui vehicul din spate care vrea să depășească.
● alte sisteme disponibile: Rear Traffic Alert, Adaptive Cruise Control (ACC), Park Assist, Crew Protect Assist (închide geamurile și tensionează centurile în cazul unui impact iminent) și Multi-Collision Brake. Singurele sisteme disponibile în standard sunt Lane Assist si Front Assist;
● Scala va fi primul Skoda conectat permanent la internet prin tehnologia eSIM care oferă conexiune 4G, iar software-ul și hărțile vor putea fi actualizate over-the-air (OTA), fără vizite suplimentare la service.
Prezentarea oficială a noului model va avea loc până la sfârșitul anului, iar livrările vor începe în prima jumătate a anului viitor.
Via Skoda
Părerea mea: *elementele esențiale de natură estetică* nu constau în calandre / faruri / stopuri, ci în proporțiile unei mașini - care-n cazul Skodei Scala camu(m)flate :-) nu-s ascunse că nu pot fi. ...Și-s similare cu ale lui A3 Sportsback, adică nici de hatch, nici de break - ceva între ele. Nu mă omor deci după struțo-cămiloidenii gen A3, dar impresia generală-i clar superioară ex-Rapidei, datorită decupajelor mai generoase pt roți și unor curburi ceva mai sexy-n tablă. Nici vorbă însă de vreun *nou limbaj estetic* nici aici, nici la T-Cross, nici la vreun alt produs ...VAG înnoit. :-) Cred însă că raportul preț / calitate va rămîne un argument pro-Skoda și-n cazul lui Scala.