Primăria București vrea să cumpere autobuze electrice. Prețul este de 600.000 de euro per bucată
Primăria Capitalei intenționează să achiziționeze autobuze electrice la prețul estimativ de circa 620.000 de euro per bucată.
În şedinţa de marţi a Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB), consilierii au adoptat două proiecte de hotărâre care indică o creștere a prețului estimativ de achiziție pentru un autobuz electric de la 480.000 de euro (fără TVA), la 620.295 de euro (fără TVA).
Planul Primăriei este să cumpere 100 de autobuze electrice și să asigure infrastructura de încărcare pentru acestea, costurile totale urmând să depășească 300 de milioane de lei (circa 62 de milioane de euro).
Bucureștiul beneficiază în acest caz de o finanțare nerambursabilă în valoare de 218 milioane de lei pentru implementarea proiectului în cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020.
Autobuzele ar urma să aibă o autonomie de cel puțin 200 de kilometri, în condițiile funcționării sistemului de încălzire/ climatizare, după caz.
Livrările sunt programate să se întindă pe următoarele 12-28 de luni, conform indicatorilor tehnico-economici.
Via economica.net
-
cifre, miercuri, 30.06.2021 13:04
Și să nu uit, cu dedicație pt Ye-dick - scumpirile astea-s semn sigur că se ieftinesc bateriile hehe.
-
Mucusor Dan, miercuri, 30.06.2021 13:09
Un Mercedes-Benz Citaro Hybrid costa 270 000euro,are 800-1000km cu un plin(350l rezervorul) si durata de functionare de cel putin 600 000km. D'aia avem primar matematician,sa ne faca ceva calcule si sa ne scoata mai ieftin...
-
h8er, miercuri, 30.06.2021 13:42
@Mucusor si crezi ca pretul de achizitie e totul? Servisarea, diferenta de pret la combustibil, asigurarile mai ieftine, cost redus la piese de schimb s.a nu le punem la calcul? De aia ne trebuie unul cu mai multa matematica decat ai putut tu asimila in cele 4 clase...
-
@88, miercuri, 30.06.2021 14:08
Ai dreptate,daca scad 270 000euro un hibrid din 620 000e asta electric,raman 350 000e,mult prea putini bani pentru servisare,alimentare si asigurari mai ieftine. Multumesc ca m-ai luminat,inteleptule.
-
Tesla'n ouă, miercuri, 30.06.2021 14:16
Păi parcă electricele aveau motoare simple, piese de le ții într-un rucsac, consumabile mai deloc, dar prețul este mai mult decât dublu.
-
esel, miercuri, 30.06.2021 15:02
Poate pe astea le si nimereste sa se potriveasca. A mai luat el si tramvaie si nu au loc in statii. Mai bine le mobileaza si le face locuinte sociale :))
-
Catalin, miercuri, 30.06.2021 15:05
Primarul nostru hybrid (demagog-populist) a declarat ca bugetul primariei sale - este doar a lui - este varza, nu poate sustine proiectele facute si incepute - chiar ca pute de la o posta - chiar de el. Cica a inceput el cateva grădinițe, after school si metroul spre comuna Berceni-proiect faraonic pare-mi-se- a constatat bietul de el ca nu le poate suporta financiar si a rugat primariile de sector sa le continue. Intrebare logica pt mucusor:primariile de sector au bani pt asa ceva? Hai sector nicushoare!
-
dCi, miercuri, 30.06.2021 15:47
Și parandărătul cât e?
-
bujie, miercuri, 30.06.2021 16:10
mai scump k greutatea lui în aur.groaznic..
-
LOL, miercuri, 30.06.2021 16:35
sa nu fim hateri. E bine ca se cumpara autobuze noi insa nu ar fi fost cu mult mai ieftin si la achizitie si in exploatare niste troleibuze? Intreb si eu ca Elvetia e plina de ele si elvetienii sunt cunoscuti ca fac 1000 de calcule pana se hotarasc sa cumpere ceva.
-
Al Bundy, miercuri, 30.06.2021 16:37
E bine că avem apa calda si căldură la iarnă, au înlocuit conductele de termoficare avariate. Când am spus că e business, posibil sa fi primit multe înjurături. Nu are nici o legătură cu poluarea. Exista în București lucruri mult mai importante de rezolvat.
-
Clique, miercuri, 30.06.2021 16:39
Interesant, 600.000 de euro. Autobuzul electric din Craiova s-a stricat ce e drept acum 2 zile Fiabilitate domle.. ce pot să zic, viitorul sună "binee" Pentru cei ce nu mă cred, aveți link mai jos : https://www.youtube.com/watch?v=aClL4wLiaaQ
-
Edikkk, miercuri, 30.06.2021 18:13
Preţul mare este motivat de baterii. Peste 20 de ani vor avea alt preţ, de noi. Mai ieftine. Întrebarea este Cât costă sănătatea cetăţenilor şi mediul, lumea, natura în care trăim?
-
Andrei, miercuri, 30.06.2021 18:34
Au ieșit trolii anti-EV din pivnițe duhnind a vișinată. Câinii latră, caravana trece.
-
Clique, miercuri, 30.06.2021 20:14
Știi care e treaba, mister Andrei ? Eu de ceva vreme, observ că adevărații troli și agitatori sunt cei pro EV.
-
dan_grc, miercuri, 30.06.2021 22:16
Niște copaci nu vrea sa planteze primăria ? Este bine și cu electricele, dar măcar sa fie parcate la umbra unor copaci.
-
@inexorabil, miercuri, 30.06.2021 23:42
Inexorabile, nu te mai da deștept ca nu-ți stă bine. În plus, știi cum se zice, leneșul moare de drum lung și prostul de grija altuia. Lasă-ne pe noi sa mergem în abis și tu latră in continuare până ragusești.
-
@inexorabil, joi, 01.07.2021 07:37
Hai ca altii pot: https://www.sustainable-bus.com/news/the-netherlands-have-more-than-1000-electric-buses-in-operation/ Bine, Olanda e mult departe de Romania. Ma refer la inteligenta si distanta. Unii romanasi sunt foarte limitati, nu ajung mai departe de Germania, de asta si cumpara doar diesel german V10 5 L TDI. Si dupa asta explica lumii cum sta treaba cu electricele, de parca ar avea el experienta. Mai da o cheie la masina ta puternica, ca atat stii sa faci. Revenind la stire, bravo lui: foloseste fondurile nerambursabile. De ce ar cumpara autobuze diesel care sa distruga sanatatea oamenilor si apoi sa plateasca spitalizarea? Numai niste retarzi ar cumpara diesel ca sunt mai ieftine si sa isi distruga sanatatea. Dar cum prosti sunt multi in Romania, sa ne asteptam la o accelerare a numarului de cazuri de cancer la plamani si sa le multumim pe aceasta cale celor ce fac economie.
-
@@inexorabil, joi, 01.07.2021 07:58
nu analfabetzel retardatzel, problema nu e sa cumpere diesel ci sa ia niste troleibuze care sunt cam la juma de pret si au o durata de exploatare dubla. Nu mai vorbesc de costurile exploatarii care si ele sunt mult mai mici. Despre asta era vorba.
-
Hurduzeu ideologu, joi, 01.07.2021 09:11
Analistii lu' peste spalat! Oamenii care tin tara in loc! Comentatori de autobaza! Diesel ($400K) ----- 12-Year Lifecycle Cost $1,138,357.52 Diesel ($300K) ------ 12-Year Lifecycle Cost $1,038,357.52 BEB (300 kWh) ------ 12-Year Lifecycle Cost $965,450 Table 2 s values indicate how, without a discount rate, diesel fuel and maintenance cost savings are enough to recoup the current premium for electric propulsion, with an average lifecycle cost savings of $72,907 (per bus) if diesel bus purchase prices are $300,000. However, BEBs will recoup their initial cost and will lead a substantial lifecycle saving of $172,907 if diesel buses cost $400,000 each. Table 2 presents the lifecycle costs of each powertrain type Jet neispravitilor!
-
Hârdăuzeu, joi, 01.07.2021 09:22
fă un calcul și pentru troleibuz. Ia papiț panaramă.
-
@Hârdăuzeu, joi, 01.07.2021 09:33
Facem mai povara! Pretul este fara matele care ar trebui sa impanzeasca tot Bucurestiul! SOFIA (Bulgaria), January 14 (SeeNews) - Bulgarian municipally-owned company Public Transport Ruse said that its 14.25 million levs ($8.7 million/7.3 million euro) tender for the purchase of 15 new trolleybuses has attracted five offers. Oare voi va dati seama in ce hal sunteti? Nu va e rusine cu voi? nu aveti copii, nepoti? Nu aveti fata de cine sa va fie rusine?
-
Bergerac, joi, 01.07.2021 09:41
Inainte sa comentati, poate cititi si voi tot articolul: Bucureștiul beneficiază în acest caz de o finanțare nerambursabilă în valoare de 218 milioane de lei pentru implementarea proiectului în cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020.
-
@Bergerac, joi, 01.07.2021 09:47
Asta e si mai si.... daca ne uitam mai sus, costul de operare al unui autobuz electric este de 965,450 $ iar la un diesel sare de 1.000.000 $ ...daca mai adaugam si finantarea nerambursabila...rezulta super business! Ideea cu aceasta electrificare este de a reduce poluarea din orase. Particolele pe care le inhalam zi de zi si care ies pe toate aparatele de masura, ne omoara incet!
-
Edikkk, joi, 01.07.2021 11:54
Troleibuzele şi tramvaiele sunt bune DARRR au două mari probleme 1) INFRASTRUCTURA lor costă foarte mult (la troleibuze toate liniile de cupru... stâlpii , alimentarea continuă de curent) (la tramvai se adaugă şi şinele... macazurile) Apoi troleibuzele şi tramvaiele au trasee prestabilite! 2) dacă pică curentul din fire.... se OPRESC TOATE TROLEIBUZELE şi sau TRAMVAIELE. Dacă se strică unul singur, iar mari probleme de trafic Ei, autobuzele ELECTRICE nu au aceste dezavantaje, pentru că pot face orice traseu şi nou, şi dacă se strică unul, doar acel stricat nu va merge, restul nu au nicio problemă.
-
???, joi, 01.07.2021 12:01
pe cine intereseaza oare cu ce vehicul sunt transportati saracii? Atatea discutii pro si contra pentru?
-
Kap, joi, 01.07.2021 12:51
Alt aterizat la capitală care crede că s-a ajuns dacă a ajuns să se dea cu tigaia personală. Și mai nou se pare că e normal să-și dea cu părerea despre RATB toți desculții pentru care transport în comun e microbuzul zilnic din satul natal. Un exemplu elocvent ar fi e-dick, ecologist fervent când vine vorba de vehicule electrice, dar mare opozant al tramvaielor sau troleibuzelor. Cum să te dai prieten al mediului dar să susții exact cea mai poluantă componentă a electricelor, bateria??? Ce rezultă când bați toba nonstop pentru EV dar te opui celor mai vechi vehicule electrice (Bucureștiul are tramvaie dinainte de 1900)? Rezultă că faci reclamă gratuită la baterii! Și lasă te rog minciuna repetată despre așa zisele costuri ale rețelei aeriene, o să repet ce am scris și data trecută: oare ce e mai scump, niște tehnicieni români din localitate care să întrețină rețeaua de contact sau o grămadă de stații de încărcare la capete și baterii chinezești de zeci de mii de euro schimbate anual? Oricum, analiza asta aș vrea să o văd făcută de o persoană competentă de la RATB, nu de la unul care crede că troleibuz vine de la troliu. Altă minciună debitată: dacă se strică unul, probleme mari de trafic! FALS! Troleibuzulu i se retrag captatorii și e depășit foarte ușor, iar la tramvaie cel din urmă este îmins până la capăt de linie de următorul. Iar se vede de la o poștă că e un comentariu de pe osia căruței.
-
Mirabela de le contabitate, joi, 01.07.2021 13:11
"dacă se strică unul, probleme mari de trafic"Unele troilebuze (rar)romanesti aveau din fabrica un motor de Oltcit care punea in miscare troilebuzul pentru a elibera strada in caz de avarie sau pentru a merge prin depou nelegat la "corent". Astea mai noi pot avea o baterie minuscula care sa-i ofere o autonomie de1-2 km cat sa nu ocheze drumul(la fel ca unele locomotive diesel-electrice americane". Asa ca e-dick,ti-am mai zis,iti place sa mananci ceva cu ambele maini. Trist ca intr-un oras precum Bucalele se renunta treptat la troilebuze si tramvaie,cele mai trainice,ieftine si ecologice mijloace de transport in comun
-
@Kap sec, joi, 01.07.2021 13:22
Verișoare, mai sus scrie ca un troleibuz costa 490 k euro...ce ți se pare asa de ieftin? Plus ca daca te axezi doar pe troleibuze trebuie sa investești in infrastructură aeriana...infrastructura aeriana poate reprezenta o vulnerabilitate in caz de furtuni tot mai violente... Totul ține de calcul matematic...
-
Kap, joi, 01.07.2021 14:10
N-am verișori anonimi la țară, că eu aici la oraș am învățat să citesc pe net și altceva decât facebuk. Și am găsit: 1. autobuz electric Solaris Urbino 12 - 700.000 euro bucata 2. troleibuz Solaris Trollino 12 - 375.000 euro (tocmai au fost comandate 12 la începutul anului de primăria Brașov, și nu numai). Rețeaua de contact EXISTĂ deja în marile orașe, ea trebuie doar întreținută și extinsă în zonele nou dezvoltate. ”Totul ține de calcul matematic......”, autobuzele electrice costă dublu și asta nu include bateriile de schimbat la cât? 2 ani? P.S.: Am râs tare cu ”vulnerabilitatea în caz de furtuni”.....e o replică ce denotă încă o dată o cunoaștere profundă......
-
@@kap sec, joi, 01.07.2021 14:11
Aberezi,un troilebuz Skoda 32 Tr ultimul racnet costa 320 000e cu totul.Si asta e cel mai scump model,exista si mai ieftine.
-
Crap sec, joi, 01.07.2021 14:12
Diferenta intre autobuzul electric si troleibuz este bateria, deci e imposibil sa fie un troleibuz mai scump. Dimpotriva este mult mai ieftin si mai ecologic. Cineva mai sus scria de elvetieni. Asa este, la ei orasele sunt pline de troleibuze si sunt convins si eu ca e cea mai ieftina variant.
-
@Kap trol imputit, joi, 01.07.2021 14:39
Solaris Trollino Source: Solaris BUCHAREST (Romania), January 22 (SeeNews) - Solaris Bus & Coach, a unit of Spain's Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), said on Friday it won a 63 million lei ($15.6 million/ 12.9 million euro) tender for a contract to deliver 25 trolleybuses to the central Romanian city of Brasov over the next twelve months. 12900000:25= 516000 euro Mincinosule!
-
Kap, joi, 01.07.2021 15:04
Ca analfabet funcțional e greu să citești mai jos de titlu și poză, așa-i? Eu am comparat cele mai scurte autobuze cu cele mai scurte troleibuze Solaris (Trollino 12 cu Urbino 12). Iar contractul de 63 de milioane cu primăria brașoveană se referă la troleibuze Solaris Trollino 18. Citez deși cred că deja e prea mult text fără dezbrăcăciuni: ”Troleibuzele Solaris Trollino 18 sunt dotate cu un motor electric cu tracţiune de 240 kW, propulsie Medcom şi captatori de curent cu retragere automată în cazul desprinderii de la reţea. Totodată, acestea sunt echipate cu baterii de tracţiune pentru situaţii de urgenţă, ce oferă o autonomie de aproximativ 5 km în lipsa contactului cu linia de electricitate.” ”Troleibuzele care vor fi livrate municipiului Braşov vor avea o garanţie de cinci ani (sau 350.000 km), timp în care Solaris va furniza consumabilele necesare pentru mentenanţa planificată pentru toată această perioadă. [...] Totodată, manopera lucrărilor de întreţinere va fi realizată de personalul RATBV sub supravegherea reprezentantului Solaris.” Chiar și așa, un troleibuz de 18 m cu baterie de rezervă (plus mentenanță, asistență și piese de întreținere pentru 5 ani) e 512.000 iar un autobuz electric de 12m e 700.000. Calcul matematic nu alta..... https://www.economica.net/solaris-va-livra-inca-25-de-troleibuze-la-brasov-valoarea-contractului-depaseste-63-milioane-de-lei_195916.html Ia zi anonimule, acum te recunoști în calificativele măgulitoare pe care mi le-ai adresat gratuit?
-
@ skoda trilu lilu, joi, 01.07.2021 15:06
Sigur...exact 320.000 euro costa...fara TVA.... Nu mai mancați cuperci vă rugăm! Vrem link-uri cu prețul exact!
-
@14:39, joi, 01.07.2021 15:07
Nu-mi da preturile din Romania cu parandaratul,pluseristule,ca si Firea a dat cu 100 000euro in plus pe un autocar turcesc fata de un Mercedes. Eu am dat pretul din Europa fara spaga,dar in tara unde un Logan de politie a costat 70 000euro,ce sa ma mai mire.Sezi pland,patroane,stim toti ca esti bugetar sau faci afaceri cu statul de ii perii p'astia de acum atat.
-
@kap, joi, 01.07.2021 15:10
Lasa vrajeala... Brasovul a cumparat cu 516.000 euro bucata Tu iei in calcul cele mai scurte troleobuze pentru București? Mai scurte decat in Brașov!? Hai, pa!
-
@@skoda trilu lilu, joi, 01.07.2021 15:22
Nu am avut niciodata afaceri cu statul! Fă te rog economie de cuvinte si da-ne link-uri. Lasati manipulările. Eu am venit cu doua informatii oficiale: Sofia a cumparat cu 490.000 euro, Brasovul cu 516.000 de euro...probabil diferă dîmensiunile si dotarile...esti bun sa vii cu lamuriri? Este posibil ca cei din vest sa fie mai inteligenti, sa se uneasca mai multe orase, sa faca comanda mai mare și sa aibă preț mai bun! Asta de dragul discutiei civilizate!
-
@kap, joi, 01.07.2021 15:44
De unde ai scos 700.000 euro? Nicăieri in articol nu se vorbește de un asemenea preț! Are deptate lumea! Ești un mare mincinos!
-
Link cu preț, joi, 01.07.2021 15:53
Dați bă link cu preț! Să se deștepte și mintea celor din Primăria București! Cel mai elegant și constructiv este cand se discută pe date reale nu pe vrăjeală!
-
alex_cu_a_mic, joi, 01.07.2021 15:54
Parca acum ceva vreme era vreo 400k un autobuz electric... Acum au ajuns la +600k? Inteleg ca e inclusa si infrastructura de incarcare insa nu e cam mult totusi? Nu ma adresez autoritatilor ci electrocutatilor de pe aici. Pretul total ajunge la 750k euro de autobuz cu TVA. Si apropo de referintele cu costurilde comparate pentru 12 ani intre autobuz electric si diesel. Dati-mi voie sa ma indoiesc ca un autobuz cu baterie atinge 12 ani de exploatare cu aceiasi baterie. Si ma mai indoiesc ca in conditii grele sau dupa o anumita degradare a bateriei mai duce o zi intreaga cu o incarcare. Sunt n motive pentru care un parc de troleibuze e mult mai fezabil economic vorbind decat autobuzele cu baterii. Iar reteaua pentru troleibuze costa fix pix. Sunt 2 fire de otel suspendate printr-un brat metalic de cate un stalp. E o operatiune similara montarii decoratiunilor de craciun.
-
@alex_cu_a_mic, joi, 01.07.2021 16:07
Orice mașină electrică, la vanzare pe piața din UE, oferă o granție de 8 ani in cazul bateriilor. Cand spune Primăria ce producător a ales, este foarte simplu de vefificat ce garanție este oferita. Sunt pe piată masini electrice din 2013, a caror baterie functioneaza si acum, iar degradarea este undeva pana in 10%. Nu știu ce ar fi mai ok: autobuz electric sau troleibuz! Ambele sunt de preferat in fața autobuzelor diesel! Cand iei o decizie trebuie să ții cont de absolut toate costurile: - infrastructura aeriană in cazul troleibuzelor - infrastructura de incarcare rapidă in cazul autobuzelor electrice pe baterii Sper că cei care iau decizii țin cont de toate aspectele!
-
Edikkk, joi, 01.07.2021 16:32
Sunt PRO mobilitate verde, pro mobilitate electrică, sunt PRO transport public Sunt de acord cu troleibuze şi tramvaie ! Numai jigniri, numai concluzii total greşite, aprecieri de aiurea... 1) Daca un tramvai se strică TOATE DE PE ACEA LINIE rămân blocate în spatele tramvaiului stricat. Da, nu zile, ci ore, dar rămân blocate zeci de minute, ore. Dacă unii, puţini, cap pătrat idioţi nu pot înţelege asta, o realitate, ce să mai zic? 2) troleibuzele la fel, unul îl poate depăşi pe celălalt blocat, dar cu greu, dar nu asta ziceam, ci dacă pică un fir pe o linie TOATE TROLEIBUZELE de pe acea linie urbană rămân oprite Cât de idiot să fii, tu ăsta de votezi negativ, ca să refuzi o REALITATE, FAPT REAL ? Aici intrau avantajele autobuzelor electrice pe baterii, că nu rămân blocate în spatele celui stricat (precum tramvaiele) nu depind de o infrastructură de şine sau fire alimentate cu energie electrică. LOGIC ! Dar vin capsomanii, că bateria când nu se mai foloseşte poluează.... Băăă... bateriile de la auto electrice se pot folosi la case pentru încă 20 de ani (cererea de baterii auto SH este imensă) iar recuperea materialelor, reciclarea se face DEJA AZI în procent de 95% din materialele bateriei ! Nu mai spuneţi gogomănii aşa mari, mai citiţi ăştia anti eco, anti verde.
-
Edikkk, joi, 01.07.2021 16:38
@Mirabela de la contabilitate şi dl Kap Troleibuzele şi tramvaiele sunt mult mai bune decât autobuzele diesel, dar ceva mai proaste decât autobuzele electrice. Aţi înţeles??? @de la contabilitate Eşti prost sadea... motorașul olcit... îţi zic din realitate cum UN TROLEU BLOCAT nu l-am văzut niciodată că a mers singur 5 km. .... zombi aşa.... Apoi bloca prima bandă şi deci toate celelalte mijloace de transport în comun se ducea pe banda 2 şi gata.. ... ambuteiaj şi aglomeraţie... dar creierul tău nu vrea să înţelegă, că are un singur neuron, nu poţi face legătura, o minimă inferență între două informaţii.
-
@edikk, joi, 01.07.2021 18:59
"toate celelalte mijloace de transport în comun se ducea pe banda 2" *se duceau,analfabetule,nu te-ai saturat sa tot te corecteze lumea? Ai nevoie de programul Prima clasa?
-
Edikkk, joi, 01.07.2021 21:09
https://m.adevarul.ro/international/statele-unite/scene-dramatice-canada-sute-oameni-mor-cauza-caldurii-orasul-temperatura-ajuns-aproape-50-grade-luat-foc-video-1_60ddd9455163ec4271a70432/index.html
-
dCi, joi, 01.07.2021 21:54
Mai electrikkk crezi ca are careva timp sa te citească?
-
@Edik, vineri, 02.07.2021 08:24
vezi ca confunzi clima cu vremea. Episoade de caldura, dar si de frig au mai fost in trecut si o sa mai fie si in viitor. Nu e niciun motiv de teama. In Romania ca si in Canada, recordul de temperatura e inregistrat prin anii 50. Iarasi cele mai mari inundatii au fost in anii 70. Care sunt cauzele, nimeni nu stie, exista doar speculatii.
-
alex_cu_a_mic, vineri, 02.07.2021 11:20
@ @alex 16:07 Da, au garantie de 8 ani dar in regim de masina nu de autobuz. In 8 ani autobuzele pun ~3000 de incarcari pe baterie si 5-6-700k km. Chiar crezi ca dupa 3000 de incarcari bateria aia mai poate fi la +90% capacitate? Nu, cu noroc e la 70% ceea ce in conditii grele poate sa insemne ca nu duce nici macar tura unui singur sofer, nicidecum 2 soferi cum e practica curenta. Din pacate noua orientare monocroma a curcubeilor bruxelezi ne-a ordonat sa aruncam la cos cea mai ieftina solutie de transport urban: autobuzul diesel. Costa 200k bucata si ai 8-10 ani de exploatare fara mari probleme. Da ne-au zis ca nu e bun si sa cumparam in locul lor autobuze cu baterii la 4-500k bucata ca cica nu mai emit codoi ci doar curcubeodoi.
-
Edikkk, vineri, 02.07.2021 22:54
@ @edikk la 01.07.2021, 18:59 Ştiu că este "se duceau" dar scriu în grabă de pe telefon cu o tastatură nu prea performantă... Dacă dvs vă uitaţi la firmituri... asta e... Nu o să stau prea mult pentru a scrie perfect sau corect complet gramatical. Nu am făcut-o şi nu o voi face. Da, voi tinde să scriu corect, dar nu promit că o să pierd o gramadă de timp pentru acest lucru. Dvs, staţi culegeti typo, dacă ăsta vă este hobby iar la argumente reale, cam slab Mda
Citeste si
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembriePrețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euroNoua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. Citeste tot
E de bine Plicușorule, parandărăt crescut la cel puțin 62 mii € pe fiecare auto-obuz.