Prima maşină electrică de raliu va participa la Dakar

Publicat joi, 28.04.2011 18:13 de Cornel Șocariciu

OSCar eO este primul autovehicul electric special creat pentru a concura în etapele de raliu, iar letonii de la OSC sunt pregătiţi să îl testeze în condiţiile aspre pe care le va oferi ediţia de anul viitor a Raliului Dakar.

OSCar eO este prima maşină electrică construită special pentru raliu care va lua parte la Raliul Dakar. Aceasta este produsă de letonii de la OSC şi între 1 şi 15 ianuarie va da piept cu terenul neprietenos din Argentina, Chile şi Peru. "Vehiculele electrice deja pot fi văzute în diferite sporturi cu motor, dar nimeni nu a îndrăznit să încerce Dakar-ul. Noi vom fi primii" , a declarat Andris Dambis, directorul departamentului de motorsport din cadrul OSC.

OSCar eO dispune de două motoare electrice care produc în totalitate 180 kW. Mulţumită acestora, modelul leton poate să accelereze până la 140 km/h. "Motoarele vor putea să producă până la 315 kW pentru o scurtă perioadă de timp, lucru care ne permite să abordăm diferit dunele de nisip din deşertul Atacama", a completat Andris Dambis.

Bateriile lui OSCar eO sunt furnizate de Winston Battery şi îi oferă modelului leton o autonomie de până la 200 de kilometri în funcţie de suprafaţa de rulare. Etapele din Dakar sunt mult mai lungi, iar inginerii OSC au venit cu cea mai uşoară soluţie. Aceştia au montat şi un propulsor cu combustie internă care va funcţiona pe post de generator şi va ajuta la creşterea autonomiei. Sistemul astfel dezvoltat de inginerii letoni se asemănă cu cel dezvoltat în serie de Chevrolet şi Opel pe "fraţii" Volt şi Ampera.

Via | TheGreenCarWebsite

  • fla, vineri, 29.04.2011 00:33
    =))

    tare:)))) monteaza un motor pe benzina care sa incarce bateriile...da masina e ELECTRICA cica:)))...astia-s de toata coma cu masinile lor electrice cu tot...nu inteleg ce rost mai are masina aia daca tot polueaza

  • dan, vineri, 29.04.2011 10:10
    DUSTER la DAKAR

    ASTA as vrea sa vad: o echipa la Dakar cu 2 DUSTER-e. Sa participi e frumos ,sa mai si castigi ar fi un vis.

  • gelu, vineri, 29.04.2011 11:48
    @fla

    pai e la fel de minciuna sfruntata ca si Volt. Iar tu in semeata ta inteligenta (data in principal) de consumul excesiv de petrol ai inghitit galusca. Dealtfel tipul asta de comunicat asta si urmareste, sa se faca o confuzie nesimitta intre o masina full-electrica si una cu tren de rulare electric OSCar eO e un hibrid inteligent (ca si volt) iar motorul termic al acestuia functioneaza in mod optim in parametrii ce ii permit economie maxima de combustibil si cu noxe minime. in concluzie, nu stiu ce sa-ti doresc: sa te apuci de documentare inainte sa vorbesti sau sa iti odihnesti mintea ca de inteles vad ca recunosti si singur...nu intelegi.

  • fla, vineri, 29.04.2011 13:07
    @gelule

    eu nu inteleg (asta e inca o treaba la care nu am raspuns si astept sa ma lumineze gelu) la ce se mai complica cu prostiile astea de masini hibride care consuma cat una pe benzina sau chiar mai mult...masinile hibride sunt abvsolut inutile atata timp cat azi sunt motoare diesel care consuma mult mai putin decat orice toyota prius si mai stiu io ce rasnitza de asta pe curent mai exista...nu inteleg de ce se tot concentreaza sa faca masini pe baterii in loc sa dezvolte tehnologia pe hidrogen. gelule;) astept raspuns:))

  • gelu, vineri, 29.04.2011 15:18
    asteapta

    gata te-ai documentat? asa s-ar parea cand spui ca stii "prostiile astea de masini hibride care consuma cat una pe benzina sau chiar mai mult...masinile hibride sunt abvsolut inutile atata timp cat azi sunt motoare diesel care consuma mult mai putin decat orice toyota prius si mai stiu io ce rasnitza de asta pe curent mai exista" Bravo acum esti un tip informat se vede ca ai si experienta in condus acum urmeaza sa si intelegi. Dar la asta nu te pot ajuta. Stii tu...genetica, natura, albinutza care se aseaza pe floricica si face "polenizarea"... Iluminare placuta...