Prima limita de viteza pe Autobahn

Publicat miercuri, 09.04.2008 12:29 de Robert Gherghe

Landul Bremen a "incalcat" spiritul Autobahn-ului si a introdus o limitare de viteza de 120 km/h.

Autobahn-ul german este recunoscut in intreaga lume ca o autostrada fara limite de viteze. Traditia germana de a nu impune absolut nicio limita de viteza pe autostrada nu va fi mai fi valabila incepand cu ziua de maine.

Oficialitatile regiunii Bremen au anuntat ca incepand cu ziua de maine portiunea de autostrada administrata de ei va avea limita de viteza de 120 km/h. Rainer Loske, Ministrul Mediului, a declarat ca o astfel de masura a fost impusa din motive ecologice, deoarece locuitorii din Bremen erau afectati de emisiile sporite de noxe, cauzate de vitezele mari cu care se circula pe Autobahn.

Masura creeaza un precedent, deoarece este prima limitare de viteza impusa pe o autostrada din Germania. Mai mult, decizia intra in contradictie cu spusele cancelarului Angela Merkel, care a sustinut acum cateva luni ca sub administratia condusa de ea nu se vor impune restrictii de viteza pe Autobahn.

Landul Bremen este condus de Verzi si democratii de centru-stanga, formatiuni politice cu inclinatii ecologice. Vestea buna pentru iubitorii de viteza este ca portiunea de autostrada care strabate regiunea Bremen se intinde pe o lungime de maxim 60 de km.

In urma acestei masuri, numeroase voci sustin ca si alte orase vor prelua modelul, iar legenda autobahn-ului va disparea in curand.

Via | Associated Press

[poll]108[/poll] 

  • owystyle, miercuri, 09.04.2008 13:12
    120km?

    haha .. 120km/h mai rau ca la noi..

  • the, miercuri, 09.04.2008 14:01

    La noi oricum nu exista limita pe autostrada sa fim seriosi....eu merg 180-200 de fiecare data, nu e niciodata niciun radar...

  • no name, miercuri, 09.04.2008 14:07
    sondaj stupid

    Sunt niste dobitoci aia care au votat ca nu trebuie as fie nici o restrictie de viteza pe autostrazi, trebuie sa te gandesti -daca faci accident la vitezele mare de care va dati cocosi.... mai au si altii de suferit din cauza unora, ca in multe cazuri care au murit atatia nevinovati din cauza prostiei altora, asa ca aia care au votat ca nu ar trebuii restrictii pe autostrazi sunt niste dobitoci. vrei sa te dai la viteza mare dute tati singur, da nu lua dupa tine oameni nevinovati....Asta e gandirea omului roman...Stupid People

  • pt noname, miercuri, 09.04.2008 14:10
    sondaj

    Poate la noi trebuie sa existe o limita....dar deasemenea daca sunt mai multe benzi (mai multe de 2) pe un sens pe o autostrada nu inteleg de ce trebuie sa ai limita de viteza....pe ultima banda merg cei care au cu ce sa mearga si vor sa mearga repede....nu incurca pe nimeni...

  • lamb, miercuri, 09.04.2008 14:32
    no name

    Ai dreptate

  • tot bmw..., miercuri, 09.04.2008 14:35
    e bine, si nu i bine..

    Cine a fost in Germania stie ca acolo se poate circula cu peste 130 km/h in siguranta, deoarece, spre deosebire de soferii nostri, nemtii chiar respecta participantii la trafic si regulile de circulatie si sant responsabili atunci cand sant la volan.Eu am votat ptr limita de viteza. Oricum se incalca, totusi daca sti ca ai incalcat limita esti mai atent decat atunci cand mergi sub "protectia" reguli ca nu exista limita de viteza...

  • flexus, miercuri, 09.04.2008 14:47
    Incetinire inutila

    Nu sunt de acord cu limitarile pe autostrazi cu cel putin 3 benzi pe sens (uneori sunt si 4-5). Te simti ca pe aeroport, are loc toata lumea. Aproape nimeni nu merge pe ultima banda acolo. Doar cei care merg foarte repede fata de ceilalti. Si asa e si normal! Hai sa punem limite de viteza pe trotuar la pietoni, toata lumea la viteza de pas, fugitul interzis ca unu la 100 se impiedica de un puradel sau o baba. Penibil.

  • Nume, miercuri, 09.04.2008 14:47
    Special pentru cei care "nu incurca pe nimeni."

    Un UK sunt 6 benzi / sens (asta inseamna ausotrada de 6 ori mai lata ca Autostrada soareliu - pentru matematicieni) si exista "Variable speed limit", adica la fiecare jumate de mila este pod care dicteaza viteza in zona respectiva, cu radar pentru fiecare banda in parte, care fotografiaza automat "cocosii" si in 2 zile vine amenda prin posta. Daca in 2 mile iei toate radarele, sanatate permis pe viata. Sa fim seriosi, daca pe banda 2 stau masinile pe loc ca este "traffic jam" in fata, in cate masini te opresti de la 200 la ora? Si daca mai traiesti dupa aia, cata puscarie faci pentru cati oameni ai omorat?

  • gigi bidon, miercuri, 09.04.2008 14:47
    xxx

    le doresc f f f multe ambuteiase sa se sature de noxe si de zgomot

  • Adi, miercuri, 09.04.2008 14:48
    hah

    In germania chiar poti conduce cum vrei si cu 200 si chiar daca sunt de 4 ori mai multe masini ca in Romania se intampla mai putine accidente ca la noi...hmmm... de ce oare? pentru ca au auzit de DISCIPLINA in trafic si nu au carute pe Autobahn...si alte pericole la tot pasul...e drept ca se intampla si tragedii la viteza mare dar tot neatentia e de vina si la urma urmei nu viteza iti aduce moartea ci faptul ca te opresti brusc ;) (gluma)

  • buhuhu, miercuri, 09.04.2008 14:52
    tarefrate

    ORICUM ENGLEZII SUNT RETARDATI CA MERG PE INVERS, NU?SI PARCA ERA VORBA DE GERMANIA, NU DE UK.S-AU PENTRU TINE HITLER A CASTIGAT RAZBOIU SI UK ESTE DEUTSCHLAND UBER ALLES.

  • BUHUHU, miercuri, 09.04.2008 14:56
    TAREFRATE

    EXEMPLU: * Soferii britanici vor limita de viteza de 32 km/h Un sondaj efectuat in Marea Britanie arata ca aproape jumatate dintre soferi sustin proiectul primarului londonez. http://www.automarket.ro/stiri/soferii-britanici-vor-limita-de-viteza-de-32-kmh-10839.htmlSoferii britanici vor limita de viteza de 32 km/h

  • Danny, miercuri, 09.04.2008 14:59
    BREMEN LAND?

    La cele doua orase care le are "LAND-ul Bremen",nu cred ca va fi nici o problema. Ghinion pt cei din Bremen si Bremerhaven

  • mdap, miercuri, 09.04.2008 15:04
    si ?!

    Voi cattimp credeti ca se economiseste daca mergi cu 200 la ora in loc de 120 ?! atunci cand traversezi Germania ?! sa zicem 2 ore. Cu cat se va polua mai putin ?! cel putin dublu, pentru ca nu sunt masinile suficient de aerodinamice pentru a soate un consum ok cand merg cu 150 la ora, cea mai mare problema la vitezele respective o reprezinta rezistenta la inaintare. Mai ganditi-va si cand vara se depasesc 40 grade...e bine ca incearca unii sa polueze mai putin; ar trebui sa incercam toti. Si mie-mi place sa merg cu viteza, insa nu are sens sa mergi cu mai mult de 130 pe autostrada doar ca sa castigi o jumate de ora si sa consumi dublu. Mai ganditi-va si la zmeii carora le-a explodat vreun pneu pe autostrada si au facut o gramada de victime...

  • balanel, miercuri, 09.04.2008 15:15
    nimic nou

    Ca de obicei, pe site-ul asta se spun prostii. Exista limite de viteza pe autostrazile din Germania de ani de zile. Nu peste tot, dar pe portiuni.Si eu consider ca este normal sa nu existe limita de viteza pe autoastrada: cui ii e frica, poate sa o ia pe durumurile express (cei care au autostrazi, au si asa ceva) unde pot circula cum le place lor, cu 110-130 km/h. Daca toate autostrazile ar fi fara limita de viteza, s-ar economisi mult pe un traseu Ungaria-Belgia, de exemplu. Estimez ca minim 12 ore.Cat despre poluare, e o prostie. Se polueaza mai mult la turatie mare, dar pentru mai putin timp (treci mai repede pe portiunea respectiva, si de asemenea, si tot drumul se face mai repede).

  • cineva, miercuri, 09.04.2008 15:23
    V-ati grabit: enlgezul are dreptate.

    Enlgezul are dreptate: eu fac cate 110 mile / zi in Londra pana la job si inapoi schimband 4 autostrazi. Chiar in conditii de trafic intes, media orara este cam 70-80 km la ora. Pe de alta parte, politia rutiera britanica este renumita ca fiind cea mai stricta din Europa.

  • PS, miercuri, 09.04.2008 15:23
    Nemtii...

    Rectificare: "Landul" Bremen nu exista. Orasul Bremen se afla in landul Niedersachsen.In ceea ce priveste soferii nemti, cel putin pe autostrazi, nu se comporta cum ati crede. Pe ultima banda se incumeta toti sa mearga, nu conteaza cu ce fel de masini. Cei cu masini puternice trebuie deseori sa stea dupa cei care merg cu 80-100 pe ultima banda, chiar daca prima e libera. Plus ca accidente se intampla cu zecile zi de zi, implicate fiind de multe ori si tirurile.

  • Adolf, miercuri, 09.04.2008 15:25
    e limite cite vrei

    Baftalesam fost pina la Muchen si nu era deloc la liber toate portiunile si benzile care am mers era cu 130 si 120 limitasi am fost in germania

  • Lorand, miercuri, 09.04.2008 15:28
    viteza

    Daca peste tot ar fi limita de viteza de 120/130 km/h, la ce ne mai trebuie noua masini performante cu motoare puternice si multi cai putere??Mai bine sa ne luam cu totii masini cu motoare de TATA NANO, sau de ceva Daihatsu mic, care sa nu poata mai mult de 120 sau 130 km/h.Ce rost are sa ai masina performanta daca nu ai voie sa ii folosesti capacitatile. Asa doar ne amagim, cand stim ca masina poat, dar nu avem voie... ca radarul si mediul ecologic ne tin de scurt.Desigu eu sunt pentru un mediu ecologic mai curat, dar in acelasi timp as vrea sa pot sa ating si 200 km/h daca ma tine masina.:)Macar asa din cand in cand.Mai bine s-ar concentra producatorii de automobile sa faca masini mult mai ecologice decat cele actuale de pe piata!!

  • Lex, miercuri, 09.04.2008 15:29
    Povesti aiurea

    57% din Autobahn NU are limite. In rest, este limita de la 110-la 130 kmh. Chiar nu ii inteleg pe copilasii astia care se lauda ca merg cu 200 , si ce Schumacheri sunt ei in golfurile , loganele si opelurile diesel pe care majoritatea laudarosilor le au. Este o prostie sa mergi cu viteze foarte mari, si nu pentru ca la peste 110 kmh uzura cauciucurilor si consumul masinii creste direct proportinal cu turatia, ci pentru ca la o viteza mare, daca se intampla ceva pe sosea(sau in masina) nu ai timp de nicio reactie....ti-ai facut sicriul cand ai trecut de 130 kmh...si poate mai tragi si altii dupa tine.

  • robertg, miercuri, 09.04.2008 15:36
    @ PS

    Multumim de intentia de rectificare - dar din pacate trebuie sa va spun ca nu aveti dreptate...in germana denumirea oficiala este de "Freie Hansestadt Bremen" ceea ce inseamna Orasul liber si Hanseatic Bremen... In plus - Bremen este unul dintre cele 3 orase germane cu statut de Land, alaturi de Hamburg si Berlin.Multumesc

  • Claudiu, miercuri, 09.04.2008 15:36
    Nu se compara...

    ...Autobahnul cu autostrazile din Romania. Acolo nu risti sa iti iasa in fata brusc un caine, un cal sau chiar un om. Poti merge teoretic cu 250 km/h (ca oricum toate masinile care nu sunt supersport sunt limitate electronic la viteza asta) dar presupun ca fiecare are o rezonabilitate. Mergi asa daca iti permite masina, daca e uscat afara si ai vizibilitate, daca nu e aglomerat etc. Pe de alta parte, nu am vazut pe nimeni sa claxoneze si sa faca flashuri ca disperatu' ca s-a bagat unu' cu o masina normala pe banda aia de viteza. Nemtii tot nemti...

  • Cok, miercuri, 09.04.2008 15:43
    pentru "nume"

    ai spus asa: "Un UK sunt 6 benzi / sens (asta inseamna ausotrada de 6 ori mai lata ca Autostrada soareliu - pentru matematicieni)". Matematicianul esti tu? daca autostrada soarelui are 2 benzi pe sens, si aia are 6 pe sens, nu e mai mare doar de 3 ori? , ai vazut si tu pe youtube filmulet cu autostrada de 6 benzi si vii si o faci pe interesantul.

  • la min, miercuri, 09.04.2008 15:47
    absurd

    90% nu au parasit tara , 80 % nu au permis , foarte amuzant ,Eu merg cu 200 km/h constant , felicitari poate o sa am placerea sa te cunosc la televizor . Asta iti doresc sincer.

  • BMW, miercuri, 09.04.2008 15:51
    Sunteti VARZA!

    Este vorba de limita ecologica, adica pe panou verde. Aceste limitari exista de multi ani pe Autobahn, nu stiu de unde ati preluat stirea. In plus, ele sunt doar orientative, nicidecum impuse prin Lege. Cum spuneam, sunteti VARZA! Nu am cum sa votez in poll.

  • PS, miercuri, 09.04.2008 15:51
    Imi cer scuze

    Intr-adevar robertg , asa este.@Claudiu - Asa o fi fost inainte, acum se crizeaza majoritatea la orice "deranjament". De-asta au dat si lege - nu mai ai voie sa claxonezi sau sa faci flashuri nemotivat (ca ai pe unu' in fata care depaseste un tir si merge "doar" cu 100-120 si tu sa ii bagi faza mare in freza - nu e motiv). Bun, sa nu uitam ca Germania e plina de straini... care incep incet-incet sa se confunde cu "prudentii" de nemti.

  • Bon_Scott, miercuri, 09.04.2008 15:59
    E OFICIAL!!!

    Este oficial sfarsitul lumii, asa cum o stim cu toti!!

  • PS, miercuri, 09.04.2008 16:04
    Limite

    @BMW: Daca ar fi orientative, atunci n-ar mai pune radar...

  • superdrac, miercuri, 09.04.2008 16:08

    orice are o limita,deci si viteza....

  • gamela, miercuri, 09.04.2008 16:09
    limite

    In Bavaria am vazut de multe ori limitari la 120 si 130 km/h

  • NiCu, miercuri, 09.04.2008 16:11
    limitarea viteza

    Daca si nemtii vor limita viteza pe autostarda atunci vor trebui sa se gandeasca serios daca mai au temeiul legal sa faca masini care sa mearga cu viteze peste 130 km/h.

  • robertg, miercuri, 09.04.2008 16:11
    @BMW

    Multumim pentru asocierea cu una dintre cele mai productive, nutritive si interesante fapturi ale botanicii...pentru o mai buna intelegere a celor intamplate va rog sa mai cititi inca o data cele scrise!

  • danx, miercuri, 09.04.2008 16:15
    ATENTIE AICI !

    Pai nu ati pus bine intrebarea, in primul rand in germania limita pe majoritatea autobenzilor este 130 km/h, deci intrebarea nu isi are sensul

  • gicu, miercuri, 09.04.2008 16:17
    oi

    lasati-l pe BMW ca e manelist care a fost si el sa-si un M5 la mana a 5-a din Jermania! ca ei asa pronunta- coloratii bemvisti...gamela ai fi vazut limite - unde ai vazut si utilaje care reparau, vopseau, spalau, etc - ca la ei in bavaria o autostrada se matura, spala, strege de praf! la noi e lasata in parasire -Autobahn insemana - liber la viteza! de aiai nu sunt limite la viteza - mai cititi, mai invatati si apoi comentati

  • PS, miercuri, 09.04.2008 16:29
    Pana la urma cum e?

    Automarket, trebuie sa deducem noi, sau ne scrieti negru pe alb ca de fapt e prima limitare de viteza din motive ecologice?

  • ioco, miercuri, 09.04.2008 16:36
    limite

    eu as zice ca niste limite de viteza ar trebui impuse, dar nu asa mici, macar un 150 pana la 180 ar fi ceva mai normal (asa nici nu supara pe cei ce cred ca 120 e prea putin si nici nu dam "no limit" ca la Formula 1)

  • robertg, miercuri, 09.04.2008 16:37
    explicatii

    Este prima limitare de viteza impusa pe Autobahn!Desigur mai existau limitari de viteza pe portiuni mici de autostrada din diferite motive, cum ar fi efectuarea unor lucrari, zone foarte aglomerate- dar regula generala era ca NU EXISTA LIMITE DE VITEZE. ei, pe o lungime de 60 km - cat tine Autobahn-ul in regiunea Bremen viteza maxima admisa va fi de maine 120 km/h!

  • mana libera, miercuri, 09.04.2008 16:40
    traducere

    autobahn inseamna 'drumul masinii'. Auto=auto bahn=drum... daca se pune limita de viteza sau nu, depinde de cel care o administreaza

  • x-escu, miercuri, 09.04.2008 16:42
    asda

    maine prima limita...in curand vine si a doua si a treia ...ca si cancerul se raspandeste in toata tara,iar cei de la mercedes,bmw,audi,porsche nu isi vor mai gasi utilitatea unui motor mare,face fatza si un motor de clio:P

  • Adi, miercuri, 09.04.2008 16:47

    Eu personal locuiesc in nordul Olandei, la vreo 40 km de granita cu Germania - ce trece in regiunea Bremenului. Adevarul e ca acolo cand mai merg la cumparaturi, ruland ca totul omul economicos cu 130-140, ma depasesc pana si Opel Astra A vechi de 20 de ani cu cel putin 180. Stiu nemtii ce stiu.

  • Marius, miercuri, 09.04.2008 16:52

    in germania.. pe foarte multe tronsoane exista limitare de viteza.. o informatie si o stire total eronata... de unde pana unde prima limita de viteza pe autobahn? ridicol dea dreptul... limite sunt de mult pe autobahn ....

  • Eu, miercuri, 09.04.2008 17:14
    Nu erau limite?!?!?

    Am strabatut Germania acum 1 luna...iar in cel putin 3 locuri, pe portiuni de 5-10 km viteza era limitata la 100km/h, si limitarea pe panou era insotita de RADARRR........:-)

  • Eu, miercuri, 09.04.2008 17:26
    Prostie la ei, prosti si la noi

    Pt "de Nume" vezi ca matematicienii isi dau seama ca 6benzi/sens inseamna 12benzi pe ambele sensuri, iar 2benzi/sens (la noi) inseamna 4benzi pe ambele de unde rezulta ca este mai lata de 3 ori nu de 6, iar daca cele 6 benzi ale tale includ si banda de avarii inseamna ca la noi sunt 3 de unde rezulta (printr o logica simpla pe care se pare ca nu poti sa o duci) ca este de 2 ori mai lata, tu matematicianule, esti BUN!!! Despre limite, eu zic ca este anevoioasa existenta lor, mai ales la noi, iar la ei pe autostrazile cu 2 benzi pe sens, acolo unde exista 3 deja ultima banda poate fi lasata fara limita de viteza. Am fost la ei, se merge bine pe oricare dintre ele, participantii la trafic sunt diferiti fata de cei de la noi, mult mai respectuosi in trafic si de aceea se merge bine, ca nu intra nea Nicu cu dacie 1300 cu 70km/h in depasirea olcitului ce merge cu 60km/h atunci cand te aproprii tu din spate cu 130km/h, mult mai fluid. In ceea ce tine de lumea Auto (de la masini pana la drumuri) nemtii sunt nr.1, Respect!

  • AndreiRN, miercuri, 09.04.2008 18:08
    Limite

    Un subiect extrem de controversat. Guvernul limiteaza viteza pe soseaua lor dar tot acel guvern aproba masini care sa depaseasca aceasta limita. Cei ce folosesc aceste masini vor trebui sa cotizeze la fondurile guvernamentale.Acum se mai bate cap in cap libertatea personala cu drepturile celor din jur. Este masina mea si merg cu cat vreau eu. Eu am pus benzina cu bani mei si ii ard cum imi doresc. Cei din jur se vaita ca sufera din urma la CO2 produs de masina mea si vor sa ma taxeze. Poate fi un argument logic sau poate fi doar din invidie ca ei nu isi permit. Dar cine ma plateste daca cresc 5 - 10 copaci in propria curte si produc oxigen? Pana unde folosim acest pretext al mediului ca sa ne ventilam invidia?Merg repede si fac accident si mor sau suport pagubele.Merg repede si accidentez si pe alti din trafic si sufera si ei de pe urma actiunilor mele.Aici este o problema.Banda speciala pt vitezisti platita de ei?

  • harpy, miercuri, 09.04.2008 18:09

    Salut,In Romania nu se va putea niciodata scoate limita de viteza deoarece cei ce merg la noi pe autostrada nu sunt la fel de disciplinati ca cei ce merg in germania pe autobahn.Cred ca in toata germania sunt mai putine accidente pe autostrazi decat la noi pe bucuresti - pitesti. si asta pentru ca ei au cultura autostrazii, nu merg constant pe banda 2 pt ca e cool sau alte tampenii frecvente de la noi.cam atat.

  • mmm, miercuri, 09.04.2008 22:04
    limitare

    normal ca trebuie sa existe limitare !!! faza cu viteza fara limite e sinucidere curata, cel putin la noi in tara !!! 130 mi se pare decent !

  • audist, miercuri, 09.04.2008 22:26
    DOmnilor cu pareri BMWeistice

    Este dreptul lor sa puna limitari.in ultimii doi ani am facut peste 10000 km in germania si austria si va pot spune ca LIMITARI EXISTAAAA (daca ploua, daca traficul o impune, daca sunt portiuni considerate periculoase, daca exista un traffic jam). Daca sunt folositoarele limitele? DA, intr-o tara de idioti cum este Romania unde orice VARZAR cu BMW considera ca depasirile pe autostrada lipit de bara de protectie este buna, care considera ca slalomul printre masini e ok. IN GERMANIA nu este nevoie. DC? Pentru ca ei sunt disciplinati, depasesti revii pe banda 3 (daca sunt 4 benzi) si credeti-ma ca depaseau RS-uri, AMG-uri, M-uri si tot reveneau pt ca spre deosebire de VERZELE din romania accea stiu ca viteza, puterea, rapiditatea si acceleratia sunt atasate de un simt civic si de responsabilitate. Rulam cu 200 d km la ora si din spate a venit un porsche urmat de un m5 spre deosebire de romania ATENTIE au incetinit si au stat calmi pana am reusit sa gasesc un loc in banda 3. NU FLASHURI, nu injuraturi, nu semne obscene. Deci: LIMITA PE AUTOBAHN este un sacrilegiu... parerea mea.

  • CoCoShanel, miercuri, 09.04.2008 22:50
    Prostii

    Imi pare rau, dar sunteti prost informati. Pe autostrazile din Germania sunt limitari din viteza... Autostrada din Germania este cunoscuta pentru anumite parti din ea, unde, intradevar, nu sunt restrictii in ceea ce priveste viteza. DAR

  • sofer plimbat, joi, 10.04.2008 01:37
    130 km/h viteza max in D

    Unii si-ar ......facand pariu ca nu exista restrictii de viteza :)) si partea nashpa e ca unii sunt de la automarket.Mergeti prin germania mai intai sa scrieti toate prostiile. Sunt unele sectoare de drum (putine) unde nu exista limita dar in rest se merge cu 130 km/h.

  • vlad, joi, 10.04.2008 06:39
    valeu

    cata jale pentru ce se intampla la nemti. Uite de-aia nu mai pot eu, ca s-a impus limita de vietza pe auto bahn. Sa ii puna sa mearga cu trotinetele din partea mea...

  • gaby, joi, 10.04.2008 09:15
    of of....

    Cum? Doar asa putini s-au laudat cu ce viteza merg ei pe autostrada, ce co**** sunt si cate insecte au strivit de parbriz...hai ca trebuie sa mai fie tarani destui ca doar nu ducem lipsa de asa ceva in ro..."spre deosebire de romania ATENTIE au incetinit si au stat calmi pana am reusit sa gasesc un loc in banda 3. NU FLASHURI, nu injuraturi, nu semne obscene" Bravo audist!

  • tot bmw..., joi, 10.04.2008 11:53
    Ptr Audist

    ..Nu inteleg de ce BMW ist este sinonim cu varzar, teribilist, inconstient sau pusti de bani gata.Urat, sa jignesti atatia oameni pe care nu i cunosti si sa i asociezi cu o anumita speta de oameni.Stai linistit ca orice padure isi are uscaturile ei....Daca ai intra pe forumurile consacrate marci ai ramane surprins de oamenii de acolo...sau poate nu esti curios, esti mai interesant daca "bagi" ceva cool aici..

  • circotasul, joi, 10.04.2008 13:46
    bateti cimpii

    nu-mi vine sa cred cum lalaiti degeaba ... omu' a scris bine ce a scris ... a dat o stire din germania ... asta nu-i de ajuns ? ... si aia care vorbiti de autostrazile din romania ... arata-mi una si eu ling asfaltu' ... acum o jumatate de ora am venit de la un drum parcurs pe un drum european - national din romania ... arata ca un drum comunal ... sa ma scuze aia de la sate ... un E / DN plin de noroi, gropi, si tot felul de indicatoare de reducere de viteza ... un drum pe care legea vitezei este facuta de un camion, vechi, hirbuit si care scoate mult fum ... si stai la coada dupa el zeci de km ... si daca prinzi o viteza medie de 35 km/h, te poti duce cu prietenii la o bere ... este mare sarbatoare ... vorbiti mai bine de aia care n-au facut nimic pe drumurile noastre ... o sa ne blocam in cimp ... si o sa fim fericiti daca ajungem acasa ...

  • pt tot bmw, joi, 10.04.2008 14:08
    scuze

    dar... din experienta mea cei ce a BMW, nu toti logic, au ceva probleme cu orgoliu si cu dorinta de a arata ca ei au 3. in romania autostrazi adevarate nu avem avem doar niste drumuri cu 2 benzi pe sens. imi cer scuze dar dupa parearea mea cel mai aproape de o autostrada este drumul bucuresti iasi si in nici un caz a1.

  • Moshu, joi, 10.04.2008 14:13
    e fenomenal...

    nu se poate mai sa nu ne dezicem de caracterul nostru romanesc, nu se poate, este ca o boala cronica. E clar, se transmite ereditar. "Audist" are dreptate, suntem "tzarusi nativi" mandri de ceea ce credem ca suntem, putem, reprezentam, dar atat. Neputinciosi ca si neputinta de a ne abtine sa fim necivilizati in cel mai pur si complet sens al cuvantului. Am venit acum cateva ore dinspre Pitesti pe A1, aglomeratie, schimbari de banda la mustata, presiune la schimbarea directiei la care se adauga crizele aproape generale a celor din spate insotite de flashurile la fel de isterice si ca sa te duci unde ?!, peste ala din fatza, s-o iei pe scuarul din mijloc ?! Suntem penali sau cum mai spunea cineva mai sus, legume, dar degradate, bune la...nimic. Nu ne mai facem bine decat prin legi clare, aspre care sa ne civilizeze...de frica !!

  • Dorin, joi, 10.04.2008 20:53
    nu se pune problema de pericol pe autostrada, ci de noxe

    dude, nu intelegi, ei nu au bagat limita de viteza pt ca vietile oamenilor sunt in pericol, pentru ca germanii oricat de mari bautori sunt ei, nu sunt smintiti ca romanii sa conduca la 200 la ora sub influenta alcolului, plus ca autostrazile in strainatate sunt de 10 mii de ori mai bune decat aici, au si un numar mai mare de benzi, asa ca se poate circula cu usurinta, plus ca este iluminat din 10 in 10 metri sau chiar mai putin, deci intunericul nu e o problema. eu nu sunt de acord cu asta, plus ca s-a dus credibilitatea Angelai Merkel cu asta.

  • UNICUL, vineri, 11.04.2008 00:12
    Pentru "no name"

    "no name"!!!??? Ma uimesti serios. probabil ca asa gandesc si politicienii nostri de merge tara asta asa de bine. Pai tu ai impresia ca acolo permisele de conducere se acorda pe spaga ca la noi; Tu crezi ca acolo cei care nu stiu sa scrie au permis; sau care nu stiu care este acceleratia si care este frana de le apasa invers in trafic ca la noi, au permis?? Te inseli. De aceea se intampla la noi atatea accidente si de aici trebuie pornit cu sanctiunile: de la cei care acorda perimsele. NU TREBUIESC DATE LEGI DE RESTRICTIE A VITEZEI PENTRU CA NOI NU STIM CUM S-I LUAT UNUL SAU ALTUL PERMISUL si care in mod corect nu ar trebui sa BENEFICIEZE DE EL; eu nu inteleg de ce trebuie sa aiba o persoana permis daca este pericol pentru trafic. DACA AS DA EU PERMISE SINCER NU STIU CATI AR LUA. Stau si ma uit prin Bucuresti cum unora efectiv le este frica sa conduca; mai mult cunosc persoane care au permis si care se urca cu teama la volan (pentru ca nu stiu sa conduca) sau nu conduc desi au permisul luat. Cunosc deasemenea familii in care "ea" si-a luat permisul din ambitie ("eu de ce sa nu am permis si "el" sa aibe?") si sunt varza ("muci") la condus. Nu ti se pare ca de aici pleaca probleme;le accidentelor?Crede-ma ca eu merg si cu 100 in Bucuresti si nu am pus viata nimanui in pericol. Si iti demonstrez ca FFFFFFFFFF MULTI merg cu 10 km/h si fac zeci de accidente - pentru ca "imi este frica sa ma urc la volan" si totusi se urca. Nu inteleg, nu mai exista RATB. RATB-ul pentru asta este facut: PENTRU CEI FARA DEPRINDERI IN CONDUCERE. VA ROG, FOLOSITI RATB-ul. Nu de alta dar astfel o sa traim mai mult.SI, "no name", CAUTA-TI "dobitocii" IN ALTA PARTE. Asta daca ai inteles ce am scris. Eu nu as pune limita de viteza nici in oras.

  • UNICUL, vineri, 11.04.2008 00:21
    Pentru "no name"

    (continuare)Eu nu as pune limita de viteza nici in oras, ci as da PERMISE CELOR CARE IL MERITA CU ADEVARAT. (adica acelora care nu pun viata in pericol). si asta ar putea incepe chiar de acum. cand ai facut al treilea accident (cat de minor ar fi el) din vina ta- SUSPENDARE DE PERMIS PE VIATA; ALTFEL NU SE MAI POATE. de la acordarea permiselor pleaca toate accidentele si bataile de cap ale politistilor. Nu de la viteza (Bine ca daca unui "meserias" din asta in ale sofatului ii mai lasi si viteza... este posibil sa te omoare). De aceea, hai sa le retragem permisele dupa 3 accidente, si sa lasam viteza. ca nu ea este principalul vinovat. Ci MODUL DE ACORDARE A PERMISULUI.

  • tot bmw..., vineri, 11.04.2008 01:44
    ok, respect..

    ..scuze acceptate, se pare ca esti un domn totusi, in ziua de azi putini isi mai cer scuze sau recunosc cand gresesc, mai ales aici.. Unicul a spus o cum nu se poate mai bine, e trendy in Romania sa ai carnet, daca nu, inseamana ca nu esti "pe val"..Cati inconstienti sant pe sosele, care nu realizeaza decat atunci cand e prea tarziu, ca efectiv N AU CE CAUTA LA VOLAN, ca masina nu e o jucarie....Daca ai bun simt si putina responsabilitate, sti unde este limita TA de viteza..si locul.... din stanga sau din dreapta..

  • dan, duminică, 13.04.2008 17:54
    ???

    eu zic sa ne sinucidem in masa ca prea poluam lumea asta plina de dobitoci.

  • @unicul, duminică, 13.04.2008 23:33
    Ruga

    Probabil ca toti sunt niste cretini in lumea asta pentru ca au impus limita de viteza. Vino tu Mesia vitezomanilor pre Pamant si lumineaza-ne pre noi prostii, si ne izbaveste de cel rau carele impune limite de viteza. Arata-ne noua calea cea dreapta, pe linia de tramvai cand e coada la semafor, si nu ne duce pre noi in ispita respectarii regulilor. Caci nu degeaba am bagat bani boxe de mii de watti, in jenti de mii de euro, ca sa stam ca tartanii sa se faca verde. Legifereaza maneaua ca obligatorie la volum mare cu geamurile deschise din masina noastra si scoate tu de pe strazi indicatoare stupide precum stop, cedeaza trecerea, drum cu prioritate..... Si lasa-ne tu pre noi sa dam peste pietoni precum peste popice cu bila, caci mare pacat isi fac cand indraznesc sa treaca strada taman cand trecem noi pre trecerea de pietoni cu 39000 de km/s. E prosti Doamne si parca e si prea multi, si sa moara 3 vecini Doamne daca nu facem un bine planetei asteia daca mai scapam de ei cate un pic. Si lasa-ne pre noi sa aram cu masinile campiile patriei, sa defrisam padurile, ca Doamne la la peste 150 la ora, ce altceva mai putem face daca la cat de meseriasi suntem se intampla ceva neprevazut ? Si du-ne pre noi in Raiul meseriasilor soferi unde n-are locuri fraierii.... Caci a ta e viteza, si benzina si masina. De-acum si-n pururea si-n vecii vecilor amin.

  • mdap, luni, 14.04.2008 11:32
    de fapt...

    De fapt problemele in trafic (oras, DN sau autostrazile multe de la noi) sunt generate de lipsa bunului simt si de cei care nu gandesc, iar in orase, la categoria nesimtiti+neganditori sunt cei parcheaza aiurea, cu toate ca au variante de a parca normal (de genul 3 metri loc liber fata de masina din fata/spate). Exista cateva orasele in Europa care au eliminat toate interdicitiile de viteza, marcajele si semnele de circulatie, regula de baza fiind cea a BUNULUI SIMT; rezultatul a fost o scadere a numarului de accidente si de "neplaceri" in cadrul respectivelor comunitati. Insa nu prindem asa ceva in timpul vietii noastre...poate stranepotii, daca se va mai putea respira oxigen din atmosfera pe aceasta planeta si nu se vor folosi tuburi de oxigen pentru fiecare locuitor.

  • TheSpecialist, marţi, 15.04.2008 12:56
    Nu este prima limita de viteza de pe autobahn

    Limitari de viteza au fost din totdeauna pe portiuni cu viraje deosebit de stranse, portiuni de panta acolo unde vizibilitatea este limitata, portiuni unde este stiut ca intr-un anumit sezon se creaza o situatie periculoasa pentru traficul rutier cum ar fi ghiata f. subtire creata la inceputul primaverii la trecerea peste portiuni pe sub care trece apa, sau toamna prin locurile unde migreaza broastele, etc. In 1988 a fost instaurata o asemenea restrictie de viteza, urmare a numeroase accidente petrecute intr-o curba mai stransa, pe tronsonul Munchen - Innsbruck in dreptul localitatii Miesbach. De asemenea mai sunt unele prin Rosenheim, Berlin, Koln, Frankfurt, etc. In fapt pe 30% din totalitatea autobahnului sunt impuse restrictii de viteza.Mai multa conducere prin Europa domnilor de la Automarket si mai putina stire cu telefonul._____Auzi "Prima limita de viteza..."____ Poate "Prima limita de viteza de care am aflat noi la telefon".. .. LOL!!!!! Cu prietenie mah nu asa... .. cu dushmanie

  • Clujeanu, luni, 07.07.2008 17:27
    Pt Adolf ( doar prima parte) (...ca a doua "dupa mama"nu pricepe la el)

    I. Tu macar ai inteles ce ai vrut sa zici acolo ca habar nu ai sa legi 2 cuvinte; ti-a iesit o ciorba. II. Nu sunt de acord cu limitarile si prohibitiile acolo unde logica si bunul simt pot interveni cum ar fi limitarile de viteza. Luati aminte la inceputul secolului trecut cand in SUA a fost prohibitia la alcool distileriile si consumul erau in floare; nu mai departe marul interzis din care au mancat Adam si Eva. E in natura umana ca ceva ce e interzis sa prezinte un interes aparte.

  • stef_cj, luni, 31.08.2009 22:15
    nu este limita de viteza pe autobahn?

    limitari de viteza exista. cine spune ca nu, ori nu a fost in germania, ori nu a observat semnele de circuatie. in alta ordine de idei, sa rulezi cu 200-250 km la ora fara sa ai habar despre ce iti poate turismul si ce surprize iti pot rezerva ceilalti participanti la trafic.... esti cu mult mai aproape de Rai decat iti poti imagina. la viteze de genul asta, depasirile si schimbul de banda sunt cele mai frecvente cauze ale accidentelor pe autobahn. exemplu: rulezi cu 130km/h si te angajezi in depasire. in retrovizoarea stanga vezi ca mai vine unul dar e departe si crezi ca te poti incadra.... dar daca nu ai experienta in condus pe autobahn, s-ar putea sa constati ca cel care vine din spate ajunge in tine cu 250-300km/h. e greu de apreciat la vitezele acelea.... si tocmai de aceea se fac si cursuri de condus pe autobahn. e frumos dar si extrem de periculos daca nu ai cunostinte minime de conducere la viteze .... sportive. cateodata imi pare rau ca am bmw - in romania esti privit ca un cocalar-manelist-varzar

  • ionut, joi, 17.02.2011 11:54

    in germania iti probezi calitatile de sofer,is foarte bune autostrazile,jos palaria in fata lor,romania in vecii vecilor nu o sa aiba asa ceva,rusine

  • nelu_tm, joi, 31.03.2011 16:39
    Limita de viteza pe Autobahn

    Limita de viteza de 130 km/h pe autobahn nu este `` recomandare`` ci este lege. La intrare din Austria in Germania este afisata limita de 50 km - in localitati 100 km - pe statale si 130 km pe autobahn.