Previziuni: producţia auto din România o va depăşi pe cea din Italia în 2013
Numărul de maşini care vor fi produse anul acesta în România ar putea ajunge la 450.000 de unităţi. În contextul în care Italia se află într-o perioadă de declin, ţara noastră ar putea depăşi uşor producţia peninsulară de automobile în 2013.
La sfârşitul săptămânii trecute aflam că Franţa este pe punctul de a pierde locul doi în topul ţărilor europene cu cea mai mare producţie auto. Marea Britanie este ţara care îi va lua locul. Rocada între primele locuri, care nu afectează în nici un fel liderul absolut, Germania, s-ar putea repeta şi spre sfârşitul clasamentului, acolo unde România ar putea fura locul nouă de la Italia.
Potrivit unor estimări făcute de Ziarul Financiar, citate de Mediafax, Dacia şi Ford vor ajuta producţia auto locală. Dacă anul trecut România a dat naştere unui total de 326.500 de maşini, cu un Ford care şi-a început timid activitatea la Craiova abia în a doua jumătate a lui 2012, anul acesta premizele sunt pozitive.
Potrivit unor estimări, Dacia şi Ford vor putea asambla împreună aproximativ 450.000 de maşini, cu mult peste ce a produs Italia anul trecut: 396.000 de unităţi. Dacă privim cu atenţie evoluţia pieţei peninsulare, vedem că rezultatul înregistrat în 2012, este cu 15% mai slab decât cel din 2011. Analiştii estimează o continuare a declinului şi anul acesta, după ce în primul trimestru, industria auto italiană s-a contractat cu opt procente. Estimările anunţă o producţie auto de 360.000 de exemplare în 2013 pentru peninsulari.
Dacă ne raportăm doar la primul trimestru, vedem că uzinele italiene au produs 101.500 de maşini, sensibil mai puţine decât ce a luat naştere în România în primul trimestru al anului: 107.700 de exemplare. Evoluţia ascendentă a industriei locale poate fi pusă pe seama reînnoirii gamei Dacia şi pe creşterea producţiei Ford la Craiova, acolo unde se naşte B-Max.
Evoluţia bună a continuat şi luna trecută, când s-au înregistrat 39.400 de maşini produse, cea mai mare valoare consemnată până acum în România.
Daca italienii lanseaza vara asta 2-3 modele noi, cu priza la public, pica aceste calcule.