PREVIEW Japonia: Lupta pentru titlu se acutizează

Publicat joi, 07.10.2010 14:20 de Daniel Popescu

Red Bull este favorită pe circuitul de la Suzuka, Ferrari este echipa momentului, în timp ce McLaren promite o revenire în forţă: lupta pentru titlu devine din ce în ce mai pasionantă.

Cu numai patru curse înainte de finalul sezonului, nu mai puţin de cinci piloţi au şanse reale să cucerească titlul mondial, fiind despărţiţi doar de echivalentul unei victorii. În acest context, lupta pentru tilul mondial este una dintre cele mai pasionante din ultimii ani, un verdict final fiind aşteptat doar la Abu Dhabi.

Până atunci, Formula 1 se îndreaptă spre Marele Premiu al Japoniei, acolo unde Red Bull, Ferrari şi McLaren spera să-şi apropie victoria. Circuitul de la Suzuka este favorabil monopostului Red Bull Racing, însă Ferrari este echipa momentului după cele două victorii consecutive obţinute de Fernando Alonso în Italia şi Singapore.

Pe de altă parte, McLaren promite o revenire în forţă, aruncând în luptă un update semnificativ din punct de vedere aerodinamic. Nu în ultimul rând, circuitul de la Suzuka este unul dintre cele mai apreciate din calendarul competiţional, datorită liniilor drepte lungi şi a virajelor de mare viteză.

NOUTĂŢI TEHNICE

Pe măsură ce ne apropiem de finalul sezonului, dezvoltarea monoposturilor încetează, întrucât echipele se concentrează pe sezonul următor. Excepţie fac doar echipele care au anumite obiective, iar McLaren conduce detaşat în topul upgrade-urilor pregătite pentru Suzuka. Britanicii vor introduce modificări la aripa fată, o nouă aripa spate, precum şi numeroase update-uri aerodinamice de mai mică anvergură. Ferrari şi Red Bull nu au detaliat natura update-urilor, însă se anticipează că fiecare va aduce mici îmbunătăţiri.

De asemenea, Williams va introduce în Japonia ultimul update pentru 2010, în timp ce Force India va contraataca cu un update aerodinamic, cele două echipe fiind în luptă deschisă pentru locul şase în clasamentul constructorilor.

CIRCUITUL SUZUKA

Circuitul care găzduieşte în acest weekend Marele Premiu al Japoniei este unul dintre cele mai apreciate din întregul calendar, datorită virajelor spectaculoase. Considerat un adevărat rollercoaster, circuitul oferă o secvenţă de viraje în "S" pe parcursul virajelor 3-7, o singură greşeală în această zonă putând compromite întregul tur. Ultimul sector al circuitului cuprinde secvente diametral opuse, oferind piloţilor şansa de a depăşi viteza de 300 km/h intre virajele 14 şi 16. Iată un tur virtual de pistă pe circuitul de la Suzuka

VREME

Previziunile meteo pentru Marele Premiu al Japoniei indică faptul că ploaia ar putea influenţa decisiv rezultatele. Cele două sesiuni de antrenamente lbere de vineri se vor desfăşura pe uscat, însă cerul va fi complet acoperit de nori şi ploile se vor abate asupra circuitului în cursul nopţii. Astfel, se anticipează ploaie în cursul ultimei sesiuni de antrenamente, în timp ce calificările vor fi afectate de ploi slabe cu caracter intermitent. Ulterior, ploile vor înceta, creând astfel premizele pentru o cursă desfăşurată integral pe uscat.

DATE CIRCUIT

 Lungime tur
 5.807 km
 Tururi parcurse
 53
 Distanta totala
 307.471 km

 

REZULTATE ÎN ULTIMII 5 ANI

 Sezon  Castigator
 2009  Sebastian Vettel (Red Bull)
 2008  Fernando Alonso (Renault)
 2007  Lewis Hamilton (McLaren)
 2006  Fernando Alonso (Renault)
 2005  Kimi Raikkonen (McLaren)

 

Fernando Alonso este singurul pilot care a obţinut două victorii în Marele Premiu al Japoniei în ultimii 5 ani, în timp ce celelalte succese au fost trecute în dreptul lui Kimi Raikkonen, Lewis Hamilton şi Sebastian Vettel.

STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL JAPONIEI

- Fernando Alonso poate obţine la Suzuka a treia victorie consecutivă din acest sezon şi a cincea a sezonului

- Alonso, Vettel, Hamilton şi Webber sunt singurii piloţi care au câştigat curse în acest sezon după ce au plecat din pole position

- Deşi are ocazia de a obţine al 8-lea pole position al anului, Vettel nu a fost niciodată lider în clasamentul general în 2010

- McLaren a câştigat 8 dintre ultimele 25 de curse desfăşurate în Japonia, în timp ce Ferrari nu a mai terminat pe prima treaptă a podiumului în Ţara Soarelui Răsare din 2004.

PROGRAM

Marele Premiu al Japoniei se va desfăşura după următorul program, conform fusului orar al României:

 Eveniment  Ziua  Ora
 TV
 Antrenamente libere 1
 vineri, 8 octombrie
 04:00  
 Antrenamente libere 2
 vineri, 8 octombrie  08:00  
 Antrenamente libere 3
 sambata, 9 octombrie
 05:00  
 Calificari  sambata, 9 octombrie  08:00  TVR 1
 Cursa  duminica, 10 octombrie
 09:00  TVR 1

 

  • RZV, joi, 07.10.2010 18:40
    sa vina DIGI

    comentariu din regie :: MIKI ALEXANDRESCU ::::::::::::))))))))))))))))))))