PREVIEW Europa 2010: Ferrari şi Red Bull contraatacă McLaren
Ferrari şi Red Bull Racing speră să întrerupă succesiunea de victorii a rivalilor de la McLaren datorită noilor update-uri semnificative pregătite pentru Marele Premiu al Europei.
După cele două victorii consecutive obţinute în Turcia şi Canada, McLaren Mercedes a devenit principala favorită la victorie în Marele Premiu al Europei din acest weekend, cu atât mai mult cu cât caractersiticile circuitului de la Valencia se potrivesc cel mai bine monopostului MP4-25. De asemenea, McLaren a fost prima echipă care a întrerupt dominaţia celor de la Red Bull în calificări, obţinând pole position-ul la Montreal prin Hamilton.
Cu toate acestea, Lewis Hamilton şi Jenson Button vor avea de înfruntat concurenta celor de la Ferrari şi Red Bull, întrucât ambii rivali au introdus update-uri semnificative pentru acest weekend.
NOUTĂŢI TEHNICE
După o cursă săracă în noutăţi de ordin tehnic al Montreal, revenirea pe continentul european coincide cu numeroase îmbunătăţiri pentru cele mai multe echipe. Cele mai importante update-uri pot fi însă trecute în dreptul celor de la Ferrari şi Red Bull, care spera să revină în lupta pentru supremaţie prin intermediul acestora.
Astfel, Ferrari a modificat radical sistemul de evacuare al monopostului F10, adoptând stilul Red Bull. De altfel, aceasta a fost una dintre caractersiticile esenţiale prin care Red Bull a dominat prima parte a sezonului, iar Scuderia speră să facă un pas semnificativ înainte. Italienii au testat noua componentă pe circuitul de la Fiorano în cadrul unui eveniment cu caracter publicitar, la volanul monopostului fiind Fernando Alonso.
De cealaltă parte, Red Bull Racing a anunţat că va evalua în cadrul antrenamentelor de vineri noul sistem de ventilaţie F-duct, componentă care asigura celor de la McLaren un spor de viteză de aproximativ 10 km/h pe liniile drepte. Echipa austriacă va decide dacă va utiliza acest sistem în cursa în funcţie de feedback-ul pe care îl va primi din partea lui Sebastian Vettel şi Mark Webber la finalul antrenamentelor.
Şi celelalte echipe vor introduce update-uri, însă acestea nu sunt la fel de semnificative precum cele ale Scuderiei Ferrari şi Red Bull Racing.
CIRCUITUL DE LA VALENCIA
Circuitul de la Valencia a fost inclus în calendarul competiţional în sezonul 2008 şi nu s-a bucurat foarte mult de aprecierea piloţilor. Principala cauză este reprezentată de şansele foarte reduse de depăşire, un factor prezent pe cele mai multe circuite stradale din calendar.
În acest context, calificările vor fi din nou esenţiale pentru obţinerea unui rezultat pozitiv în acest weekend, iar McLaren este, cel puţin din punct de vedere teoretic, una dintre principalele favorite. Motivul este legat de linia dreaptă foarte lungă ce precede o secţiune de trei viraje lente, această configuraţie fiind eficientă pentru sistemul de ventilaţie F-duct al echipei britanice.
Iată un tur virtual de pistă pe circuitul de la Valencia la volanul unui monopost Williams:
VREME
Şansele de ploaie în Marele Premiu al Europei sunt minime pentru toate cele trei zile de competiţie. Chiar dacă norii vor fi prezenţi pe cer în număr destul de mare, în special vineri, aceştia nu ameninţa în niciun fel desfăşurarea evenimentelor. De asemenea, vremea va fi călduroasă, anticipându-se temperaturi ambientale de 28-29 de grade în portul spaniol.
DATE CIRCUIT
Lungime tur |
5.419 |
Tururi parcurse |
57 |
Distanta totala |
308.883 |
REZULTATE ÎN ULTIMII DOI ANI
Sezon | Castigator |
2008 | Felipe Massa (Ferrari) |
2009 | Rubens Barrichello (Brawn GP) |
Circuitul de la Valencia nu are o istorie bogată în Formula 1, fiind construit cu numai doi ani în urmă. Singurii piloţi care au avut ocazia să urce pe prima treaptă a podiumului au fost Felipe Massa şi Rubens Barrichello.
STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL EUROPEI
- Lewis Hamilton are ocazia să obţină pentru prima oară în carieră trei victorii consecutive, după cele realizate la Istanbul şi Montreal
- Pentru prima oară în istoria Formula 1, cinci piloţi au fost lideri în clasamentul sezonului 2010. Aceştia sunt Fernando Alonso, Felipe Massa, Jenson Button, Mark Webber şi Lewis Hamilton
- Mark Webber este singurul pilot care a câştigat puncte în fiecare cursă din sezonul 2010
- Mark Webber şi Lewis Hamilton sunt singurii piloţi care au câştigat curse în 2010 după ce au plecat din pole position
- Ferrari nu a mai obţinut niciun pole position de la Marele Premiu al Braziliei din 2008
- Lotus Racing aniversează în acest weekend 500 de curse în F1, chiar dacă actuala echipa nu are în comun cu clasaica echipă Lotus decât numele
PROGRAM
Marele Premiu al Europei se va desfăşura după următorul program, conform fusului orar al României:
Eveniment | Ziua | Ora |
Antrenamente 1 |
vineri, 25 iunie |
11:00 |
Antrenamente 2 |
vineri, 25 iunie | 15:00 |
Antrenamente 3 |
sambata, 26 iunie |
12:00 |
Calificari | sambata, 26 iunie | 15:00 |
Cursa | duminica, 27 iunie |
15:00 |
Nu cred ca ferari si Redbull ataca McLaren, parerea mea este ca ferari vor merge bine pe acest circuit, Redbull si McLaren pot fi in urma lor. Este ultimul circuit din acest sezon unde ferari mai pot sa faca ceva