PREVIEW Canada: McLaren ameninţă supremaţia Red Bull

Publicat joi, 10.06.2010 14:29 de Daniel Popescu

Marele Premiu al Canadei reprezintă cea mai mare provocare pentru Red Bull în 2010, întrucât McLaren este avantajată de caracteristicile circuitului de la Montreal.

Red Bull Racing este singura echipă care a obţinut pole position-uri în primele şapte Mari Premii ale sezonului 2010 şi, chiar dacă problemele tehnice şi incidentele dintre Sebastian Vettel şi Mark Webber i-au împiedicat să câştige fiecare cursă, echipa conduce în clasamentul piloţilor şi este la un singur punct de McLaren în cel al constructorilor.

În plus, monopostul RB6 a fost competitiv pe toate tipurile de circuite, însă Marele Premiu al Canadei va reprezenta un punct de cotitură în acest sens, datorită caracteristicilor circuitului de la Montreal.

NOUTĂŢI TEHNICE

Echipele nu au introdus update-uri majore pe monoposturi în perspectiva acestui Grand Prix, în special din cauza distanţei din Europa până pe continetul nord-american şi a timpului scurt avut la dispoziţie după cursa de la Istanbul.

Totuşi, fiecare echipă a modificat radical configuraţia aerodinamică a monoposturilor, întrucât circuitul Gilles Villeneuve necesită setări medii spre mici ale forţei de apăsare aerodinamică. De altfel, Ferrari a evaluat aceste setări în cadrul unui test aerodinamic în linie dreaptă desfăşurat săptămâna trecută pe circuitul de la Vairano.

Cele mai importante noutăţi de ordin tehnic vin de la Force India. Vitantonio Liuzzi va utiliza în acest weekend şasiul pe care l-a folosit şi în primele patru Mari Premii, întrucât echipa a descoperit câteva defecţiuni la versiunea a doua. De asemenea, Adrian Sutil va experimenta noul sistem de ventilaţie F-duct şi spera să-l utilizeze în calificări şi cursă.

CIRCUITUL GILLES VILLENEUVE

Principala caracteristică a circuitului de la Montreal este linia dreaptă foarte lungă ce precede lnia de start-sosire. De altfel, se preconizează că McLaren va fi avantajata în această porţiune de circuit graţie eficienţei sistemului de ventilaţie F-duct, care asigură un spor de viteză de 10 km/h pe liniile drepte. Tot aici, puterea maximă a motorului poate avea un caracter decisiv, iar motorul Mercedes este recunoscut drept cel mai puternic din Formula 1, având un avans estimat la 20-30 de cai putere faţă de Renault.

Acestea sunt motivele pentru care McLaren este considerată drept principala favorită la victorie chiar şi de rivalii de la Red Bull, însă Lewis Hamilton şi Jenson Button trebuie să-şi demonstreze abilităţile şi în calificări.

Circuitul de la Montreal este unul dintre cele mai înguste din calendarul competiţional, motiv pentru care rezultatele din calificări vor fi esenţiale pentru obţinerea unui rezultat pozitiv. Iată un tur virtual de pistă pe circuitul de la Gilles Villeneuve

 

STABILITATE LA RED BULL ŞI FERRARI

Săptămâna care precede Marele Premiu al Canadei a fost marcat de două evenimente importante pentru sezonul 2011. Astfel, Webber şi-a prelungit contractul cu Red Bull până la finalul sezonului 2011, în ciuda incidentului din Turcia cu coechipierul sau Vettel. La rândul său, Felipe Massa va rămâne la Ferrari până la sfârşitul sezonului 2012, după ce miercuri la anunţat prelungirea înţelegerii cu echipa italiana.

Cele două contracte vin să creeze stabilitate la Red Bull Racing şi Ferrari, oficialii celor două echipe reuşind astfel să elimine toate speculaţiile de presă pentru ca piloţii să se poată concentra exclusiv la rezultatele de pe circuit.

VREME

Potrivit primelor informaţii furnizate de meteorologi, există şanse mari ca ploaia să nu afecteze deloc bună desfăşurare a Marelui Premiu al Canadei. Pentru ziua de vineri se aşteaptă 26 de grade şi 20% şanse de ploaie, acestea urmând să crească la 30% pentru ziua de sâmbătă, în contextul în care temperatura va coborî la 25 de grade.

Duminica se anticipează 40% şanse de ploaie pe parcursul zilei, în timp ce termometrele vor indica 28 de grade. Chiar dacă şansele de ploaie de duminică par mari, acestea sunt valabile pentru întreaga zi şi nu pentru cele două ore de Formula 1, existând şanse mari că piloţii să utilizeze în Canada numai pneuri slick.

DATE CIRCUIT

 Lungime tur
 4.361 km
 Tururi parcurse
 70
 Distanta totala
 305.27 km

 

REZULTATE ÎN ULTIMII ŞASE ANI

Marele Premiu al Canadei a absentat din calendar în sezonul 2009, iar în ultimele cinci ediţii McLaren a fost singura echipă care a triumfat de două ori. De altfel, acest Grand Prix are o semnificaţie aparte pentru doi dintre cei mai talentaţi piloţi din pluton: Lewis Hamilton a obţinut în 2007 la Montreal prima victorie din cariera, iar această performanţă a fost realizată un an mai târziu şi de Robert Kubica. Iată câştigătorii ultimelor cinci ediţii din Marele Premiu al Canadei:

 Sezon  Castigator
 2004  Michael Schumacher (Ferrari)
 2005  Kimi Raikkonen (McLaren)
 2006  Fernando Alonso (Renault)
 2007  Lewis Hamilton (McLaren)
 2008  Robert Kubica (BMW-Sauber)

 

STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL CANADEI

- cinci piloţi au câştigat curse în primele şapte etape ale sezonului: Fernando Alonso (Ferrari), Jenson Button (2) (McLaren), Lewis Hamilton (McLaren), Mark Webber (2) (Red Bull) şi Sebastian Vettel (Red Bull)

- Red Bull a plecat din pole position în toate Marile Premii din acest sezon (Webber 4, Vettel 3). Recordul absolut de 15 pole position-uri consecutive este deţinut de McLaren şi Williams, în timp ce McLaren este ultima echipa care a obţinut 8 pole position-uri consecutive (1998)

- Webber este singurul pilot care a câştigat curse în 2010 după ce a plecat din pole position (Spania şi Monaco) şi a plecat de pe prima poziţie în ultimele trei curse. Ultimul pilot care a obţinut patru pole position-uri consecutive a fost Alonso în 2006, când spaniolul concura pentru Renault

- Ferrari nu a mai plecat din pole position de la Marele Premiu al Braziliei din 2008 - Michael Schumacher a câştigat Marele Premiu al Canadei de şapte ori şi a terminat de 12 ori pe podium în cele 15 participări consemnate de-a lungul carierei

- Vitaly Petrov (Renault) şi Lucas di Grassi (Virgin Racing) sunt singurii piloţi care nu şi-au surclasat coechipierii în calificări în acest sezon - Webber şi Massa sunt singurii piloţi care au câştigat puncte în fiecare cursă din acest sezon

PROGRAM

Marele Premiu al Canadei se va desfăşura după următorul program, conform fusului orar al României:

 Eveniment  Ziua  Ora
 Antrenamente libere 1
 vineri, 11 iunie
 17:00
 Antrenamente libere 2
 vineri, 11 iunie  21:00
 Antrenamente libere 3
 sambata, 12 iunie
 17:00
 Calificari  sambata, 12 iunie  20:00
 Cursa  duminica, 13 iunie
 19:00

 

Foto: McLaren

  • dmd, joi, 10.06.2010 14:43

    S-ar putea sa le faca figura Mclaren.

  • coanda, joi, 10.06.2010 17:24

    Asteptam un raspuns de la Ferrari totusi.

  • Cyrus, joi, 10.06.2010 23:36
    @Preview 2010

    Monopostul e unul vechi - cauciucuri cu santuri si eleroane inainte de sezonul 2009. Despre ce fel de preview Montreal 2010 poate fi vorba? In cel mai bun caz trebuieau sa-i zica Preview 2008 ;)

  • FCNational, joi, 10.06.2010 23:57
    hmm.....

    cursa pare una care va fi de exceptie in contextul in care McLaren sunt aproape egalii celor de la RedBull,iar Ferrari s-ar putea sa faca "o figura" frumoasa in contextul in care circuitul esta unul cat de cat "drept" si ar putea sa se foloseasca la maxim de aerodinamica masinii. sa nu il uitam pe M.Schumacher care se simte foarte bine pe acest circuit,iar N.roberg va face tot ce se poate sa ii tina piept. Kubica are un Renault la dispozitie care pare sa tina pasul cu echipele fruntase, iar Force india...sa vedem cat de mult mult ii va ajuta F-duct`ul...hmmm...si mai las loc pentruo SURPRIZA...care sper sa vina de la Barrichelo sau Hobayashi...sau...(va las pe voi)...

  • mad79, vineri, 11.06.2010 01:38
    buna

    cred ca va fi un clasament de genul Mclaren-RBR,indiferent de ordine,urmate de Rreanault,Firce India,Mercedes si Ferrari! dpscutam dpa cursa!

  • sharky_raduku, vineri, 11.06.2010 11:13
    @cyrus

    monopostul poate sa fie si din anii 80` , configuratia circuitului a ramas aceeasi .

  • FCNational, vineri, 11.06.2010 23:49

    Omica surpriza deja...in antrenamentele libere 2 l-am vazut pe alonso pe locul secund...N.Rosberg pe 3, iar Hamilton pe 7...inceputul suna promitator mai ales in contextul in care circuitul este unul de viteza unde aerodinamica te ajuta foarte mult