PREVIEW Bahrain 2010: Start in cel mai spectaculos sezon de F1 din ultimii ani
Bahrain gazduieste in acest weekend prima cursa de Formula 1 din 2010, marcand debutul unui sezon care se anunta a fi cel mai spectaculos din istoria recenta a competitiei.
Revenirea lui Michael Schumacher, aparitia lui Fernando Alonso la Ferrari, echipa McLaren formata din doi campioni mondiali, interzicerea realimentarilor cu cosmbustibil in timpul curselor si noul sistem de punctare sunt doar cateva dintre motivele pentru care fanii Formulei 1 asteapta cu nerabdare noul sezon competitional.
Singurul punct negativ pare sa fie reprezentat de faptul ca debutul noului sezon este programat pe circuitul Sakhir din Bahrain. In mod traditional, gazda primei curse a anului a fost Melbourne, acolo unde atmosfera plina de viata a mediului inconjurator si miile de fani de pe strazile orasului australian asigurau un start corespunzator pentru cea mai importanta competitie din lumea sporturilor cu motor.
PREDICTII
Spre deosebire de anii trecuti, predictiile pentru prima cursa a sezonului sunt aproape imposibil de realizat. Motivele sunt legate in primul rand de rezultatele foarte echilibrate din cele patru sesiuni de teste premergatoare noului sezon, iar timpii sunt cu atat mai dificil de interpretat cu cat capacitatea maxima a rezervorului de combustibil este dubla fata de anul trecut.
In plus, cele mai multe echipe vor introduce update-uri pentru acest Grand Prix. Mercedes GP va utiliza pentru prima oara versiunea finala a dublului-deflector, in timp ce Ferrari va introduce de asemenea componente complet noi. In schimb, McLaren a testat deja pachetul aerodinamic pentru Bahrain in cadrul testelor de la Barcelona, inclusiv un design nou pentru aripa spate care a trezit suspiciunea celor de la Red Bull Racing ca incalca regulamentul tehnic.
Marele Premiu al statului Bahrain va marca debutul pe circuit a monopostului Hispania Racing, iar Bruno Senna, nepotul regretatului Ayrton Senna, isi va face astfel debutul in competitie.
CIRCUITUL SAKHIR
Marele Premiu al statului Bahrain a ajuns in 2010 la cea de-a 7-a editie. In perspectiva cursei din acest an, circuitul Sakhir a fost lungit cu aproximativ 1 km si masoara acum 6299 metri, devenind al doilea circuit ca lungime din calendar dupa Spa-Francorchamps. Noua portiune de traseu cuprinde 8 viraje lente, care se adauga caracteristicilor de acelasi gen ale circuitului, astfel ca este putin probabil ca noua configuratie sa imbunatateasca sansele de depasire.
In plus, aderenta pe noua portiune va fi mai scazuta decat pe restul circuitului cel putin in prima parte a weekendului, astfel ca gestionarea corespunzatoare a pneurilor va reprezenta o provocare majora pentru piloti. Sectiunea de 0.9 km va crea probleme si pentru cutia de viteze, iar racirea motorului va fi mai dificila, astfel ca pilotii trebuie sa asigure un flux de aer eficient.
Iata si un tur virtual de pista pe circuitul Sakhir din Bahrain, precum si elementele caracteristice ale acestuia:
DATE CIRCUIT
Lungime tur | 6299 metri |
Tururi parcurse | 49 |
Distanta totala | 308,405 km |
DATE TEHNICE
Consum de combustibil* | 2,37 kg / 5 km |
Timp pierdut din cauza benzinei | 0.07 secunde pe tur |
Viteza maxima | 303 km/h |
Viteza medie | 210 km/h |
Temperatura ambientala | 34 grade Celsius |
Temperatura pistei | 42 grade Celsius |
Timp pierdut pe linia boxelor | 18,6 secunde |
Lungimea liniei boxelor | 420 metri |
Safety Car (medie) | 0,3 Safety Car-uri pe cursa |
* Acest parametru reliefeaza consumul de carburant necesar pentru a parcurge un tur de circuit normalizat pentru o lungime standard de 5 km, cu scopul de a indica gradul de solicitare pentru fiecare circuit.
REZULTATE PRECEDENTE
Fernando Alonso si Felipe Massa, actualii piloti ai Scuderiei Ferrari, au obtinut fiecare cate doua victorii in Marele Premiu al statului Bahrain, in timp ce echipa italiana a terminat pe prima pozitie in jumatate dintre cele sase evenimente. Dominatia acestora a fost intrerupta numai anul trecut de revelatia Brawn GP prin Jenson Button.
Sezon | Castigator |
2004 | Schumacher (Ferrari) |
2005 | Alonso (Renault) |
2006 | Alonso (Renault) |
2007 | Massa (Ferrari) |
2008 | Massa (Ferrari) |
2009 | Button (Brawn GP) |
MODIFICARI DE REGULAMENT
Incepand din sezonul 2010 FIA a implementat un set de reguli pentru imbunatatirea spectacolului. Cele mai importante dintre aceste sunt:
- realimentarea cu combustibil in timpul curselor a fost interzisa.
- pilotii care participa in ultima parte a calificarilor (Q3) sunt obligati sa inceapa cursa cu exact aceleasi pneuri.
- pneurile fata au fost ingustate de la 270 mm la 245 mm, pentru a echilibra stabilitatea monopostului
- sistemul de punctare a fost modificat pentru ca importanta unei victorii sa fie mai mare decat in trecut. Primii 10 piloti clasati vor fi punctati astfel: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1.
ALTE STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL STATULUI BAHRAIN:
- Pentru prima oara dupa 1999, patru campioni mondiali se vor alinia pe grila de start: Jenson Button, Lewis Hamilton, Fernando Alonso si Michael Schumacher.
- Pentru prima oara in istoria Formulei 1, o echipa va miza pe ultimii doi campioni mondiali. Este vorba despre McLaren, care isi pune sperantele intr-o linie de piloti formata din Jenson Button si Lewis Hamilton.
- La 41 de ani, Michael Schumacher este cel mai batran pilot de pe grila de start. La polul opus se afla Jaime Alguersuari (Toro Rosso), care va implini 20 de ani in aceasta luna.
- Ferrari nu a mai obtinut niciun pole position de la Marele Premiu al Braziliei din sezonul 2008.
- Trei dintre cele sase curse desfasurate in Bahrain au fost castigate de pilotul care a plecat din pole position.
PROGRAM
Iata programul complet al Marelui Premiu al statului Bahrain, cu mentiunea ca acesta este afisat pentru fusul orar al Romaniei:
Eveniment | Ziua | Ora |
Antrenamente libere 1 | Vineri, 12 martie | 09:00 |
Antrenamente libere 2 | Vineri, 12 martie | 13:00 |
Antrenamente libere 3 | Sambata, 13 martie | 10:00 |
Calificari | Sambata, 13 martie | 13:00 |
Cursa | Duminica, 14 martie | 14:00 |
O prezentare demna de salutat!