Prețurile medii ale pieselor auto folosite la repararea mașinilor au crescut cu până la 39% în ultimii 3 ani

Publicat vineri, 08.03.2019 17:28 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

Prețurile medii ale componentelor auto folosite la repararea mașinilor în service au crescut cu până la 39% începând din 2016.

Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din România (BAAR) a publicat o amplă analiză cu privire la prețurile medii anuale ale pieselor folosite pentru repararea mașinilor în service. Instituția a oferit exemple concrete care arată o creștere semnificativă a prețurilor solicitate de service-uri pentru reparații.

În cazul modelelor Dacia, de departe cele mai populare în România din punct de vedere al cotei de piață în parcul auto, creșterile din 2016 până în prezent variază de la 6% pentru un panou spate (de la 455 lei la 483 lei) la 39% în cazul unei traverse inferioare față, la cărei preț a crescut de la 224 la 311 lei.

Și alte componente s-au scumpit însă semnificativ, cum este cazul unui far cu circa 24% de la 407 lei la 504 lei. Între timp, prețurile pentru o aripă față au crescut cu circa 18%, de la 351 lei la 417 lei.

În cazul modelelor Volkswagen, prețurile au înregistrat de asemenea creșteri cuprinse între 15% pentru un spoiler spate sau capotă și 35% pentru grila radiatorului, prețul componentei din urmă fiind în prezent de circa 650 lei, comparativ u prețul de 480 de lei înregistrat la nivelul anului 2016.

Creșterile sunt ușor mai mici în cazul reparațiilor pentru modele Opel, întrucât au variat în special între 11% și 18%, cu excepția farurilor și a amortizoarelor de șoc, în cazul cărora prețurile au crescut cu până la 28%.

Creșteri mari au fost înregistrate însă și în cazul modelelor Ford. De exemplu, prețul mediu pentru un far dreapta a crescut cu aproape 34%, de la 835 lei în 2016 la 1.115 lei în prezent. Creșterile de prețuri influențează puternic valoarea daunelor auto, ceea ce are ca efect pe termen lung și o creștere a prețurilor pentru polițele de asigurare RCA și Casco.

Via 1asig

  • verde, vineri, 08.03.2019 18:45

    Ei, nu-i problema, si salariile noastre au crescut.

  • r@zr, vineri, 08.03.2019 19:48

    Exact.Nu e nici cea mai mica problema,au spus si domnul flausat Dragnea si doamna Veorica ca economia duduie,salariile tot urca ...... :))))

  • vivi, vineri, 08.03.2019 23:20

    Chiar urca salariile...urca si pensiile...ale lor.

  • Seth, sâmbătă, 09.03.2019 15:43

    In 2019 mai urca cu inca 15% daca ne uitam la tendinitele cursul EUR. Dar o sa-l puna pe Valcov la BNR, vor aduce aurul acasa si se va rezolva. Romania a primit fix ce merita dupa votul din 2016.

  • (BAzAR), sâmbătă, 09.03.2019 20:01

    Într-o economie ce duduie ca-n România, preţurile sunt foarte bune. Un far banal pentru Fart la 1000+ lei, adevărat chilipir! Propun ca asigurările obligatorii să aibă valoararea de minim 1000 euro. Să fie şi gura asiguratorului plină de ceva bun...

  • dan, sâmbătă, 09.03.2019 22:13

    ne asteapta vremuri grele !

  • mircea badea, duminică, 10.03.2019 00:34

    pai nah, masinile noi si piesele noi sunt pt milionari sau nebuni..

  • Corocsenie Adrian, duminică, 10.03.2019 11:50

    Tot sa cumperi masini si in 5 ani sa o mai platesti o data iar la revanzare sa pierzi 80% din valoare :))...

  • pipo, luni, 11.03.2019 13:13

    O stire foarte importanta si care ne priveste pe toti (soferii) dar ca de obicei noi o luam in bascalie si ne resemnam eventual aruncand vina pe politicieni in loc sa incercam sa facem ceva fiecare. De cate ori ati cerut (macar) explicatii serioase de la service-uri in legatura cu preturile umflate pe deviz ? Chiar daca reparatia se facea pe asigurarea obligatorie a altcuiva sau pe casco ? Ar fi fost foarte util o comparatie cu preturile de acum 10 ani si nu 2 ani , cred ca ar fi fost socant in cazul multor piese. Preturile au luat-o total razna ,iar la service nimeni nu mai repara nimic, doar se schimba . Drept urmare orice interventie dupa un eveniment in trafic a ajuns sa coste multe mii sau in multe cazuri zeci de mii de lei . Drept urmare asigurarile au majorat enorm preturile si probabil vor continua sa o faca. Iar ASF-ul ..ce face ASF-ul ?...ne alearga pe noi soferii sa fie siguri ca toti isi platesc asigurarile (vezi stirea prin care vor sa depisteze prin video soferii ce nu au asigurarea platita la zi) , in loc sa se duca pe fir la advaratele surse/cauze pt. preturile exagerate ale asiguratorilor.