Prețuri Volkswagen Taigo în România: SUV-ul coupe pornește de la 18.600 de euro

Publicat marţi, 19.10.2021 11:42 de Alexandru Monenciu

Noul Volkswagen Taigo este disponibil și la noi în țară. Clienții au la dispoziție trei niveluri de echipare și două motorizări pe benzină, cu până la 150 de cai putere.

La finalul lunii mai, în 2020, Volkswagen a lansat în Brazilia SUV-ul coupe Nivus. În iulie, anul acesta, modelul a ajuns în Europa sub denumirea de Taigo și se poziționează în gamă între T-Cross și T-Roc. Este dezvoltat pe arhitectura MQB A0 ca și cel dintâi.

Acum, SUV-ul coupe al producătorului din Wolfsburg poate fi comandat și pe piața din România. Clienții au de ales unul dintre cele trei niveluri de echipare: Life, Style și R-Line.

Noul Volkswagen Taigo este disponibil numai cu motorizări pe benzină. Intrarea în gamă se face cu unitatea de 1.0 litri, în versiuni de 95 și 110 CP. Avem apoi un agregat de 1.5 litri care dispune de 150 CP. În funcție de alegerea făcută, transmisia poate fi una manuală cu 5 trepte sau una automată cu 7 rapoarte.

Cel mai accesibil Taigo pornește în România de la 18.583 de euro. În standard vine, printre altele, cu jante de 16 inch, faruri și stopuri LED, tapițerie din stofă, volan și schimbător de viteze îmbrăcate în piele, ceasuri de bord digitale și aer condiționat manual.

MOTOR PUTERE
CUPLU
NOUL Volkswagen Taigo
PREŢ
(€ cu TVA)
 cu Automată
ECHIPARE Life
1.0 TSI 95 CP
175 Nm
18.583 -
1.0 TSI 110 CP
200 Nm
- 21.109
ECHIPARE Style
1.0 TSI 110 CP
200 Nm
- 23.215
1.5 TSI 150 CP
250 Nm
- 24.449
ECHIPARE R-Line
1.0 TSI 110 CP
200 Nm
- 23.539
1.5 TSI 159 CP
250 Nm
- 24.771

Lista cu sisteme de siguranță include Front Assist și Autonomous Emergency Braking, detector de oboseală, asistent pornire în rampă, limitator de viteză, sistem monitorizare presiune pneuri și monitorizare pietoni și bicicliști.

Noul Volkswagen Taigo vs. principalii concurenți

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Volkswagen Taigo
1.0 TSI
95 5.1 11.1 18.583
Ford Puma
1.0 EcoBoost MHEV
125 5.4 69.8 21.050
Nissan Juke
1.0 DIG-T
114 5.0 10.7 17.930
Skoda Kamiq
1.0 TSI
95 4.7 11.2 16.514
Opel Mokka
1.2 litri
100 4.6 10.6 18.580
Renault Captur
1.0 TCe
90 5.3 14.0 16.520
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

via Volkswagen

  • ds, marţi, 19.10.2021 12:50

    Intrare de la 18.583 mi se pare cam piperat. Deci o poți duce pâna la 23.539 varianta de 1.0 cutie automată. Un Sandero Stepway configurație de vârf cu cutie automată CVT o configurezi pe la vreo 16.290 E drept, la Taigo ai un plus de 10 cp și cam 30 Nm dar și 7000 de euro. dacă tot ar fi să dau peste 20.000 aș opta pentru Puma.

  • Dănuț Alin Niță, marţi, 19.10.2021 12:57

    Oricum este ca preț sub căruța de Duster.....un concurent superior !!! :)))))

  • Kirotractor, marţi, 19.10.2021 13:19

    Interesant că T-Cross pornește ceva mai sus (cu cca. 250 €) dar se oprește mai jos (1.5 TSI DSG.) Nu-i rea mașina, păcat doar că trendul struțo-cămiloid semnează insidios moartea coupé-urilor (da AM, cu accent se scrie când nu ți-e lene. :-)) Semi-offtopic: Nu știu alții cum sunt, dar în contextul toxo-prăfos actual gânditul la o mașină nouă îmi pare disonant cognitiv. Nici variante mai deștepte (ca Skoda Scala 150 CP la 19K € preț listă, cu c.v.man. ce-i drept) nu-mi mai fac cu okiu. Poate doar vreun dizăl vechi 4x4 pentru coclauri, fără electronică și la nevoie băutor de ulei comestibil. Dacă s-o mai găsi și ăsta...

  • ds, marţi, 19.10.2021 13:37

    @Kirotractor, ulei comestibil folosit, că ăla la prima mână e mai scump ca motorina :)))

  • Kirotractor, marţi, 19.10.2021 14:19

    @ds: Corect matematic, dar nu uita de lockdown-urile ”climatice”, profețite și ele cu schepsis (nu doar e-Greta, ci și președintele Italiei a eructat psy-frăgezirea asta.) OK, și ceva suc de dinozaur :-) mai poți stoca, dar găleți de curent -- ba. Back ontopic: am condus VW T-Cross 1.0 TSI 115 CP (sigur mai mulți reali) și, oricât de banal spre urâțel ar fi, se comportă surprinzător de bine = ca un Polo mai confortabil. În Sandero Stepway în schimb (nu zic ba, multă mașină pt. cât dai pe ea) îți cam clănțăne dinții.

  • pipo, marţi, 19.10.2021 14:33

    Comparatia cu Puma din tabel este irelevanta, olteanul avand ca "intrare" un motor mult mai potent ( desi -@ AM - suta in 69 secunde din tabelul vostru ar descuraja pe oricine) si o echipare mult mai bogata.

  • pipo, marţi, 19.10.2021 14:35

    ....dar asa cum probabil stiti toti pe aici , Puma de fapt e cel mai ieftin la dealer.

  • PMC, marţi, 19.10.2021 14:53

    Nu pot decat sa ma alatur corului de heitări care au un tic verbal ori de cate ori vine vorba de un model VW: "Urâtă. Boring" De data asta, are dreptate oamenii, ca sa zic asa. Incepand cu T-Rock si T-Corss si acum minunea asta, plus desigur, modelele electrice, VW s-a apucat sa-si sluțească produsele. E dreptul lor, fiecare pasare pe limba ei piere. Ar mai fi o teorie cu bănetul greu ce-l au de platit ca pălitură di pidiapsă pentru mizeria pe care au facut-o cu Dieselul. Cica de aia isi umplu mai nou masinutzele de Suzuki-plastic. Oricat ai fi de partinitor/binevoitor, daca pui un Passat langa o spurcată ca si asta, orice gusturi indoielnice ai avea, vezi imediat ca sunt 2 chestii din filme diferite. Asta noua joaca in filmul "Esteticul secundar. Sa omorâm vacile sfinte".

  • PMC, marţi, 19.10.2021 14:57

    Am uitat sa zic ceva: cred ca mai nimerit ar fi fost un nume usor modificat. Tigaio. Desi... numai noi am fi ras, aci la Romales :)

  • Renault, marţi, 19.10.2021 15:04

    Superbe rotile, aproape fix ca modelul Celsium de la Megane IV.

  • Mana-rece-suflet-cald, marţi, 19.10.2021 22:23

    @Renault, chiar toată mașina arată ca un Arkana.

  • ^^^, miercuri, 20.10.2021 07:49

    Tu ce masina ai bogatule?

  • @^^^, miercuri, 20.10.2021 08:07

    Nu-l lua tare ca-i sare siguranta,are un Polo de 1.2mpi!

  • Seriff, miercuri, 20.10.2021 09:36

    Are abonament pe autobuz, dar si ala e expirat, il tine la el si il arata la controlori in speranta ca nu se prind aia. Ce masina sa aibe? Probabil nici nu are, daca avea stai linistit ca o lauda zilnic pe aici. E vai de capul lui, nu inteleg de ce mai e bagat in seama.

  • inexorabil, miercuri, 20.10.2021 09:43

    Către adversarii/scepticii modelului în speţă (desigur, udat modal) : a nu se uita faptul că Nivus a fost gândit să se confrunte cu un relief mai ostil (precum cel din Brazilia). Prin urmare, maşina asta se bucură de o rigiditate salutară, în spiritul…uzinei din Hanovra (chiar dacă nu este produsă acolo). Doar v-am explicat că mi-ar surâde şi mie (prin prismă…economică), în pofida indiscutabilului dezavantaj…antropometric (în privinţa mea). De fapt, eu rămân (pe viaţă) prizonierul “psihozei” Touareg 5.0 V10 TDI. Dar recomand cu căldură Nivus/Taigo! Altora, şi anume normali fizic :) Da, tati: cu motorizarea “maximă” (1.5) şi cu semnătură R. Un compromis…ideal, în condiţii citadine şi cotidiene (poţi depozita cumpărături decente – pecuniar şi cantitativ). Başca beneficiezi şi de ceva “zvâc” (pentru depăşiri pe spaţii reduse) şi de parcare în locuri nu prea accesibile. Ah, da: nu se putea să nu existe şi puncte vulnerabile (ca la orice concepţie pe roţi). Recte…lipsă tracţiune integrală (mă rog, nu permite configuraţia platformei). Repet însă: pentru vânzoleală strict prin oraş, Taigo înseamnă taman ceea ce trebuie. Oricum, mi-am dat seama că, până una alta, îmi va veni destul de greu să renunţ la a mea Insignie biturbo Diesel. Deja am trecut de borna 230.000 km rulaţi şi al naibii motor nu dă niciun semn de oboseală! Şi nu mi-a stârnit niciun fel de migrene. Cât despre cutia automată de provenienţă japoneză: îi asiguri doar uleiul adecvat şi n-ai nicio problemă cu ea. La origine, acest “GM Ecotec Family B engine” este un JTD (Fiat), dar cum l-or fi prelucrat cei de la GM Powertrain Torino mi se pare un mister. Ce-i drept, demarajul nu este grozav şi nici comportamentul motorului/transmisiei nu poate fi calificat ca fiind la fel de sportiv ca al unui TDI/DSG, dar nici nu-ţi dai seama (dacă “scapi talpa”, mai ales pe autostradă) când ajungi la 200 km/h. Iar controlul maşinii la viteze foarte mari este fantastic; un deliciu. Nu mai zic de “burduşirea” tehnologică (puţine maşini sunt atât de bine dotate). Sau de 4x4 adaptiv. Sau de reuşita estetică (aspirator de epitete favorabile, chiar şi în dauna “familistelor” Triadei – Segmentul D). În fine, consumul…wow! Vorbim despre o maşină relativ grea. Totuşi, spaţiul, confortul şi…materialele/îmbinările/finisările nu se ridică la nivelul aşteptărilor mele, mai ales că eu, unul, pun accentul pe aceşti parametri în evaluarea generală a unei (oricărei) maşini. De aceea, într-un final, voi miza (ireversibil) pe VW.

  • inexorabil, miercuri, 20.10.2021 11:18

    Mă văd nevoit să adaug: nu diger, totuşi, puzderia de SUV-uleţe (nu mă refer doar la cele VAG-iste). Căci îmi sugerează aceeaşi obsesie (pro-profit) care a paralizat calitatea în ansamblu a industriei auto, recte cancerul veritabil pe nume “reducerea costurilor”. Iar dacă mi-aş asculta integral conştiinţa, aş decreta că deja deţin (de vreo 12 ani) izvorul de senzaţii…off-road (care a confirmat de deplin): “anticul” T3 Caravelle. Cu Touareg-ul V10 m-aş da în stambă doar ca să crape rânza de ciudă în e-decerebraţi, fiindcă, precum am tot subliniat, Războiul Final/Total (oameni vs. oameni) nu ţine cont de NIMIC (mai precis, de nicio regulă, de nicio limită…deviza-vector este: “Ura!”, adică liber la ură fără margini, descătuşată din toate părţile…), astfel că până şi combatanţii cei “buni” devin atipici, neezitând să împrumute tocmai din arsenalul (şi mintal, şi material) taberei adverse. Păi, şi antrenorii de fotbal (inclusiv cei valoroşi) mărturisesc (şi încă fără menajamente) că, în ziua de astăzi, nimic altceva nu contează decât victoria (ceea ce evită să menţioneze este tocmai esenţialul: “de obţinut cu orice preţ”…) – iată la ce se rezumă profesia lor, în definitiv deontologia lor. Cu alte cuvinte, nimeni nu mai joacă fotbal doar de amorul artei (cu excepţia naivilor incurabili din tribune). Nu omit cel mai important aspect: doar adevăratul Luptător (Cel de Sus) este neprihănit, iar raţiunile şi faptele Sale: invariabil drepte. Da, ştiu, Sf. Scriptură ne îndeamnă să fim desăvârşiţi, aidoma Lui, şi chiar putem încerca, dar a purta chipul Lui şi a fi asemenea Lui nu presupun a pătrunde cu mintea (în) Tainele Lui şi nici a dispune de Puterea Lui. De aici rezultă toată drama terestră.

  • LR, miercuri, 20.10.2021 11:55

    Cutie manuală cu 5 viteze? La VW?! Bu-hu-huuu! A înnebunit lupul!