Prețul mediu al modelelor electrice, mai mare cu peste 34% decât cel al modelelor cu motoare cu combustie internă din același segment
Prețul mediu de vânzare al unui model electric este cu peste 34% mai mare decât în cazul unui model cu motor cu combustie internă care concurează în același segment, potrivit unei analize realizată de Jato.
Piața mașinilor electrice a depășit anul trecut pragul de 200.000 de unități comercializate la nivelul Europei, însă potențialul acestora este în continuare frânat de prețurile mai mari ale acestor modele comparativ cu modelele tradiționale.
Compania de analiză Jato Dynamics a realizat o comparație în acest sens pe baza prețurilor medii cu care s-au comercializat câteva dintre cele mai populare modele din Europa pe principalele piețe de pe Bătrânul Continent, cu scopul de a scoate în evidență diferența majoră de costuri pe care o suportă inițial clientul final.
Modele subcompacte
Potrivit datelor compilate de Jato Dynamics, prețul mediu cu care s-a vândut un model subcompact cu motor cu combustie internă a fost anul trecut de 17.804 euro. Analiștii Jato au luat în calcul vânzările înregistrate de Ford Fiesta, Nissan Micra, Toyota Yaris, Renault Clio, Volkwagen Polo și Peugeot 208 pe piețele din Franța, Germania, Italia și Spania.
În schimn, prețul mediu cu care s-a comercializat subcompacta electrică Renault Zoe a fost de 26.805 euro, pe baza datelor din aceleași țări. Prin urmare, prețul mediu al unui model electric din segmentul subcompact a fost cu 51% ai mare decât prețul mediu al unei subcompacte cu motor cu ardere internă.
Modele compacte
În cazul modelelor comapcte, diferențele sunt mai mici, însă rămân în continuare ridicate. Astfel, pe baza vânzărilor înregistrate de Ford Focus, Peugeot 308, Renault Megane, Toyota Auris și Volkswagen Golf în Germania, Franța, Italia și Spania, prețul mediu al unei compacte a fost de 27.132 euro.
În schimb, prețul mediu de vânzare al unui Nissan Leaf vândut în aceleași țări a ajuns la 36.384 euro, cu 34% mai mult decât în cazul modelelor cu motor cu combustie internă.
Via Jato
Adica scump halatul ! Unde este economia daca dai din start 34% mai mult pe una electrica ? La 30 de mii de euro 7200 de euro in plus , adica 5 ani motorina,benzia plus reviziile la una cu motor clasic. Reparatii nu intra ca in 5 ani in mod normal masina noua este in garantie . Deci se merita electrica in momentul de fata CLAR nu ! Nu mai punem in discutie deja evidentele neajunsunsuri ale masinilor electrice autonomie mica , lipsa statii incarcare , durata mare de reincarcare complecta . Asa ca eu spun pas ii las pe altii pe post de cobaii cu aceste masini elecrtice poate peste 5-6 ani se mai schimba discutia