Presa suedeza: "Saab e pe moarte"
Ziarele din Suedia sustin ca Saab e cu ambele picioare in groapa dupa ce Koenigsegg a renuntat la cumpararea marcii. Singura speranta - o oferta de ultim moment din partea chinezilor.
La o zi dupa ce Koenigsegg a anuntat ca renunta la cumpararea marcii Saab, presa din Suedia anunta moartea marcii premium in lipsa unui cumparator care sa o salveze de la faliment.
"Sunetul mortii" titreaza cotidianul financiar Dagens Industri, acelasi ton fiind folosit si de cel mai vandut cotidian din Suedia: "Totul s-a terminat!". Cele doua publicatii sunt dublate de ziarul conservator Svenska Dagbladet, ai carui analisti considera ca "toate indiciile duc la inchiederea marcii Saab. Este foarte putin probabil ca GM sa gaseasca un alt cumparator".
"Avand in vedere scaderea galopanta a vanzarilor din aceasta toamna, riscul falimentului este acum iminent. Oferta celor de la Koenigsegg a fost o gluma proasta inca de la inceput. Daca nu se va intampla foaret repede un miracol - cum este o oferta rapida si neasteptata din partea unui producator chinez, acesta este sfarsitul marcii Saab. Caderea a mers prea departe, brandul este afectat total, fara sanse de reparatie", sustin jurnalistii publicatiei Dagens Hyheter.
Saab are 3400 de angajati in Suedia, vanzarile marcii atingand in 2008 la doar 93.000 de unitati in toata lumea. In 2009, declinul a fost abrupt, vanzarile Saab scazand cu 65% fata de anul trecut. In timp ce marcile rivale simt o revenire a vanzarilor, Saab se afunda din ce in ce mai mult. Pe langa angajatii directi de la Trolhattan, alte 12.000 de suedezi au contracte care stau sa se incheie cu furnizori si companii aflate sub contract cu Saab.
"Este o tragedie in primul rand pentru angajatii care au suferit si au sperat enorm. Apoi, este o tragedie pentru brandul Saab. Desi beneficiaza de o istorie demna, de o traditie indelungata si avea atat de multe posibilitati, Saab nu a nimerit in mainile unui producator care sa stie cum sa scoata aceste lucruri in evidenta", incheie publicatia Dagens Industri.
via | Just Auto
Problema lor a fost ca au tinut mai mult la traditie decat la orice altceva... A fost entuziasmant odata designul lor, dau nu prea au cautat sa evolueze, chiar daca tehnic au fost in top...si astfel nu au mai starnit interesul noilor generatii, decat in mica masura... Mie unul nu-mi place designul... Daca ar fi pastrat doar ideea designului si i-ar fi modificat designul (ca de exemplu Porsche), ar fi fost altceva... Daca ar fi fost intradevar o marca exclusivista, altfel s-ar fi discutat problema, dar cand au incercat sa faca o marca de volum (cat de cat) dar incercand sa fie si traditionalista...nu prea a iesit... Era doar o chestiune de timp iesirea din peisaj, deoarece gusturile se schimba in timp, se cauta continuu linii de design tot mai entuziasme... De exemplu, Audi nu face mai bune masini decat Saab...dar altfel s-au raportat la clientela, au incercat sa faca masini pe gustul fiecarui cumparator, singurul element "traditionalist" ramanand doar cele patru cerculete...Designul evoluand in timp in toate directiile, in functie de tendinte... Oricat m-ar contrazice fanii Saab, marketingul nu are nimic de'aface cu traditionalismul... Ori alegi sa ai bani, ori sa fii altfel...dar, din pacate, depindem unul de altul, mai ales in industrie...