Presa germana: "Opel ar trebui sa se alieze cu Fiat"
Cunoscuta publicatie germana Frankfurter Allgemeine Zeitung sustine ca, pentru a trece de criza, Opel ar trebui sa incerce o alianta cu Fiat.
Presa germana sugereaza faptul ca Opel ar putea sa treaca de criza financiara printr-o alianta cu Fiat, unul dintre rivalii marcii germane pe segmentele mici si medii. Mesajul a fost publicat de celebra publicatie Frankfurter Allgemeine Zeitung, care sustine ca divortul de General Motors ar putea sa fie echilibrat cu succes cu o aliere cu Grupul Fiat.
"Chiar daca cele doua marci au pornit pe drumuri diferite incepand cu anul 2005, putini constructori ai lumii se cunosc atat de bine precum o fac Opel si Fiat", relateaza publicatia germana de sorginte conservatoare.
Pentru a-si argumenta opinia, Frankfurter Allgemeine Zeitung aminteste de colaborarea de succes dintre Fiat si Opel in cazul Corsa-Grande Punto, modele care s-au nascut nascut de pe o platforma comuna si care au impartit aceleasi motoare diesel.
via | FAZ
-
@andrei P, joi, 12.03.2009 22:01
domnule adrei p nu ai vrea sa ne spui cum e cu cursa de la bathurst???nu am primit reply la comentul meu si il astept cu interes!
-
Maka, joi, 12.03.2009 22:02Blestemul GM
Revirimentul Fiat a inceput cu cele 2 miliarde de dolari luati de la GM, sa nu uitam. Apoi a venit nou manager care a facut ce trebuie ca banii astia (modele noi) sa nu se piarda si sa asigure un trai bun pe viitor lui Fiat. GM a ramas din parteneriat cu motoarele Diesel si drepturi pentru tehnologia diesel Multijet pe care a folosit-o pe modelel Opel, Saab si versiunile europene ale Cadillac. Ar fi ironia sortii ca acum Opel sa revina la un loc cu Fiat care acum este fie o molima care ii bantuie probabil pe americani fie Joker-ul industriei auto (parteneriat cu Chrysler, Peugeot -Citroen si acum si cu Opel).
-
Andrei.P, joi, 12.03.2009 22:13
Pai da dar fiat e printre singurii producatori care inca mai fac profit in 2008 deci nu stiu care ar fi problema. Din cate stiu parteneriatul cu pug nu e inca stabilit. Opel se foloseste inca cu bine de motoarele diesel de la fiat, pe insignia e chiar ultimu 1.9 jtdm biturbo de 190 cai :)
-
Maka, joi, 12.03.2009 22:23
Da, Fiat ar avea multe de nvatat de la Ople la calitatea fabricatiei si a finisajelor, nu in ultimul rand la tinuta de drum. Nu prea vad cu ce i-ar ajuta pe Opel parteneriatul iar Fiat cred ca va avea nevoie de bani ca sa reziste crizei nu sa ii mai care si pe altii in spate. Oricum e clar ca daca lumea se va invata sa consume mai putin , nu toata companiile se vor replia la nivelul unei piete mai mici si unii vor trebui sa dispara. Fiat probabil ca nu va disparea ca nu ar lasa Guvernul Italiei sa se intample asta la ce problema sociala s-ar creea. Asadar, sa vedem cine cade...
-
Cristian, joi, 12.03.2009 22:37Aliante
Printre putinii constructori care au mers bine in 2008 se numara si grupul VW care a inregistrat un profit de 6.3 miliarde euro. Presedintele VW, Martin Winterkorn a declarat azi la prezentarea rezultatelor pe 2008 a grupului VW ca se asteapta ca doi constructori europeni sa formeze o alianta foarte curand .Sa fie Mercedes-BMW,Fiat-Opel,Renault-Volvo ?
-
Andrei.p, joi, 12.03.2009 23:18
Fiat sa invete la tinuta de drum de la opel? Fiat are si Alfa Romeo si sunt convins ca stii asta, cred ca au avut mai multe de invatat de la alfa sincer, plus ca bravo se tine mai bine ca orice astra, avand suspensie seminindependenta pe spate, foarte buna
-
@andrei p, vineri, 13.03.2009 09:02
domnul andrei inca nu stie sa faca traduceri din engleza in romana ..ce sa mai vorbim de germana! el stie doar italiana ca e pe aici pe aproape!
-
LauCalin, vineri, 13.03.2009 09:06nu e vb de tehnica
... ci de bani. Opel are nevoie urgenta de bani si poate ca Fiat ar fi solutia cea mai buna. Oricum tehnica lui Fiat este peste Opel (GM a cumparat motoare de la Fiat-diesel-urile actuale de pe Opel, cadillac si SAAB provin de la fiat, plus benzinarul de 1 litru si 60 CP) De invatat nu prea vad ce ar avea de invatat Fiat de la Opel, pentru ca Fiat are si pe Alfa care e marca premium.
-
thenuts, vineri, 13.03.2009 10:50Tinuta de drum
Maka vad ca esti foarte pornit negativ pe Fiat. Cum sa invete de la tinuta de drum dom`le cand Fiat se descurca foarte bine si au si Alfa romeo care la asta se pricepe.Am vazut o droaie de video`uri pe net in care cu toate ca Bravo`ul nu are suspensie independenta pe spate se tine foarte bine pe drum si acest lucru era demonstrat. Sau tu te uiti doar la video`uri facute de germani masluite:) salut
-
Leni, vineri, 13.03.2009 11:22@LauCalin
sa fim seriosi....in cate Alfa ai stat? sau cate ai condus? si fiat-uri? intr-adevar, motoarele sunt foarte bune, de exceptie.....dar calitatea....e execrabila.....deci Alfa 147 e mai slaba decat un Golf V la finisari, ergonomie si fiabilitate....si sa nu fiu rau, zic doar ca nu e cu nimic mai buna la aceste capitole decat un Astra....deci Andre.p care zicea ca are fiat de invatat in ceea ce priveste calitatea...are dreptate.....ai stat in noul Insignia? ai fost la un test drive?...fa-o....la cumpararea masinii, in 2007 am ajuns la 2 "finalisti" ...Opel Corsa si Grande Punto....stiam ca-s pe aceeasi platforma si au aceeasi tehnica.....am ales Corsa 1.2 Cosmo, ptr ca finisarile si ergonomia sunt peste cele din grande punto....iar motorul pe benzina, care nu e comun cu fiat, e mai bun....in fine....poate esti fan fiat, si de-aceea.....dar, daca privesti treaba obiectiv, ai sa observi ca si in reviste de specialitate/emisiuni/site-uri.....Opel-urile sunt mai apreciate
-
Andrei.p, vineri, 13.03.2009 14:54
Fiat si Opel au cam aceleasi strategii, sa isi surprinda concurentii prin preturi mai mici si nivele de echipare mai bune, fiat totusi e inca mai ieftin ca opel, de acolo si lipsa de calitate in unele fiaturi(grande punto e cel mai bun exemplu) Insa masini ca bravo sau Panda sunt foarte reusite, merita sa faci un testdrive sa te convingi
-
Sorin, vineri, 13.03.2009 16:24
Fiat pe langa alfa romeo si lancia are Ferari si Maserati, deci nu le lipsesc cunostintele de dinamica, ci costul lor, Opel alege sa fac masini unpic mai bune dpdv dinamic,si datorita imaginii de masina nemtesaca si buna, si pentru ca nu stiu daca stiti, Opel a avut masina pentru DTM, nu stiu ce au castigat dar macar s-au chinuit sa faca o masina, iar au o oarecare istorie in masini cu dinamica bunicica ce le-a permis sa fac mici economii in productie (eficientizarea productiei) in timp ce fiat incepe sa isi revina de dupa o perioada foarte proasta dpdv financiar, a facut modele bune a adoptat strategia celui cu produsul mai ieftin si nu neaparat prost, si a mers, acum au bani, si altii au nevoie de banii lor. Pe langa alianta cu Chrysler, cu PSA (la utilitare), si cu Ford pentru Ford Ka (Fiat 500), mai are o intelegere si cu BMW pnetru motare de Mini si platforma comuna cu BMW Iseta (Fiat Topolino), dar astea sunt aliante facute fara sa dea vr-un ban, ci doar pentru dezvoltare/productie)
-
Maka, sâmbătă, 14.03.2009 00:14@TheNuts
Maica, nu sunt negativist in legatura cu Fiat si nu vorbesc decat despre masini pe care le-am condus; nu prea ma uit la filmulete pe net despre masini. Fiat are actiuni la Alfa Romeo si folosesc niste motoare comune dar inginerii care se ocupa de dinamica din cele 2 enitati separate ale grupului (Fiat si Alfa, nu mai zic de Maserati si Ferrari care cica sunt tot in grup) probabil nu s-au intalnit si nu au comunicat vreodata. Revenind la suspensie si sasiu in Fiat stai ca in varful copacului adica trebuie sa te adaptezi la ce iti ofera masina pe cand la Opel masina se adapteaza la ce ii ceri tu foarte bine. Ma refer aici la Astra si Bravo ca pe astea le-am condus. Diferentele sunt minore pentru unul car evrea doar sa se deplaseze din punctul a in punctul B. Pentru unul caruia ii place sa conduca , nu sa tremure in varful copacului la bataia vantului alegerea e clara. Nu stiu cum se compara G Punto si Corsa pentru ca nu am condus Corsa si nici Croma cu Vectra ca nu le-am condus pe ambele, dar te invit sa conduci ultimul model de Astra cu motor 1,9 (acelasi ca la Fiat) si un Bravo cu acelasi motor. Vei observa singur ca masina OPEL nu tremura, nu se descompune, nu zornaie interiorul, stai mai bine in scaun si stabilitatea si controlul sunt mai bune. SI ALIANTA NU E BUNE PENTRU CA AU FOARTE MULTE PRODUSE CONCURENTE PE CARE NU AU CUM SA LE MEDIEZE REPEDE.
-
Andrei.p, sâmbătă, 14.03.2009 01:35
Imi place cum a evoluat discutia :)) pe softpedia pana acuma erau numa bagari de $%^&* are si maka dreptate intrun fel, in general in fiat stai foarte sus, si e pozitie tipic pentru italieni maini lungi picioare scurte, si sunt convins ca opel au o calitate mai buna, nu mult dar la finisaje sunt mai ok, totusi fiat inca castiga printr-un pret mai mic, si prin faptul ca mtooarele alea cu care merge astra bine tot de fiat sunt.
-
thenuts, sâmbătă, 14.03.2009 13:19@maka
Am condus GP 1.3 Mjet de 75 de cai. Si am mers(nu condus) cu un Opel Corsa 1.3 Cdti ( vorba vine ) de 90 de cai. Si mi s-au parut la fel in sensul motorului. Nu mi se parea ca tremura Gp`ul deloc. Ai dreptate cu pozitia mai inalta la fiat poate pe viitor o sa adopte si ei un altfel de design la scaune mai coborat. In UK vauxhall is mai prost vazute ca fiaturile...am impresia ca fiatu e vazut foarte bine acolo. Oricum imi place ca nu vorbesti din auzite ca si 80 la suta de pe automarket ci din propria experienta:) Salut
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 28 iunieBMW ar putea produce maşini la o fostă fabrică MitsubishiUzina NedCar din Olanda, singura fabrică Mitsubishi din Europa, ar putea fi utilizată de BMW Group pentru producţia de modele Mini. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW nu va prelua tehnologie de propulsie alternativă de la General MotorsOficialii BMW au anunţat că au sistat discuţiile cu omologii lor de la General Motors privind tehnologiile de propulsie alternativă. Cele două companii nu au renunţat la ideea unui partneriat. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieGiles Taylor este noul designer şef de la Rolls-RoyceRolls-Royce are un nou designer-şef. Numele său este Giles Taylor şi s-a alăturat mărcii de lux acum un an de zile venind de la Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieRenault vrea să vândă mai multe maşini în afara EuropeiFrancezii de la Renault vor să-şi reducă depdendenţa de piaţa fragilă din Uniunea Europeană, plănuind să vândă mai mult de 50% din producţie pe pieţele din afara Europei. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW i3 va avea un preţ între 35.000 şi 40.000 euroPrimul automobil electric construit de BMW va avea un preţ de bază ce va varia între 35.000 şi 40.000 euro. BMW i3 va fi disponibil pe piaţă începând cu 2014. Citeste tot
He he si eu cand ziceam nu ma credea nimeni:P