Presa germană: "Nu există scuze pentru ce a făcut Volkswagen la testele de emisii"

Publicat vineri, 02.10.2015 16:33 de Sebastian Toma

Decizia celor de la Volkswagen Group de a utiliza un sistem de păcălire a testelor de emisii este criticată în Germania de mai multe voci importante în industria auto, titrează Reuters.

CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate

Scandalul în care a fost implicat concernul Dieselgate a înfuriat ceilalți producători de automobile din Germania, titrează Reuters. Potrivit agenției media, scandalul este văzut drept "o rușine pentru Germania, o țară care a ținut Volkswagen drept exemplu al reușitelor sale inginerești" , după cum explică Helmut Kluger, publisher pentru Automobilwoche. În plus, industria auto globală, în care mărcile germane au o amprentă puternică, a fost zguduită și toate companiile implicate se tem că vor avea norme mai stricte în viitorul apropiat, scăderi dramatice ale vânzărilor de vehicule diesel și diferite probleme financiare cauzate de problema concernului din Wolfsburg.

Karl-Thomas Neumann, actualul CEO al Opel, a declarat că este esențial să păstreze în oferta mărcii sale motorizările diesel pentru a atinge normele de emisii CO2 stabilite de UE pentru anul 2020. Neumann a lucrat în trecut la Volkswagen AG, dar acum conduce rivalul direct al mărcii din Wolfsburg, Opel, care nu a trișat la testele de emisii. În timp ce Volkswagen a prosperat, cei de la Opel au trecut printr-o restructurare și un proces de reducere a costurilor și cheltuielilor. Marca din Russelsheim a fost nevoită să închidă o fabrică și să renunțe la unii angajați, în unele cazuri chiar pe piața din Germania, pe fondul vânzărilor slabe și a profiturilor sub așteptări. În 2016, cei de la Opel estimează că vor reveni la profit la bilanțul final al anului fiscal.

Klaus Froehlich, șeful departamentului de dezvoltare de la BMW, concernul care deține patru (dacă includem și BMW Motorrad) mărci care rivalizează anumite produse din Grupul Volkswagen, a declarat în cadrul unei conferințe derulată la Berlin că folosirea unui software de păcălire a emisiilor este "complet exclus" pentru compania pe care o reprezintă. Șeful diviziei germane a mărcii Ford, Berhard Mattes, a fost și el prezent la conferința de la Berlin și a avut o opinie similară cu cea a lui Froehlich.

Via Reuters

  • zarnesteanu, vineri, 02.10.2015 16:58

    Sper ca Mercedes sa nu iasa la rampa cu declaratii de genul asta. Stiu, sunt doar sperante. E destul cat s-a spus pana acum. E momentul sa vedem niste decizii si niste actiuni. Datul in cap nu mai ajuta cu nimic. Mai ales intre companii din aceeasi tara.

  • Andy, vineri, 02.10.2015 17:36

    Analistii Credit Suisse estimeaza costurile totale pe care le va suporta VW intre 23 mld si 78 mld de euro. Probabil ca in final vor fi undeva pe la jumate, pe la 50 mld de euro insa oricum e mult, reprezentand in jur de 25% din cifra de afaceri a grupului pe un singur an, cifra de afaceri realizata cu vanzari multe, la ordinul ~10 mil unitati pe an, vanzari care la anul nu se vor mai realiza din cauza neincrederii in marcile grupului. Probabil ca finalul anului in curs ii va gasi tot pe locul 2 mondial, dupa grupul Toyota, insa anul urmator se pot astepta la un loc 3 pentru ca GM nu doarme si au iar cresteri bunicele la nivel mondial. De vazut ce fac si cele doua mari grupuri care sufla in ceafa locului 3: Renault-Nissan si Hyundai-Kia, care actualmente se pozitioneaza pe locurile 4 si 5. Per total eu sincer sper ca toata industria auto sa aiba de castigat. Nu doresc falimentul VW, insa e clar ca trebuie sa plateasca si sa se reformeze. Nu e normal sa ai pe piata produse cu 10-20% mai scumpe decat concurenta directa - marcile de volum - (ma refer la brandul VW nu la Audi, Skoda sau Seat), produse care nu ofera in plus decat finisari un pic mai bune. In rest, la design, confort si fiabilitate sunt in urma altor marci, insa apelezi la reclame mincinoase si clientii (mai ales cei din Europa) cumpara produsele ca painea calda, in conditiile in care unele modele nici nu mai sufera facelift...sunt schimbate la 5-6 ani, de multe ori folosit aceleasi platforme si elemente preluate de la vechiile generatii pacalind clientul cu o aparenta continuitate, care de fapt inseamna costuri scazute pentru producator...incepand cu design-ul si terminand cu piesele folosite . E cazul Golf-ului. 4-5 ani de acum incolo se va tot reaminti de mizeria pe care au facut-o. Dupa, lumea uita si probabil ca istoria se va repeta dupa zeci de ani (istoria in general e ciclica), nu neaparat in curtea lor si nu neaparat in cazul emisiilor.

  • mda, vineri, 02.10.2015 18:35

    Unde e marketingul, aroganta / ingamfarea tipica de pana ieri? Uitati aici exemplu de ipocrizie: http://www.automarket.ro/tv/reclame/volkswagen-ironizeaza-mercedes-cu-o-noua-reclama-341.html http://www.automarket.ro/tv/funny/volkswagen-jetta-tdi-ironizeaza-toyota-prius-335.html

  • V., vineri, 02.10.2015 22:13

    Partea nasoală e că dacă se termină cu un pact s-ar putea ca și ceilalți constructori să se apuce să vândă auto ,,de înaltă calitate,, ce au microcipuri/softuri păcălici de 2.500 -3.000 euro bucata, fiindcă cum altfel să faci fabuloasele profituri ale vw.

  • Madalescu_Georgian, sâmbătă, 03.10.2015 01:05

    @Andy ''produse care nu ofera in plus decat finisari un pic mai bune'' ? De cand VW ofera finisari mai bune decat concurenta ? Te-ai urcat in Honda Accord ? Sau Mazda 6 facelift ?

  • @mada, marţi, 06.10.2015 00:58

    Honda (marca de mosi) accord care vinde 3000 unitati pe an in Europa? Mazda 6 care vinde 30.000 pe an in Europa? Motoarele active la cer cu plaja de putere si cuplu mic? Ma faci sa rad..stiu stiu ... cusatura aia :)) Mai bine ne zici de avansis care vinde .. sau deloc in Europa.

  • @Andy, marţi, 06.10.2015 01:11

    Ai dreptate dar nu in totalitate. De exemplu Golful nu este nr 1 hatch la vanzari degeaba. Platforma tot timpul a fost buna si deaceea a fost si cumparata. Clientii nici nu doreau mari schimbari la masina pentru ca era f buna. Acelasi lucru poti spune si despre Porsche care are modele schimbate putin , datorita performantelor bune. Cat despre vw , anul viitor sigur nu va fi depasit de GM. Acest scandal este mult prea mediatizat. Scandalul a pornit la inceputul lunii septembrie, teoretic aceasta luna trebuie sa fie compromisa in vanzari pentru vw mai ales unde a pornit in America. Si totusi luna septembrie in America vw a avut crestere iar Audi a integistrat crestere record de 16%. Ce zici de asta?