Presa germană: "Nu există scuze pentru ce a făcut Volkswagen la testele de emisii"
Decizia celor de la Volkswagen Group de a utiliza un sistem de păcălire a testelor de emisii este criticată în Germania de mai multe voci importante în industria auto, titrează Reuters.
CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate
Scandalul în care a fost implicat concernul Dieselgate a înfuriat ceilalți producători de automobile din Germania, titrează Reuters. Potrivit agenției media, scandalul este văzut drept "o rușine pentru Germania, o țară care a ținut Volkswagen drept exemplu al reușitelor sale inginerești" , după cum explică Helmut Kluger, publisher pentru Automobilwoche. În plus, industria auto globală, în care mărcile germane au o amprentă puternică, a fost zguduită și toate companiile implicate se tem că vor avea norme mai stricte în viitorul apropiat, scăderi dramatice ale vânzărilor de vehicule diesel și diferite probleme financiare cauzate de problema concernului din Wolfsburg.
Karl-Thomas Neumann, actualul CEO al Opel, a declarat că este esențial să păstreze în oferta mărcii sale motorizările diesel pentru a atinge normele de emisii CO2 stabilite de UE pentru anul 2020. Neumann a lucrat în trecut la Volkswagen AG, dar acum conduce rivalul direct al mărcii din Wolfsburg, Opel, care nu a trișat la testele de emisii. În timp ce Volkswagen a prosperat, cei de la Opel au trecut printr-o restructurare și un proces de reducere a costurilor și cheltuielilor. Marca din Russelsheim a fost nevoită să închidă o fabrică și să renunțe la unii angajați, în unele cazuri chiar pe piața din Germania, pe fondul vânzărilor slabe și a profiturilor sub așteptări. În 2016, cei de la Opel estimează că vor reveni la profit la bilanțul final al anului fiscal.
Klaus Froehlich, șeful departamentului de dezvoltare de la BMW, concernul care deține patru (dacă includem și BMW Motorrad) mărci care rivalizează anumite produse din Grupul Volkswagen, a declarat în cadrul unei conferințe derulată la Berlin că folosirea unui software de păcălire a emisiilor este "complet exclus" pentru compania pe care o reprezintă. Șeful diviziei germane a mărcii Ford, Berhard Mattes, a fost și el prezent la conferința de la Berlin și a avut o opinie similară cu cea a lui Froehlich.
Via Reuters
Sper ca Mercedes sa nu iasa la rampa cu declaratii de genul asta. Stiu, sunt doar sperante. E destul cat s-a spus pana acum. E momentul sa vedem niste decizii si niste actiuni. Datul in cap nu mai ajuta cu nimic. Mai ales intre companii din aceeasi tara.