Presa britanică şi Dacia Sandero. Cum văd jurnaliştii din Regat noul model românesc?
Englezii au avut ceva de aşteptat, dar în sfârşit au primit noul Dacia Sandero. Automarket trece în revistă reacţiile celor mai importante publicaţii britanice după primele teste cu modelul produs la Mioveni.
Piaţa auto din Marea Britanie este una dintre cele mai mari şi mai mature din Europa. Clienţii de aici ştiu foarte bine ce vor de la un automobil, dat find tradiţia şi cultura auto pentru care britanicii sunt renumiţi. Aşă ca Dacia a decis, după ceva ezitări, să intre pe această piaţă dificilă. Şi a ales să o facă prudent, cu doar două modele deocamdată, şi aruncând în faţă cel mai mare atu al mărcii: preţul. Într-o Europă adâncită din ce în ce mai mult în criza financiară, Dacia pare ideal plasată.
Dacia Sandero este oficial cea mai ieftină maşină nouă disponibilă pe piaţa britanică în varianta de bază. Un motiv în plus pentru a fi analizată pe toate părţile de presa de specialitate din Regatul Britanic. Iată 10 dintre opiniile ziariştilor britanici.
-
Confused.com
"La doar 5.995 lire sterline, Dacia Sandero este cea mai ieftină maşină pe care o poţi cumpăra în Marea Britanie. Vei refuza să cumperi această marcă cvasi-necunoscută sau preţul este suficient pentru a te convinge?"
Confused.com este un site gândit pentru a semnala cititorilor săi cele mai bune oferte de pe piaţă. Automat, noua Dacie Sandero a intrat pe radarul celor de la Confused.com datorită preţului său extrem de accesibil. Pentru că nu este o publicaţie propriu-zisă, Confused.com a apelat la ziaristul Tim Barnes-Clark pentru a evalua noul automobil din România. "Are un raport foarte bun calitate/preţ. Dacia are o reţetă similară cu cea a mărcii Skoda", spune ziaristul britanic. Tim Barnes-Clark s-a declarat impresionat de Dacia Sandero după ce a avut ocazia să o testeze. "Oferă suficient spaţiu pentru cinci pasageri şi este la fel de practică şi simplă ca o Skoda Citigo sau un Volkswagen Up! -
Auto Trader
"Preţul este suficient pentru a face din Stepway un automobil atractiv, dar când punem în balanţă toate celelalte calităţi - spaţiul interior, costurile de întreţinere, imaginea de de mini SUV - avem un pachet care va atrage foarte mulţi cumpărători."
Autotrader.com este cel mai mare site de anunţuri auto second-hand din Marea Britanie. Dar oferă şi o gamă completă de servicii legate din industria auto, inclusiv recenzii detaliate pentru modelele noi disponibile pe piaţă. Cei de la Auto Trader s-au ocupat mai îndeaproape de Dacia Sandero Stepway. Concluzia lor este pozitivă, britanicii fiind impresionaţi de aspectul şi modul în care se conduce Sandero Stepway. Preţul este cel mai mare atu al automobilului românesc, iar ca aspecte negative, Auto Trader a sancţionat lipsa unei imagini de marcă pentru Dacia în Marea Britanie, lipsa rafinamentului şi lipsa unei versiuni cu tracţiune integrală pentru Sandero Stepway.
-
Auto Express
"Dacia Sandero este cea mai ieftină maşină pe care o poţi achiziţiona în UK, dar oferă suficient spaţiu şi confort pentru suma cerută."
AutoExpress este un nume cu tradiţie în presa de specialitate din Marea Britanie. Redactorii de la AutoExpress au testat noul Sandero şi au decis că arată bine pentru preţul extrem de accesibil pentru care îl are. Nu uită, însă, să îşi avertizeze cititorii că cea mai accesibilă versiune Sandero este slab dotată şi are spoilere de plastic negru şi nu în culoarea caroseriei. Totuşi, interiorul oferă o calitate superioară faţă de ce s-ar fi aşteptat pentru preţul cerut. AutoExpress consideră Dacia Sandero un automobil cu o raport preţ calitate superb, dar penalizează faptul că dealerii Dacia nu oferă discounturi. -
The Telegraph
"Dacia Sandero este cel mai ieftin automobil din Marea Britanie. Dar ce sacrificii au fost făcute pentru a reduce preţul?"
The Telegraph, unul dintre cele mai celebre cotidiene britanice, a analizat modelul românesc. Preţul iniţial de 6.000 lire este mai mic decât al unor mixere de bucătărie, spune redactorul Andrew English de la The Telegraph. Şi pentru că britanicii pronunţă diferit numele mărcii, articolul din Telegraph clarifică şi modul corect de pronunţie: "Datch-ha". Deşi corect ar fi fost "Datch-ee-ah". Oricum, destul de aproape. Apoi, cititorii englezi sunt informaţi asupra istoriei mărcii româneşti şi cum Renault a achiziţionat brandul în 1999. Este analizat apoi modelul Sandero şi este disecat destul de dur, redactorul considerând interiorul auster, iar materialele neplăcute la atingere. Concluzia sa? Pentru piaţa vest-europeană, poate că Renault Clio este mai potrivit.
-
Parkers.co.uk
"A doua generaţie a modelului Sandero intră pe piaţa britanică pentru prima dată în istorie şi este cel mai ieftin automobil nou disponibil în Marea Britanie."
Parkers.co.uk face o analiză detaliată a celei de-a doua generaţii a modelului Sandero. Din nou, este scos în evidenţă faptul că modelul Dacia devine cel mai ieftin model nou disponibil la vânzare în Regatul Unit. Are un portbagaj mai mare ca un Ford Fiesta, dar rivalii sunt mai distractivi la condus, spun redactorii site-ului Parkers.co.uk.
-
Honest John
"A doua generaţie a modelului Sandero vine în show-room-urile britanice la sfârşitul anului 2012. Reflectând preţul excelent al SUV-ului Duster, Sandero va fi o alternativă la alte oferte de buget, preţurile începând de la mai puţin de 7.000 lire sterline."
Honest John prezintă un test complet cu noul Sandero, trecând printr-o scurtă istorie a mărcii şi revizuind apoi punctele bune şi părţile mai puţin plăcute ale modelului româneasc. Partea interesantă este zona unde cititorii siteului îşi postează propriile impresii după ce au condus maşina.
-
Cars.uk.msn.com
"Cu un preţ de 5.995 lire, Dacia Sandero este cea mai ieftină maşină din Marea Britanie şi este una surprinzător de capabilă. Dar există şi un lucru mai ascuns: dacă adaugi câteva opţiuni şi alegi un motor mai nou, preţurile încep să crească."
MSN Cars este portalul auto Microsoft. Iar divizia britanică a site-ului nu putea rata recenzarea noului model disponibil pe piaţa englezească. Un review scurt şi la obiect, cu un scor final bun: 4/5. Problema subliniată de MSN Cars este faptul că preţul de 5.995 lire este valabil pentru o versiune prea slab echipată, iar o versiune cu dotări normale are un preţ ceva mai mare.
-
Car Throttle
"Motorul 0.9 Turbo de pe Sandero are suficient suflu pentru a domina camioanele lente de pe autostradă, dar ezită la accelerări puternice."
Car Throttle compară marca Dacia cu brandurile ieftine pe care le găsim la Lidl sau Tesco (un lanţ de supermarket-uri accesibile din Marea Britanie). Pentru englezi, este o comparaţie corectă, dat fiind preţul anunţat de 5.995 lire sterline. Limbajul adoptat de cei de la Car Throttle este ceva mai colorat atunci când apreciază ţinuata de drum a noului Sandero pe drumurile din Spania acolo unde a avut loc testul de presă, dar consideră că suspensia se mişcă prea mult pentru drumurile secundare din Marea Britanie. Ca să cităm exact: "Caroseria lui Sandero se mişcă mai mult decât starul tău porno favorit şi, din cauza anvelopelor prea mici, nu este hatchback-ul cu cea mai bună aderenţă din lume."
-
Autocar
"Chiar contează cum merge noua Dacia Sandero? Este un automobil compact cu cinci portiere cu cinci locuri, patru roţi, un motor şi un portbagaj încăpător care vine în Marea Britanie în luna ianuarie pentru mai puţin de 6.000 de lire."
Autocar este cea mai veche revistă auto din Marea Britanie. Are o istorie de peste o sută de ani şi apare şi astăzi săptămânal. Este una dintre cele mai respectate publicaţii britanice, iar opinia lor asupra noului model Dacia nu a fost una chiar favorabilă. Matt Saunders, ziaristul Autocar, a trecut de impactul iniţial al preţului redus, deşi este de acord că un Vauxhall (Opel) Corsa în echipare de bază are un preţ de pornire de 12.000 lire sterline. Dublu faţă de o Dacia Sandero. Însă, pentru un Sandero bine echipat, şi eventual dotat cu motor diesel, trebuie să scoţi din buzunarul britanic peste 10.000 lire şi atunci devine important şi modul cum merge acest automobil. Ziaristul de la Autocar a penalizat ţinuta de drum, direcţia şi faptul că motorul turbo cu trei cilindri transmite vibraţii în interiorul habitaclului. Concluzia lui? Pentru Sandero, regula de aur este că dacă e suficient de ieftin, este şi suficient de bun. Dar pentru 9.000 lire, poate nu este suficient de ieftin.
-
Top Gear
"Veşti bune! Este noua Dacia Sandero! James, stăpâneşte-te, am condus în sfârşit cea mai ieftină maşină din Marea Britanie."
Top Gear, cel mai cunoscut brand din presa auto din Marea Britanie, a primit noul model Dacia cu interes. James May, unul dintre prezentatorii celebrei emisiuni s-a declarat fan al modelului românesc încă dinainte de noua generaţie. la fel ca restul presei din Regat, Top Gear apreciază preţul extrem de abordabil de doar 5.995 lire sterline pentru versiunea de bază Sandero Acces. Însă acest preţ este valabil pentru motorizarea de 1.2 litri de 75 CP. Pentru o versiune dotată civilizat, Top Gear alege nivelul Laureate cu noul motor turbo de 0.9 litri de 90 CP în care primeşti sistem de navigaţie, jante de aliaj şi ceva dotări electronice pentru 8.795 lire sterline. Restul recenziei este o apreciere moderată pentru suspensia noului Sandero şi o critică asupra lipsei de feedback a direcţiei şi timoneriei cutiei de viteze. Chiar şi aşa, Top Gear consideră că, pentru aceşti bani, pachetul este mai mult decât câştigător.
-
iulian, joi, 20.12.2012 12:29
Interesante aspecte ale ziaristilor englezi. Cel mai mult cred ca le e cam frica de Sandero. Asa cum le-a fost si nemtilor in momentul in care Logan & Co a intrat pe piata din Germania. Rezultatele se pot vedea f bine. Germania e in top 5 la exporturile Dacia. Daca nu ar fi fost Dacia, poate ca s-ar fi vandut alte masini nemtesti sau poate alte modele second hand, nu? Dar asa, a avut si Dacia partea leului. La fel tind sa cred ca se va intampla si in Marea Britanie. Parerea mea, este o masina corecta la un pret corect. Unele dintre obiectile de mai sus, se pot explica f usor: - Dacia nu ofera discount-uri: la ce pret sa mai oferi discount?la cel mai mic pret? la un model nou? Prea putini sunt cei care ofera discounturi la inceputul ciclului de viata a unui produs. Sunt exceptii, insa se pot numara pe degete(vezi de ex Skoda Rapid, cu discount 1000 Euro in Romania). - Este prea slab echipata in varianta de baza. Prea putini o sa opteze pentru varianta de baza. Marea majoritate vor aer conditionat, geamuri electrice, o inchidere centralizata pe telecomanda, etc... Dar, pentru firme, unde nu conteaza detaliile acestea prea mult.. de ce sa platesti pentru ceva ce nu.. vei folosii? E multa lume care gandeste doar din prisma banilor. Vreau cel mai ieftin produs. Imi vine greu a crede ca VW Up & Co, Opel Corsa, etc... ofera cu mult mai multe dotari in varianta de baza. Si acolo aerul conditionat e optional. Deci, no comment. Si poate ar fi mai multe de spus pe tema aceasta, dar cele de mai sus, tind sa cred ca sunt cele mai concludente. Tot timpul vor fi carcotasi, pentru ca atunci cand se lanseaza un produs nou la un pret redus, sunt.. suspiciuni. de ce e asa ieftin? ce ii lipseste? etc.. Dar daca ne gandim putin, noi ca si romani, si nu numai, si clientii Dacia, cred ca nu prea sunt lucruri proaste de spus despre Dacia. Este un brand european care de cativa ani si-a castigat un renume pe piata din Europa.
-
zarnesteanu, joi, 20.12.2012 17:42
Mie nu mi se pare ca au fost prea critici. Din contra, majoritatea recomnada masina, deci unde e problema? Pentru pretul cerut e si normal sa existe puncte slabe si comentarii. Dar nu mi se pare ca sunt puncte care sa te determine sa te uiti in alta parte daca esti intr-o plaja joasa de cheltuieli. Iar comentariile au fost chiar ok avand in vedere ca se putea si mai rau. Eu zic ca per ansamblu masina a fost primita foarte bine, mai ales ca pentru ei este o necunoscuta totala. Bafta maxima Dacia!
-
zuzu, joi, 20.12.2012 18:03
frumos modelul
-
DST, joi, 20.12.2012 18:41
Eu cred ca va avea succes. A avut succes in Franta si Germania, va avea succes si-n Anglia. Englezii n-au cu 2 perechi de c0@ie, chiar daca se cred ei desupra tuturor celor de pe Continent... in esenta, ei chiar sunt de treaba.
-
Razvan, joi, 20.12.2012 18:57
Pentru cei care vor o masina cu care sa mearga din punctul A in punctul B fara a avea pretentii prea mari, sau pentru naveta in oras e o masina ideala. Daca deja ai pretentii de sportivitate, sau de mare lux, evident nu se compara cu marci consacrate ca VW, Ford, Opel sau mai stiu eu care. Dar si pretul e semnificativ mai mic.
-
Iulian Vasile, marţi, 08.01.2013 14:06
Super tare Sandero, o sa fie un super hit pe piata din afara cat si la noi! Bravo Dacia!
Citeste si
-
FEATURE | marţi, 27 octombrie10 lucruri pe care nu le ştiai despre Nissan Juke, Qashqai şi X-TrailCând faci un Juke de 600 de cai putere, când pui un urs pe plafon ca să-i testezi limitele şi când faci de 60 de ori înconjurul Pământului doar ca să fii sigur că suspensiile sunt ok, e clar că vorbim de o treabă cât se poate de serioasă. Avem 10 motive pentru care Nissan reuşeşte să fie o marcă a crossoverelor. Citeste tot
-
FEATURE | joi, 6 noiembrieFashion Cars: Hainele cele noi ale ÎmpăratuluiAm căutat ţinutele de toamnă perfecte pentru noua generaţie BMW X5. Vă prezentăm câteva idei pe care fiecare dintre dumneavoastră le poate pune în aplicare pentru a se ridica la nivelul celei de-a treia generaţii a unuia dintre cele mai apreciate SUV-uri premium din lume. Citeste tot
-
FEATURE | miercuri, 1 octombrieTOP 10: Cele mai importante modele de serie la Salonul Auto Paris 2014Salonul Auto de la Paris bate la uşă şi deja ştim o mare parte dintre noutăţile ce vor fi prezentate în acestă toamnă. Iată zece dintre cele mai importante modele noi ce vor fi expuse la Paris. Citeste tot
-
FEATURE | miercuri, 1 octombrieTOP 10: Concepte prezentate la Salonul Auto de la Paris 2014Salonul Auto de la Paris va atrage o serie largă de concepte auto. Acestea anunţă viitoare modele de serie sau linia de design pe care constructorii auto o va aborda în viitor. Citeste tot
-
FEATURE | joi, 11 septembrie10 lucruri mai puţin cunoscute despre MiniÎn luna august 1959 se năştea un automobil special. Avea să rămână în istoria auto sub numele de Mini, denumire care este astăzi, 55 de ani mai târziu, sinonimă cu una din marile legende auto, alături de Volkswagen Beetle şi Ford Model T. Citeste tot
Englezi - ce sa le ceri!!!!!!!!!!! atata pot.