Premierele constructorilor italieni de la Geneva 2011
Constructorii auto italieni au pregătit o mulţime de premiere pentru cei prezenţi la Salonul Auto de la Geneva. Dintre acestea amintim: Pagani Huayra, Ferrari FF sau De Tomaso SLC.
Ediţia cu numărul 81 a Salonului Auto de la Geneva reprezintă un eveniment în cadrul căruia constructorii italieni vor avea un cuvânt important de spus. Vizitatorii salonului eleveţian vor avea de admirat o mulţime de modele care vin din curtea producătorilor din Cizmă.
Cea mai importantă premieră a producătorilor italieni o reprezintă prezentarea lui Ferrari FF. Înlocuitorul lui 612 Scaglietti este primul model italian cu tracţiune integrală. Acesta ascunde sub capotă un propulsor V12 de 6.262 centimetri cubi care produce 660 de cai şi dezvoltă un culpu motor de 683 Nm.
Un alt stand plin de surprize pe care vizitatorii salonului elveţian nu trebuie să îl rateze este standul Lancia. Aceştia vor prezenta noua generaţie a lui Ypsilon, cel mai bine vândut model al italienilor. Noul Ypsilon va primi motorul TwinAir dezvoltat de Fiat PowerTrain Technologies care va fi disponibil în trei versiuni de putere. De asemenea, oficialii constructorului Lancia vor fi însoţiţi şi de modelele Flavia şi Thema.
Ediţia de anul acesta a Salonului Auto de la Geneva va reprezenta şi debutul unui nou brand de nişă. Vorbim despre renaşterea mărcii De Tomaso care va prezenta în cadrul evenimentului elveţian conceptul SLC. Acesta este un crossover de mari dimensiuni gândit pentru a concura cu modele premium precum BMW Seria 5 GT şi Lexus RX450h. Sub capota conceptului De Tomaso vom regăsi un agregat V8 de 550 de cai putere, un propulsor V6 de 300 de cai şi un diesel care produce 250 de cai putere.
După o lungă aşteptare plină de teasere, Salonul Auto de la Geneva din acest an va fi martorul noii creaţii a lui Horacio Pagani. Este vorba despre Huayra, urmaşul lui Zonda, născut, mulţumită colaborării italienilor cu divizia de performanţă AMG. Noul model Pagani va ascunde un propulsor V12 biturbo de 6.0 litri capabil să producă 700 de cai şi care dezvoltă un cuplu motor maxim de 1.000 Nm.
Abarth, divizia de performanţă Fiat, ar putea veni la Geneva cu conceptul Roadster, însă nu există informaţii oficiale cu privire la acest lucru şi tot ce rămâne de făcut este să aşteptăm deschiderea oficială a evenimentului elveţian. Italienii de la Alfa Romeo vor veni în Elveţia însoţiţi de conceptul 4C GTA. Acesta se doreşte a fi o versiune mult mai accesibilă a lui 8C Competitzione şi, conform oficialilor mărcii, modelul va intra în producţia de serie la finele lui 2012. Fiat a pregătit pentru Salonul Auto de la Geneva o versiune europeană a lui Dodge Journez. Vorbim despre Freemont, un model care încearcă să combine flexibilitatea cu spiritul practic într-un mod nou.
Lamborghini va veni la Geneva cu urmaşul lui Murcielago. Modelul a fost denumit Aventador şi ascunde sub capotă un agregat V12 de 700 de cai. Mai mult decât atât, noul supercar al italienilor a fost dezvoltat în totalitate în uzinele din Sant'Agata Bolognese şi dispune de o mulţime de tehnologii noi.
Via | Unica-Strada
Fiat a facut o miscare inteligenta, anuntand ieri ca a cumparat de la Penske Automotive 50 % din actiunile VM Motori, urmand sa fie co-proprietar al motoristului italian cu americanii de la GM ce detin 50 % din VM Motori din 2007 ( http://www.alvolante.it/news/fiat_acquisisce_vm_motori-407821044 ) . Motivul pentru care Fiat a facut aceasta miscare este noul motor V6 de 3.0 L Turbodiesel aflat in dezvoltare, pe care cei de la Fiat il vor monta pe modelele lor superioare si anume Jeep Grand Cherokee, Chrysler 300 C ( Lancia Thema ), precum si modelele de clasa superioara Alfa Romeo . Interesant de stiut este faptul ca acest motor foloseste deja tehnologia diesel Fiat, in urma divortului dintre Fiat si GM [ GM a platit 2 miliarde de euro pentru ca a refuzat sa cumpere restul de 80 % din Fiat Auto ( Fiat, Alfa Romeo si Lancia ) ], GM a deveni co-proprietar al tehnologiei diesel Fiat, al motorului 1.3 multijet si al uzinei din Polonia ce produce motorul 1.3 multijet . Pe langa motorul V6 de 3.0 L ( va produce aprox. 250 CP ), VM Motori va dezvolta si motoare in 4 cilindri pe care GM le va oferi in SUA pentru a contracara succesul foarte mare al motoarelor TDI ale grupului VW ( 50 % din masinile vandute in 2010 in SUA de VW Group au fost echipate cu motoare TDI ) .