Premiera: Spyker C8 Aileron debuteaza la Geneva

Publicat miercuri, 05.03.2008 19:34 de Bogdan Mirică

Spyker a trecut peste dificultatile financiare si a dezvaluit la salonul elvetian noul Aileron, o restilizare a actualului C8.

Desi se confrunta cu mari probleme financiare si a fost nevoit sa-si vanda divizia de Formula 1, constructorul de nisa Spyker nu a putut absenta de la Salonul Auto de la Geneva. Olandezii au venit pregatiti cu un nou model, o varianta cu ampatament marit si restilizata a actualului C8 Laviolet, botezata Aileron.

Asemeni generatiei mai vechi, Aileron imprumuta pozitionarea centrala a motorului, sasiul si caroseria din aluminiu insa capata dimensiuni mai mari, botul masinii fiind latit si ampatamentul marit cu 10 cm. Inginerii Spyker au reusit si performanta de a spori rigiditatea sasiului cu aproape 40% fara a creste masa supercarului, care totalizeaza 1450 de kilograme.

Exteriorul a capatat si el o nota distincta, noul Aileron impresionand prin grila mare a radiatorului, prizele de aer cu insertii din aluminiu si capota sportiva. Blocurile optice fata au fost si ele redesenate si au primit lumini LED pentru pozitii si Xenon pentru faza de drum, ambele fiind oferite in dotarea standard. Designul exterior sportiv este completat de jantele de 19 inch cu design inspirat de elicea de avion.

La interior, clientii pot opta intre 14 tonuri diferite de culori, personalizarea acestuia fiind foarte variata. Accesoriile multimedia nu vor lipsi, desi aceste dotari vor fi o premiera pentru modelele Spyker. Din 2003 si pana in prezent, 80% din clientii constructorului olandez nu au dorit montarea unui sistem audio. Insa, din cauza cresterii cerintelor pe aproape toate pietele lumii, Spyker va oferi ca echipare standard un sistem Pioneer capabil sa citeasca CD-uri, conexiune iPod si Bluetooth si navigatie prin satelit.

Sub capota, C8 Aileron pastreaza propulsorul V8 de 4.2 litri imprumutat de la Audi, care ofera o putere totala de 400 de cai, suficienta pentru a imprima noului Spyker valente de supercar. Motorul german poate fi conectat la o transmisie manuala cu sase trepte Getrag si una automata ZF, pentru prima oara disponibila pe un model Spyker. Spyker C8 Aileron reuseste sa atinga astfel o viteza maxima de peste 300 de km/h.

Herghelia de sub capota este tinuta in frau de un set de frane din carbon ceramic, discuri de frana de 362 mm si etriere cu sase pistoane pe rotile fata, toate marca AP Racing. Stabilitatea in viraje este asigurata de o suspensie noua dubla pe ambele axe, cu amortizoare verticale.

Supercarul olandez va avea un pret de pornire de 199.990 de euro pentru versiunea cu cutie manuala si de 207.990 de euro pentru cea cu transmisie automata.

  • w, miercuri, 05.03.2008 20:08
    w

    wow

  • marian_bmw, miercuri, 05.03.2008 20:20
    tare

    tareeee

  • wilson83, duminică, 16.03.2008 17:34
    Hmmmmm

    Ce naiba are Koenigsegg CCXR si nu are Spyker C8 Aileron, Spyker mi se pare mai nervoasa la design ca Koenigsegg, sial naibii difereta de pret de la cer la pamant Koenigsegg CCXR 1.500.000 € si Spyker C8 Aileron 207.990 €