PREMIERĂ: Mercedes-Benz Vision EQXX: cel mai eficient model al mărcii are o autonomie de 1.000 km

Publicat marţi, 04.01.2022 10:17 de Alexandru Monenciu

Conceptul electric Mercedes-Benz Vision EQXX a debutat oficial. Descris ca fiind "cel mai eficient model din istoria mărcii", conceptul are o autonomie de 1.000 de kilometri.

După o lungă campanie de promovare, Mercedes-Benz a publicat primele imagini și informații despre conceptul electric Vision EQXX. Este încă incert dacă "cel mai eficient model din istoria mărcii" va intra în producție în forma actuală, dar cu siguranță tehnologia care stă la baza lui va fi preluată de alte modele ale producătorului din Stuttgart.

BATERIE DE 100 kWh

Mercedes-Benz nu a oferit chiar toate detaliile, dar știm că Vision EQXX este construit pe o arhitectură de 900V. Bateria are o capacitate de 100 kWh, însă este cu 50% mai mică și cu 30% mai ușoară (cântărește 495 de kilograme) decât cea a limuzinei electrice EQS.

Autonomia electrică este de 1.000 de kilometri, iar germanii susțin că mașina are un consum de energie de 10 kWh/100 de kilometri. Echivalentul unui consum de 1 litru de combustibil la 100 de kilometri parcurși.

Avem apoi un motor electric de 203 CP, care a fost dezvoltat împreună cu inginerii echipei de Formula 1 Mercedes-AMG Petronas.

MASĂ PROPRIE DE 1.750 KILOGRAME

Pentru o masă proprie cât mai redusă (mașina cântărește 1.750 de kilograme), Mercedes a folosit jante din magneziu, discuri de frâna din aluminiu, iar portierele sunt confecționate dintr-un amestec de carbon și plastic ranforsat cu fibră de sticlă. Plafonul integrează 117 panouri solare, ceea ce asigură o autonomie suplimentară de 25 kilometri.

Conceptul electric Vision EQXX are un coeficient aerodinamic Cx 0.17, mai mic chiar decât al lui EQS (0.20).

La interior regăsim un ecran uriaș, de 47.5 inch și rezoluție 8K, care se întinde pe întreaga lungime a bordului, dar și o mulțime de materiale sustenabile. Spre exemplu, scaunele sunt confecționate din Dessertex, un material derivat din cactuși, iar, pentru detalii, nemții au folosit piele vegană.

via Mercedes-Benz

  • Kirotractor, marţi, 04.01.2022 10:39

    ...Alt Vision?! De la Mercedes mă așteptam la un dram de originalitate. Dincolo de NLP însă (programări neuro-lingvistice -- n.b.: Orwell nu degeaba zicea că cine controlează limbajul stăpânește și mințile), triadiștii au început să-și dea seama că eco-electrocutarea nu rimează neam cu puteri amețitoare -- de unde și cei ”numai” 204 cai. CX-ul-record îmi place și el, dar nu și compromisurile inerente obținerii lui. Vorbim de estetica proporțiilor -- clar scuzabile la un concept-car, însă inacceptabile la vânzarea-n lumea reală, fie și unor încălziriști înfocați.

  • intreb si eu, marţi, 04.01.2022 12:11

    si bateria aia in cat timp se incarca? Tot in enspe ore?

  • BMW, marţi, 04.01.2022 12:43

    o să scoată Qyzexx - un concept mai bun decât al lui Mercedes. Am auzit că se pregăteşte şi Audi, cu Xqxeyx!

  • someone23, marţi, 04.01.2022 12:45

    cu un asa cx, un asa motor slab pt categoria electrice, cu o greutate mica pt un S electric, consumul de 10kw/100 km parca nu mai pare sf. doar ca acest sf va deveni realitate de consum putin mai tarziu.

  • Kirotractor, marţi, 04.01.2022 12:55

    P:S: că uitasem: Unele site-uri aberează că bateria lu QXYZ se apropie de 400 Wh/kg. Lăudabilă totuși densitatea energetică de +200 Wh/kg adică 4,95 kg/kWh, bateria (coreeană) de 1 kWh a trocaletei mele cântărind de ex. vreo 8 kile. Vb. de Li-Ion, că soluția LiFePO4 la care a ”retrogradat” recent și Tesla e mai greuceană. La fel, masa proprie de 1,75 tone e OK pt un BEV cu ampatament de 2,80 m, dar discurile de frână din (aliaj de) aluminiu îmi par o mangleală de marketing -- s-a mai încercat, decelerează mediocru și scârțâie infernal chiar pe mountain-bikes. A, și 10 kWh ICE-made necesită 3-4 l de benzină/motorină, nu doar unul. În rest, mă așteptam la mai multe pălmi roșii -- prea răsfirați păreți azi, băieți... :-)

  • adig01, marţi, 04.01.2022 14:58

    Foarte tare! Ma bucur ca s-a pus accent pe inovatie si cresterea randamentului (unde mai vezi asa Cx). Cine vrea electric si eco trebuie sa uite de 1000cp si baterii de 2 tone (vezi ford f150 electric).

  • ds, marţi, 04.01.2022 16:29

    De lăudat cx-ul, este remarcabil. Dar, băi, tată, e urâtă-n draci! Spatele e din alt film. Zici că sunt două mașini alese aleator, tăiate în două și pus spatele de la una la fața alteia. Dacă pentru a atinge cx 0,14 și autonomie de 1000 km au făcut compromisuri și a ieșit bazaconia asta, nu, mersi. In cazul acesta, prefer un diesel frumos!

  • Mercedezgustător, marţi, 04.01.2022 21:18

    Dacă nu vedeam sigla Mercedes aș fi jurat că e vorba de o chinezărie. Poate ar fi fost mai bine să fi pus pancartă lângă ea pe care să scrie ceva de genul: „Am făcut acest concept doar pentru a ne lăuda că am reușit un cx foarte mic. E o mașină făcută de ingineri, nu de designeri, așa că vă rugăm să aveți multă indulgență față de estetica acesteia.”

  • r, miercuri, 05.01.2022 08:54

    Interior de navă spațială (totuși mă întreb cum e când dai cu capul de ecran că nu prea văd loc de airbag), exterior din anii 60-70, consum din anii de după apocalipsă și discuri de frână din capace reciclate de la sticle de lapte (tot din anii 60-70). Mă întreb cum preia aerul pentru răcirea radiatoarelor că găurile de pe capotă par doar pentru aburi. Le doresc succes, numai că n-or fi tot din neamul la ăia care făceau motoare diesel care ziceau (cu acte) că nu poluează ?