PREMIERA: Jaguar XF, inlocuitorul lui S-Type
Nu a fost inca prezentat oficial, dar vi-l aratam in toata splendoarea sa: el este noul Jaguar XF! (+38 de imagini)
Colegii britanici de la Autocar le-au luat-o in fata ofiterilor de presa de la Jaguar si au publicat in premiera mondiala fotografiile oficiale ale lui XF, inlocuitorul oficial al lui S-Type. Desi avem in fata doar imagini la rezolutie mica (nu se poate si sarac, si cu pretentii, cum spune o vorba romaneasca), reusim sa distingem toate detaliile noului Jag XF prin probabil cea mai voluminoasa galerie foto "scapata" de constructor inainte de prezentarea oficiala.
Jaguar XF il face uitat pe vechiul S-Type printr-un design interesant, clasic si dinamic deopotriva, care se inspira abundent din conceptul C-XF pe care l-am putut admira la Geneva si care a fost prezentat in premiera la Detroit, la inceputul acestui an. Vorbim de o berlina cu linii de coupe, cu o tusa asemanatoare "fratelui de Grup" Mondeo, dar cu personalitate clara conturata. Atat de bine conturata incat noul Jag XF se poate prezenta fara probleme in fata concurentei extrem de curajoase: BMW Seria 5, Mercedes E-Klasse sau Audi A6.
Diferentele exista, si multe dintre ele sunt in favoarea modelului britanic. Interiorul de clasa, cu lemn si aluminiu in prim-plan, ledurile albastre din zona cadranelor si schimbatorul rotativ al vitezelor stau marturie in acest sens. In ciuda faptului ca ne-am obsinuit deja, in articolele noastre, sa afirmam ca "sasiul din aluminiu induce o scadere a greutatii pentru performante imbunatatite" (implicit pentru XK si XJ, de exemplu), Jaguar ne trage presul de sub picioare si anunta un sasiu din otel de inalta durabilitate pentru XF.
Motoarele pentru noul XF, care va intra pe pietele europene de abia la inceputul anului viitor, sunt in numar de patru: 2.7 V6 Turbodiesel/210 CP, 3.0 V6 benzina/240 CP, 4.2 V8 benzina/300 CP si 4.2 V8 benzina turbo/420 CP. Echipat cu motorul de 4.2 litri turbo, XF ajunge in 5.1 secunde de la 0 la 100 km/h si are viteza maxima limitata electronic la 250 km/h.
Pentru mai multe detalii si fotografii hi-res asteptam comunicatul oficial, programat pentru marti. Stati conectati pe Automarket.
E interesant, dai ii lipseste acel ceva care sa-l faca demn de numele de Jaguar. Imaginea Jaguar de aproape un secol este abandonata si e pacat.