PREMIERĂ: Ferrari 296 GTB se lansează cu motor V6 plug-in hybrid, 830 CP și 25 de km autonomie electrică

Publicat joi, 24.06.2021 16:51 de Alexandru Monenciu

Constructorul italian de automobile prezintă noul 296 GTB. Noul supercar din Maranello are un motor V6 plug-in hybrid, întregul ansamblu dezvoltând 830 de cai putere.

În urmă cu câteva zile, italienii de la Ferrari anunțau lansarea unui nou model. Numele său este 296 GTB și tocmai a debutat oficial cu un sistem de propulsie plug-in hybrid, format dintr-un motor V6 și o unitate electrică alimentată de o baterie.

MOTOR V6 ȘI UNITATE ELECTRICĂ ALIMENTATĂ DE O BATERIE

Propulsorul termic, cu două turbine poziționate în interiorul V-ului, are o capacitate cilindrică de 2.992 centimetri cubi și a fost dezvoltat de la zero. Așadar, acesta nu este înrudit cu agregatul Nettuno care echipează noul Maserati MC20.

Din ansamblul plug-in hybrid mai face parte o unitate electrică. Împreună, cele două dezvoltă în total 830 de cai putere și 740 Nm, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 2.9 secunde. Acul vitezometrului ajunge la 200 de km/h în 7.3 secunde, iar viteza maximă depășește 330 de km/h.

Transmisia este una automată cu 8 rapoarte și dublu-ambreiaj. Bateria cu o capacitate de 7.45 kWh, montată sub podea, promite o autonomie de 25 de kilometri în modul 100% electric.

Atunci când esti echipat cu pachetul Assetto Fiorano, noul Ferrari 296 GTB cântărește 1.470 de kilograme. Acesta include mai multe componente din fibră de carbon, geam spate confecționat din Lexan (policarbonat), o grafică specială inspirată de modelul 250 Le Mans și anvelope Michelin Sport Cup 2 R.

MAI RAPID DECÂT F8 TRIBUTO PE CIRCUITUL DE LA FIORANO

Chiar dacă este cu 35 de kilograme mai greu decât F8 Tributo, Ferrari susține că 296 GTB a fost mai rapid cu 1.5 secunde pe circuitul de la Fiorano.

Pentru designul noului 296 GTB, Ferrari s-a inspirat de la modele anterioare, inclusiv de la LaFerrari (eleronul activ) sau de la J50. În ceea ce privește interiorul, acesta este derivat din SF90 Stradale.

via Ferrari

  • pipo, joi, 24.06.2021 17:43

    Mamma mia... che belleza !

  • someone23, vineri, 25.06.2021 11:01

    artura, ai ramas in spate cu vreo 200 caluti

  • Liviu, vineri, 25.06.2021 11:08

    Sunt curios la masinile astea hibride cum stau performantele cand ramai fara baterie. Ai 830 de cai si in 2,9 secunde ajungi la 100, dar dupa o ora de condus, cand bateria e goala si reprezinta doar greutate in plus, cat de repede mai ajungi la 100? Mi se pare ciudat sa ai o asemenea lipsa de consistenta. Asta e valabil la orice masina hibrida de performanta.

  • Kirotractor, vineri, 25.06.2021 14:36

    @Liviu: Stau bine hibrido-supercar-urile, fii liniștit, că doar motorișca V6 scoate singură 663 CP. Fiindcă niște zecimi de secundă +/- nu cred că-s observabile-n viața reală. Cu PHEV-urile așa-zis ”doar” sportive (PSA are de ex. câteva pe țeavă) e însă mai sesizabilă înmuierea vreascului cu bacteria stoarsă. Ce mă miră pe mine e însă plasarea lui 296GTB în categoria modelelor ”entry-level” de către PR-ul fierarilor. Conform evoluției kafkiene a lumii noastre, probabil că 830 CP vor fi prea puțini f. curând, cu viteza max. limitată la 90-100 de la cei 130-140 km/h de-acum.

  • someone23, vineri, 25.06.2021 14:53

    @ liviu: exact asa am vrut sa spun si eu ca si kiro, dar i-a luat-o inainte; fara curent electric, masina asta se misca exact ca si una de 660 de cai si 1470 kg, adica excelent.

  • 2021, duminică, 27.06.2021 09:25

    In 2021 si specialistii lu' peste prajit inca nu stiu ca un hibrid nu ramane fara baterie

  • ^^^, luni, 28.06.2021 07:43

    pai nu zice nimeni ca ramai fara baterie. Ea ramane acolo, nu ti-o ia nimeni. Doar ca se descarca si o cari cu tine descarcata peste tot. Foarte eficient nu? Sau vrei sa zici ca la un plugin hibrid bateria nu se descarca niciodata? Daca da, bravo, ai luat nobelul. Avem acum al doilea geniu pe AM dupa Edikkk care e de necontestat pe locul intai.