PREMIERĂ: Dacia Jogger debutează cu motor nou de 110 CP. Versiune hibrid programată pentru 2023

Publicat vineri, 03.09.2021 12:19 de Alexandru Monenciu

Dacia a publicat primele imagni și informații despre Jogger, noul său model de familie care poate găzdui până la 7 pasageri. În 2023, Jogger va primi și o versiune echipată cu sistem de propulsie hibrid.

În urmă cu câteva zile am aflat că noul model cu 7 locuri de la Dacia va purta numele Jogger. "Un nume simplu, modern, ușor de pronunțat și înțeles în întreaga lume, care evocă dinamism și energie pozitivă," după cum îl descriau chiar reprezentanții companiei.

JOGGER: BREAK, MONOVOLUM ȘI SUV ÎN ACELAȘI TIMP

Acum a venit momentul să facem cunoștință cu noul Dacia Jogger, un model de familie polivalent, cu o lungime apropiată de un break, spațios ca un monovolum și cu aspect de SUV. Noul Jogger este construit pe arhitectura CMF-B a gigantului Renault și va fi asamblat la Mioveni.

Modelul constructorului de la Mioveni are o lungime de 4.55 metri, 1.8 metri sunt trecuți în dreptul lățimii și 1.6 metri în drepul înălțimii. Ampatamentul măsoară 2.9 metri, iar garda la sol este de 20 de centimetri.

Din punct de vedere estetic, Dacia Jogger propune o grilă frontală lată, o capotă sculptată, faruri cu semnătura luminoasă sub forma literei Y și faza scurtă cu LED, stopuri verticale, elemente de protecție din plastic în partea inferioară a caroseriei și bare pe plafon care pot fi configurate longitudinal.

CEA MAI SPAȚIOASĂ DACIE

Noul Jogger este cea mai spațioasă Dacie. Habitaclul poate găzdui până la 7 pasageri, iar al treilea rând de scaune vine cu două scaune individuale. La nevoie, acestea pot fi eliminate, astfel ai mai mult loc pentru bagaje.

Accesul la al treilea rând de scaune este facil, având în vedere că bancheta spate este rabatabilă, inclusiv șezutul. Totodată, podeaua este aproape plată, iar Dacia declară 855 de milimetri spațiu la cap și 127 de milimetri spațiu pentru genunchii pasagerilor care ocupă ultimul rând de scaune.

Opțional, clienții pot comanda măsuțe rabatabile, care glisează 7 centimetri și dezvăluie un suport de pahare.

Dacia Jogger propune un portbagaj mai mult decât generos. Versiunea cu 5 locuri are o capacitate de încărcare de 708 litri, iar lungimea portbagajului este de 1.150 milimetri. Dacă alegi varianta cu 7 locuri, capacitatea portbagajului scade la 565 de litri, sau 160 de litri dacă te decizi să folosești toate cele 7 scaune.

Cu rândul doi de scaune rabatat și cel de-al treilea eliminat, volumul portbagajului este de 1.819 litri. Pentru securizarea bagajelor de mari dimensiuni, în portbagaj regăsim patru inele de ancorare și benzi elastice. De asemenea, avem și o priză de 12V.

În habitaclu, Jogger promite spații de depozitare cu un volum total de 24 de litri. Torpedoul are 7 litri, cotiera centrală 1.3 litri, iar buzunarele ușilor față pot primi sticle de un litru.

La fel ca noile Sandero, Logan și Duster facelift, Jogger poate fi echipat cu sistemul multimedia Media Control (suport de telefon și priză USB amplasată în planșa de bord), Media Display și Media Nav. Ultimele două vin în compania unui display central de 8 inch.

Opțional, clienții pot bifa scaune încălzite, senzori de parcare față/spate, cameră video pentru mersul cu spatele, climatizare automată pe o singură zonă și frână de parcare electronică.

MOTOR NOU CU 110 CAI PUTERE

La lansare, noul model Dacia poate fi comandat cu două motorizări. Întâi de toate, vorbim despre un propulsor nou de 1.0 litri TCe, cu trei cilindri, care dezvoltă 110 cai putere și 200 Nm disponibili la 2.900 de rotații pe minut.

Al doilea agregat este cel de 1.0 litri ECO-G, care poate funcționa atât pe benzină cât și pe GPL. Dezvoltă 100 de cai putere și propune un rezervor de benzină, cu capacitatea de 50 de litri, și unul de GPL, cu o capacitate de 40 de litri. Împreună, cele două rezervoare îi pot oferi mașinii o autonomie de peste 1.000 de kilometri.

Ambele propulsoare vin în compania unei transmisii manuale cu șase trepte.

PRIMA DACIE HIBRID

În 2023, Dacia Jogger va primi și o versiune echipată cu sistem de propulsie hibrid (E-Tech, preluat de la Megane și Captur). Acesta va fi format dintr-o unitate de 1.6 litri, pe benzină, secondată de două motoare electrice, dintre care unul cu rol de starter-generator.

Din ansamblul care va dezvolta în total 140 de cai putere mai face parte o baterie cu capacitatea de 1.2 kWh și o transmisie multimodală cu ambreiaj.

În ceea ce privește sistemele de siguranță, Dacia Jogger vine în standard cu frânare automată în situații de urgență, o funcție activă între 7 și 170 de km/h. Modelul de familie poate fi echipat, opțional, cu sistem de monitorizare a unghiului mort care detectează chiar și motociclete și asistent la pornirea în rampă.

EDIȚIE LIMITATĂ JOGGER EXTREME

Dacia Jogger va fi disponibilă și într-o ediție limitată Extreme. Aceasta accentuează înfățișarea de SUV și va fi disponibilă în cinci nuanțe exterioare: Negru Pearl, Gri Slate, Gri Moonstone, Alb Glacier și Maro Terracotta.

Barele de pe plafon, capacele oglinzilor și jantele vor fi finisate în negru, iar elementele de protecție din față și din spate vin în nuanța Gri Megalith. La interior, pasagerii vor regăsi cusături roșii și ornamente cromate pe portierele din față.

CEL MAI ACCESIBIL MODEL DE FAMILIE DIN EUROPA

Constructorul de la Mioveni va deschide lista cu comenzi în noiembrie 2021, urmând ca primele exemplare Jogger să își facă apariția în România la început de 2022.

Potrivit directorului de produs, Andreea Guinea, mașina ar urma să aibă un preț de pornire de aproximativ 15.000 de euro cu TVA, devenind astfel cel mai accesibil model de familie din Europa.

  • Edikkk, vineri, 03.09.2021 12:33

    Maşina arată foarte bine pentru eco buy, iar versiunea E-tech foarte bună Bravo Dacia!

  • Aha, vineri, 03.09.2021 12:55

    Unde va fi construit? In Romania sau la arabi?

  • Moldovean, vineri, 03.09.2021 13:57

    @Aha Au anunțat că va fi făcută la Pitești.

  • intrebare, vineri, 03.09.2021 14:02

    Ce e aia eco buy? Aud prima oara asa ceva.

  • DAC, vineri, 03.09.2021 14:08

    Va fi construit in Romania. Modelul arata bine, pacat ca nu exista nicio motorizare Diesel sau pe benzina de 1,3 litri.

  • dCi, vineri, 03.09.2021 14:50

    @13.57... mioveni

  • tng, vineri, 03.09.2021 15:31

    Dacia Pitesti are rolul de atelier mecanic, asambleaza ce gandesc si proiecteaza altii, capabili.

  • Berlingo, vineri, 03.09.2021 15:36

    Arată binișor, deși mă așteptam să semene mai mult cu Citroen Berlingo și mai puțin cu un break căruia i s-au adăugat două scaune în portbagaj. Nealinierea dintre uși, vizibilă foarte clar în partea superioară a acestora, îmi zgârie retina și poate sugera că acest Jogger e încropit din componente luate de la alte mașini. Dacă nu se încăpățânau să-i pună ușile de la Sandero Stepway, aspectul exterior ar fi fost mult îmbunătățit. De asemenea, în varianta cu 7 locuri, ar trebui vândută cu portbagaj de plafon, pentru că în interior nu prea mai rămâne loc...

  • Berlingo, vineri, 03.09.2021 15:39

    ...Mă refeream la ușile din față de la Sandero Stepway.

  • Dănuț Alin Niță, vineri, 03.09.2021 16:32

    Cu aceelași motor de aspirator !!! O mașină foarte scumpă la ce tablă subțire, si motor in 3 pistoane !!! O căruță...fardată !!!! :)))))

  • Dănuț Alin Niță, vineri, 03.09.2021 16:35

    Cite stele NCAP a obținut ??? Nu mai mult de două !!! Siguranța pasagerilor este zero, doar profitul contează !!! :)))

  • ds, vineri, 03.09.2021 17:52

    @ tng ai stat mult să gândești gogomănia asta? De centrul de inginerie Renault Technologie Roumanie, de la Titu, care este al doilea centru de teste al Renault din lume, ca mărime, ai auzit? Sau doar ai vrut să te dai interesant?

  • LUCCI LUCIANO, vineri, 03.09.2021 22:33

    @TRG-Esti dintre medaliatii de la Paralimpice?

  • Edikkk, vineri, 03.09.2021 22:58

    Erată Smart buy (nu eco buy) Scuze

  • dany, sâmbătă, 04.09.2021 11:48

    Detin Logan 2 1.5 dci sedan. Nu as mai cumpara sedan niciodata, doar breack sau hatchback (pt ca e mai ieftin). Dacia ”Mick Jagger”? Poti face un concediu in Vama Veche perfect cu ea, dormi in portbagaj, tragi pe nas, asculti rock... acum serios, inteleg motivatia renuntarii la MCV in favoarea strutocamlei Jogger, i nsa pragmatic vorbind (nu poti sa ramai ignorant dupa ce te frigi cu un sedan in care nu prea poti baga obiecte voluminoase in portbagaj) as fi preferat un simplu breck derivat din Logan, simplu ca cel al Loganului 2 sau supradimensionat ca cel derivat din Logan 1 (sursa partiala de inspiratie si pt Jogger). Ce nu imi place la aceasta masina? - garda la sol de 20 cm combinata cu punte rgida spate nu ma incanta (stiu cum e de la Logan sa nu ai o masina cu cetru de greutate jos, iar Jogger va fi si mai si) - linia laterala pare mai degraba de utilitara - nu are motoare diesel (potrivite pt o astfel de masina, pt tractat remorci, pt cuplu pe drumuri neasfaltate etc) - cred ca masa acestei masini nu va fi foarte mica - ma intreb ce coeficient aerodinamic are, nimeni nu vb despre asta, stiu de la Logan cum e sa conduci o masina nu foarte aerodinamica si cu garda mare la sol (consum mare dupa o anumita viteza, zgomot la vant mare, instabilitate generata si de aerul care intra sub masina etc) - stiu ca sunt probabil printre putinii care nu gusta caroseriile suprainaltate si suvizate, cu plastice in exces (par chicioase iar in timp vor arata urat pe masina, matuite, cu aspect estetic invechit) - pret foarte mare comprativ cu Logan/ Sandero... exista marci consacrate care ofera versiunile break la cca. 500 euro suplimenrat fata de un sedan sau hatch, Loganul 2 MCV are cu aproape 1000 euro mai spumpa, in mod nejustificat... mai ales ca nu era ”aproape o alta masina” ca MCV 1... Jogger-ul va si mai scumpa de atat... - podeua la genul asta de masini nu trebuie sa fie aproape dreapta ci perfect dreapta, asta e rostul ei, o masina versatila in care sa poti scoate randul 2 si 3 de scaune si sa o transformi in utilitara) etc.

  • Raul, joi, 30.09.2021 08:45

    110 CP vi se pare suficient pe o masina asa de fragila ca Jogger? Nu se puteau indura sa puna 1.3 TCe cu 130 de cai si problema era rezolvata si nu trebuia stresat borcanul cu castraveti de sub capota