PREMIERĂ: Am văzut pe viu primul Maybach electric, adică cel mai luxos EQS SUV din istorie

Publicat luni, 17.04.2023 15:00 de Bogdan Mirică

Mercedes ne-a invitat în mare secret să vedem primul Maybach electric. Este un moment istoric, pe care îl împărtășim cu voi prin impresii la cald și fotografii detaliate.

În urmă cu mai bine de un deceniu, pasionații auto erau în doliu. Un alt brand cu o istorie aproape nemăsurabilă punea cheile în cui. La începutul secolului, Maybach ținuse piept unor nume grele din istorie, precum Bentley și Rolls Royce. Însă, în 2012, Mercedes-Benz a decis să scoată la vatră brandul german de lux. Nici nu avea multe motive să-l mențină în viață, având în vedere că în ultimii 9 ani reușise să vândă doar 3000 de limuzine.

Mult prea puțin pentru a se lua de gât cu Rolls și Bentley. Deși mulți au deplâns soarta brandului german, Mercedes-Benz și-a păstrat încrederea. Și a construit o strategie nouă pentru Maybach. Așa am ajuns să vedem din nou brandul pe străzi, iar Maybach a redevenit sinonim cu exclusivitatea, cu luxul. E drept, pe caroseriile unor modele cunoscute, cum sunt S-Klasse sau GLS.

Acum, după ce a reușit să-și consolideze revenirea, Maybach a decis să facă următorul pas. Logic, având în vedere evoluția pieței auto. Ceea ce vedeți în imagini este primul Maybach electric. Bineînțeles, construit din nou cu ajutorul părintelui Mercedes-Benz, dezvoltat pe baza unui model care există deja pe piață: EQS SUV. Adică cel mai mare și „mai electric” SUV al constructorului din Stuttgart.

La mijlocul lunii martie am zburat în Portugalia pentru a testa noul Mercedes EQE SUV, adică omologul electric al lui GLE. Însă, tot cu această ocazie am putut vedea pe viu primul Maybach electric. L-am pipăit, am urcat la bordul său și am mirosit pielea de calitate. Este o adevărată experiență senzorială, pe care voi încerca să v-o descriu pe scurt.

CUM FACI O ELECTRICĂ SĂ DEVINĂ MAYBACH?

E destul de simplu. Chiar și pentru o electrică. Grila frontală, uriașă, impunătoare, dar închisă a modelului EQS SUV, a primit acum linii verticale cromate. Ele se continuă în partea inferioară a spoilerului, unde există o grilă reală. În colțurile spoilerului față ai zone pe care sunt aplicate logo-ul Maybach. Nu e tocmai pe gustul meu, fiind prea ostentative, dar unii s-ar putea să le digere.

De asemenea, farurile, care primesc standard tehnologia Digital Light, au o animație specială. Din profil, avem pragurile laterale iluminate, jante de 21 sau de 22 de inch, forjate, și un contur din aluminiu pentru suprafața vitrată. Și montantul B este placat cu aluminiu. Caroseria este vopsită în două culori, manual, și este disponibilă în cinci combinații de nuanțe.

Tratamentul cromat continuă și în partea din spate, unde avem stopuri cu design 3D, unite de o bandă LED. Dincolo de hayonul acționat electric și capitonat cu piele fină, pe care a fost embosat logo-ul Maybach, avem un portbagaj tratat cu la fel de multă grijă. Capacitatea sa nu este impresionantă. Doar 440 de litri, din cauza unității frigiderului pentru șampanie. Am fost, însă, uimit de ușurința cu care poate fi decuplată și scoasă din portbagaj această unitate de refrigerare.

INTERIOR SUPER TEHNOLOGIZAT

Cel mai avansat model Maybach nu putea sări peste cele mai noi tehnologii din curtea Mercedes-Benz. Asta înseamnă prezența celebrului ecran MBUX Hyperscreen, compus din trei ecrane uriașe. Există o animație specială Maybach, iar conturul instrumentelor de bord este din aur roz, o culoare specifică brandului. Nivelul tehnologic ar putea părea copleșitor pentru unii, însă și clienții Maybach s-au adaptat vremurilor și, probabil, nu mai sunt atât de conservatori.

Asta se vede și pe locurile din spate, unde au fost instalate două ecrane de 11.6 inch, în spătarul scaunelor față. De aici, pasagerii spate pot schimba navigația și pot transfera orice conținut pe celelalte ecrane. Tot aici există și un asistent MBUX, care poate recunoaște anumite gesturi și poate opera funcțiile în locul tău. Spre exemplu, luminile de citit.

Pasagerii spate sunt, de departe, cei mai răsfățați. Scaunele Executive sunt echipate cu masaj, ventilație și încălzire. Aceasta din urmă e disponibilă chiar și în zona gâtului și a umerilor. Nu lipsește funcția de masaj a tălpilor și poziția Chauffeur, pentru momentele în care nu stă nimeni pe scaunul din dreapta față, iar pasagerul din spate își poate întinde scaunul la maxim. Acesta are la dispoziție și două măsuțe din aluminiu, ascunse în cotieră. Și tot în cotieră există o tabletă de 7 inch, pentru controlul funcțiilor mașinii. Partea bună este că tableta se poate folosi și în afara mașinii.

O să închei cu suportul de pahare, care poate fi răcit sau încălzit, dar asta nu mai e o surpriză pentru nimeni. Surpriză ar putea fi paharele de șampanie, îmbrăcate în argint, care au un suport inteligent, ce le permite să călătorească pline, chiar și când drumul este denivelat.

MATERIALE DE TOP, TRATATE SUSTENABIL

Chiar dacă avem un munte de tehnologie, Maybach nu a uitat că pasagerii săi vor căuta aceleași materiale care te răsfață la fiecare interacțiune, fie că este una olfactivă, vizuală sau tactilă. Ai o tapițerie din piele Nappa în culori calde, cu o serie de cusături contrastante. Pielea se regăsește chiar și pe planșeul portbagajului unde au fost instalate și două boxe ale sistemului audio Burmester, cu 15 difuzoare și o redare 4D.

Scaunele arată ca niște adevărate fotolii, poate și datorită pernuțelor cu logo-ul Maybach, agățate de tetiere. Pasagerii spate primesc și niște perne clasice, îmbrăcate în piele Nappa, pe care le pot folosi, fie să își sprijine capul, fie să le țină la piept. Fiecare cu obiceiurile lui de somn.

Lemnul de nuc, poros, este la el acasă. Imită perfect podelele iahturilor de lux și se găsește atât pe consola centrală, cât și pe spătarul scaunelor. Logo-ul Maybach este prezent și el peste tot, de la pernele despre care aminteam, până la pedalele cu suport din aluminiu.

Mercedes-Maybach EQS SUV este primul model al germanilor care folosește o tratare sustenabilă pentru piele. În locul substanțelor chimice, sunt folosite cojile boabelor de cafea. Astfel, cultivatorii găsesc o nouă sursă de venit. Ideile sustenabile nu se opresc aici: toată apa din acest proces de tratare a pielii este refolosită, furnizorii de piele trebuie să fie ecologici în tot lanțul de producție, iar materia primă trebuie să provină de la animale crescute în condiții corecte.

În procesul de producție al mașinii sunt folosite oțelul și aluminiul reciclate. În plus, întreg ciclul de fabricație este neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon.

O SINGURĂ VERSIUNE: MERCEDES-MAYBACH EQS 680 SUV

Primul Maybach electric poate fi comandat cu o singură versiune. Este una cu tracțiune integrală, pentru că propulsia este asigurată de două motoare, unul pe puntea față, unul pe puntea spate. Ele oferă împreună 650 de cai putere și un cuplu motor de-a dreptul impresionant: 950 de Nm. Cu asemenea resurse, SUV-ul poate atinge 100 de km/h în doar 4.4 secunde. Viteza maximă este limitată la 210 km/h.

Bineînțeles, fiindcă vorbim de o mașină electrică, trebuie să vorbim și despre autonomie. Cifrele provizorii anunță o autonomie oficială de până la 600 de kilometri. Mai multe decât confortabil. Încărcarea la o priză rapidă se va face cu maxim 200 de kW, iar de la o priză AC mașina va trage 22 de kW.

Ținuta de drum este asigurată de o suspensie Airmatic și de amortizoarele adaptive. Garda la sol poate fi ajustată, în funcție de modul de rulare cu 3.5 centimetri. Și dacă tot am vorbit de moduri de rulare, trebuie știut că mașina are un mod standard denumit Maybach. Acesta se asigură că există cât mai puțină mișcare și disconfort pentru cei de pe locurile din spate. Izolarea habitaclului, esențială într-o electrică, contribuie și ea la confortul pasagerilor, zgomotul de vânt fiind redus cu o mulțime de elemente aerodinamice.

Noul Mercedes-Maybach EQS SUV deschide un nou drum pentru brandul pe care mulți l-au crezut dat uitării în urmă cu mai bine de un deceniu. Este un drum al electrificării, pe care Mercedes-Benz o apucă cu toate diviziile sale, fie că vorbim despre cele de lux sau de performanță. Maybach EQS SUV va putea fi comandat încă de anul acesta și, cu siguranță, își va trata regește pasagerii.

  • Superman, luni, 17.04.2023 16:06

    Eu aștept încă versiunea Sedan și SL-ul Maybach

  • ovidiu_consta, luni, 17.04.2023 17:20

    'Cel mai luxos Bentley din istorie' spune ceva la... 100 de ani de istorie, dar 'Cel mai luxos EQS din istorie' , la o istorie de... 1 an, ce vrea sa insemne? :-)

  • oricine, luni, 17.04.2023 20:02

    Ca să mă pot hotărî aș vrea un studiu comparativ cu Cullinan și Bentayga. Mulțumesc.

  • Dutz, luni, 17.04.2023 20:32

    Aceeași dilema o aveam si eu… ;) Greu pentru bogați, prea multe opțiuni.

  • Mircea Badea, marţi, 18.04.2023 15:50

    deci limuzina rasturnabila?! si mai dai si cu picioarele de stalp..