
PREMIERĂ: Am văzut pe viu noua generație Renault Clio. 5 lucruri esențiale
Automarket a zburat, în mare secret, la Paris pentru a face cunoștință cu noua generație Renault Clio. Acum că a expirat embargoul de comunicare, ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale despre noul Clio 6 și, așa cum te-am obișnuit, avem pentru tine și un video cuprinzător.
Constructorul francez de automobile a prezentat modelul Clio în 1990 și, încă de la început, a arătat că are tot ce îi trebuie pentru a deveni un bestseller. În 1991, Renault Clio a fost desemnată Mașina Anului în Europa, un titlu care i-a revenit, din nou, în 2006.
În ultimii 35 de ani, Renault Clio a fost comercializat în aproximativ 17 milioane de exemplare, în peste 120 de țări din întreaga lume.
Pentru a înțelege cât este de important acest model pentru constructorul Hexagon, gândește-te că, în 2024, segmentul B a reprezentat 33% din piața auto europeană, iar segmentul B-hatch a avut o cotă de piață de 46% din segmentul B.
Deși facelift-ul celei de-a cincea generații nu a debutat cu foarte mult timp în urmă, francezii de la Renault au simțit că este nevoie de un suflu nou. Tocmai de aceea au prezentat o nouă generație Clio. A șasea, așadar, din istoria acestui model.
Noi am zburat, în mare secret, la Paris pentru a-l vedea pe viu și pentru a-l studia în cel mai mic detaliu. Acum că a expirat embargoul de comunicare, îți putem spune și ție cu ce vine nou acest Clio 6. Înainte de asta, avem pentru tine un video cuprinzător.
PREZENTAREA VIDEO A NOULUI RENAULT CLIO 6
5 LUCRURI ESENȚIALE:
1. DESIGN EXTERIOR NOU ȘI DIMENSIUNI MAI MARI
Înainte să vorbim despre designul exterior, îți propun să trecem în revistă noile dimensiuni, pentru că Renault Clio a crescut din toate punctele de vedere. Ampatamentul măsoară acum 2.59 metri (+8 mm), lungimea a crescut la 4.12 metri (+67 mm), lățimea la 1.77 metri (+39 mm), iar înălțimea a ajuns la 1.45 metri (+11 mm).
Clienții vor avea la dispoziție trei niveluri de echipare și anume Evolution, Techno și Esprit Alpine.
Designul unei mașini este subiectiv. Noi vom fi imparțiali și vom spune doar că noul Clio 6 este cu adevărat diferit de vechea generație.
Partea frontală propune o capotă alungită, faruri LED integrate într-un element negru, semnătura luminoasă a DRL-urilor este și ea nouă, iar logo-ul Renault a fost multiplicat pentru a umple atât grila superioară cât și pe cea inferioară.
Avem apoi ornamente negre la nivelul aripilor, cu finisaj mat pentru nivelurile de echipare inferioare și cu finisaj lucios pentru cele superioare. Noul Clio este singurul model din segmentul său care are chederele exterioare ale geamurilor laterale ascunse sub un "umăr". A fost păstrat mânerul portierei spate în partea superioară.
Pe nivelul de echipare de bază, adică Evolution, primești jante de 16 inch din oțel, iar opțional poți bifa și unele de 16 inch din aliaj. Nivelurile de echipare Techno și Esprit Alpine primesc jante de 18 inch din aliaj, însă diferă designul.
Și partea din spate a fost redesenată, piesele de rezistență fiind cele 4 stopuri LED, individuale. În partea superioară a lunetei regăsim un eleron integrat în hayon, de culoare neagră.
Paleta de culori exterioare include 7 nuanțe, dintre care două complet noi. Este vorba despre Roșu Absolute și Verde Absolute. Celalalte culori sunt Alb Glacier, Gri Ceramic, Gri Shadow, Negru Diamond și Albastru Iron.
2. HABITACLU MODERN ȘI TEHNOLOGIZAT
Interiorul noului Renault Clio este un loc familiar, având în vedere că este în linie cu cele mai noi modele ale mărcii franceze. Asta înseamnă că avem același volan, aceleași butoane fizice pentru sistemul de climatizare, dar și același ansamblu care integrează instrumentarul de bord digital și ecranul central al sistemului multimedia.
Nivelul de echipare Evolution primește un instrumentar de bord digital, de 7 inch, în standard. Opțional, clienții pot bifa un instrumentar de 10.1 inch, standard pe nivelurile de echipare superioare.
De cealaltă parte, ecranul central are 10.1 inch, iar pe el rulează sistemul multimedia OpenR Link cu Google built-in. În traducere, asta înseamnă că integrează aplicații bine cunoscute ca Google Maps, Google Assistant, Waze, dar și "magazinul" Google Play care oferă acces la peste 100 de aplicații.
Renault oferă gratuit 2 GB de date, lunar, pe o perioadă de trei ani.
Dacă nu vrei să utilizezi sistemul nativ al mașinii, tehnologia propusă de Renault oferă conexiune Apple CarPlay și Android Auto wireless. Ca să nu rămâi fără baterie, ai la dispoziție o zonă de încărcare prin inducție pentru telefonul mobil (în funcție de echipare), dar și două porturi USB-C.
Selectorul transmisiei automate se regăsește pe coloana de direcție. Chiar dacă vorbim despre o generație nouă, Renault nu a renunțat la acel "satelit" care îți permite să interacționezi cu sistemul audio. Apropo, opțional poți bifa un sistem audio Harman Kardon cu 10 incinte și o putere de 410 W.
Tunelul central a fost și el revizuit. Atunci când selectezi transmisia automată, în tunelul central regăsești două suporturi pentru pahare ascunse sub un capac articulat, din piele ecologică.
În ceea ce privește materialele regăsite în habitaclu, Renault susține că a utilizat mai multe materiale sustenabile. În funcție de nivelul de echipare, bordul este traversat de o inserție din material textil sau Alcantara, inserție care se prelungește și pe portiere.
Ornamentele interioare de culoare neagră, cu finisaj lucios, și design cu linii oblice sunt standard pentru nivelul de echipare Evolution. Pe Techno primești ornamente de culoare argintie, iar pe Esprit Alpine primești ornamente (în degrade) vopsite astfel încât să arate ca un metal încins în zona gurilor de ventilație.
Sistemul de iluminare ambientală, cu 48 de culori, poate fi bifat de la nivelul de echipare Techno în sus.
Portbagajul are un volum de încărcare de 391 litri, cu toate scaunele în poziție normală. Pragul de încărcare a fost coborât cu 40 de milimetri.
3. MOTORIZĂRI CU PÂNĂ LA 160 DE CAI PUTERE
Am ajuns la al treilea punct pe ordinea de zi și anume motorizările noului Renault Clio.
Intrarea în gamă se face cu propulsorul de 1.2 litri TCe, cu trei cilindri, care oferă 115 cai putere și 190 Nm. Transmisia manuală este standard, însă clienții pot opta și pentru o cutie automată de viteze cu dublu ambreiaj și șase rapoarte.
Avem apoi, probabil motorizarea care se va dovedi cea mai populară, adică un 1.2 litri Eco-G (benzină+GPL). Aceasta oferă 120 de cai putere și 200 Nm și vine în compania unei transmisii automate EDC (dublu ambreiaj) cu șase rapoarte.
În această configurație, noul Clio ajunge la 100 de km/h în 10.1 secunde, la fel ca versiunea de bază. Capacitatea rezervorului de benzină a fost crescută la 50 de litri, ceea ce înseamnă că autonomia cu ambele rezervoare pline ajunge la 1.450 de kilometri.
Ultima, dar cu siguranță nu cea din urmă, este motorizarea full-hybrid E-Tech. Aceasta are la bază o unitate de 1.8 litri, pe benzină, două motoare electrice (unul are rol de generator), o baterie de 1.4 kWh și o transmisie multimodală despre care nu cred că mai trebuie să îți dau detalii.
De ce? Pentru că este aceeași configurație o regăsim și pe Dacia Bigster, cu mențiunea că în cazul noului Renault Clio oferă 160 de cai putere. Suta de kilometri pe oră este atinsă în 8.3 secunde, iar consumul de combustibil ajunge la 3.9 litri/100 de km.
Asta înseamnă un consum cu 40% mai mic decât un motor convențional, pe benzină. În plus, în oraș, această motorizare poate funcționa până la 80% din timp în modul electric. Cu un plin de benzină, Renault susține că poate acoperi până la 1.000 de kilometri.
4. 29 DE SISTEME DE ASISTENȚĂ PENTRU CONDUS
Noua generație Renault Clio este în același timp mai modernă, mai tehnologizată, dar și mai sigură ca oricând. Platforma CMF-B a permis instalarea a nu mai puțin de 29 de sisteme de asistență ADAS, pe lângă frâna de parcare electrică (standard pe toate nivelurile de echipare).
Desigur, numărul sistemelor de asistență de la bord depinde de nivelul de echipare selectat. Dar lista completă include, printre altele, Active Driver Assist (cruise control adaptiv inteligent), Front and Rear detection and Emergency Trajectory Correction, frână automată de urgență în marșarier, Safe-Exit Alert și Emergency Stop Assist.
Să nu uităm de cameră video pentru mersul cu spatele, care are o rezoluție îmbunătățită și funcție de vedere la 360 de grade. Ca și în cazul celorlalte modele Renault, butonul My Safety Switch permite activarea/dezactivarea simultană a 5 sisteme de asistență.
Dacă tot am pomenit de nivelurile de echipare, Evolution vine în standard cu Adaptive Cruise Control, Automatic Emergency Braking, Lane-Keep Assist, Driver Attention Monitoring și Automatic Parking Brake.
Noul Renault Clio este pregătit pentru standardul GSR 2.3. Sistemelor menționate mai sus li se adaugă funcțiile Safety Score și Safety Coach.
5. PRODUS ÎN BURSA, TURCIA
A șasea generație Renault Clio va fi asamblată în Turcia, la uzina Oyak Renault din Bursa. Fabrica a fost înființată în 1971 și, de atunci, a produs peste 5 milioane de exemplare Clio. Tot aici, sau mai bine spus și aici, este asamblată Dacia Duster.
Reprezentanții constructorului francez de automobile ne-au transmis că producția va demara spre finalul acestui an, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul anului viitor.
Prețurile sunt, desigur, necunoscute. Dar, cu siguranță le vom afla în viitorul nu foarte îndepărtat.
Tipic Renault. O revolutie in designul exterior. Liniile longitudinale transante pe care le ofera necesita timp pentru aclimatizare, dar, pe de alta parte, estetica frontala imi lasa impresia unor suprapuneri evidente cu un model Renault celebru, evident, provenit dintr-o alta epoca. Motorizari cat se poate de previzibile la ora lansarii, disputa *nocivelor* pseudonoxe impune o anume grija mediatica, cu toate ca, am convingerea faptului ca un propulsor dCi o sa fie oferit ulterior, asa cum au stat lucrurile si in cazul Clio Mk V(ante + post facelift).