PREMIERĂ: Acesta este Cupra Tavascan, fratele spaniol al lui Volkswagen ID.5

Publicat duminică, 23.04.2023 10:50 de Gabriel Nica, Foto: Cupra

După lungi așteptări și campanii de teasing demne de filmele de la Hollywood, cei de la Cupra au dezvăluit în sfârșit al doilea lor model complet electric: Tavascan. Este un SUV coupe cu până la 340 de cai.

Lansarea a avut loc la sfârșitul săptămânii trecute și a adus în fața noastră încă un model construit pe platforma MEB a celor de la grupul VAG, Tavascan fiind practic un văr îndepărtat a lui Volkswagen iD.5. Forma de SUV Coupe este astfel împărtășită și cu modele precum Skoda Enyaq Cooupe iV sau Audi Q4 e-tron Sportback, toate modele care au aceleași componente sub caroseriile subtil diferite.

Cu toate acestea, Tavascan este mai lung, mai lat și mai jos decât Volkswagen iD.5, de exemplu, având o lungime de 4,644 milimetri, o lățime de 1,861 milimetri și o înălțime de 1,597 milimetri, ampatamentul fiind de 2,766 milimetri.

Așa cum ne-au obișnuit cei de la Cupra, designul este probabil cel mai atractiv dintre toate suratele lui Tavascan de pe aceeași platformă. Partea frontală este dominată de farurile cu tehnologie Matrix LED și formă triunghiulară, sigla Cupra este iluminată iar bara față are linii foarte agresive.

Interiorul este și mai spectaculos, dominat de un element care servește pe post de consolă centrală, care pare scos direct din filmele Sci-Fi. Această componentă pare că susține întreaga planșă de bord, dominată de un ecran de 15 inch, cel mai mare folosit vreodată într-un model Cupra. Scaunele tip scoică vin standard.

Pe parte tehnică, Cupra a anunțat momentat doar două modele. Primul, este o versiune cu propulsie pur spate, care poate dezvolta până la 286 CP și 545 Nm cuplu, grație unui motor electric montat pe puntea spate. Varianta de top și cea care va atrage cea mai multă atenție este Cupra Tavascan VZ, cu două motoare electrice, care pot livra până la 340 CP și 679 Nm cuplu.

Această versiune folosește un motor asincron pe puntea față, care poate prelua până la 30% din puterea totală a mașinii, în condiții de aderență limitată pe puntea spate. Timpul de accelerație de la 0 la 100 km/h este astfel de 5.6 secunde.

Indiferent de versiunea aleasă, Cupra Tavascan se poate baza pe un pachet de baterii de 77 kWh, răcit cu lichid, poziționate în podeaua mașinii. Astfel, versiunea cu tracțiune pur spate are o autonomie estimată oficial la 549 kilometri, în timp ce versiunea cu tracțiune integrală ar putea ajunge până la 517 kilometri autonomie maximă.

Încărcarea acumulatorului poate fi făcută folosind stații de până la 135 kW, caz în care poți adăuga 100 de kilometri de autonomie în 7 minute.

Lansarea oficială pe piață va avea loc anul viitor iar tot atunci vom afla și prețurile pentru noul SUV Coupe electric din Spania.

  • PMC, duminică, 23.04.2023 11:19

    Deci masina asta consuma 14kwh/100km? :) Bine. :)

  • Nelu.Pantofaru, duminică, 23.04.2023 11:34

    Deci arata bestial masina asta, foarte buna treaba pentru design Cupra! Insa specificatiile tehnice sunt in urma rau. 77 kwh capacitate pe un SUV este putin, chiar si pentru o Tesla care este cam cea mai eficienta dintre toate electricele, chiar si pentru aceasta este putin. Ii trebuia macar un 85 kwh. La fel si incarcarea, 135 kw la incarcare este foarte putin pentru 2023. Pacat, pacat de design si performante.

  • VictoRRR, duminică, 23.04.2023 11:37

    Pentru noul suv coupe din China*

  • Michi, duminică, 23.04.2023 11:57

    Brandurile chinezești vând la jumătate de preț... tot made in china. Prostul ține la etichetă.

  • Mihai, duminică, 23.04.2023 18:12

    Apar acum romanii experti in masini electrice pe care nu le au si isi dau cu parerea despre autonomie. Ei care conduc ZILNIC cate 500 km fara oprire, chiar au probleme...

  • @prostovan electric, duminică, 23.04.2023 18:44

    Probleme au producătorii de chinezării, concurați de chinezii înșiși cu discount-uri de 50%. :)))) Aceleași baterii, aceleași tablete, aceiași tamburi spate. :))))))))

  • Banditos, duminică, 23.04.2023 20:13

    Nu stiu daca se justifica in totalitate pretul masinilor "europene" fata de a celor chinezesti dar as avea mai multa incredere in calitatea marcilor cunoscute decat in cea a unui BYD, VGV, Haval, Xpeng, Nio etc. Daca mai punem la socoteala si reteaua de service cvasiinexistenta a chinezariilor 100% parca balanta se inclina si mai mult, de exemplu, catre un VW chinezesc sau a unui BMW chinezesc. In fine, producatorilor europeni ce produc/importa de la comunisti ar trebui sa li se dea cea mai simpla lectie: sa nu li se cumpere masinile produse acolo.

  • @profesioniste amator, duminică, 23.04.2023 21:47

    cupra asta e produsă în china. Crezi vreo secundă că e vreun secret prin ea și că nu meșteresc 20 de producători chinezi clone cupra tavascan? P.S. Unii dintre noi s-au născut... dimineață. :)))))))

  • Mike, duminică, 23.04.2023 22:34

    Maşina arată foarte bine. Va fi produsă şi în Europa şi în China. 100 km în 7 minute sună foarte bine. Hai, să vedem peste 5-10 ani preţuri mai mici. Viitorul sună bine.

  • Banditos, duminică, 23.04.2023 22:51

    am sa fiu succint si voi folosi termeni simpli in propozitii si mai simple: 1. controlul calitatii 2. retea service

  • @profesioniste amator, duminică, 23.04.2023 23:38

    Băiatul de mai sus de tine susține că electricele n-au nevoie de service. MG nu cred că se impune prin UK pe baza calității la șto. Nu știu dacă s-a spus, chinezii produc tavascan în china. Din respect, îi trag Tavascanului câteva linii de design noi, un nume cu greutate, gen, coffeescat, 30k, bonus, baterii o generație peste cupra. :))))))))))

  • Banditos, duminică, 23.04.2023 23:51

    Nu ma intereseaza ce sustine baiatul de mai sus. Mi-am justificat alegerea unei marci europene produse in China (acest Tavascan) fata de una 100% chinezesti (gen Nio). Cum ziceam, cel mai corect ar fi sa fie produsa exclusiv in Europa iar clientii sa aleaga o masina "locala" in detrimentul importului. Si asta indiferent de motorizare (electrica, termica). Extrapoland, ideal ar fi sa nu mai cumparam de la orezari nimic mai mult de o pereche de slapi un mouse sau, cel mult, un monitor.

  • Mircea Badea, luni, 24.04.2023 05:02

    pacat ca e suv..si nu inteleg ce face al 2-lea motor, prajeste cartofi, unde ii sunt calutii?

  • Flu flu, luni, 24.04.2023 15:58

    Chinezii au 40 de producători autohtoni de mașini. Dacă nenea ăla de la Rimac a cumpărat Bugatti făcând mașini la fel de zdravene, vă dați seama ce pot/au reușit chinezii cu o piață de 1,3 miliarde de oameni la graniță cu alte miliarde.

  • PMC, luni, 24.04.2023 17:44

    Am uitat sa va spun ca un VW eUp consuma, oficial, 14.4 KWh/100 de km. Conform "datelor oficiale" de consum, aceasta minunatie cu baterii consuma 14. Dupa aceste date care oricum nu conteaza pentru ele, focile pot continua aplauzele isterice de pe margine. :)))