Povestea siglelor auto
Fiecare brand are istoria lui si fiecare sigla isi are originea ei. AutoMarket va dezvaluie azi cum a luat nastere fiecare sigla auto.
AutoMarket a primit zilele acestea pe mail un document despre povestea siglelor auto. Asa cum e normal si probabil va inchipuiati, toate marcile de automobile au in spate o poveste; siglele poarta si ele o adevarata istorie a simbolurilor.
ALFA ROMEO
Crucea rosie si sarpele care decoreaza sigla Alfa Romeo reprezinta emblema orasului de resedinta a marcii – Milano. Crucea aminteste de Cruciade iar figurina care este mancata de sarpe reprezinta un sarazin.
AUDI
Cele patru inele care alcatuiesc sigla Audi reprezinta cele patru companii din consortiul Auto-Union din 1932. Acestea erau DKW, Horch, Wanderer si Audi. Dupa razboi, numele Audi (care in latina inseamna „a auzi") a disparut, insa in 1965 si-a facut din nou aparitia, folosind ca logo cele patru inele. Numele Audi este totodata varianta latinizata a lui Horch, care in germana inseamna tot „a auzi".
BMW
Medalionul BMW reprezintã o elice de avion in miscare, albastrul semnificand cerul. Aceasta deoarece BMW (Bayerische Motoren Werke – Uzinele de motoare din Bavaria) a construit motoare pentru avioanele militare germane in Al doilea razboi mondial.
CITROEN
Simbolul ales de Andre Citroen pentru automobilele sale provine de la activitatea de inceput a acestuia în industria auto. Citroen a inceput prin a construi roti de transmisie, cele douã V-uri rasturnate reprezentand "dintii" de pe rotile respective.
FERRARI
Cãlutul cabrat purtat astazi de masinile Ferrari a fost la inceput emblema unui faimos pilot italian de avioane din primul razboi mondial, Francesco Baracca, decedat in misiune. Parintii acestuia l-au convins pe Enzo Ferrari sa adopte pe masinile sale de curse simbolul fiului lor.
FORD
Harold Wills, mana dreapta a lui Henry Ford, castigase bani in tinerete tiparind carti de vizita, iar cand Henry se afla in cautarea un logo pentru marca lui de automobile in 1903, Wills s-a pus pe treaba. Tipul de litera de pe sigla Ford este acelasi folosit de Wills pe cartile de vizitã. Ovalul a apãrut în 1912, iar fondul albastru în 1927, odata cu lansarea lui Model A.
LAMBORGHINI
Logo-ul Lamborghini este simplu de descifrat: este vorba de un taur dezlantuit. Ferruccio Lamborghini iubea coridele. Acest lucru reiese nu numai din logo, ci ºi din numele purtate de automobilele Lamborghini de-a lungul timpului. Aproape toate au purtat numele unor tauri celebri sau ale unor rase nobile de tauri.
LOTUS
Literele ingemanate din partea de sus a siglei sunt initialele fondatorului Lotus, Anthony Colin Bruce Chapman. Nu se stie de ce a ales numele Lotus pentru compania sa. Fondul verde este celebra nuanta British Racing Green, purtata de masinile de curse britanice, iar fondul galben simbolizeaza zilele insorite pe care Chapman le dorea pentru compania sa.
MASERATI
La fel ca in cazul Alfa Romeo, sigla Maserati reprezinta orasul de resedinta al marcii. Tridentul este simbolul traditional al orasului Bologna, locul unde se construiau inainte automobilele Maserati.
MAZDA
Logo-ul Mazda a fost realizat de Rei Yoshimara, un renumit creator de imagine pentru corporatii, V-ul reprezentand o pereche de aripi intinse. Pentru Mazda, acestea simbolizeaza "creativitatea, simþul misiunii, delicatetea ºi flexibilitatea caracteristice marcii".
MERCEDES-BENZ
Steaua in trei colturi reprezinta dominatia Mercedes-Benz asupra uscatului, marii ºi aerului. A aparut pentru prima datã în 1909 pe un Daimler, in 1926 fiind adaugata cununa de lauri pentru a marca unirea cu Benz. Sigla actuala, steaua intr-un cerc, a fost folosita prima data in 1937.
MITSUBISHI
Cele trei diamante (sau trei romburi) ale siglei Mitsubishi reprezinta elicea unui vapor, amintind de activitatea de inceput a constructorului nipon.
PEUGEOT
Leul de pe sigla Peugeot provine de la emblema oraºului Belfort, loc unde a fost construit unul dintre primele modele Peugeot. Autorul emblemei orasului, Bartholdi, este unul si acelasi cu sculptorul care a realizat Statuia Libertatii din New York.
PORSCHE
Emblema Porsche este in mare parte identica cu cea a orasului Stuttgart, construit pe locul unei ferme de armasari – de unde si calul de pe sigla. Coarnele de cerb si dungile ros-negre provin de la steagul Regatului Wurtemberg (actualmente landul Baden-Wurtemberg).
RENAULT
Rombul Renault a fost la inceput doar o emblema amplasata pe capota. In spatele ei se afla claxonul, iar din 1922 centrul siglei a fost taiat, pentru a permite sunetului sa patrunda. A inceput cu o forma circulara si a devenit romb in 1924.
SKODA
Sageata inaripata de pe sigla marcii cehe nu are o semnificatie anume, in afara faptului ca sugereaza viteza.
SUBARU
Subaru a fost prima marca japoneza care a folosit un nume derivat din limba japoneza. Se referã la un grup de sase stele din constelatia Taurus, cunoscute in japoneza si sub numele de "mutsuraboshi". Este vorba de Pleiade.
TOYOTA
Sigla Toyota contine trei elipse care reprezintã inima clientului, inima produsului ºi progresul tehnologic si oportunitatile nelimitate ale viitorului. In japoneza, „Toyo” semnifica abundenta, iar "ta" inseamnã orez. In unele culturi asiatice, cei binecuvantati cu o abundenta de orez sunt binecuvantati cu multã bogatie.
VOLKSWAGEN
Povestea siglei Volkswagen este simpla. Aceasta conþine literele V ºi W: „volks" inseamna "a poporului", iar "wagen" – "masina".
VOLVO
Volvo inseamna "eu merg" in latina, iar cercul marginit de o sageata este semnul conventional pentru fier – bogatia cea mai cunoscuta a Suediei. Cercul si sageata reprezinta scutul si sageata lui Marte, la randul lor simboluri pentru fier.
pai eu mai stiu marci. vrei sa-ti spun...?