
Porsche vrea să construiască o fabrică de baterii pentru mașini electrice în Germania
Porsche are planuri pentru construcția unei uzine de baterii pentru mașini electrice pe teritoriul Germaniei, potrivit declarațiilor făcute de CEO-ul Oliver Blume.
Producătorii auto europeni vor să-și reducă dependența de furnizorii asiatici când vine vorba de anumite componente necesare vehiculelor cu emisii zero.
Șeful Porsche spune că bateriile sunt o tehnologie-cheie pe care industria auto germană trebuie să o dețină, conform unui interviu acordat publicației Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung.
“Porsche vrea să joace un rol de pionier în acest domeniu,” a declarat Blume, subliniind că Porsche va construi o fabrică de baterii pentru mașini electrice în orașul Tübingen, în sud-vestul Germaniei.
Grupul Volkswagen plănuiește cel puțin 6 astfel de uzine la nivel european, precum și îmbunătățirea infrastructurii de încărcare pentru vehiculele electrice.
Via Reuters
-
Seriff, luni, 26.04.2021 16:04
Corect, bine zis, isi bat joc de istorie, de traditie, cine isi ia Porsche electric, unele masini gen Mustang, Corvette etc clar nu au ce cauta cu motor electric sub capota, cine isi cumpara asa ceva vrea sa auda sunetul motorului, al evacuarii, masinile electrice sunt strict pentru oras si UBER, atat, in rest nu merita, la drum lung sunt, au fost si vor fi INUTILE, astept pensatii cu glezne goale sa ma contrazica.
-
Fanel_, luni, 26.04.2021 18:10
exista un trend pe AM si are si cativa promoteri, deobicei in cuplu sa-si sustina obsesiile: scuipatul cu vantul din fata
-
inexorabil, luni, 26.04.2021 19:09
Absolut just, Mafănelul nostru inestimabil. Da’ ia confesează-te la taica părintele: atunci când ieşi cu o fată, ea cade pe spate captivată de acest limbaj “condimentat” al tău? Sau exclamă: “Cool, man! Ce frumos inovezi în limba română” ? Rezultând o romgleză exclusiv fănelistică, imposibil de identificat în spaţiu (sau ultima treaptă a cunoaşterii – ah, este cale lungă de parcurs până acolo: Univers, Multivers, Metavers, Xenovers, Omnivers, Alfavers, Omegavers şi, cu voia dvs., terminus: Fanelvers). Ştiu, aidoma lui Băse, şi mie îmi plac glumele mele. Tocmai pentru că sunt perfect, doamnă, hă-hă-hă.
-
Edikkk, luni, 26.04.2021 21:34
De ce nu aţi rămas la televizoare cu tub catodic de sticlă ? Sau la Nokia 3310 ? Dacă tot nu vă plac electrice
-
inexorabil, luni, 26.04.2021 23:18
Supermanikkk de pe planeta Kryptonikkk, iarăşi fabulezi, bre, cu ochii deschişi despre “progres” ? Aceste maşini (poftim, fără ghilimele ironice!) au apărut cam odată cu cele tributare carburanţilor. Ai auzit de Flocken Elektrowagen (1888) ? – recunosc că-mi place sonoritatea denumirii :D Geneza lor nu s-a tradus nicidecum ca “alternativă de necesitate la motoarele cu ardere internă”, ci ca pur amor al artei, în duhul butadei “Se poate şi aşa”. După mai bine de un secol însă, s-au aşternut pe drum presupusele şi cântatele de menestrelii politici urgenţe ecologico-climaterice şi atunci s-au scos de la naftalină atât etosul, cât şi patosul “progresului”, obişnuita şi discreta baterie auto trezindu-se, din sistem auxiliar, ditamai vedeta vremurilor “versatile”. Aidoma conţopistului de primărie propulsat în fotoliul de primar. În schimb, progresul real (dar admis cu amar…) se înregistrează doar în sectorul…tehnologiei electronice. Cum se manifestă Mafănikkk deseori? “Pfff…penibil”.
-
Seriff, marţi, 27.04.2021 10:57
EDIKK, comparatia ta cu telefoanele nu are nici o logica, practic compari mere cu pere, tehnologia e facuta sa iti usureze viata nu sa ti-o complice, pe scurt termica vs electrica: la termica alimentezi de oriunde in 2 minute, ai autonomie imensa indiferent de viteza de rulare, pretul de acihizitie este decent. La electrica: autonomie ridicola, daca mergi mai tare scade drastic, problema lipsei statiilor, ai nevoie sa cauti statii pe aplicatie, ai nevoie de aplicatie pentru fiecare statie in parte, ai nevoie de bani pe fiecare cont al aplicatiei, exista riscul sa nu mearga statia cand ajungi acolo, sau sa fie ocupata, timpii de incarcare oricum sunt mari. Asa ca orice om normal prefera o termica, de ce? Pentru ca totul e mai simplu si mai rapid si fara bataie de cap.
Citeste si
-
INDUSTRIE | vineri, 18 aprilieMini își revizuiește planurile de electrificare: va oferi motoare termice și după 2030Mini își revizuiește planurile sale de electrificare din cauza ritmului prea mic al vânzărilor de mașini electrice. Motoarele termice vor face parte din ofertă și după 2030. Citeste tot
-
INDUSTRIE | vineri, 18 aprilieMaserati Grecale primește un nou nivel de echipare de bază: motorizare mild-hybrid cu 300 CPConstructorul italian de automobile anunță un nou nivel de echipare de bază pentru SUV-ul Grecale. Acesta înlocuiește vechiul nivel GT și se numește chiar Grecale. Motorizarea este una mild-hybrid și oferă 300 de cai putere. Citeste tot
-
INDUSTRIE | vineri, 18 apriliePorsche 911 GT3 facelift este cea mai rapidă mașină cu transmisie manuală pe NurburgringPorsche a stabilit un nou record pe Nürburgring pentru mașinile cu transmisie manuală cu noul 911 GT3. Pilotul de uzină Jorg Bergmeister a reușit să înregistreze un timp de 6:56.294 cu un 911 GT3 din 2025 echipat cu transmisie manuală în 6 trepte. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 17 aprilieBentley Black Edition: ediție limitată la 400 de unități pentru 3 modele din gamăBentley a lansat o nouă ediție specială limitată numită Black Edition. Aceasta va fi disponibilă pentru 3 modele din gamă: Continental GT, GTC și Flying Spur. Doar 400 de unități vor fi produse. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 17 aprilieKia EV9 primește o ediție specială numită Nightfall EditionCel mai mare SUV electric din familia producătorului coreean, Kia EV9, a primit o ediție specială numită Nightfall Edition. Pe lângă accentele de design vopsite în culoarea negru lucios, ediția specială aduce și un mod Boost, care pentru câteva secunde crește cuplul motor. Citeste tot
În optica mea, cel puţin, fotografia aferentă articolului este mai mult decât sugestivă. Pare că tocmai clanul Porsche şi-ar ţine în mâini propria lor emblemă şi ar dialoga cu ea: “Îţi mulţumim din toată inima pentru tot ce-ai reprezentat în atâtea decenii glorioase, dar nu te supăra: ia du-te tu în PM (nota mea: Periferia Modernităţii). Hai, că prea miroşi a putoare fosilă! De fapt, te atingem cu mănuşi, ca să nu contaminezi adorabilele comandamente New Age. Heil Ökofaschismus!”.