Porsche va da in judecata UE
Noile standarde de poluare vor sta la baza unui litigiu dintre Porsche si Uniunea Europeana.
Decizia Comisiei Europene de a impune noi standarde de poluare incepand cu anul 2012 a nemultumit principalii producatori auto din Germania. Coborarea barierei de la 160 g/km de CO2 pana la 120 g/km CO2 ar dezavantaja, in principal Porsche, care este incapabil, prin specificul modelelor pe care le produce, sa poata respecta aceste norme.
Desi inaltii oficiali Porsche au declarat in numeroase randuri ca vor incerca sa ajunga la un compromis cu oficialitatile UE, pozitia Comisiei Europe i-a determinat sa adopte o alta strategie. Astfel, Porsche ia in considerare o actiune in judecata a institutiilor europene pe tema legislatiei privind standardele de poluare. Si germanii se bazeaza pe o serie de argumente solide, care le pot aduce castig de cauza.
In primul rand Porsche apeleaza la respectarea principiilor liberului schimb, principii fundamentale in sistemul economic al Uniunii Europene. Germanii sustin ca le este imposibil sa respecte viitoarele norme de poluare, avand in vedere faptul ca actualele lor modele emit in jur de 280 g/km. Intr-un interviu recent, boss-ul Porsche, Wendelin Wiedeking, a declarat ca normele UE sunt „complet naive si departe de realitate”.
-
Clau, marţi, 18.09.2007 17:22
E perfect normal ce face UE..era si timpul sa se ia masuri serioase pt diminuarea poluarii
-
horhel, marţi, 18.09.2007 17:25shforza...
... se poate obtine si cu motoare electrice sau diesel, care in principiu cel putin la poluare se descurca bine ... daca se combina e si mai bine ...
-
primus, marţi, 18.09.2007 17:29oare cum va fi posibil
lasand deoparte declaratiile celor de la Porsche (apropos, nu sunt singurii), nu prea sunt multe masini pe piata care sa emita atat de putin, supercars, sport cars, regular sedans or whatever; in nici un caz cele pe benzina.
-
primus, marţi, 18.09.2007 17:32ah, da, alte solutii
poate ar fi mai bine sa accepte situatia si sa treaca la facut motoare bestioase pe hidrogen. oare nu se cred in stare?
-
Volvo, marţi, 18.09.2007 18:07Ai si tu dreptate... si tu ai dreptate
Ar trebui scoase de la sertar variantele alternative de motorizare (va amintiti motorul romanesc de 60Cp cat o minge de rugbi... sau sunteti prea tineri :D )Dar parca mult mai bine suna motorul meu de 2,3 l... Nici nu trebuie sa ma uit la bord ca sa stiu cu cat merg... Fiecare cu gusturile lui. De ce sa impui ceva cuiva? Care e norma de poluare in America va rog?
-
Calin Delavale, marţi, 18.09.2007 20:04Aerul rarefiat al indiferentei
mergand pe culmile sfidarii oficialul Porsche probabil ca nu ia in calcul o vara in care la Stuttgart ar putea sa persiste 40 de zile la rand o temperatura de 55 grade C. Parizienii au simtit pe pielea proprie ce inseamna sa le moara oamenii in varsta cu miile datorita unor temperaturi de 45 de grade C. Reducerea noxelor a fost negociata la Kyoto si a venit pe fondul anuntatelor tragedii pe care in parte am inceput si noi sa le traim. Sunt de acord cu reducerile asa cum sunt ele incluse in tratat si daca va fi nevoie cred ca putem renunta chiar si la Porsche, nu credeti?
-
bbbobbbo, marţi, 18.09.2007 22:06corect
^^ iubesc toate masinile Porsche, dar da, vb celui de mai sus, dk chiar trebuie atunci la o adica putem renunta la porsche sau la orice alta masina ca sa-si revina planeta, mi se pare normal
-
Un cetatean, marţi, 18.09.2007 22:32Legislatie
In cazul in care tribunalele dau castig de cauza companiei Porsche, UE ar fi incapabila sa respecte protocolul de la Kyoto asa cum a fost negociat, stabilit si semnat, iar toate eforturile depuse de diplomatiile internationale pe parcursul mai multor ani se vor duce de rapa. In momentul de fata, Statele Unite nu au luat parte la semnarea Protocolului de la Kyoto, insa au inceput sa formeze o noua legislatie care este luna aceasta in curs de votare in Senatul American si care este mai drastic cu consumatorii mari de energie si cu poluatorii notorii (putin doar, nu prea mult) De urmarit insa reactia justitiei europene.
-
Billy, miercuri, 19.09.2007 01:04niciodata...
da aveti dreptate , am renunta la orice ca sa salvam problema...dar cea mai mare problema este : CELE MAI MARI SCHIMBARI S-AU PRODUS DIN 1940, A FOST NEVOIE DE CATEVA ZECI DE ANI PENTRU A DISTRUGE APROAPE PLANETA, AU APARUT TOT FELUL DE FENOMENE...INSA PENTRU A ISI REVENI, PAMANTUL ARE NEVOIE DE CEL PUTIN 700 DE ANI...ASTA IN CONDITIILE IN CARE DE MAINE NU MAI CIRCULA NICI O MASINA...SI NU VA MAI EXISTA NIMIC CARE SA POLUEZE. (a fost prezentat cazul pe National Geographic..scuze daca nu am scris corect:) )
-
julian, miercuri, 19.09.2007 07:53Hooray
jos cu poluarea, sau va place ca nu mai avem zapada? va prajiti bine la 40+ de grade? oameni buni, treziti-va la realitate, copii nostri vor respira cu masca la gura iar copii lor... nu vor mai fi... sa se renunte la porsche daca nu sunt in stare sa se adapteze... cine ii obliga sa faca acelasi tip de motor? nu te adaptezi, dispari.
-
bogdan, miercuri, 19.09.2007 09:01
sigur, pasionatii de supercars vor spune ca vulpea care nu ajunge la struguri spune ca sunt acrii. totusi pentru cei cativa posesori de supermasini cu grad de poluare ridicat, sunt cateva zeci de mii de posesori de masini care polueaza mai putin decat valoarea incriminata dar mai mult decat valoarea permisa. Astia sunt adevaratul pericol, insa nu poti face legi cu exceptii. Personal cred ca ar trebui interzise toate lucrurile care dauneaza in mod evident mediului: exploatari miniere de suprafata, masini excesiv de poluante, vanatoarea, etc. Anii de industrializare salbatica au distrus mediul pentru sute de ani de acum incolo. In '86 zapada in Bucuresti era de un metru si ceva. Cu 20 de ani mai tarziu bucurestenii se roaga sa prinda un pic de zapada de Craciun.
-
Kap, miercuri, 19.09.2007 09:40Alternative exista
Exista atitea variante, insa sint foarte multi oameni carora le cade rangul fara un Porsche, Ferrari, Bentley, Mercedess, BMW cu motoare de 2,3,4l.Iar interesele sint imense atita timp cit mai exista zacaminte de exploatat.Alde Patriciu sau bosii texani se duc in Alpi si isi vad de treaba. Credeti ca ar fi atit de greu sa consideram macar cea mai ieftina si accesibila alternativa?Am muri daca am circula cu motoare de maxim 2l cu GPL?
-
AZI, miercuri, 19.09.2007 10:53Supercars....
Sunt de acord cu tot ceea ce au spus toti predecesorii mei ca trebuiesc gasite solutii reale de transport cu poluare 0. Uitati-va la regulile de control asupra naturii impuse de australieni. Pentru Europa, regulile sunt de neimaginat dar .... vedeti cat de naturala si reala este acea tara in care oamenii au avut grija de ea. Culmea este ca va vorbeste un tip care are o motorizare de 4.2 Diesel dar caruia nu-i este rusine sa se duca acasa si cu Maizu'....
-
bavariarent.ro, miercuri, 19.09.2007 14:27hmm
dar chiar nimeni nu se gandeste ca e posibil sa nu mai fie nimeni care sa le conduca masinile daca nu respecta un pic mediul inconjurator? si asa ne-am batut joc de el in ultimii 50-60 de ani. asta e sinucidere in masa.
-
deminij, miercuri, 19.09.2007 21:26iar dupa noi....
prapadul!!!! oricum planeta este in colaps in privinta sustinerii vietii pe ea, s-a demonstrat ca o era glaciara poate aparea in maxumum 5 ani... deci o autopurificare a pamantului de factorii daunatori de ce nu ar fi posibila?
-
x, luni, 24.09.2007 21:37
se ingrasa porcul in trei zile...? sa fim seriosi ce consum au masinile europene pe langa tractoarele alea americane care consum enorm si polueaza intr-un hal fara de hal , s-au gsait de cine sa se ia , porsche care la tipul de masini care il are nu produce atata ... in schimb ar trebui facut ceva cu masinile de zii cu zii care sunt si cu mult mai numeroase si sunt cele care se vand intruna .. cu ce credeti ca o sa ajute mediul faptul ca scade la 120g/km de CO2 ele fiind o raritate ..
-
IOnutz, marţi, 25.09.2007 09:09Poluare
Bai....ati innebunit...sa scada cat mai mult noxele....se duce draq planet asta daca cumparam totzi Porsche la cte noxe emit astia....280??...WOO!...
Citeste si
-
MEDIU | miercuri, 13 iunieOrganizaţia Mondială a Sănătăţii: "Dieselul e cancerigen"Rezultatele unui studiu recent realizat de Organizaţia Mondială a Sănătăţii arată că gazele arse emise de motoarele diesel sunt cancerigene de Grad 1. Reacţiile industriei nu au întârziat să apară: "E studiu bazat pe anii '50, când nu existau reglementări". Citeste tot
-
MEDIU | luni, 21 maiSTUDIU: 6 din 10 englezi nu ar alege un model electric pentru uzul cotidianUn studiu desfăşurat pe 1000 de şoferi englezi a dezvăluit faptul că aproximativ 60% dintre ai nu ar alege un model electric pentru a merge zi de zi la muncă. Citeste tot
-
MEDIU | joi, 10 maiOFICIAL: Smart va produce în serie un scuter electricVersiunea de serie a conceptului Smart eScooter, prezentat în 2010 la Salonul de la Paris, va fi produsă de constructorul german începând cu anul viitor. Citeste tot
-
MEDIU | vineri, 27 aprilieNorvegia: Nissan a vândut 1.000 de unităţi Leaf în şase luniNissan a reuşit să vândă 1.000 de unităţi Leaf pe piaţa din Norvegia în doar şase luni. Până acum, Leaf a fost vândut în 25.000 de unităţi la nivel mondial. Citeste tot
-
MEDIU | miercuri, 25 aprilieFord vrea sa recicleze dolari uzaţi pentru a produce componente autoFord caută să producă componente auto din materiale reciclabile. Cea mai nou idee vizează reutilizarea bancnotelor americane scoase din circulaţie. Citeste tot
cineva trebuie sa se ia de gat cu UE, nu zic ca nu ar trebui sa fim atenti la poluare, dar normele trebuie elaborate cu cap, nu din burta, de niste casnice.