Porsche SE va înregistra o pierdere de până la 20 de miliarde de euro

Publicat luni, 16.12.2024 11:30 de Silvian Irimia

Porsche SE a declarat că va înregistra o pierdere de aproximativ 20 de miliarde de euro, din cauza participației pe care o are în grupul Volkswagen.

Porsche SE a anunțat că se așteaptă să înregistreze o depreciere de miliarde de euro în valoarea investiției sale în Volkswagen, invocând diverse provocări cu care se confruntă producătorul auto.

Compania, care este controlată de familia Porsche și deține procente semnificative, a declarat că se așteaptă să înregistreze o depreciere cuprinsă între 7 miliarde de euro și 20 de miliarde de euro.

De asemenea, a anunțat că se așteaptă să înregistreze o pierdere cuprinsă între unul și două miliarde de euro, din cauza participației sale în Porsche AG, producătorul de mașini sport.

Porsche SE a explicat că aceste estimări sunt legate de mai mulți factori, inclusiv un mediu economic incert, o cerere mai scăzută decât cea anticipată pe diverse piețe, precum și tensiuni geopolitice în creștere.

Volkswagen se confruntă cu un mediu economic dificil, marcat de o cerere slabă pentru modelele electrice și o concurență tot mai acerbă din partea producătorilor chinezi de vehicule electrice. În plus, compania trebuie să facă față costurilor ridicate ale producției interne, care îi afectează competitivitatea.

La începutul acestei luni, directorul general al Volkswagen, Oliver Blume, a avertizat angajații că firma trebuie să ia măsuri urgente pentru a-și asigura viitorul.

Declarațiile sale au fost făcute după ce aproape 100.000 de angajați, reprezentând aproximativ o treime din forța de muncă din Germania, au organizat greve pentru a protesta împotriva planurilor de închidere a fabricilor și reducerilor semnificative de locuri de muncă și salarii.

Porsche SE a declarat că a decis să estimeze pierderile de depreciere după ce a fost informată că planificarea financiară atât a Volkswagen, cât și a Porsche AG nu va fi finalizată până la sfârșitul anului. O evaluare finală a acestor pierderi contabile va avea loc anul viitor.

Având în vedere această situație, Porsche SE a retras, de asemenea, prognoza privind profitul său anual. Anterior, compania anticipase un profit după taxe între 2.4 miliarde de euro și 4.4 miliarde de euro pentru anul în curs.

Porsche SE a confirmat însă prognoza pentru datoria netă de la sfârșitul anului, estimată între 5 miliarde de euro și 5.5 miliarde de euro.

via Reuters

  • Elektrikkk, luni, 16.12.2024 23:58

    toporul Tesla taie, taie, taie... Cade într-o zi şi copacul ICE în Europa. Maşina poporului în Europa nu mai este VW ci Dacia, aşa că cleştele Tesla - Dacia (electric bun, excelent, nou vs ICE vechi dar ieftin) îi vor masacra pe restul.

  • Dutz, marţi, 17.12.2024 00:07

    Deprecierea (valorii de piață) și pierderea (rezultat financiar n negativ) sunt două chestiuni care chiar dacă în oarecare măsură sunt influențate una de alta, există mari diferențe între ele. Să mai pună niște ecrane și rezolvă. Pentru obsedatul neobosit… cu cât crește Tesla în 2024? Dar Dacia? Ce “cleștele” păcii visezi? Singurii cu creșteri sunt chinezii, care iau cotă de la toți.. inclusiv de la Tesla și de la Dacia.

  • Elektrikkk, marţi, 17.12.2024 05:14

    Dutz, când un produs este uzat moral, trece printr-un proces de end market, tehnologia lui este super bine cunoscută, deja a fost / este produs printr-o scară foarte mare, devine foarte ieftin dpdv a producţiei şi se ieftineşte maxim datorită faptului că nu mai este vandabil. Ajunge să fie produs cu profit real minim, deci un preţ foarte apropiat de realitate, mărcile consacrate se retrag datorită profitului foarte mic şi apariţia masivă a producătorilor oem, no name. Se mai cheamă "democratizarea produsului". Aici stă poziţionată Dacia în Europa.

  • Elektrikkk, marţi, 17.12.2024 05:20

    Pe partea cealaltă de spectru, market este producătorul nou, cel care crează curente noi, are grosul din early adopters, are cea mai nouă tehnologie, este scump şi marje mari, este dorit, are puncte cheie în faţa concurenţei. Aici este Tesla. Recent, apariţia ultimii versiuni a Auto pilot Tesla este atât de bun încât a dus la falimentul foarte recent a Waymo GM !! Ei bine aceste două extreme, strâng dinozaurii auto care se lăfăiau pe profituri grase prin mimarea concurenţei şi lipsa reală a inovaţiei.

  • Elektrikkk, marţi, 17.12.2024 05:23

    Dinozaurii auto îşi merită dispariţia. Şi-au bătut joc maxim. O cameră marşarier care costă 1$ te costa opţiunea de la 1000 $ în sus... Înţeleg că este şi un cost de montaj, dar nici jecmaneala pe faţă. Sau renumita "oglinzi în culoarea maşinii".