Porsche sarbatoreste 60 de ani de la debutul productiei in Stuttgart-Zuffenhausen
Fabrica Porsche din Stuttgart-Zuffenhausen sarbatoreste 60 de ani de productie continua a modelelor celebrului constructor german Porsche.
Germanii de la Porsche sarbatoresc 60 de ani de activitate ai fabricii din Stuttgart-Zuffenhausen. Aceasta fabrica a construit peste un milion de exemplare Porsche din 1950, cand a debutat productia lui 356. Desi Porsche 356 a debutat pe piata in 1948 si era fabricat in orasul austriac Gmund, Porsche s-a intors in Stuttgart abia in 1949, unde a inchiriat o hala de productie de la Reutter& Co. GmbH si a pornit productia in 1950. Primul an de productie a adus fabricarea a 359 unitati Porsche 356 la fabrica Reutter din Stuttgart-Zuffenhausen.
Succesul lui 356 a fost suficient pentru a-i convinge pe cei de la Porsche sa se extinda in inca doua cladiri, denumite Porsche Plant 2 si Porsche Plant 3. Cele doua au fost realizate de arhitectul Rolf Gutbrod si au fost finalizate in 1952, respectiv 1960. Cea de-a treia cladire includea si departamentul de vanzari si relatii cu clientii.
La scurta vreme de la debutul lui 911, Porsche a preluat compania Reutter& Co. GmbH si cei 1.000 de angajati ai acesteia. Chiar si in ziua de azi, modelul 911, Boxster si toate motoarele Porsche sunt construite la fabrica din Zuffenhausen. Fabrica este impartita in sase departamente – caroserie, vopsitorie, asamblare vehicule, tapiterie, asamblare motoare si zona de testare pe dinamometru. Aceeasi linie de asamblare gazduieste atat modele de serie de la Porsche, cat si versiuni de competitie ale unor modele Porsche.
In ianuarie 2009, Porsche a deschis un nou muzeu in Zuffenhausen. Acest muzeu prezinta 80 de modele istorice si alte exponate din istoria companiei. Aceasta expozitie are o suprafata de 5.600 de metri patrati si este cel mai important si spectaculos proiect de constructie realizat de Porsche. Totodata, cei de la Porsche vor prezenta si primul 356 Coupe fabricat in facilitatea de la Zuffenhausen dupa ce a trecut printr-un proces neobisnuit de restaurare.
Via | WorldCarFans
mult succes in continuare.