Porsche s-a răzgândit: viitoarele Boxster și Cayman vor avea motoare termice

Publicat luni, 22.09.2025 10:26 de Tiberiu Safta

Porsche a confirmat oficial că următoarea generație pentru modelele Boxster și Cayman vor păstra motorizările termice. Noile modele vor avea, pentru prima dată, și versiuni electrice.

Actuala generație pentru Porsche 718 Cayman și 718 Boxster trebuia să fie ultima care să fie oferită cu motoare termice. Următoarea generație a celor două modele, care va apărea în curând, trebuia inițial să fie pur electrică.

Acum, însă, Porsche s-a răzgândit. În contextul în care planurile sale inițiale de electrificare sunt amânate, constructorul german a confirmat că viitoarele Boxster și Cayman vor păstra motorizările termice. Deși aceasta este o veste bună pentru fanii motoarelor termice, Porsche precizează că doar vârfurile de gamă ale celor două modele vor primi astfel de motoare. Restul gamei va fi alcătuită doar din versiuni electrice.

Generația din prezent a lui Porsche 718 Cayman și Boxster urmează să fie retrasă din producție în octombrie. Cele două modele sunt disponibile în acest moment doar în afara Europei. Anul trecut, marca germană a retras cele două modele de pe piața europeană din cauza noii directive GSR 2.0 pentru siguranța cibernetică.

via Motor1

  • Jian de la Calafat, luni, 22.09.2025 10:37

    Am si o rugaminte..... Cum se traduce in limba germana textul urmator: Get busy living* or get busy dying** * = ICE ** = BEV

  • alex_cu_a_mic, luni, 22.09.2025 11:12

    Nici n-a deschis bine ochii saptamana c-a si scos capul un nou dezmintit. Incet incet i-a lasat electroprostata pe toti electrovirilii.

  • eu, luni, 22.09.2025 12:20

    va bucurati degeaba, sunt ultimele zvacniri ale unei tehnologii ajunse la capat de linie ca potential de dezvoltare, muribunde intr-un cuvant. n-are cum sa mai progreseze cand este nativ limitata ca randament (maxim 40% calculat la motor, ca daca o calculezi pe tot lantul, e prapadul si mai mare) si n-are cum sa concureze cu cea electrica (>90% la motor). asta ca sa nu mai zic de gravele externalitati negative cu efecte directe ale motorului termic, la poluarea lor imediata ma refer. sa mai zic si de usurinta conducerii unei electrice si de lipsa oricarei griji legate de modul de utilizare sau de intretinere? nu mai zic, pentru ca pentru inchistati, pare prea simplu sa fie adevarat. intr-o electrica te-ai urcat si ai plecat, fara grija ca nu s-a incalzit motorul, fara temeri ca o distrugi daca mergi doar cativa km, masina electrica te serveste ea pe tine, nu tu pe ea, ca la termica. pentru foarte multi, reviziile anuale la termice sunt adevarate ritualuri de sacrificiu, incepand cu cautarea frenetica pe net a nu-stiu-carui ulei, dezbateri de saptamani pe forumuri de piese si pana la necesara linguseala a mecanicilor din service pe langa care esti nevoit sa te invarti dand din coada si din portofel, ca na, daca nu esti baiat "atent" cu ei si daca nu bagi un ochi la ce mesteresc acolo, ramai cu piesele vechi si cu uleiul uzat in motor si cu banii luati, evident. curg fluvii tepele in service-uri, dar ncsf cat timp ai o termica, esti dependent de ei. in situatia asta, cel mai rau e sa fii aerian pe subiect sau total dezinteresat de masini sau fata/femeie, victime sigure. seful de la audi a recunoscut, cu jumatate de gura, ca tehnologia electrica este superioara in orice privinta si se va impune fara nici cel mai mic dubiu, doar ca momentan, cu termicele, mai sunt de muls niste bani de la fraieri si toti praduitorii care ne-au tinut cu ticalosie captivi s-au incolonat intr-un ultim hei-rup: producatorii, petrolistii, service-urile, statele noastre, statele-benzinarii. una dintre marile eliberari odata cu electrificarea este cea fata de statele si regimurile care actualmente ne tin vasali, ca exact asta suntem cat inca mai depindem de energia lor (rusi, arabi) pentru existenta noastra.