Porsche reinventează alimentarea cu energie electrică: prin inducție, fără cablu

Publicat joi, 04.09.2025 13:45 de Tiberiu Safta

Porsche a dezvăluit oficial un nou sistem de încărcare pentru viitoarele sale mașini electrice. Prin acest sistem, modelele electrice vor putea fi încărcate prin inducție, fără a mai fi nevoie de un cablu de încărcare.

Constructorul german tocmai a prezentat o modalitate nouă de a încărca viitoarele sale mașini electrice. În curând, modelele electrice Porsche vor putea fi încărcate fără cablu, datorită noului sistem de încărcare prin inducție Porsche Wireless Charging.

Primul model care va primi acest sistem va fi noua generație electrică a lui Porsche Cayenne, care urmează să fie prezentată la Salonul Auto de la Munchen. Sistemul în sine este o placă subțire care măsoară 117 centimetri în lungime, 78 centimetri în lățime și 6 centimetri în grosime. Datorită dimensiunilor compacte, această placă poate fi montată în garaj sau chiar într-un loc de parcare. Bineînțeles, placa trebuie conectată la o priză pentru a putea funcționa.

Viitoarele modele electrice Porsche vor primi și acestea piese noi pentru a face posibilă încărcarea bateriei prin inducție. Toate modelele electrice Porsche vor avea o unitate de recepționare între roțile din față. Unitatea va fi protejată împotriva pietrelor și apei.

Pentru ca încărcarea să înceapă, mașina va trebui să fie doar parcată cu partea din față direct deasupra plăcii montate pe o suprafață. În cazul viitorului Cayenne electric, mașina va coborî de una singura garda la sol pentru a începe procesul de încărcare.

Placa de bază are un detector de mișcare și un detector de obiecte străine sau de vietăți. Astfel, dacă se întâmplă ca un animal sau ca un obiect să ajungă între suprafața de încărcare și mașină, încărcarea este automat întreruptă până când zona este eliberată.

Sistemul Porsche Wireless Charging va fi integrat și în aplicația My Porsche pentru monitorizare de la distanță. Viitoarele modele electrice vor avea și o vedere specială în Surround View pentru a parca mașina deasupra plăcii într-o poziție optimă. Încărcarea începe din momentul în care frâna de parcare este activată.

La final, placa de încărcare cântărește 50 de kilograme și va putea fi instalată de către proprietar sau de către un tehnician autorizat prin intermediul serviciului Porsche Installation Service. Placa de încărcare este echipată cu module LTE și WLAN, astfel că aceasta va primi actualizări în mod regulat.

Noul sistem Porsche Wireless Charging va fi lansat în Europa în 2026, înainte să apară și pe alte piețe din lume.

via Porsche

  • alex_cu_a_mic, vineri, 05.09.2025 08:36

    Daaa, e ceva extraordinar de inovator. Inductia electrica cunoscuta de pe vremea lui Napoleon al 3-lea.

  • eu, sâmbătă, 06.09.2025 09:12

    exista pierderi in conversie la transferul wireless a energiei electrice. Practic 100kwh vor insemna vreo 120kwh. Ca si cum energia electrica e free energy. Si prin cablu exista pierderi din cauza caldurii daramite prin wireless

  • Alexandru Ilea, marţi, 09.09.2025 17:21

    Așa cum spunea și persoana anterioară, pierderile sunt serioase și nu prea merită. Nu era mai simplu să facă un sistem în care mașina să aibă un contact fizic pentru recepție și sistemul de dedesubt să aibă o funcție de curățare a soclului + "braț robotic" care să facă contactul? Am văzut ceva similar facut la autobuze, dar acolo stația de încărcare este deasupra și bratul robotic este integrat în autobuz. Pierderile sunt minimale și nici nivelul de complexitate a implementării nu pare prea mare. Pentru garaj se poate face același lucru pe sus, dacă mașina are un fel de trapă în care să expună punctul de contact. Totuși, nu știu cât de mult îi pasă unui client de Porsche de eficienta încărcări și atunci soluția wireless este cea mai puțin complexă.