Porsche Performance Drive 2013. Ziua întâi: Chişinău-Bukovel
Prima zi din Porsche Performance Drive 2013 ne-a rezervat un traseu de aproape 500 km lungime între Chișinău, Republica Moldova și Bukovel, o stațiune montană din Ucraina.
Luni dimineață, cele nouă echipe de ziariști ce participă în ediția a doua Porsche Performance Drive s-au aliniat în fața hotelului Nobil din Chișinău pentru a lua startul în prima etapă. La ora 8 fix am plecat către centrul Porsche Chișinău pentru startul oficial, nu înainte de a face o oprire în Piața Marii Adunări Naționale din Chișinău.
La ora 9 fix, echipa României a luat startul în competiția ce pune accent pe condusul eficient și economia de carburant. Prima etapă, cea parcursă în Republica Moldova a fost parcursă rapid datorită drumurilor relativ bine și libere, deși ne-a adaptat greu la un ritm eficient. Apoi, în Ucraina, am fost întâmpinați de drumuri într-o stare extrem de precară plus o ploaie cu grindină atât de puternică încât cursa s-a transformat într-una de anduranță. Cu toții știm că România are drumuri proaste, dar Ucraina ne întrece la acest aspect, cel puțin pe traseul Cernăuți-Bukovel.
Regula jocului
Regulile competiției sunt relativ simple: fiecare mașină pleacă pe traseu la o oră anume (mașinile au două minute între ele la start) și trebuie să ajungă la destinație după un timp prestabilit. De exemplu, astăzi, prima etapă a avut 275 km și am primit timpul prestabilit de trei ore pentru a o parcurge. Asta a însemnat că Porsche-ul Cayenne S Diesel cu numărul de concurs 1 și steagul României trebuia să apară la granița cu Ucraina la ora 12, nici mai devreme nici mai târziu. Fiecare minut în minus sau în plus atrage penalizări pentru fiecare echipaj înscris în concurs. Apoi, de la granița cu Ucraina, până la Bukovel în munții Carpațo, alte trei ore și 45 minute. Pare simplu, dar nu este. Trebuie să îți reglezi ritmul de mers pentru a te încadra în timpul alocat, dar în același timp trebuie să consumi cât mai puțină motorină. Rezervoarele sunt sigilate în fiecare dimineață, iar la finalul zilei sunt reumplute pentru a calcula cantitatea de carburant utilizată. Pentru a nu exista discuții și a face competiția mai interesantă, rezervoarele sunt umplute de un membru al unei echipe adverse. Astăzi, rezervorul mașinii noastre a fost umplut la finalul zilei de echipajul ucrainean, cel care de altfel, a obținut cel mai bun consum.
Ucraina, cel mai bun consum la finalul primei zile
În ceea ce ne privește, am reușit de fiecare dată să ajungem la destinație exact în minutul alocat, dar consumul mediu înregistrat de noi a fost de 8.9 litri/100 km. Asta a însemnat că la finalul zilei și după aproape 500 km, am consumat exact 45.62 litri. Echipajul din Ucraina a consumat 40.71 litri, ceea ce îi face lideri în clasamentul intermediar. Ucrainienii devin specialiști la acest gen de competiții, echipajul din această țară câștigând ediția de anul trecut. Clasamentul primei zile este completat de Ungaria și Republica Moldova. Noi suntem pe locul al patrulea.
Urmează o zi dedicată off-road-ului pe un traseu amenajat în apropierea stațiunii Bukovel. Performanțele fiecăriei echipe în cadrul acestui traseu vor conta în clasamentul competiției. Vom reveni cu amănunte în seara zilei de marți.
La noi toti snobii merg la Mamaia sau daca fitza e maxima prin Dubai sau Monte Carlo! Mergeti fratilor la Odessa, acolo totul e ieftin iar femeile sunt trasnet! Acelasi lucru pot sa-l spun si de Chisinau: drumuri infecte insa te scoti repede cu mancarea, cluburile si bastinasele de p-acolo!