Porsche Macan devine mai accesibil: SUV-ul primește un motor 2.0 turbo cu patru cilindri și coboară la 60.000 de euro
Macan trece la moda motoarelor de cilindree redusă cu turbocompresor. Noul 2.0 turbo devine versiunea de bază a SUV-ului german și oferă 252 de cai putere.
După ce 911 și apoi noul 718 Boxster au trecut la motoare turbo pe aproape toate versiunile, renunțând la aspiratele de cilinbdree mare, un nou model din gama mărcii germane se adaptează la noile vremuri ale industriei auto. Cel mai mic SUV din gama Porsche, Macan, primește ca versiune de intrare în gamă un motor turbo pe benzină cu patru cilindri de 2.0 litri care beneficiază de injecție directă.
Spre deosebire de motorul cu 2.0 litri de pe noul 718 Boxster, unitatea turbo de pe Macan nu are o arhitectură Boxer, fiind împrumutată de la colegii de Grup de la Volkswagen și Audi, care îl folosesc pe modelele lor, implicit pe Golf GTI.
Apariția noului motor în gama Macan nu este o surpriză, mutarea fiind anunțată încă de la apariția oficială a lui Macan, care a avut loc acum doi ani.
Noul motor de 2.0 litri din gama Macan scoate 252 de cai putere între 5000 și 6800 rpm și un cuplu de 370 Nm între 1600 și 4500 rpm. Poate fi cuplat exclusiv la o cutie automată PDK cu șapte rapoarte, iar performanțele sunt interesante pentru o versiune de bază a gamei de motorizări: 6.5 secunde pentru 0-100 km/h cu pachetul opțional Sport Chrono (6.7 secunde în versiunea standard) și o viteză maximă de 229 km/h. Consumul mediu mixt anunțat de Porsche este de 7.2-7.4 litri/100 km, în funcție de opțiunile selectate. Tracțiunea integrală este inclusă în prețul de bază.
Noua versiune de bază a lui Macan devine și cel mai ușor SUV din gama constructorului german de modele sport, ceea ce, promite Porsche, va contribui la un nivel ridicat al agilității pe șosea. Apropo de subiectul ținută de drum, suspensia pneumatică adaptivă este disponibilă ca opțiune pe noul Macan, în timp ce jantele de 18 inch, etrierele negre și evacuările duble trapezoidale sunt elementele care identifică această versiune în gama SUV-ului compact german.
În România, din iunie 2016
Noua versiune de acces în gama Macan va fi disponibilă pentru comenzi în România începând cu luna iunie 2016 și va fi primul Macan care ajunge la 60.000 de euro pe piața noastră. Varianta anterioară de bază, Macan S (3.0 V6 twin-turbo de 340 CP) costă în România 65.200 de euro. Lista completă a prețurilor lui Porsche Macan poate fi consultată aici.
...de dragul rotunjirii veniturilor, nu?ca tot se vorbeste de batalia-n vanzari...