Porsche le dă lecții de profit celorlalte branduri germane: 15.900 de euro profit net per mașină vândută
În timp ce Mercedes și BMW a adunat sub 5000 de euro profit net la fiecare mașină pe au vândut-o în 2016, Porsche reușește să ajungă la aproape 16.000 de euro, cifre în creștere cu 9% față de anul anterior.
Porsche a reușit să confirme în cursul anului 2016 plus-valoarea pe care o are fiecare mașină pe care o vinde brandul din Zuffenhausen. Conform cifrelor financiare oferite de constructorul german și calculelor realizate de reputata publicație Bloomberg, Porsche a reușit să adune cel mai bun profit net per mașină vândută între mărcile mainstream, reușind să pună deoparte 15.900 de euro per exemplar comercializat. Suma este cu 9% mai mare decât cea înregistrată anul trecut.
În 2016, Porsche a reușit, de altfel, cel mai bun an din istoria companiei la nivel de vânzări după ce a atras 238.000 de clienți din toată lumea spre modelele din propria gamă.
Cifrele bifate de Porsche sunt cu atât mai interesante cu cât diferența față de mărcile premium clasice este una majoră. De exemplu, notează Bloomberg, Mercedes-Benz și BMW au reușit același profit net per mașină vândută: în jur de 4600 de euro, deci cu peste 10.000 de euro mai puțin decât Porsche.
Cel mai mare profit net per exemplar comercializat în întreaga industrie auto este reușit de Ferrari, companie care bagă în buzunar 90.000 de euro la fiecare mașină pe care o vinde. Totuși, în cazul italienilor, 30% din veniturile Ferrari vin din exploatarea brandului în acțiuni conexe cu vânzare de mașini: vânzarea de motoare, obiecte promoționale sau parcuri de distracții. În plus, profitul net total al mărcii Ferrari este mult mai coborât decât cel al mărcii Porsche prin simplul fapt că italienii produc doar 8000 de mașini pe an, de 30 de ori mai puțin decât brandul german.
De cealaltă parte a industriei, profitul net al mărcii Dacia per mașină vândută a fost de 293 de euro în 2015, cel mai recent an pentru care au fost raportate cifre financiare. În același an, profitul net total al mărcii Dacia a fost de 100 de milioane de euro.
via Bloomberg
-
ignis, marţi, 28.03.2017 12:53
Pe de altă parte, după cum vedeți, cifrele vorbesc de la sine. Mai jos de Dacia nu se poate. De aia nu se bagă nimeni să facă un concurent serios pentru Dacia. Nu rentează financiar.
-
ioi, marţi, 28.03.2017 12:54
Pai Luca din Montezemolo a spus cu multi ani in urma ca pretul unui Ferrari e dublu doar datorita emblemei
-
Lano, marţi, 28.03.2017 12:55
Mai bine ar da lectii de calitate , nu de cantitate. Totusi 16 mii de masina ? Cam putin avand in vedere preturile nesimtite ale VAG. Mai ieri navigam pe site-ul VW din D si am ajuns cu Arteon la pretul de 77 mii euro in varianta de top, un pret mai mult decat nesimtit pt o masina inferioara si unui Hyundai i30 2017 . Cat despre Mercedes si BMW wowww ma uimeste si mai mult. Doar 5 mii profit per masina ? Probabil au uitat de Maybach , acolo unde castiga 50 mii euro per masina asta dupa ce vand praf in ochi clientilor ~ in traducere libera : un S class cu piele tip romburi, si jante cromate :)))
-
@Lano, marţi, 28.03.2017 13:26
Ce sa spun ???!! Ce "ieftine" is si Hyundai si Kio, asa-i? Ca au niste preturi de cativa ani. Nu mai au acele preturi cat de cat acceptabile din urma cu 15-20 de ani, raportat la concurenta evident. Un 60.000 pe un Kia Sportage cum ti se pare? MIC???
-
Andrei, marţi, 28.03.2017 13:31
Este profitul net al fabricii la vanzarea catre importator sau client final? Asta e de fapt intrebarea. In plus din profitul net se scad tot felul de taxe, costuri de investitii samd, ca atare ar fi mult mai interesant de aflat care e profitul brut si care ar trebui sa fie mult mai mare. Cu alte cuvinte o Dacie care costa 10000 euro in showroom, s-ar putea sa aiba costuri de productie de 4000 euro si un profit brut de 6000 euro.
-
tzenu_bmw, marţi, 28.03.2017 13:36
Nu se poate ca Mercedes si BMW sa aiba profit per car de doar 5000 euro unde e diferenta de 30.000- 40.000 euro intre un 520d si un 550i??? inteleg ca e vorba de alt motor frane mai performante...mai multe obtionale dar toate astea nu cred ca ajung la 35k euro....
-
dan_grc, marţi, 28.03.2017 13:52
@tzenu Este vorba de o medie. @scorpyon Acum nu mai este Porsche o firmă care se respectă și care oferă bonus mare angajaților ?
-
Pana, marţi, 28.03.2017 14:24
Nici 300 de euro pentru Dacia... Poate acum vor intelege unii de ce concurenta nu prea se inghesuie sa faca un low cost a la Dacia.
-
Andy, marţi, 28.03.2017 14:48
Interesante cifre. Era interesanta si o rata a profitului/auto pentru fiecare exemplu, aratand si valoare medie a preturilor pentru fiecare producator. @Pana Tot au facut profit 100 mil euro care pentru o firma low-cost (singura de pe piata europeana de altfel) nu e de colea. Concurenta nu se inghesuie pentru ca ar insemna sa o ia de la 0, ceea ce se traduce prin multi ani de pierderi datorita costurilor care s-ar amortiza tarziu.
-
@@Lano, marţi, 28.03.2017 15:11
Bai ''meseriasule'' de cand costa mah Kia Sportage 60.000 euro ori esti pilit ? :))) . Este normal ca nu mai au acele preturi, deoarece standardele de calitate au crescut considerabil, multe dintre modelele lor clasandu-se deasupra multor modele de la marci japoneze ori germane. Motoarele lor diesel sunt printre cele mai silentioase din industria auto. Vezi teste cu noua Elantra pe YT, ai sa intelegi. Au 7 ani garantie in E.U si 10 ani in U.S. Au tehnologie hybrid, plug-in , full EV, H2 , etc. In ceea ce priveste preturile, scuza-ma dar Kia Stinger coupe-ul cu 4 usi de la Kia care la randul sau ca si Arteon au pretentia de a concura cu modele premium , nu costa 77 mii euro cu toate ca are un motor mult mai potent si este mai rapid cu fix o secunda in 0-100 decat Arteon :))) . Asta ca sa nu zic ca arata mult mai bine atat la exterior cat si interior. Chiar pe un website american anuntau un pret de 36k $ pt Stinger de 3.3 turbo benzina
-
iuliohir, marţi, 28.03.2017 15:11
Profitul net e profitul care iti ramane la urma, dupa ce ai scazut absolut toate cheltuielile cu orice. Nu e nimic rau sa il ai cat mai mare, atat timp cat il poti obtine. In fond, pretul produsului il poti rotunji in functie de credibilitatea pe care o oferi pietei. Nu poti compara un Porsche cu o Dacia. Tine de management. Cand faci pufuleti, ii dai ieftin cu profit mic pe ei. Avantajul e ca poti vine multi, iar profitul se poate mari.
-
@Lano, marţi, 28.03.2017 16:12
Eu asa am vorbit cu tine "meseriasule?" https://www.autovit.ro/anunt/kia-sorento-2-2-dsl-6at-4x4-cosmo-ID7Gksy9.html#a97f3db1af 40k euro pt un amarat de kia cu motor de 2.2 e ok???? Sau 50k Euro plecare pt un Hyndai Grand Santa Fe? Si preturile in SUA sunt diferite de cele din Europa. Cat costa un Viper acolo si cat costa in EU? Chiar si BMW are in USA un pret de 60k USD si in EU costa minim 60 k EURO. Mai studiaza pietele.
-
@@Lano, marţi, 28.03.2017 16:49
Dar 43.582 euro pentru un amarat de Touareg 3.0 204 cp 4x4 aproape chel la care daca pui optionalele care pe Sorento-ul full sari bine la 55.000 de euro ce zici? Unde mai pui ca platesti impozit de 3.0 la aceeasi cai putere si cuplu vs 2.2-ul de la Kia. Mai precis 2000 lei/an vs. 700 lei/an.
-
@Lano, marţi, 28.03.2017 17:17
Un motor mai mare e mai putin fortat decat unul mai mic. In plus VW nu avea rost sa dezvolte un 2.2, cand are 2.0 de 240CP si un 3.0 care in varianta de 204 CP e de-tunat. fiindca are mai multe preguri de putere. Pana la 326 CP. In plus VW are alta imagine de marca oriunde in lume, inclusiv in SUA, ca tot ai vorbit de SUA. Daca faci o resoftare la 3.0 obtii 290CP. La 2.2 cat obtii? SI tocmai asta e ideea. DE AIA A AVUT KIA-HYUNDAI PRET MAI MIC in trecut, PENTRU CA DE "ACEEASI BANI SA CUMPERI MAI MULTA MASINA" DACA DAU ACEEASI BANI CA PE UN AUDI (BUN, RAU, CUMM E, DAR ARE IMAGINE), DE CE AS DA PE O MASINA FARA RENUME CU ACELEASI DOTARI SI ACELASI PRET? E logica de clasa a IV-a
-
@@Lano, marţi, 28.03.2017 18:36
Hyundai Grand Santa Fe este un SUV cu 7 locuri, Touareg de cand are 7 locuri ? E LOGIC sa coste atat. Iar pretul este fix 50.531 € in varianta de TOP , tocmai asta-i ideea , Hyundai nu te pune sa bifezi optionale, care se apropie inca odata de pretul masinii de start :))) . Cate SUV-uri cu 7 locuri de clasa mare ai vazut tu la 50 mii atat de bine dotate ? Iti zic eu nici unul. Iar motorul de 3.0 de pe Touareg cum a zis si colegu' mai sus are un impozit anual de peste 2.000 ron , ca sa nu mai zic CASCO/RCA / etc. Preturile din SUA sunt diferite , de acord si asta fiindca masinile de acolo se vand cu acciza nu cu TVA . Pretul lui Stinger in RO se va calcula in functie de TVA-ul de 19% . Asta ar insemna ca va fii vreo 43.000 $ fata de U.S adica cam 40.000 euro . De la 40 mii pana la 77 mii e diferenta exorbitanta :))) . Mai vrei exemplu ? Kia Cadenza 2017 v6 245CP costa acolo 32k $ , adus in RO va fii cam tot pe undeva la 40.000 euro. Adica cat pretul grosolan al unui Passat B8 1.4 TSI 150CP cu DSG si paket R-Line design, cu dotari minimale . Ce inseamna minimal ? Inseamna ca nu are nici macar clima automata in standard, doar optional. Adica e chel la fel ca un Logan de 8 mii .
-
babacloanta, marţi, 28.03.2017 21:09
@Lano, alias Mascarescu...etc...fugi mai cu Hyundai-ul tau de aici... On topic: Cred ca sunt umflate cu pompa aceste scoruri !
-
dbg, miercuri, 29.03.2017 09:45
Profitul net nu inseamna numai raportul dintre pretul de vanzare si costul de productie ; in special la marcile premium, sport si supersport sunt incluse accesorii iar acestea, dupa cum stiti, pot varia de la cateva sute la cateva mii sau zeci de mii de euro ( cazul Ferrari , cu o medie de 25.000 Euro accesorii per unitate vanduta). Profitul net in cifre absolute nu spune nimic sau din contra spune prea mult ; importanta este marja de profit PROCENTUALA pentru a vedea exact diferentele intre marci. Este normal ca o marca low cost sau de volum sa realizeze marje de 4-6 % iar cele premium sa treaca de 10% , ajungand la 15-20% la marcile sport exclusiviste gen Ferrari, Lamborghini, etc.
-
@@Lano, miercuri, 29.03.2017 12:37
Ma faci sa rad. In teorie, da ai dreptate, un 2.2 e mai fortat ca un 3.0. Insa in practica motorizarea VAG de 3.0 e chiar una cu problemele de soft, care in realitate (adica fara soft-ul minune) consuma mult, polueaza mult si are probabil in jur de 170 cp reali. Rad iar cand aud prostia cu imaginea. Ce imagine ai intr-un VW? E aceeasi ca intr-o Kia, ambele sunt marci de volum, ca doar nu vorbim de Bentley, Mercedes, Ferrari si alte firme de lux sau super sport.
-
@@Lano, miercuri, 29.03.2017 13:24
''Un motor mai mare e mai putin fortat decat unul mai mic'' . Pe bune ? :)) - Ti-ai dat singur cu ciocanul peste degete amice. Din replica ta se intelege faptul ca VW face cea mai mare tampenie avand numai motoare mici si ''fortate'' in gama :))) .Felicitari, chiar mi-a placut replica asta nu ma asteptam ca insusi un fan VAG sa faca de ras marca prin aceasta afirmatie :))) ''In plus VW are alta imagine de marca oriunde in lume, inclusiv in SUA, ca tot ai vorbit de SUA'' . Aici ti-a raspuns destul de bine colegul de sus, dar ca o paranteza. VW are o imagine atat de ''buna'' in SUA incat insusi proprietarii au dezasamblat masinile si le-au oferit celor de la VW spre vanzare doar epava pe roti, nu mai zic de cei care i-au actionat in instanta pt calomnie si fals :))) Uite aici http://piataauto.md/Stiri/2016/12/Proprietarii-masinilor-afectate-de-Dieselgate-le-dezmembreaza-inainte-de-a-le-intoarce-celor-de-la-Volkswagen/ Marfa imaginea VW mai ales din prisma scandalului DieselGate :)))
-
parerea mea, miercuri, 29.03.2017 13:59
@ Lano, Nu exista kia Sportage la 60,000 euro. Poate 2 sa coste atat. Ca atare nu inteleg de ce ne dai un link cu Sorento? Oricum, nici ala nu costa 60, ci 40k. Un "neamt" dotat similar te duce pe la 65-70mii. Fiecare marca are clientii ei, nu inseamna ca una este mai buna decat alta sau ca merita mai mult acest pret. Din calcule strict financiare va pot spune ca daca eu imi iau un Sorento si tu un X5 dotat similar, cei cca. 20-30,000 euro pe care tu ii vei da in plus nu ii poti recupera decat daca vinzi masina in anul 1- 2 maxim 3. Profitul pe masina. Si aici se pune problema in mod gresit. Nu va uitati la suma bruta a profitului/masina, ci la procentul profitului din pretul de vanzare/productie. Cred ca in medie o Dacie se vinde, fara TVA(asta se duce la stat all over the world), 7-8000 euro. Astfel Renaul castiga in medie 4% pe masina. La Mercedes/BMW in medie cred ca iau cel putin 45- 50,000 net ceea ce inseamna ca ei castiga 10%/masina. Adica mai mult de dublu, dar si investesc de 7-8 ori mai mult decat Renault. O fi bine, o fi rau? Daca ai banii, nu-I rau as zice, dar si riscul este pe masura. Iar Porsche castiga 15% , adica de 4 ori mai mult decat Dacia. Dar investesc si de 15 ori mai mult/masina decat Dacia. In concluzie am putea spune ca "Porsche da lectii" de profit daca ar castiga proportional cu investitia, ceea ce nu este cazul. Ca si la alte produse, cele ieftine au margine mica dar fac volum, cele scumpe au castiguri mari dar se vand in numar mic si necesita investitii financiare mari. Uneori ieftinull este la putere (vezi 2008-2010), alteori premium si acesta este motvul pentru care atat VW cat si ceilalti producatori mari au in grup atat marci de volum cat si premium sau chiar lux. Una dintre putinele exceptii este Ferrari, dar gasiti explicatia in articol.
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Interesant ! Acum stim si noi ( unii din noi) cu cat suntem pacaliti de VAG cand ne luam un Porsche....